kumppanin ex-tyttöystävä

kyllästynyt.

Mitä tehdä, kun nykyisen seurustelukumppanin entinen tyttöystävä yrittää lähes väkisin saada exäänsä takaisin? Olemme tämän miehen kanssa seurustelleet melkein puoli vuotta, ja vieläkin hänen exänsä jaksaa itkeä hänen peräänsä. Entinen tyttöystävä pyytelee jatkuvasti miestäni kahville, kävelylle, katsomaan elokuvia... Olen sanonut että se on minulle ok, parempihan se on olla kavereita eron jälkeen. MUTTA nyt on ilmennyt että tällä exällä on tunteita miestäni kohtaan, oli alkanut itkeä tälle haluavansa hänet takaisin ja ettei voi katsoa häntä jonkun muun kanssa.. Oli yrittänyt suudellakin mutta mieheni oli kääntänyt päänsä pois.
Nyt tämä ex-tyttöystävä on sitten alkanut jauhaa minusta ties mitä paskaa jokaiselle vastaantulijalle, jopa omille ystävilleni ja nykyiselle miehelleni. Huoraksi hän yleisimmin minua haukkuu ja yrittää pilata välejäni mieheeni keinolla millä hyvänsä. Nyt viimeisimmäksi se alkoi vikitellä entistä poikaystävääni ajatellen tekevänsä minut tästä mustasukkaiseksi, että välini nykyiseeni menisivät. Lähetteli jopa minulle viestejä, joissa haukkui ja uhkaili. Miten tällaisesta ihmisestä on mahdollista päästä eroon?

18

5186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se olisi

      sen miehesi tehtävä tehdä asiat selviksi siihen exäänsä. Eikö hän ole tehnyt ,hyppäsikö suoraan seurustelemaan sinun kanssa vai seurusteliko jo kun oli vielä exänsä kanssa? Jos näin oli niin kannattas viheltää peli poikki. Ei se nykyises ole edes edellisestä suhteesta toipunut ja jossain vaiheessa sulla ja hänellä voi olla edessä selvittely, tai sitten sä olet vaan hänelle laastari. Nostapas kissa pöydälle ja keskustele asiat halki sen nykyisen seurustelukumppanisi kanssa, kerro hänelle tasan tarkkaan, mitä mieltä olet ja mitä tulisi mielestäsi tehdä. Pitäkää parisuhteessanne tuumaustauko asioiden selvittelyn ajan.

      • kyllästynyt.

        Mies oli ollut erossa tästä naisesta jo reilusti yli puoli vuotta ennen kuin me aloimme seurustella.. Olen kysynyt ja olemme jutelleet asiasta, on sanonut ettei ole enää tunteita exäänsä kohtaan ja haluaa olla minun kanssani. Ja on sanonut saman exälleenkin, mutta hän ei vain tunnu ymmärtävän, ja on nyt alkanut sitten minua häiriköidä... Sehän tässä se suurin ongelma on, exä ei anna meidän elää rauhassa.


      • ajattelinpa vain..
        kyllästynyt. kirjoitti:

        Mies oli ollut erossa tästä naisesta jo reilusti yli puoli vuotta ennen kuin me aloimme seurustella.. Olen kysynyt ja olemme jutelleet asiasta, on sanonut ettei ole enää tunteita exäänsä kohtaan ja haluaa olla minun kanssani. Ja on sanonut saman exälleenkin, mutta hän ei vain tunnu ymmärtävän, ja on nyt alkanut sitten minua häiriköidä... Sehän tässä se suurin ongelma on, exä ei anna meidän elää rauhassa.

        eikös tällä sun nykyisellä vähän vanha suola janota kun suostuu käymään tämän entisen kanssa elokuvissa ym vaikka toinen oli yrittänyt suudellakkin häntä..:/ mä en ainakaan ymmärtäis jos mun mies haluaisi tavata exäänsä tuollaisten jälkeen.. ?? ja varsinkin jos on sua haukkunut niin luulis, että puollustais tai ei ois tekemisis exänsä kaa..


    • actiontätsykkä

      Sorry vaan, mutta asenteesi on aika löperö. On totta kai jaloa ajatella niin, että ihmisten pitää eronkin jälkeen olla ystäviä yms liirumlaarumia, mutta onko heillä todellakaan enää asiaa toisilleen? Yhteiset lapset, jakamaton yhteinen omaisuus tmv?

      Jaloutesi on kuin helmiä sioille. Onnistuu varmasti elokuvissa ja hyvin harvoin oikeassa elämässä. Ja miehesi on tyypillinen mies, ettei osaa näyttää exän paikkaa. Hänhän loukkaa sinua lorvehtimalla exänsä kanssa niinkin useasti kuin kirjoituksestasi ymmärsin.

      Olin aikoinaan ihan yhtä tyhmä kuin sinäkin ja ainoa keino exän käytökseen oli uhata häntä poliisilla kuin myös syyttää kotirauhan rikkomisesta. Riitti, että vain sanoin. Exä lopetti roikkumisen ja mieheni oli pakko tehdä päätös kenen seurassa hän ylipäätään haluaa olla: säälimässä exäänsä vai panostamassa uuteen suhteeseemme.

      • kyllästynyt.

        Ei heillä mitään yhteisiä lapsia tms. ole, aika nuoria ihmisiä tässä kuitenkin vielä ollaan, mutta ei sentäs millään teiniasteella kuitenkaan.
        Niin, ehkä ilmaisin asian hieman väärin... Exä soittelee ja pyytää miestä kahville, mutta harvoinpa tuo sinne menee kun tietää mitä on edessä. Sen muutaman kerran kun mies siellä on käynyt niin on tullut aika kiireellä pois, kun on exä alkanut ahdistella ja haukkua minua pataluhaksi miehelleni.
        Ehkä tämä asenteeni sitten on vähän turhankin suvaitseva... Se vaan että kun en ole mitään mustasukkaista tyyppiä, luotan mieheen ja tahdon uskoa kaikista hyvää. Mutta alkaa kyllä pikkuhiljaa v*tuttamaan tämä homma, kun tämä exä uhkailee ja mustamaalaa minua minkä kerkeää...


      • nyt siltä
        kyllästynyt. kirjoitti:

        Ei heillä mitään yhteisiä lapsia tms. ole, aika nuoria ihmisiä tässä kuitenkin vielä ollaan, mutta ei sentäs millään teiniasteella kuitenkaan.
        Niin, ehkä ilmaisin asian hieman väärin... Exä soittelee ja pyytää miestä kahville, mutta harvoinpa tuo sinne menee kun tietää mitä on edessä. Sen muutaman kerran kun mies siellä on käynyt niin on tullut aika kiireellä pois, kun on exä alkanut ahdistella ja haukkua minua pataluhaksi miehelleni.
        Ehkä tämä asenteeni sitten on vähän turhankin suvaitseva... Se vaan että kun en ole mitään mustasukkaista tyyppiä, luotan mieheen ja tahdon uskoa kaikista hyvää. Mutta alkaa kyllä pikkuhiljaa v*tuttamaan tämä homma, kun tämä exä uhkailee ja mustamaalaa minua minkä kerkeää...

        että olet sotkeutunut suhteeseen joka ei ollut vielä loppunut, vaikka mies taisi niin väittääkkin.

        Kavereita ei voi olla heti eron jälkeen (tosin en tiedä, että miten kauan on heidän erosta), sillä silloin jommalla kummalla tai molemmilla olla tunteita ja ystävyys ja tunteet eivät sovi yhteen. Ystävyys on muuta ja kuten kirjoitit, naisella on tunteita miestä kohtaan, joten ei se olisi ystävyyttä ainakaan hänen osaltaa.

        En halua epäillä mitään, mutta jos exnainen useaasti soittelee, niin oletko varma siitä, että mies ei käy siellä sinun tietämättäsi? Se, että edes käy sen luona, on jo aika ihmeellistä. Se kertoo siitä, että mieskin taitaa vähän välittää, miksi muuten naisen luona juoksentelisi tai puhelimeen vastaisili, sillä hän on nyt sinun kanssasi, mutta...se ei taida riittää?!

        Totta kai tämä exnainen yrittää pilata teidän välit, koska hän tahtoisi tämän miehen takaisin ja tekee varmasti kaikkensa hänet takaisin saadakseen.

        Sinun pitää laittaa rajat miehelle, joko ex tai sinä. Miehet eivät aina tajua, että miten voi toimia mikä on väärin ja mikä oikein näissä asioissa ja sitten ollaakin kohta kahden naisen "loukossa" ja kaikkia petetään :(


      • tuota:
        nyt siltä kirjoitti:

        että olet sotkeutunut suhteeseen joka ei ollut vielä loppunut, vaikka mies taisi niin väittääkkin.

        Kavereita ei voi olla heti eron jälkeen (tosin en tiedä, että miten kauan on heidän erosta), sillä silloin jommalla kummalla tai molemmilla olla tunteita ja ystävyys ja tunteet eivät sovi yhteen. Ystävyys on muuta ja kuten kirjoitit, naisella on tunteita miestä kohtaan, joten ei se olisi ystävyyttä ainakaan hänen osaltaa.

        En halua epäillä mitään, mutta jos exnainen useaasti soittelee, niin oletko varma siitä, että mies ei käy siellä sinun tietämättäsi? Se, että edes käy sen luona, on jo aika ihmeellistä. Se kertoo siitä, että mieskin taitaa vähän välittää, miksi muuten naisen luona juoksentelisi tai puhelimeen vastaisili, sillä hän on nyt sinun kanssasi, mutta...se ei taida riittää?!

        Totta kai tämä exnainen yrittää pilata teidän välit, koska hän tahtoisi tämän miehen takaisin ja tekee varmasti kaikkensa hänet takaisin saadakseen.

        Sinun pitää laittaa rajat miehelle, joko ex tai sinä. Miehet eivät aina tajua, että miten voi toimia mikä on väärin ja mikä oikein näissä asioissa ja sitten ollaakin kohta kahden naisen "loukossa" ja kaikkia petetään :(

        Anteeksi, en huomannut, että mainitsit, että puoli vuotta olivat olleet erossa ennen teidän suhteen alkamista.

        6kk on lyhyt aika "rakkauden" loppumiselle, eikä se rakkaus mihinkään yhtäkkiä häviä vaikka toinen jättääkin...


      • kyllä...
        tuota: kirjoitti:

        Anteeksi, en huomannut, että mainitsit, että puoli vuotta olivat olleet erossa ennen teidän suhteen alkamista.

        6kk on lyhyt aika "rakkauden" loppumiselle, eikä se rakkaus mihinkään yhtäkkiä häviä vaikka toinen jättääkin...

        täysin ihmisestä! Kyllä se rakkaus loppuu lyhyemmässäkin ajassa. Aloittajan miehen ex on vain kertakaikkiaan säälittävä peräänrääkyjä - jos tämä ajattelisi jotain muuta kuin itseänsä, hän antaisi miehen olla ja elää elämäänsä rauhassa. Ei se "rakkauden loppumattomuus" anna oikeutusta tehdä toisen ihmisen elämästä helvettiä!

        Aloittajalle: tuollaiseen häirikköön ei auta kuin raaka peli! Ns järjen puhuminen kaikuu kuuroille korville, toinen vain innostuu saamastaan huomiosta kuvittelemaan ties mitä! Kun kerran miehelläsi ei ole exänsä kanssa lapsia eikä muitakaan asioita, joiden vuoksi heidän pitäisi olla väleissä, ei muuta kuin "piuhat poikki": kun mies ei vastaa puheluihin eikä tekstareihin, kyllä nainen lopettaa aikansa vinguttuaan. Samoin sinun pitää olla kuin ei tuota naista olisi olemassakaan. Ei nainen kauaa jaksa, kun ei saa vastakaikua. Niin... Näin kävi ainakin mieheni ja hänen exänsä tapauksessa joitakin vuosia sitten.
        Onnea matkaan!


      • on todellakin
        tuota: kirjoitti:

        Anteeksi, en huomannut, että mainitsit, että puoli vuotta olivat olleet erossa ennen teidän suhteen alkamista.

        6kk on lyhyt aika "rakkauden" loppumiselle, eikä se rakkaus mihinkään yhtäkkiä häviä vaikka toinen jättääkin...

        tosi lyhyt aika!!!


      • .........
        kyllästynyt. kirjoitti:

        Ei heillä mitään yhteisiä lapsia tms. ole, aika nuoria ihmisiä tässä kuitenkin vielä ollaan, mutta ei sentäs millään teiniasteella kuitenkaan.
        Niin, ehkä ilmaisin asian hieman väärin... Exä soittelee ja pyytää miestä kahville, mutta harvoinpa tuo sinne menee kun tietää mitä on edessä. Sen muutaman kerran kun mies siellä on käynyt niin on tullut aika kiireellä pois, kun on exä alkanut ahdistella ja haukkua minua pataluhaksi miehelleni.
        Ehkä tämä asenteeni sitten on vähän turhankin suvaitseva... Se vaan että kun en ole mitään mustasukkaista tyyppiä, luotan mieheen ja tahdon uskoa kaikista hyvää. Mutta alkaa kyllä pikkuhiljaa v*tuttamaan tämä homma, kun tämä exä uhkailee ja mustamaalaa minua minkä kerkeää...

        olkoot mitä vain, sillä ei ole vaikutusta tuohon exään. Sen sijaan poikaystäväsi asenteella on.

        Eikä kyse nyt ole mustasukkaisuukista vaan häiriköinnistä. Ex levittelee juoruja, haukkuu jne. Tekojen seurauksena toivoo, että eroaisitte ja hän saisi maagisesti exänsä takaisin. Ainoastaan poikaystävä voi osoittaa ettei teollaan saa aikaan seurausta. Sen voi osoittaa joko väsyttämällä (pidemmällä ja kivuliaammalla menetelmällä) eli kahvittelee ja jatkaa ystävälinjaa mutta mitään ei tapahdu. Toinen vaihtoehto on, että ilmaisee selvästi ettei hyväksy tekoja joita aiheuttaa omalle tyttöystävälleen ja siten ei näe hänellä ja exällä olevan mitään ystävyyspohjaa. Eli kunnolla ärjäisee. Itse olisin ärjäissyt vaikka kumppani ei sitä toivoisikaan.


    • samasta selvinnyt

      Me oltiin oltu yhdessä 1,5 vuotta kun miehen exä viimeksi sanoi miehelleni kuinka HE ovat luotuja toisilleen ja HÄN tietää että he vielä palaavat yhteen. Mieheni kielsi aina kaiken tällaisen mahdollisuuden. Välillä miehen exältä tuli paskaa sekä minulle että miehelleni. Välillä hän löysi jonkun ja kertoi miehelleni kuinka ihanaa heillä on eli siis yritti mustasukkaisuuden kautta saada miestäni itselleen takaisin. Tämän 1,5 vuoden jälkeen ei mieheni exä ole häntä enää takaisin kerjännyt mutta paskaa tulee edelleen lähes 6 vuoden jälkeen. Paras olisi päästä hänestä kokonaan erilleen mutta se ei valitettavasti onnistu yhteisten lapsien takia. Eli yhteenvetona suhteenne kyllä voi kestää tuon jos olette toisillenne ne oikeat mutta suosittelen erottautumista miehen exästä mahdollisimman täydellisesti. Onnea teille!

      • Poritsi

        Heh, teidän kumppaneidenne exät näyttävät sentään olleen todellisia ihmisiä! Ja entinen suhde on ollut todellinen.
        Aikoinani seurustelin muutaman vuoden kundin kanssa, jonka internet-ihastus vainosi ja häiriköi minua vuosikaudet, juorusi ja valehteli minusta kaikille. Keksi mitä naurettavimpia juttuja kuten että olen matkinut häntä ja siten saanut poikaystäväni jne. Kaikesta huomasi että tytöllä on todella huono itsetunto, mutta olin järkyttynyt siitä vihan ja paskan määrästä minua, täysin tuntematonta ihmistä kohtaan - vaikka hänen käytöksensä nykyään naurattaa kovasti.
        Sitä jatkui n.4 vuotta, kuvitelkaa.
        Ja exäni ja tämä tyttö eivät koskaan edes tavanneet livenä. Silti tämä misukka valitteli kaikille miten "hän seurusteli kaksi vuotta herra x:n kanssa ja sitten toi vitun huora tuli ja vei sen"..
        Jne.


      • Kristallitytti

        Ihastuin mieheen, joka oli jo edelliset 6 kk päästä exästään eroon. Seuraavat kuukaudet exä yritti tehdä elämästäni helvetin (puhumalla paskaa kaikille ja osittain käännytystyössä onnistuikin). Olin aluksi hienotunteinen, en koskaan tavannut miestä kahdenkesken, emme ihastuksesta huolimatta tapailleet. Olimme aluksi vain kavereita. Mies oli kertonut tytölle, että haluaa olla sinkku, ja avoin sille, että kohtaa joku päivä sen oikean. Mikään ei mennyt perille, vaan tyttö vaan uskotteli, että hän haluaakin olla vain ystävä. V aikka odotti koko ajan muuta. Ja muille puhui, että he seurustelevat. Ainoastaan miehen lähimmät ystävät tiesivät, miten asia oli. Tämä nykyinen mieheni ja suuri rakkauteni tosiaan pelkäsi, että menettää minut, mutta hän halusi tehdä asiat selviksi ennen seurustelun aloitusta. Aikaa hässäkkään kului vuosi. Mies ei ollut tajunnut, ennen minun ilmestymistäni kuvioon, että exästä irti pääseminen olisi jotenkin ongelmallista. Hän oli aiemminkin seurustellut, jopa asunut avoliitossa, eikä suurempia ongelmia ollut. Tosin exien kanssa ei ollut tekemisissä lainkaan, mutta toki jutteli, jos kadulla törmäsi. Mutta tämä viimeisin ex oli hankala tapaus, kun he joutuivat olemaan päivittäin tekemisissä opiskelun vuoksi. Ja minä olin samassa koulussa, joten jouduin maalitauluksi. Sitten ex alkoi laajentaa ympyröitään loman aikana ja sai uusia ystäviä muulta paikkakunnalta ja muuta ajateltavaa. Ja löysi poikakaverin aika pian, samanhenkisen, mutta täysin erityylisen kuin mieheni. Nyt häiriköinti on loppunut. Mieheni on kiltti mies, ja hänelle jäi tästä kauheat traumat, ei kai kuvitellut, että naiset voivat toimia näin, kun hän ei mielestään koskaan ollu exää millään lailla loukannu eikä ollu uskotellut sen enempää. Tarinan opetus oli, että ihan viaton deittailu voi antaa aihetta. Ei tarvitse olla edes vakavaa seurustelua. Sain selville myöhemmin, että tyttö oli kokenut vanhempien traumaattisen avioeron eli pystyin itse suhtautumaan häneen lämmöllä, kun niin säälittävää touhua se oli. Mieheni tunteita minun ei tarvinnut kertaakaan epäillä. Näin kuinka hänkin kärsi. Hän vain on niin kiltti, mutta ärsytti silti sen naisen touhu. Itse olen kyllä tiukka ja jämäkkä. En silti halunnut lyödä lyötyä, kun sain itse paistatella mieheni rakastavan katseen alla.


    • meni eroon pääsyyn

      minunkin avomiehelläni oli niin maanvaiva exä, piru suorastaan.
      kolme vuotta seurusteltiin ennen kuin exä lopetti meidän vaanimisen, ja senkin vast kun oma raskaustesti näytti positiivista.
      sitä ennen oli kuule samat jutut, ainainen vikinä ja vinkuna, yölliset puhelut, minun haukkumiset, juoksi mieheni vanhempien kotona morjenstelemassa heitä...
      ja mikä teki tästä parhaan vitsin oli se että he erosivat 17 vuotiaana. että haahaa..
      mutta tosiaan varaa aikaa tuohon.
      tämä exien välinen kieroutunut "ystävyys" on nykyisin muoti-ilmiö, valitan

      • ei tajua...

        mulla vähän sama tilanne. alettii seukkaa ku poikaystävä oli eronnu eksästään n. puol vuotta aikasemmin. heillä oli pidempi suhde takana, tosin aika nuoria olivat...
        nyt ollaan oltu reilu 2,5 v yhdessä ja poikaystävä edelleen pitää eksän numeroo puhelimessaan ja lisäs ystäväkseen facebookis... siis yrittää pitää jotai yhteyksii tähä eksään..? oon yrittäny kysyy et mitä varten tää kaikki, mut vastausta ei oikeen oo saatu tähänkää päivää mennes. ei jaksais aina jankata ja kysyy...
        hyvin meillä menee, mutta ittee välillä vaan häiritsee... (ja joo, vähä mustis olen)


    • Niiskuneiti 245

      Tämä näyttää olevan jo parisen vuotta vanha viesti, mutta kirjoitan nyt kuitenkin. : D Itse olen seurustellut lähes 3 vuotta nykyisen mieheni kanssa ja ihan samanlaista pelleilyä hänenkin exän taholta on ollut. Ei ole uskonut vaikka mieheni on selittänyt hänelle monet kerrat miksi haluaa olla minun kanssani eikä heidän suhteestaan enää tulisi mitään... mutta ei mene perille, ei sitten millään.
      Heidän suhteensa loppui siihen kun mieheni ex petti minun miestäni, juuri miehen kanssa, jonka kanssa tämä exä on nykyään kihloissa, mutta huomasi ilmeisesti sitten ettei ruoho ollutkaan niin vihreää aidan toisella puolella. : D
      Tai jotain, tiedä häntä. -.-
      Mutta itse olen ainakin jättänyt tuon omaan arvoonsa, mies ei enää vastaile viesteihin eikä puheluihin, niitä tulee kyllä vieläkin silloin tällöin, erosta lähes 4 vuotta. Huoh. -.-
      Mutta tsemppiä, ellei tilanne ole jo selvinnyt. ^^

    • JokoTai

      Itsekkin olen naimisissa miehen kanssa jonka ex vainoaa meitä. Mieheni ei tunnu sitä tajuavan eikä tee asialle mitään. Olen kuitenkin sanonut miehelleni kuinka haitallinen hänen exänsä on suhteellemme. Nyt miehelläni taitaa olla viimeinen tilaisuus valita joko minut ja tuleva lapsemme tai exänsä. Nimittäin mieheni ex on ilmoittanut tulevansa tapaamaan miestäni. Minä en voi kyseistä tapaamista sallia, eihän meidän perheellämme olisi mitään tulevaisuutta, jos mieheni antaa hänen exänsä häiritä meitä. En halua, että lapsellamme olisi sellainen tulevaisuus jossa toisen vanhemman ex pomppii silmille ja yrittää jatkuvasti hajottaa perheemme. En myöskään haluaisi sellaista tulevaisuutta lapsellemme, että vain minä kasvattaisin häntä. Mieheni täytyy saada hänen exänsä tajuamaan tavalla tai toisella ettei heillä tule enää olemaan yhteistä tulevaisuutta tai muuten se on meidän perheemme loppu.

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe