Osaako jo joku viisas auttaa? Haussa olisi hyvä ja kestävä naistenpyörä. Pituutta itsellä 174cm joten 21 tuumaa lienee hyvä koko, mutta paljon muuta ei sitten olekaan tiedossa. Pyörä tulisi ihan arkikäyttöön, tarkoitus polkea pääasiassa 10-15km matkoja lähes päivittäin (työmatkat ym.), tuntuu että kappavaihteiset sopisivat paremmin (onhan termi oikea?! Siis se "sisäänrakennettu" systeemi) kuin ratasvaihteiset koska vaihteitakaan ei tarvita niin paljoa, jarrut tavitaanm, mutta ei niin väliä onko jalka- vai käsijarrut ja ajoasennon pitäis olla vähän kumara. Muuten siis tarvitsisin kaikinpuolin kestävän ja hyvän pyörä. Olin koeajamassa Nishikin Hybridi 408:a joka tuntui oikein hyvältä, mutta olisiko joku vielä parempi? Edellinen pyörä oli Cresent eikä ks. merkistä ole mitään pahaa sanottavaa. Kumpi siis olisi parempi vai onko joku vielä parempi? Olisin todella kiitollinen avusta :) En malta odottaa että pääsen polkemaan uudella pyörällä.. :)
HYVÄ naisten pyörä
13
4542
Vastaukset
- 28"
Cresentit ovat varmaan laadukkaita pyöriä.
Kannattaa koeajaa, mikä tuntuu hyvältä asvaltilla.
Työmatkoihin helpoin on kappavaihteinen, 8 vaihdetta niisäkin nykyään on. Hyvin pääsee 15km
matkat, varsinkin jos ei tartte aikaa vastaan kilpailla. Itse lenkkeilen 7 vaihteisella jo monta kesää ja hyvin näyttää riittävän jatkossakin...
Katso että tulee oikean kokoinen runko. Se on tärkeää. - varmaan myös hyvä
Uskon että noin 600 -700 eurolla saat hyvän fillarin
joka miellyttää ja matka taittuu mukavasti. - tottuu nopeasti
21" tuumainen runko taitaa olla just oikea 174
cm kuskille.
Tsekkaa mitoitus myyjän kanssa oikeaksi!!! Runkojen
korkeudet eroavat ja niiden pituudetkin. Vaikuttaa kuinka hyvin kädet ylettyvät jne. On noissa ohjaustangoissakin nykyään hyvät säädöt.- alkup. Maantiepyöräilijä
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin pienen totuttelun jälkeen käsijarrun reaktioaika on lyhyempi kuin jalkajarrun, joten se on aavistuksen turvallisempi.
Käytännössä ero ei ole kovin iso. Itse en ole ostanut yli kymmenvuotialle lapsille enää jalkajarrullisia pyöriä turvallisuuden takia.
Itse en viitsisi polkea yli kymmentä kilometriä ilman lukkiksia. Joten on pyörä mikä tahansa, niin ostaisin kengät ja lukkopolkimet. Tuollaiseen "sekakäyttöön" kääntöpoljin olisi ehkä paras ratkaisu. Silloin hätätapauksessa voisi ajaa muillakin kengillä.
Tsekkaa runkoko asiantuntevan myyjän kanssa! Markettien ja urheilumarkettien myyjien ammattitaito ei yleensä riitä polkupyörän myymiseen. Sen takia vaikka jostain isosta urheiluliikkeestä teoriassa saisi halvalla pyörän, kannattaa niintä välttää jos ei itse tarkalleen tiedä, mitä haluaa.
Pyörämalleista joku KONA:n Dew Drop voisi olla lähellä tarvettasi.
http://www.konaworld.com/09_dewdrop.htm - Alkup. pyörämekaanikko
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin pienen totuttelun jälkeen käsijarrun reaktioaika on lyhyempi kuin jalkajarrun, joten se on aavistuksen turvallisempi.
Käytännössä ero ei ole kovin iso. Itse en ole ostanut yli kymmenvuotialle lapsille enää jalkajarrullisia pyöriä turvallisuuden takia.
Itse en viitsisi polkea yli kymmentä kilometriä ilman lukkiksia. Joten on pyörä mikä tahansa, niin ostaisin kengät ja lukkopolkimet. Tuollaiseen "sekakäyttöön" kääntöpoljin olisi ehkä paras ratkaisu. Silloin hätätapauksessa voisi ajaa muillakin kengillä.
Tsekkaa runkoko asiantuntevan myyjän kanssa! Markettien ja urheilumarkettien myyjien ammattitaito ei yleensä riitä polkupyörän myymiseen. Sen takia vaikka jostain isosta urheiluliikkeestä teoriassa saisi halvalla pyörän, kannattaa niintä välttää jos ei itse tarkalleen tiedä, mitä haluaa.
Pyörämalleista joku KONA:n Dew Drop voisi olla lähellä tarvettasi.
http://www.konaworld.com/09_dewdrop.htm"Jos ollaan ihan tarkkoja, niin pienen totuttelun jälkeen käsijarrun reaktioaika on lyhyempi kuin jalkajarrun, joten se on aavistuksen turvallisempi."
Jaa-a.. Jalkajarrulla ei voi jarruttaa jos polkimet ovat tietyssä asennossa, Siksi käsijarrut ovat hieman turvallisemmat. Lisäksi jalkajarrulliset järjestelmät ovat jarrutustehoiltaan huomattavasti heikommat verraten vaikka V-jarrihin, ja koska kyse on periaatteessa rumpujarrusta, myös suuria alamäkiä jarruttaessa, jarrun lämmetessä voi esiintyä pienissä määrin häipymistä. Itsekin suosittelen käsijarrujen käyttöä, niihin opettelu on lisäksi varsin vaivatonta.
- vältettäviä
Täälläkin on aika moneen kertaan käyty asia läpi, joten hakutoiminto auttaa. Lyhyesti: kaksi vältettävää asiaa ovat napavaihde ja hybridipyörä.
Ensinmainittu vaatii insinöörin tai muun asiantuntijan huoltotyöhön. Jälkimmäinen on kompromissi, joka ei kelpaa oikein kunnolla mihinkään.- napavaihde
vaatii äärimmäisen harvoin huoltoa. Ainakin Shimano Nexus. Muista en tiedä.
Olen ajanut jo monta vuotta, eikä esiinny mitään ongelmia. - vaihdetta?
napavaihde kirjoitti:
vaatii äärimmäisen harvoin huoltoa. Ainakin Shimano Nexus. Muista en tiedä.
Olen ajanut jo monta vuotta, eikä esiinny mitään ongelmia.Oletko avannut sitä napaa viimevuosina? Huoltamattoman napavaihteen kunto laskee vähitellen, eikä toiminnan heikkenemistä huomaa. Nexus, joka ei ole korkealaatuinen napavaihde, vaatii täyden huollon ainakin parin vuoden välein.
- Ari Fill
vaihdetta? kirjoitti:
Oletko avannut sitä napaa viimevuosina? Huoltamattoman napavaihteen kunto laskee vähitellen, eikä toiminnan heikkenemistä huomaa. Nexus, joka ei ole korkealaatuinen napavaihde, vaatii täyden huollon ainakin parin vuoden välein.
Eipä haittaa, jos toiminnan heikkenemistä ei huomaa.
- oireet?
Ari Fill kirjoitti:
Eipä haittaa, jos toiminnan heikkenemistä ei huomaa.
Mitenkäs ne lähinnä ilmenee? Oliko rullaamisen herkkyyden huononeminen ja vaihteiden huonompi toiminta?
- Mikke
ihan hyvä pyörä.
- Fillarimekaanikko
408 Nishikiltä on painava fillari ja raskas ajaa. Kyllä mä suosittelisin ihan tavallista hybridiä missä on 24-27 vaihdetta. Samanlailla kumpiakin pitää huoltaa, eikä niitä vaihteita ole liikaa. Ero on huomattava keveydessä. En näe kyllä järkeä maksaa 799e tuosta fillarista. Nishikiltä löytyy Hybrid Pro SL satkun halvemmalla ja painoa on jopa 5kg vähemmän ja pyörä rullaa ihan eri tavalla. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Nykyään suurin osa naisista ajaa ns. miesten rungoilla. Ne ovat jäykempiä ja kaikinpuolin fiksumpia myös naisille, kokoja löytyy varmasti tarpeeksi pientä sinun pituiselle. Lyhythän et olekkaan. Kannattaa myös tarkistaa Konan mallisto hybrideistä. www.kauppaveljet.fi -> hybridit. Hyviä tarjouksia ja puljusta saat kypärää yms kaupan päälle. Lähettävät myös postilla fillareita ympäri suomea. Laadukas merkki! Käy koeajamassa pyöriä, huomaat ison eron raskaasti kulkevan citypyörän ja kunnon sportti hybridin/fitness pyörän välillä aivan varmasti! Kunnolla rullaava vauhdikas fillari on omiaan sitten pitkille retkille yms, mäet menee kevyesti ylös yms. Jos noin paljon olet valmis sijoittamaan kunnon fillariin, niin älä osta mitään 16kg city pyörää!
- sitten
mihin valintaan päädyit! Kiva katsoa päätöksesi
tulos. Monia hyviä löytyy asettamallasi budjetilla.
Jos ajat pelkästään päälystetyillä teillä niin jokin sporttisempi pyörä (ohuemmat renkaat) varmaan parempi kuin mikään city pyörä/ mummo pyörä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657