ulkonäkövaatimukset

vesipeto

Vaatimukset meidän ulkonäköä kohti tuntuu vain kasvavan vuosi vuodelta. Mihin tämä kaikki vielä viekään? Miesten ja naisten välillä on kuitenkin selkeä ero, jos lukee tätä keskustelua:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=708&posting=22000000042690184
Tuosta keskustelusta näkyy hyvin, että miehet eivät ole selvästikään tottuneet vielä ulkonäköönsä kohdistuvaan kritiikkiin, jos nainen huomauttaa jostain, on miehet heti takajaloilla. Olisipa naisissakin sama yhteinen rintama, mutta he taitavat olla jo osaansa tyytyneet, paljon pidempään jatkuneen kritiikin lannistamina. Ei miehetkään enää kauaa selviä kritiikittä, peli on nuorilla miehillä jo paljon kovempaa, kuin minun teinivuosina. Muutto lontooseen antoi vähän esimakua siitä mitä Suomessa on vielä odotettavissa miehillä, täällä miehen pitää osata ihan oikeasti pukeutua, six pack on perusedellytys, pitää olla sivistynyt ja tietenkin pitkä ja urheilullinen. Luulen että miehet on vain paljon heikompia kestämään henkistä painetta kuin nainen, ja ehkä muutama kouluampuminenkin saadaan vielä aikaan ulkonäköasioista.

Lopulta tämä on vain lieveilmiö, joka kuvastaa paljon suurempaa arvotyhjiötä länsimaisessa yhteiskunnassamme. Semmoiset asiat kuin kunnioitus, kohteliaisuus, sankaruus, uhrautuminen, sisäinen kauneus ja viisaus ovat vain sanoja, ilman että kohta enää kukaan uskoo, että ne olivat joskus todellisuutta.

Jos tämä sekava kirjoitus herätti ajatuksia, niin olisin kiinnostunut kuulemaan.

10

1195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pär Pillhard

Heistä tulee traumaattisia ja häiriintyneitä, jos pelkäävät rumia isiään ja äitejään.

• plikka-

isä oli sellanen järjetön körmy,ja kiitos isän sain kamalat räpyläkädet,omituiset isot lapaluut,ja lyhyet jalat..(olen siis nainen)

• ajatuksia siitä

että puolustat nähtävästi naisten ulkonäkövaatimuksia sen suhteen koska miehillä on ulkonäkövaatimuksia?

Olen mies ja en välitä niin hirvittävästi naisen ulkonäöstä mutta näyttää siltä että miehenä pitäisi välittää ja olla kehumassa sitä koska muuten naiselle tulee se huono itsetunto -syndrooma.

Miehet kestävät henkistä painetta huonommin? Ketkäs ne oikein siellä sodassa yleensä ovat?

Miesten ongelma on se että he joutuvat kilpailemaan jo KAIKILLA MUILLAKIN SEKTOREILLA kuten vaikkapa status joten ulkonäön lisääminen siihen joka on ollut yleensä naisten oma ala tuntuu kohtuuttomalta. Naisten kun ei tarvitse olla samaan aikaan hyvännäköinen, menestynyt, pitkä jne. Miehen pitää olla KAIKKI että olisi oikea unelma naiselle noin yleisesti.

"Lopulta tämä on vain lieveilmiö, joka kuvastaa paljon suurempaa arvotyhjiötä länsimaisessa yhteiskunnassamme. Semmoiset asiat kuin kunnioitus, kohteliaisuus, sankaruus, uhrautuminen, sisäinen kauneus ja viisaus ovat vain sanoja, ilman että kohta enää kukaan uskoo, että ne olivat joskus todellisuutta."

Tuosta olen samaa mieltä.

Eiköhän jokaisen YKSILÖN olipa mitä sukupuolta tahansa tulisi vähän miettiä omia kriteereitään eikä vain syytellä toista sukupuolta.

Itselleni tulee usein olo naisten kanssa että koska en katso naisen ulkonäköä niin tarkkaan (paitsi esim. ylipainosta en pidä koska olen itse ihan normaali) niin siitä kuitenkin pitäisi olla kiinnostunut ja nainen odottaa että miehen tulisi olla kiinnostunut.

Nainen siis vertailee ulkonäköään toisiin naisiin ja sitä kautta rakentaa itsetuntoaan ja haluaa miesten huomiota nimenomaan ulkonäön kautta. Jos tähän leikkiin ei ryhdy niin miehessä on vikaa tai sitten nainen kokee itsensä niin rumaksi että alkaa ajatella ulkonäön olevan "väärä arvo". Mutta siis vain sen perusteella koska itse ei koe olevansa tarpeeksi kaunis.

Huomauttaisin muuten että esimerkiksi ulkomailla keskustelukulttuuri on erilaista ja miehillä on vähemmän muualla paineita olla "äijä" kun taas Suomessa pitää olla vielä sitäkin. Esimerkiksi metroseksuaalisuus monissa Euroopan maissa sekä intellektuaalisuus pojissakin on In mutta Suomessa se on monissa paikoissa junttien tasolla lähinnä naurun aihe.

Ihan hyvää asiaa kirjoitat mutta et ihan osunut maaliin.

• yksi monista,,..--

Nainen siis vertailee ulkonäköään toisiin naisiin ja sitä kautta rakentaa itsetuntoaan ja haluaa miesten huomiota nimenomaan ulkonäön kautta...

No itse en kyllä tuota allekirjoita haluan nimenomaan itseni takia näyttää hyvältä, koska pidän siitä.
        Mutta meitä naisia niin kuin teitä miehiäkin on erilaisia ja eri arvoilla varustettuja.

Jos tähän leikkiin ei ryhdy niin miehessä on vikaa tai sitten nainen kokee itsensä niin rumaksi että alkaa ajatella ulkonäön olevan "väärä arvo". Mutta siis vain sen perusteella koska itse ei koe olevansa tarpeeksi kaunis.

Hmm.. Kauneutta on niin monenlaista,,,Sisäistä ja ulkoista..Itse kutsuisin sitä persoonallisuudeksi.
        johon sisältyy niin sisäinen kuin ulkoinen...Toki korviani hivelee, jos olen "mieheni mielestä" olen kaunis...Eikö sinustakin miehenä tunnu hyvältä js sanon että olet miehekäs ja komea...

Huomauttaisin muuten että esimerkiksi ulkomailla keskustelukulttuuri on erilaista...

Totta mihin ovat kadonneet arvokeskustelut !!

Totta keskustelu kuuluu sivistykseen.
        Ja keskieuroopassa opetetaan vielä...kin käytötapoja toisin kuin meillä.

ja miehillä on vähemmän muualla paineita olla "äijä" kun taas Suomessa pitää olla vielä sitäkin...

Miksi pitää...!! Minusta miehen pitäisi olla MIES!!

... intellektuaalisuus pojissakin on In mutta Suomessa se on monissa paikoissa junttien tasolla .

Totta olen samaa mieltä ja se on sääli.

• vesipeto

Puolustan tasa-arvoa, jos miehet saa "kommentoida" mielinmäärin naisten ulkonäköä, olisi miesten kestettävä sama. Henk. koht. olen sitä mieltä, että olisi parempi jos voisimme siirtyä ulkonäkökeskeisestä ajattelusta, vaikkapa terveyskeskeiseen ajatteluun. Terveys näyttää kauniilta, mutta jättää pois absurdit plastiikkakirurgit ja yliäyräiden menevän kuntoilun.

Luulen että miehet kestävät henkistä painetta huonommin kuin naiset. Vertaa esim. Suomen itsemurhatilastoja, 75 prosenttia itsemurhista tekee mies. Mitä sotaan tulee, niin se ehkä kuvasta enemmän miesten tyhmyyttä. En myös ole kuullut että Israelin armeija olisi tyytymätön naistaistelijoiden henkiseen kestokykyyn. Myös monet itsemurhapommittajat ovat naisia.

Olet varmasti oikeassa että tämä on myös kulttuurijuttu, joka vaihtelee euroopassakin maasta toiseen siirryttäessä. Ehkäpä suomalainen mies on omituisessa vaatimusten ristitulessa, osittain sen takia että suomalainen nainen on yhteiskunnallisesti niin vahva.

• naisena

Aika pitkälle olen samaa mieltä. Naiset todellakin vartailevat ulkonäköään toisiin naisiin ja haluavat huomiota miehiltä juurikin ulkonäön kautta. Kyllähän sen näkee katukuvassa missä kävelee toinen toistansa tyrkympää silikoniblondia huutaen kropallaan että RAKASTAKAA MUA!

Miksi me naiset emme sitten voi hyväksyä sitä tosiasiaa että mies ihan oikeasti katsoo ulkonäköä enemmän kuin nainen.Sitähän me kuitenkin halutaankin?
        Se on tosiasia ja kauan jo tiedetty.
        Mies kiihottuu näkemästään ja nainen tunteista ja kosketuksista. Miehen teoista ja sanoista.
        Siksi en allekirjoita että miehen pitäisi olla kaikkea. Komea ja muutenkin täydellinen.
        Ei sen pitäisi olla niin vaan se ajatus lähtee myös siitä tasa-arvon hakemisesta ja nuoret naiset uskottelee että niin kuuluu haluta.
        Ei kuulu tykätä pullea vatsaisesta miehestä joka kaikin puolin kuitenkin on täydellinen ja saa sinut tuntemaan itsesi ihanaksi?
        Cosmopolitanissa varmaan niin sanottiin?
        Todellisuudessa kuitenkin rumakin sankarimies saa naisen kuin naisen ja valitsee sitten heistä kaikkein kauneimman.
        Naiselle riittää oikeasti mies joka osaa pussata, naurattaa ja saa naisen tuntemaan itsensä maailman ihanimmaksi.
        Näitä miehiä ei vaan enään ole olemassa kun naiset on tappaneet itse ne sukupuuttoon.

On vain samanlaisia itseänsä tällääviä miehiä jotka kilpailee toistensa kanssa meriteistä ja varallisuudesta. Ei naisesta enään kilpailla.

• koulittu siihen jo

Niin kauan.Minusta ulkonäkö ei kuitenkaan näyttele pääosaa toki se tärkeä on, ja jos on rahaa (se ei ole halpaa !!) Toki tykkään itse panostaa itseeni, haluan näyttää hyvältä sikäli kuin ikä edellyttää...En ole enää ihan nuori,,Mutta mieli on.

Niin miehet, hyvin hoidettu ja fiksusti pukeutuva
      MIES on ilo naisen..kin silmälle.
      Se kertoo, että välität itsestäsi...

Mutta toki se muukin (luonne, käytös..jne) ratkaisee loppupeleissä. Enkä nyt tarkoita mitään narsistisia oman napansa ympärillä pyöriviä ihmisiä. Se on öklöä. Minä, minä tyypit ei kiitos!

Mutta ei myöskään lattiamatot. Terve itsetunto / toisen huomioiminen myös muussa, kun sexissä..
      kantaa hedelmää..Kokeile...

• Va-Nil-La

Naisista saa sanoa ihan mitä vain ja naisten pitää kiltisti kuunnella ja olla väittämättä vastaan, mutta uskallapas kritisoida miestä edes vähän! Ehkä naiset on tosiaan niin tottuneet siihen kritiikkiin ja miehet taas on niin itserakkaita, etteivät itse näe vikaa itsessään, että tulos on sitten tuollainen.

Musta on jotenkin outoa, että miehet kokee oikeudekseen vaatia naiselta lähes täydellisyyttä, mutta itseltään eivät mitään. Ja sitten itketään netissä, kun ei kelpaa...

• suomi naiset,ja muutkin on

niin lannistuneita ja arvonsa menettänenitä, et kelpuuttaa minkälaisen rötkön vaan.. Mutta onneks en kuulu tähän nais kastiin,ja jätänkin mieheni. Kelpuutan tilalle ainoastaan carmantin lihaskasan.

• Mies1985

Joku keskustelunpalstaln tekstinpätkän tulkinta ei kumoa ikuisia käytännön elämän totuuksia.

Jos minä menen netissä tai livenä jollekkin perusnaiselle sanomaan että "moi,mennäänkö panemaan?" tai "hei,lähetäänks ulos?" tai "seurustellaanko?" tai "olet kivannäköinen" niin vastaus voi olla jotain "hui,oot pelottava","öö,ei","painu vittuun" tms.
      -
      Sen sijaan jos perusnainen tekee noin perusmiehelle niin mies luultavasti on ainakin imarreltu vaikka ei osaisikaan keksiä hyvää vastausta juuri sillä hetkellä.
      -
      Miehelle riittää se että naisella on tarjota se perusnaisen ulkonäkö ilman mitään muita avuja,mutta naiselle ei riitä lahjana se perusmiehen kauneus vaan pitää olla superkomea tai ainakin pomppia voltteja tulirenkaiden läpi erilaisissa testeissä,kuvaannollisesti. Hauskuuttaa,saavuttaa statusta,puhua seksistä oikeaan aikaan että nainen tuntee itsensä haluttavaksi,ehkä viedä naista paikkoihin ja tarjoilla hyödykkeitä,olla luja ja varoa pienimpiäkin lipsahduksia puheessa jotka saattavat romuttaa miehen nynnyksi jne.
      Nainen taas saa olla pitkä tai lyhyt,miesmäisen vartalon omaava tai uhkea,pitkälle kouluttautunut tai käytännön ammattilainen,hauska tai tylsä jne.

Miehet eivät voi teeskennellä kauneutta kuten naiset meikkaamalla,mutta miehet urheilevat ja se on paljon rankempaa kuin pistää pakkelia naamaan. Naisen ei tarvitse huolehtia vartalostaan kunhan hän pysyy naiselle luonnollisessa laihaläskissä kunnossa,mikä vaatii hienoista kalorien tarkkailua. Hyllyvät muodot sallitaan ihanuuksina naisille mutta ovat miehillä ällöttävyys,ja sen takia naisella on helpompaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5375
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2136
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1770
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1723
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1505
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1437
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1300
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      207
      917
    Aihe