Mistä aloittais...

jurppii!!

Mun työpaikalla on paljon porukkaa ja kahdessä vuorossa, nämä kumpikin vuoro on vielä jaettu kahteen että töissä olisi aina muutama ihminen.
Työ on raskasta, fyysistä työtä ja muutaman paivän kk on kymmenen tunnin päiviä yksi lauantai.

Pomo on päästänyt tilanteen mahdottomaksi.

Vuoro, missä minä olen, on jakautunut niin että toisessa porukassa on naiset ja toisessa miehet minä ainoana naisena.
Nämä eukot ovat varsinaisia korppikotkia, varsinkin neljä niistä on liittoutunut niin tiukasti yhteen etteivät edes pysty työskentelemään eri paikoissa vaan niiden on pakko olla aina porukassa.
Minä olen aina hampaissa, minua ei tervehditä, ei katsota päin, kun sanon jotain tuijotetaan lattiaa, supistaan ja kovaa ääneen keskenään kommentoidaan jotain joka sivuaa mun asioita eli henkistä väkivaltaa puhtaimmillaan.
Olen puhunut tästä jakautumisesta pomolla ja luottamusmiehelle, molemmat myöntävät tilanteen mutta mitään ei asialle tehdä.
Mitta alkaa olla täynnä ja sisuuntuminen hyvin lähellä enkä haluais suuttua koska siinä tekee vahinkoa vain itselleen.
Olen kai leimattu ainoaksi hankalaksi koska koen että tallainen jako ei ole tervettä mutta mitä tehdä?

9

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • he ////

Miten pomosi ja luottamusmies perustelevat sitä, että eivät tee tilanteen korjaamiseksi mitään. HALOO! Mitä varten heidät on näihin hommiin valittu?

Sinulla on vielä se mahdollisuus, että keskustelet työsuojeluvaltuutetun ja/tai työterveyshuollon kanssa. Jos näistä kukaan ei tee mitään, viimeinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä työsuojelupiiriin. Mutta ei taida tuo instanssi toimia, ellei sinulla ole kiusaamispäiväkirjaa tms. esittää.

Oletko sanonut näille kollegoillesi, että et siedä heidän henkistä väkivaltaansa?

• ja pian sittenkin

Työnantajasi syyllistyy rikokseen, jos ei asian tiedoksi saatuaankaan tee tilanteelle mitään. Tosiaan kirjaa ylös kaikki, varmistu, että teet työsi kunnolla ja itse käyttäydyt hyvin. Sitten vielä kerran marssit pomosi juttusille, ja sanot vieväsi asian työsuojelupiiriin, jos akat eivät tokene. Kerro vielä, että kiusaamisesta on annettu potkuja, ja työnantajiakin on joutunut syytettyjen penkille.
      Työsuojelupiiriin soittamalla saat lisää tietoa.

• jurppii vähemmän

Laitoin isot pyörät pyörimään koska eilen aamulla kun menin töihin pukukopin kautta tämä pahin korppikotka oli siellä,
        yskitti pirusti joten yskin. Korppikotka oli juuri lähdössä pois, ämmä yski isoon ääneen tekoyskää ja sekös oli sen kaveriämmän mielestä hauskaa.
        Olen muuten aiemmin ottanut samasta asiasta yhteen tämän ämmän kanssa mutta taitaa olla harvinaisen kovapäistä sorttia kun ei opi.

Suivaannuin niin perusteellisesti että kun oli pahimmasta kiukusta selvinnyt otin yhteyden luottamusmiehaan joka oli tosi asiallinen ja otti asian hoitaakseen. Myöhemmin kuulin että asia oli mennyt tehtaanjohtajalle ja pian tapahtuu muutoksia.
        Sitä odotellessa kaikesta huolimatta hyvää kevättä kaikille täällä:) ja kiitos neuvoista.

• olet oikealla tiellä
        jurppii vähemmän kirjoitti:

Laitoin isot pyörät pyörimään koska eilen aamulla kun menin töihin pukukopin kautta tämä pahin korppikotka oli siellä,
        yskitti pirusti joten yskin. Korppikotka oli juuri lähdössä pois, ämmä yski isoon ääneen tekoyskää ja sekös oli sen kaveriämmän mielestä hauskaa.
        Olen muuten aiemmin ottanut samasta asiasta yhteen tämän ämmän kanssa mutta taitaa olla harvinaisen kovapäistä sorttia kun ei opi.

Suivaannuin niin perusteellisesti että kun oli pahimmasta kiukusta selvinnyt otin yhteyden luottamusmiehaan joka oli tosi asiallinen ja otti asian hoitaakseen. Myöhemmin kuulin että asia oli mennyt tehtaanjohtajalle ja pian tapahtuu muutoksia.
        Sitä odotellessa kaikesta huolimatta hyvää kevättä kaikille täällä:) ja kiitos neuvoista.

Tsemppiä. Muista ehdottomasti pysyä tyynen rauhallisena, vaikka todennäköisesti tulee rapaa niskaan. Sitä tulee sen vuoksi, että nämä kiusaajat saattavat jopa joutua lähtemään työpaikoistaan, mikäli tilanne ei muutu, joten he tietysti yrittävät mustamaalata sinua parhaasi mukaan. Älä alistu huonoon kohteluun, koska tuo kierre on katkaistava ja korppikotkilta on vietävä kiusaamisen mahdollisuudet kokonaan.
        Antamasi esimerkit ovat aivan klassisia työpaikkakiusaamisen muotoja, joten kiusaajasi ovat heikoilla. Älä jätä prosessia kesken.

• myöskin

korppikotkia kimpussa Helsingin kaupungin puisto-osastolla.
      Matkivat esim.puhelimeni soittoääntä vihaisena.
      Kiltteyshän on nykyisin kirosana.
      Ilkeyttä arvostetaan.Se on ikävä tosiasia.
      Jos erehdduyt sanomaan"kyllä"työpaikalla,on heti hyväksikäytettävä.
      On tämä outoa touhua.
      Mistä näitä ilkeitä ihmisiä sikiää?

Kiltteys kunniaan?
      Ollaan ihmisiksi.

• jurppii silti

ei muu auta kun laittaa niille kampoihin, kun se jatkuu kauemmin ne saa vaan lisäpontta ilkeilyihinsä.
        Tsemppiä ja barrikaadellle rohkeasti.

• Jurppii törkeästi

Se olikin vain luulo että luottamusmies otti tilanteen vakavasti, tänään soitti ja väheksyi mun tuntemuksia kiusaamisesta! Pomon mielestä ei tarvi tehdä mitään.

Mitä ihmettä mä teen?

Työsuojelupiiri on mutta kun sanoin että se on seuraava paikka mistä apua pyytää, luottamusmies sanoi että ei sieltä juurikaan apua saa, luulen kyllä että hädissään yritti vakuutella.
      Onko teillä kokemusta työsuojelupiirin toiminnasta kiusaamistilanteissa?

• ryhdy toimiin

Soitat heti huomenissa sinne työsuojelupiiriin ja kerrot tuon, mitä täälläkin olet kertonut. Ja vielä sen, että työnantajan edustajan ja lm:n mielestä ei tarvi tehdä mitään, joten sitä kautta ei ole apua tulossa. Koska koet tilanteen noin, se on kiusaamista, häirintää ja epäasiallista kohtelua, jota sinun ei tarvitse sietää. Työnantajasi syyllistyy rikokseen, kun ei epäkohdasta kuultuaan tee mitään. Noista linkeistä saat tietoa: http://www.tyosuojelu.fi/fi/hairinta ja http://www.tyosuojelu.fi/upload/julkaisuja68.pdf
        Käsittääkseni työsuojelupiirissä suhtaudutaan tällaisiin asioihin hyvin vakavasti.

• Kiitos taas kerran:)
        ryhdy toimiin kirjoitti:

Soitat heti huomenissa sinne työsuojelupiiriin ja kerrot tuon, mitä täälläkin olet kertonut. Ja vielä sen, että työnantajan edustajan ja lm:n mielestä ei tarvi tehdä mitään, joten sitä kautta ei ole apua tulossa. Koska koet tilanteen noin, se on kiusaamista, häirintää ja epäasiallista kohtelua, jota sinun ei tarvitse sietää. Työnantajasi syyllistyy rikokseen, kun ei epäkohdasta kuultuaan tee mitään. Noista linkeistä saat tietoa: http://www.tyosuojelu.fi/fi/hairinta ja http://www.tyosuojelu.fi/upload/julkaisuja68.pdf
        Käsittääkseni työsuojelupiirissä suhtaudutaan tällaisiin asioihin hyvin vakavasti.

sitten ja otin yhteyden työsuojelupiiriin, ottivat tosiaan asian vakavasti.
        Välillä tuntuu että en tiedä mikä on totta ja mikä valhetta luottamusmiehen suusta, se on sellanen kaksnaamanen tyyppi. Keskustelin pomon kans vähän tarkemmin ja yllättäen hän olikin aika vihainen kun tällaista (taas) tapahtuu mutta voi olla että huomenna on taas toisen suunnan tuuli. Katsellaan ja kuunnellaan miten asia edistyy, mielenkiintoista on kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      82
      3917
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2851
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2282
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1291
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      879
    6. 130
      855
    7. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      801
    8. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      774
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      736
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      710
    Aihe