mikä avuksi. paino ei putoa vaikka kulutan varmasti paljon enemmän kun syön. syömiset on minimissä. 5 kg putosi, mut nyt ei mitään. vaikka tekisin mitä. liikunnalla askelmittarin ja kuntopyörän mukaan kulutusta 500 cal ilta.
miksi paino ei putoa
16
1721
Vastaukset
- älä hätäile.............
kun läski muuttuu lihakseksi niin paino ei välttämättä hurjaa vauhtia putoa mutta laihdut ja kiinteydyt painosta huolimatta.
- tainnu iskeä
se surullisenkuuluisa SÄÄSTÖLIEKKI!!!
- apua
millä siitä pääsee eroon. oon lisännyt liikuntaa ja toisina päivinä syönyt vähän enemmän. vinkit tulee tarpeeseen. läskistä on päästävä eroon.eikä ole ihan muutaman kilon tiputuksesta kyse. ainakin 25 kg pitäis saada pois.
- ole olemassakaan
apua kirjoitti:
millä siitä pääsee eroon. oon lisännyt liikuntaa ja toisina päivinä syönyt vähän enemmän. vinkit tulee tarpeeseen. läskistä on päästävä eroon.eikä ole ihan muutaman kilon tiputuksesta kyse. ainakin 25 kg pitäis saada pois.
Ei ole mitään "iskeviä" säästöliekkejä. Ihan puhdasta matematiikkaa tuo laihduttaminen on: syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Toki lyhyillä aika(ja kilo-)väleillä kehon nestetasapaino saattaa puntarissa antaa kuvitellusta poikkeavan tuloksen. Esim. kova treeni kerryttää nestettä lihaksistoon, joten illan treeni näkyy aamulla vähän isompana painona (vaikka et ole lihonnut tietenkään). Pitkällä aikavälillä kuitenkin painosi laskee juuri odotettua nopeutta, jonka voit laskea kulutuksen ja saannin suhteesta. Neuvoisin Sinua pitämään ruokapäiväkirjaa (niin, että merkitset myös ne pienet herkkupalat ja sortumiset ilman kaunisteluja). Siitä kyllä huomaat, että sittenkin syöt liikaa (vaikka se keskittyisi vain joillekin päiville). Olen nimittäin itse kuvitellut samoin syöväni tosi vähän, mutta itse asiassa tuo kuvitelma pettää helposti.
Niin ja tuossa tuo "säästöliekkilinkki":
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441
Yrittäkää päästää tuosta laihdutuksen vanhimmasta urbaanilegendasta eroon !
Petätte sillä vaan itseänne ! - apua
ole olemassakaan kirjoitti:
Ei ole mitään "iskeviä" säästöliekkejä. Ihan puhdasta matematiikkaa tuo laihduttaminen on: syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Toki lyhyillä aika(ja kilo-)väleillä kehon nestetasapaino saattaa puntarissa antaa kuvitellusta poikkeavan tuloksen. Esim. kova treeni kerryttää nestettä lihaksistoon, joten illan treeni näkyy aamulla vähän isompana painona (vaikka et ole lihonnut tietenkään). Pitkällä aikavälillä kuitenkin painosi laskee juuri odotettua nopeutta, jonka voit laskea kulutuksen ja saannin suhteesta. Neuvoisin Sinua pitämään ruokapäiväkirjaa (niin, että merkitset myös ne pienet herkkupalat ja sortumiset ilman kaunisteluja). Siitä kyllä huomaat, että sittenkin syöt liikaa (vaikka se keskittyisi vain joillekin päiville). Olen nimittäin itse kuvitellut samoin syöväni tosi vähän, mutta itse asiassa tuo kuvitelma pettää helposti.
Petätte sillä vaan itseänne !oikeasti paljon vähemmän kun kulutan. punnitsen ja mittaan kaiken. joka suu palan. eli ei ole kysymys siitä että söisin liikaa.
- kysymys:
apua kirjoitti:
oikeasti paljon vähemmän kun kulutan. punnitsen ja mittaan kaiken. joka suu palan. eli ei ole kysymys siitä että söisin liikaa.
Millä perusteella olet arvioinut kulutuksesi ? Noista nimittäin liikkuu jos jonkinnäköistä laskuria (eikä kai kukaan tiedä, mikä on oikea laskutapa).
Paljonko laskemasi vaje on ? Entä kuinka pitkään olet tuolla vajeella ollut ? Oletko huomioinut, että kun painosi on alentunut myös kulutuksesi on alentunut. - Lihas painaa
kysymys: kirjoitti:
Millä perusteella olet arvioinut kulutuksesi ? Noista nimittäin liikkuu jos jonkinnäköistä laskuria (eikä kai kukaan tiedä, mikä on oikea laskutapa).
Paljonko laskemasi vaje on ? Entä kuinka pitkään olet tuolla vajeella ollut ? Oletko huomioinut, että kun painosi on alentunut myös kulutuksesi on alentunut.Minulle ainakin kävi laihduksessa niin, että laihduin ihan hyvin n. 20 kg vuoden aikana ja sitten paino vaan itsepintaiasesti pysyi likimain samana kuukauden, jos toisenkin. Liikuin ja liikuin noin 2,5 h 5 päivän ajan viikossa. Vedin vatsalihaksia, kävelin sauvakävelyä, kävelin ilman sauvoja, nostelin keveitä painoja ja söin heiniä ja lihaa. Olin aivan varma aina viikottaisessa punnituksessa, että nyt on paino laskenut ja rajusti, koska vaatteet tuntuivat niin löysältä yllä. Paino ei ollut pudonnut juurikaan. Olin pettynyt, suorastaan masentunut, monena viikkona punnituksen jälkeen. Mietin, jotta mitä teen väärin, koska en laihdu, vaikka teen kaikkeni. Sitten se selkisi. Olin saanut lihaksia läskin tilalle ja se lihas painoi kait sitten enemmän, kuin se ihra.
- selitäppäs
ole olemassakaan kirjoitti:
Petätte sillä vaan itseänne !sitten tää mulle.
Syön 0-400kcal per päivä ja hikiliikuntaa tulee harrastettua 3h päivässä.Paino tippui aluksi ihan mukavasti sitten iski SÄÄSTÖLIEKKI paino ei tippunut viikkoon.Rupesin paastoamaan,eli en syö mitään juon vaan teetä(ilman maitoa tai sokeria) ja liikun edelleen sen 3h hikiliikuntaa ja paino ei edelleenkään ole tämän viikonaikana tippunut ollenkaan.En liho enkä laihdu tein niin tai näin.
Lihasmassa ei ole voinut kasvaa,sillä elimistö ei saa siihen tarvittavaa proteiinia.
Ylipainoa viellä 5kg,joten ainakaan painosta se ei voi olla kiinni.
Mikäköhän mulla siis voi olla mikäli säästöliekkiä ei ole olemassakaan???
Faktahan on,että kulutan PALJON enemmän kun syön silloinkun syön,eli kaikkien kaavioiden ynm mukaan pitäisi laihtua vaan enmpä laihdu koska.
Siinä sulle mietittävää. - apua
kysymys: kirjoitti:
Paljonko laskemasi vaje on ? Entä kuinka pitkään olet tuolla vajeella ollut ? Oletko huomioinut, että kun painosi on alentunut myös kulutuksesi on alentunut.minun ruumiintoimintojen kulutus on 1700 cal/ vrk.ilman minkäänlaista liikuntaa. ja vähäisellä liikunnalla ja arkiaktiivisuudella 2500. ruokailut n. 800-1300 cal/vrk. riippuen olenko syönyt lihaa ja leipää. eli kyllä minusta on riittävä kalorivaje. tänään söin enemmän päivällä.ison annoksen salattia, kanaa ja juureskiusausta.saa nähdä mitä elimistö nyt sanoo. rupeaako paino putoamaan.(jos vaikka erehtyisi luulemaan että nälänhätä on loppu) parikuukautta olen nettiin merkannut kaiken syömisen ja 2 vkoa paino on samassa.
- hehheh....
selitäppäs kirjoitti:
sitten tää mulle.
Syön 0-400kcal per päivä ja hikiliikuntaa tulee harrastettua 3h päivässä.Paino tippui aluksi ihan mukavasti sitten iski SÄÄSTÖLIEKKI paino ei tippunut viikkoon.Rupesin paastoamaan,eli en syö mitään juon vaan teetä(ilman maitoa tai sokeria) ja liikun edelleen sen 3h hikiliikuntaa ja paino ei edelleenkään ole tämän viikonaikana tippunut ollenkaan.En liho enkä laihdu tein niin tai näin.
Lihasmassa ei ole voinut kasvaa,sillä elimistö ei saa siihen tarvittavaa proteiinia.
Faktahan on,että kulutan PALJON enemmän kun syön silloinkun syön,eli kaikkien kaavioiden ynm mukaan pitäisi laihtua vaan enmpä laihdu koska.
Siinä sulle mietittävää.Harrastit joka päivä 3h hikiliikuntaa ja et syönyt mitään? Eikö toi ole aika hengellään leikkimistä?
- niin naura ihmeessä
hehheh.... kirjoitti:
Harrastit joka päivä 3h hikiliikuntaa ja et syönyt mitään? Eikö toi ole aika hengellään leikkimistä?
Enkä muuten harrastanut vaan harrastan edelleen.
- .Kurnauh.
hehheh.... kirjoitti:
Harrastit joka päivä 3h hikiliikuntaa ja et syönyt mitään? Eikö toi ole aika hengellään leikkimistä?
pässejä täälläkin liikkuu.
Tainnu lorahtaa kusta sekaan kun sua on tehty,jos jonkun syömishäiriö sua noin kauheesti naurattaa. - bmi
selitäppäs kirjoitti:
sitten tää mulle.
Siinä sulle mietittävää.Luista ei varmaan ole helppo painoa pudottaa %O
Kannattaa varoa, ettei käy niin kuin mustalaisen hevoselle... Eli kuoli just, kun oppi oleen syömättä. - tasan
bmi kirjoitti:
Luista ei varmaan ole helppo painoa pudottaa %O
Kannattaa varoa, ettei käy niin kuin mustalaisen hevoselle... Eli kuoli just, kun oppi oleen syömättä.26,joten eipä paljoa luut paista.
- vika voi olla kilpirauhasessa
tasan kirjoitti:
26,joten eipä paljoa luut paista.
Suosittelisin lääkärillä käyntiä. Vika voi olla kilpirauhasen toiminnassa.
Noiden laskureiden arvioihin ei kyllä kauheasti ole luottamista, yksilöllisiä eroja kun on ihmisten välillä ja esim. joidenkin ihmisten kropat reagoi herkemmin sokeriin tai hiilareihin erittäen runsaasti insuliinia, joka varastoi rasvaa ja estää sen käyttöä energiaksi.
itselläni eivät ainakaan nuo laskureiden antamat lukemat täsmää, vaan oman kulutukseni olen oppinut ihan vain kokeilemalla millä määrällä laihdun ja millä määrällä paino pysyy tasaisena.
Fakta se ainakin on, että mitä vähemmän syön, sitä paremmin paino tippuu. - APUA!!!
vika voi olla kilpirauhasessa kirjoitti:
Suosittelisin lääkärillä käyntiä. Vika voi olla kilpirauhasen toiminnassa.
Noiden laskureiden arvioihin ei kyllä kauheasti ole luottamista, yksilöllisiä eroja kun on ihmisten välillä ja esim. joidenkin ihmisten kropat reagoi herkemmin sokeriin tai hiilareihin erittäen runsaasti insuliinia, joka varastoi rasvaa ja estää sen käyttöä energiaksi.
itselläni eivät ainakaan nuo laskureiden antamat lukemat täsmää, vaan oman kulutukseni olen oppinut ihan vain kokeilemalla millä määrällä laihdun ja millä määrällä paino pysyy tasaisena.
Fakta se ainakin on, että mitä vähemmän syön, sitä paremmin paino tippuu.Olen täyttämässä 13-vuotta. Liikun paljon ja syön normaalisti, mutta paino nousee koko ajan. Pelkään nykyään painoani. Mitä voin thdä asialle??? Auttakaa...PLIIS
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362520
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090