Mitkä mahtaa olla halvinpia kadenssin antavia mitareita?
Tälläisiä löysin, onko kokemuksia?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17269
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11693
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17273 (langaton)
Osaisiko joku sanoa mikä noista olisi paras hinta/laatusuhteelta vai olisiko joku parempi.
Langattomat ovat kuulema huonoja kun syövät niin paljon patteria?
MIttari?
13
1799
Vastaukset
kommentoimatta. Mihin tarvitaan kadenssimittaria? Kadenssin saat laskettua tarvittaessa hyvin helposti nopeusmittarin kellon avulla. Nopeus -ja matkamittari ovat mitä tarvitaan mittaripuolella.
- kadenssin kanssa
Kadenssin saa laskettua jos osaa laskea sekunteja 1,2,3,4,5,,,, jos poljet vaikka sekunnissa yhden kierroksen niin se on silloin 60. Kadenssin kanssa kikkailu on täyttä pelleilyä, poljet sillä teholla joka itsestä tuntuu tehokkaimmalta.
- alkp. kysyjä
kadenssin kanssa kirjoitti:
Kadenssin saa laskettua jos osaa laskea sekunteja 1,2,3,4,5,,,, jos poljet vaikka sekunnissa yhden kierroksen niin se on silloin 60. Kadenssin kanssa kikkailu on täyttä pelleilyä, poljet sillä teholla joka itsestä tuntuu tehokkaimmalta.
Mä olen jotenkin ymmärtänyt että tää kadenssi on joku tosi tärkeä juttu. Kiitos kun selvensitte että se on siis enimmäkseen vaan sellaista hifistelyä.
Eli ei siis tarvi ostaa kuin se halvin mahdollinen mittari ja siinä on kaikki tarvittava vai? - on tärkeä
alkp. kysyjä kirjoitti:
Mä olen jotenkin ymmärtänyt että tää kadenssi on joku tosi tärkeä juttu. Kiitos kun selvensitte että se on siis enimmäkseen vaan sellaista hifistelyä.
Eli ei siis tarvi ostaa kuin se halvin mahdollinen mittari ja siinä on kaikki tarvittava vai?Minä olen ollut tyytyväinen Cateye Strada Cadenseen(langallinen). On erittäin toimintavarma.
Kadenssin tärkeyttä lienee turha alkaa edes perustelemaan näille edellisille viisastelijoille, jotka eivät asiasta tiedä mitään. - häijyharri
on tärkeä kirjoitti:
Minä olen ollut tyytyväinen Cateye Strada Cadenseen(langallinen). On erittäin toimintavarma.
Kadenssin tärkeyttä lienee turha alkaa edes perustelemaan näille edellisille viisastelijoille, jotka eivät asiasta tiedä mitään.Ei kannata perustella koska perustetta ei ole muutakuin että "isot pojat on kertoneet". Perusteluna käytetään sitä että 'poljenta muuttuu tehokkaammaksi kun pyöritellään korkealla kadenssilla ja voidaan käyttää pienempiä vaihteita...', ja paskan marjat. Oikea pyöritysnopeus on se mikä tuntuu parhaalta ja tehokkaimmalta omaan kroppaan.piste.
Suositus 80-90 per minuutti on aivan naurettava. Käytin kerran kadenssimittaria ja totesin että en pysty edes pyörittämään 90 kertaa minuutissa ilman että energiaa palaa siihen pyörittämisen ylläpitoon. Heitin miittarin vi****n ja jatkoin polkemista 55-60 kadenssilla niinkuin ennenkin. - Tutkimus
häijyharri kirjoitti:
Ei kannata perustella koska perustetta ei ole muutakuin että "isot pojat on kertoneet". Perusteluna käytetään sitä että 'poljenta muuttuu tehokkaammaksi kun pyöritellään korkealla kadenssilla ja voidaan käyttää pienempiä vaihteita...', ja paskan marjat. Oikea pyöritysnopeus on se mikä tuntuu parhaalta ja tehokkaimmalta omaan kroppaan.piste.
Suositus 80-90 per minuutti on aivan naurettava. Käytin kerran kadenssimittaria ja totesin että en pysty edes pyörittämään 90 kertaa minuutissa ilman että energiaa palaa siihen pyörittämisen ylläpitoon. Heitin miittarin vi****n ja jatkoin polkemista 55-60 kadenssilla niinkuin ennenkin.Häijyharrilla on omakohtaista kokemusta siitä että hänellä on ollut vaikeata kerran mittaria kokeillessa pyörittää 80-90krt/min. Tämä lienee sitten riittävä peruste ja tutkimustulos siitä että kaikkien muidenkin pyöräilijen kannattaa tästä lähtien pyörittää 55-60/krt. min. kuten hän tekee. Kaikki muu on naurettavaa. Olisikohan vielä jotain muuta opetettavaa. Loistavaa tietellisyyttä !!!
on tärkeä kirjoitti:
Minä olen ollut tyytyväinen Cateye Strada Cadenseen(langallinen). On erittäin toimintavarma.
Kadenssin tärkeyttä lienee turha alkaa edes perustelemaan näille edellisille viisastelijoille, jotka eivät asiasta tiedä mitään.Oikea kadenssi on joillekin tärkeä, mutta sen mittaamiseen ei tarvita erikoismittareita. Sen kun lasket poljinkierrokset 20 sekan aikana ja kerrot kolmella. Itse harvoin mietin kadenssia. Se on aina sama eli 90 pinnassa. Maanantaina ajoin korkeammalla kadenssilla eli siinä 105, ihan tarkoituksella. Silloin kun osaa pyörittää niin kadenssia pystyy pitämään korkealla.
Sama kadenssi joka sopii minulle, ei välttämättä ole hyvä jollekin toiselle eli kadenssimittarin antama lukema pitäisi osta tulkita. Ei muuta kuin pyöräillä sillä kadenssilla mikä tuntuu luontevalta.- 8763
Mihin tavitaan kadenssimittaria? No siitä näkee kadenssin. Ei ole välttämättä mielekästä siinä mahdollisesti vauhdikkaastikin polkiessa alkaa tuijotella rannekellosta sekunteja ja samalla laskea poljinkierroksia. Helpompi katsoa suoraan mittarista. Tiedän kilpapyöräilijöitä, jotka ovat sitämieltä, että kadenssi on mittarin tärkein informaatio.
8763 kirjoitti:
Mihin tavitaan kadenssimittaria? No siitä näkee kadenssin. Ei ole välttämättä mielekästä siinä mahdollisesti vauhdikkaastikin polkiessa alkaa tuijotella rannekellosta sekunteja ja samalla laskea poljinkierroksia. Helpompi katsoa suoraan mittarista. Tiedän kilpapyöräilijöitä, jotka ovat sitämieltä, että kadenssi on mittarin tärkein informaatio.
Kirjoitin omassa viestissäni, että nopeusmittarin kellosta katsoo 20 sekan ajan ja laskee poljinkierrokset. En kirjoittanut rannekellosta mitään. Sitä paitsi kadenssin näkee suoraan nopeudesta. Jos ketjussa on veto päällä eli kammilla pyöritetään takapyörää eli ei mennä laskettemalla alamäkeen tai peesissä, niin nopeus on suoraan verrannollinen kammenkierrosnopeuteen. Kilpapyöräilijä, joka ei tiedä kadenssiaan ilman mittaria saisi vaihtaa lajia. Itse osaan sanoa sen ilman laskemistakin 2-4 virhemarginaalilla minuutissa.
- 8763
ReiskaS kirjoitti:
Kirjoitin omassa viestissäni, että nopeusmittarin kellosta katsoo 20 sekan ajan ja laskee poljinkierrokset. En kirjoittanut rannekellosta mitään. Sitä paitsi kadenssin näkee suoraan nopeudesta. Jos ketjussa on veto päällä eli kammilla pyöritetään takapyörää eli ei mennä laskettemalla alamäkeen tai peesissä, niin nopeus on suoraan verrannollinen kammenkierrosnopeuteen. Kilpapyöräilijä, joka ei tiedä kadenssiaan ilman mittaria saisi vaihtaa lajia. Itse osaan sanoa sen ilman laskemistakin 2-4 virhemarginaalilla minuutissa.
Et ymmärtänyt pointtia. Mittarista voi SUORAAN lukea kadenssin. Ei TARVITSE laskea.Kaikilla ei näy mittarissa aika,jolloin on katsottava se aika esim. rannekellosta. "Kadenssin näkee suoraan nopeudesta. Nopeus on suoraan verrannollinen kampikierrosnopeuteen"? Entäs välitysten vaikutus nopeuteen, onhan useimmissa pyörissä vaihteet. Osaatko siis laskea nopeuden jokaisella mahdollisella välityksellä suoraan kampikierroksista/min?
8763 kirjoitti:
Et ymmärtänyt pointtia. Mittarista voi SUORAAN lukea kadenssin. Ei TARVITSE laskea.Kaikilla ei näy mittarissa aika,jolloin on katsottava se aika esim. rannekellosta. "Kadenssin näkee suoraan nopeudesta. Nopeus on suoraan verrannollinen kampikierrosnopeuteen"? Entäs välitysten vaikutus nopeuteen, onhan useimmissa pyörissä vaihteet. Osaatko siis laskea nopeuden jokaisella mahdollisella välityksellä suoraan kampikierroksista/min?
Itse käytän kahta tai kolmea takaratasta ja sen pyöritysnopeuden tuntee vaan ja tietää milloin on aika vaihtaa välitystä. Hyvin harvoin lasken kadenssia. Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. En myöskään käytä pulssimittaria. Senkin tosin ymmärrän paremmin kuin kadenssin mittaamisen. Kaiken huippu on kalorimittari. Täyttä humpuukia. Pyörän mittarissa tarvitaan: Kello, matkamittari, trippimittari ja nopeusnäyttö. Kaikki muu tieto on turhaa ja haittaa harrastusta.
- martonen
Sain aiemmin keväällä täyteen 50 th. km mittariini, joka on yksinkertaisinta marketmallia, Sigma BC 800. Neljä vuotta tulee täyteen ensi kuun alussa. Paristo kestää sen luvatun kolme vuotta. Tässä ei ole mitään liikaa, mutta eipä mitään puutukaan. Joskus on ollut edellisessä paha piiskuri, keskinopeusmittaus ja sitä en enää koskaan halua! Halpa, hyvä, kestävä, myös pakkaskestävä, voin suositella. Kalibrointi tapahtuu neljällä numerolla ja näyttö yltää sataan tuhanteen. Kadenssin jatkuva mittaaminen ei ole tärkeä.
- teipillä
nopeusnäytön, kun alko kans tuntuu et tuli ajettua kilpaa mittarin kanssa.
Nopeusnäytön vieressä tietenkin /- jotta koko ajan tietää onko nopeus yli vai alle keskinopeuden. :))
Ajelen sen mukaan miltä milloinkin tuntuu ja kotona tietty katon mikä on keskinopeus ollu :))
tänä kesänä mittaan vain matkaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351