Kuljen pääkaupunkiseudulla töihin klo 7-10 välillä, kiitos joustavan työajan. Kuljen julkisella ja joskus omalla. Olen huomannut, että se värien kirjo mitä kaupungilla näkee iltaisin on aamuisin vain vaalean hailakka. Ehkä muutama aasialaisnainen matkalla töihin, mutta tummat puuttuvat. Katsokaa vaikka itse!
Onko se jotenkin kulttuurijuttu, että töihin ei mennä tähän aikaan? Miten työnantaja ymmärtää näitä, koska monessa hommassa töissä pitää olla viimeistään klo 9?
Mihin aikaan miehenne menee töihin?
13
1221
Vastaukset
- metro hertto-
niemestä ei ainakaan ole "kalpea".
Harvassa ovat ne työpaikat, joissa työntekijä pystyy itse määrittelemään omat työaikansa. Eikä Suomessa työnantajat päätä työntekijöiden työaikoja kulttuuritaustan perusteella.
Itselläni on myös päinvastaisia kokemuksia kuin sinulla. Entisessä työpaikassani tein joskus viikonloppuisin työvuoroja, jotka alkoivat aamulla klo.6.00. Tuohon aikaan ennen kuutta lauantai-ja sunnuntai aamuisin paikallisjunassa näki aina maahanmuuttajia, jotka olivat selkeästi matkalla töihin.- ........
moni maahanmuuttajamies tekee niitä töitä jotka eivät kelpaa suomalaisille, esim. yösiivoukset, bussikuljetukset jne. Sen vuoksi he yleensä istuvat siinä vastaantulevassa vaunussa menossa kotiin, kun sinä haukottelet vasta menovaunussa töihin.
- suomi-kreikka
Mies lähtee siinä puoli kahdeksan jälkeen kotoa. Mutta hän on kreikkalaiseksi niin vaalea ettei erotu. Maahanmuuttaja kun ei automaattisesti tarkoita tummaihoista, tosin tämän palstan perusteella tarkoittaa.
- aamulla kotoa
klo 7.30, mutta et varmastikaan näe häntä julkisissa kulkuvälineissä, sillä hän kulkee omalla autolla.
- e.v.e.l.y.n
eli 6.30 lähtee kotoa, mutta et näe häntä koska emme asu pääkaupunkiseudulla, eikä mieheni myöskään ole mustaihoinen, joten maahanmuuttajatutkasi ei taitaisi hänen kohdallaan raksuttaa. ;o)
- Meriami
Mies menee töihin aamuvuoroon ennen seitsemää ja iltavuoroon kymmenen jälkeen, riittäköön se tähän. Tosin häntä ei julkisissa kulkuneuvoissa näkisi, vaikka kulkisi samaan aikaankin, hän kun taittaa työmatkansa kävellen tai pyörällä.
Itse näen suhteellisesti eniten väriä työmatkoillani silloin, kun menen aikaisin töihin, siis esim. kuudeksi. Tietyssä aamubussissa on varmaan joka ikinen kerta sama musta mies, usein toinenkin, mikä on paljon siihen nähden, että koko bussissa on korkeintaan kymmenen ihmistä. Kuskikin on usein jotain muuta kuin etnisesti suomalainen, mikä tosin ei riipu kellonajasta. - lähtee
kello 5.10 ensimmäiseen bussiin.
- bidraldi
exmiehen veli menee omalla autolla 8 aikaan, ahma herää 8.30 ja lähtee klo 10 bussiin exä kömpii 10 ylös sängystä ja ajaa pyörällä töihin klo 11:sta.
sehän riippuu ihan töistä milloin siellä ollaan.
Silloin kun ahma oli siivoajana ja hänellä oli lisäksi iltatöitä hänen työt alkoi viideltä ja sen jälkeen hän meni kotiin. Lepäsi pari utuntia ja meni vuoro töihin (8 tuntia). Lisäksi hänellä oli myös ilta siivousvuoro joten iltatyön jälkeen meni sitten vielä siivoamaan ja oli kotona joskus klo 00 nukku ja heräsi taas seuraavana päivänä viideksi siivomamaan.
Mutta tämähän kaikki tapahtuu kuningas Helsingin silmän kantamattomissa, alueella jossa ei kuulema median mukaan ole elämää.... joten mistäs sinä nitä voisitkaan nähdä. Toisaalta, ahma, exmies ja exmiehen veli ovat kaikki aasialaisia... - Feliza
pääkaupunkiseudulla myös. Ja olen aina miettinyt, että käyttämäni bussilinja olisi oiva myyttien murtaja kaikille ennakkoluuloisille. Kyydissä on usein intialaisia ja arabeja läppärit kainalossa, huoliteltuja somalinaisia, tummaihoisia miehiä ja tietenkin suomalaisia. Ikinä ei mitään häiriöitä, aivan tavallista porukkaa matkalla töihin.
Mutta kysymys koski siis miestäni. Hänellä on myös liukuva työaika ja usein menee töihin vasta yhdeksän maissa, tai vähän jälkeenkin. Aamu-unisia olemme molemmat... - haskiisa
menne välillä aamulla viidelta, välillä yöllä kymmeneltä, ja kaikkea mahdollista siltä väliltä; riippuen vuorosta.
Ei "lisää väriä" pääkaupunkiseudulle, koska emme asu siellä, ja lisäksi kulkee omalla autolla. - gmeoji
8 ja 9 välillä menee töihin, mutta omalla autolla, joten ei ole niin näkyvillä.
- loveindia)
että meneekö mies aamuun (silloin lähtö kotoa klo7) vai iltaan (tällöin lähtee klo 13) vaiko yövuoroon (jolloin lähtö klo 20) joten hän värittää vaihdellen aamun, iltapäivän ja illan julkista liikennettä! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760