jarrut vinkuu

tuomas52

Moro onko kellään tietoo mikä on vikana ku polkupyörän etu neste levyjarrut vinkuu ja kahvaa pitää pumpata et jarru ottaa kertokaa mikä on vikana Kiitos jo etu käteen

11

4347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menepä sinne keskusteluun

vaatii rekisteröitymisen.

Ennenkuin menet, selvitä jarrujen tyyppi.

Ei vissiin tullut manuaalia pyörän mukana? Ne jarrut ovat säädettävät ja ohje kuuluu kuvaan kun pyörän ostaa. Reklamoi (valita) myyjää ohjeesta.

• tuomas52

mihin keskusteluun ja lähettäisitkö linkin ja tarkennuksen aikeistasi

• ja sisältö
        tuomas52 kirjoitti:

mihin keskusteluun ja lähettäisitkö linkin ja tarkennuksen aikeistasi

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/index.php

Mene kohtaan jarrut etc. Sitten kun olet rekisteröitynyt. Sieltä saat neuvoja.

Minulla ei ole aikeita. Ajan maantiellä. Neuvokoot ne jotka tietävät.

• pyörämekaanikko

Ilmaa todennäköisesti päässyt järjestelmään. selvitä ekaksi mistä. Jos et saa selkoa, koeta saada jarru toimimaan ilmaamalla järjestelmä. Jos vuotaa selkeästi jostain, korjaa. -Jos ei ole työkaluja ja osaamista, vie liikkeeseen laitettavaksi. Mikäs jarrulaite on muuten kyseessä?

• tuomas52

shimano deore lx??? olen huomannut että jarru vivusta lähtevästä jetkun tyvestä tulee öljyä mitä tehdä millä ja missä

• pyörämekaanikko
        tuomas52 kirjoitti:

shimano deore lx??? olen huomannut että jarru vivusta lähtevästä jetkun tyvestä tulee öljyä mitä tehdä millä ja missä

Hmm.. Onko minkä vuosimallin setti? Vuoden -08 Shimanoissa on ollut valmistevikoja jonka takia se ruiskii nesteet pellolle. Onko takuuta? Suosittelen viemään liikkeeseen josta olet ne ostanut. Voit saada uudet tilalle. Enkä nyt varsinaisesti suosittele aloittelijan alkaa tekemään jarruremonttia. Hommassa on vähän liian paljon asioita jotka voivat mennä vikaan..

• pyörämekaanikko
        pyörämekaanikko kirjoitti:

Hmm.. Onko minkä vuosimallin setti? Vuoden -08 Shimanoissa on ollut valmistevikoja jonka takia se ruiskii nesteet pellolle. Onko takuuta? Suosittelen viemään liikkeeseen josta olet ne ostanut. Voit saada uudet tilalle. Enkä nyt varsinaisesti suosittele aloittelijan alkaa tekemään jarruremonttia. Hommassa on vähän liian paljon asioita jotka voivat mennä vikaan..

Vuoto on usein männän ja sylinterin välissä. Stefat on noissa uusissa shimanoissa aika skeidaa, jähmeät pakkasella. Oletko ajanut pakkasella? Systeemi voi alkaa toimimaan jos nyt kumminkin ilmaat järjestelmän uudelleen. Itse ilmaaminen ei ole hommista vaikeimpia. Käytä mineraaliöljyä äläkä dottia. Ilmaamisesta löytyy kuvallisia ohjeita googlettamalla. Tai jo aikaisemmin mainituilta fillarilehden sivuilta.

• pyörämekaanikko
        tuomas52 kirjoitti:

"jarru vivusta lähtevästä letkun tyvestä tulee öljyä"

-Tai tehtaalta lähtiessä ei ole letkun päätyjä kiristelty tarpeeksi tiukalle tai se on jostain syystä hieman löystynyt. Irroita letkun kannassa oleva muovisuojus. Sen alta paljastuu letkun kiristysholkki. Älä kiristä liikaa, kierteet korkkaa helposti. Lopuksi laitat sen muovisuojan paikalleen. Vasta tämän jälkeen sitten ilmaat systeemin. Muista ottaa jarrupalat irti ennenkuin alat leikkimään öljyjen kanssa. Jos paloille pääsee öljyä, ovat ne täten käytännössä entiset. Äläkä kokeile kahvaa ennekuin olet saanut palat paikalleen ja jarrulevyn tms, palojen väliin. Männät pullahtavat muuten pihalle jos niin menet tekemään.

• tosi mekaanitar

nestelevyjarrut kun painan jarrukahvasta ei mitään ..eli mitä teen kun kädessä pieni jakoavain ristipää ja mineraaliöljy

• JYe33

Jarrujen vinkuminen johtuu yleensä siitä, että jarrulevyn ja jarrupalan välissä on vettä. Sen tarkempaa syytä vesivinkumiselle en tiedä.

Sinun ongelmasi on ilmeisesti, että jarru vinkuvat kuivallakin kelillä jarruttaessa. Tämä usein johtuu lasittuneista jarrupaloista. Jotkut jarrupalat sisältävät enemmän hartsia, joka lämmön vaikutuksesta muodostaa lasittuneen pinnan. Varsinkin lasitusta syntyy, kun jarrupala kuluu epätasaisesti, kunnes lopulti hyvin pieni pinta-ala jarrupalasta oikeasti ottaa kiinni jarrulevyyn. Ensiapuna tähän voi koittaa hoia lasittuneita jarrupaloja joko hiekkapaperilla tai viilalla. Tällainen toimenpide voi auttaa, jopa kokonaan ratkaista ongelman. Mikäli et saa vinkumista loppumaan, tai se palaa pian uudestaan, vaihda palat. Voisin myös samalla suositella vaihtamaan jarrupalavalmistajaakin johonkin toiseen kuin mitä nykyään käytät.

Ja toinen vastaaja ilmoitti, että jarrusi ovat säädettävät, niin olen vahvasti eri mieltä. Usein säätö tapahtuu siten, että vanne löysälle, painat jarrukahvasta kunnolla, vanne kiinni ja avot. Mekaanisissa levyjarruissa taas on helppo säätömekanismi, jossa jarrusylinterin puoli on siinä kohdassa kun on, ja vastapuolta säädetään kiertämällä sitä joko auki tai kiinni.

• Mikä vikana??

Mitä tehdä jos pyöräni taka nestelevyjarrun teho laskenut huomattavasti? Pyörä ollut vasta vuoden käytössä. Huomasin tehon laskeneen talven jälkeen ensimmäisillä ajokerroilla. Jarrut ovat Elixirin Sramit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe