http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1671212
Mitenkähän bambusta tehdyt tumput ja sukat edustavat vihreää ajattelua? Mun järkeni väittäisi, että ne on roudattu kaukaa. Varmaan Kiinasta.
Kuulostaa huvittavalta
30
702
Vastaukset
- Niin?
Mikä oli pointtisi?
- scale
Niinpä niin, no egologisuus ja miten vihreää on roudata wwf:n tunnuselämen safkasta duunattuja tumppuja toiselle puolen palloa.
- Niin?
scale kirjoitti:
Niinpä niin, no egologisuus ja miten vihreää on roudata wwf:n tunnuselämen safkasta duunattuja tumppuja toiselle puolen palloa.
Ja puuvillaa kasvaa ilmeisesti Tampereen torilla?
- scale
Niin? kirjoitti:
Ja puuvillaa kasvaa ilmeisesti Tampereen torilla?
Niin?
- luuletko tosiaankin
scale kirjoitti:
että pandat järsivät sitä osaa bambusta, josta tehdään bambusellua?
- scale
luuletko tosiaankin kirjoitti:
että pandat järsivät sitä osaa bambusta, josta tehdään bambusellua?
sinä sitten ajattelit ottaa bambun alaosan jauhimeen ja jättää yläosan varmaan halinallejen kaverin untamon kasvatettavaksi pilvimaahan?
- vain liian
scale kirjoitti:
sinä sitten ajattelit ottaa bambun alaosan jauhimeen ja jättää yläosan varmaan halinallejen kaverin untamon kasvatettavaksi pilvimaahan?
tyhmä tajutaksesi
- Niin?
scale kirjoitti:
Niin?
Niinkö?
- Niin?
scale kirjoitti:
otetaan osa bambusta ja syötetään pandoille, lopusta tehdään tumput. Ilmeisesti liian vaikeatajuista. Niin?
- scale
Niin? kirjoitti:
Niinkö?
kommunikoida tasollasi, että asia tulisi sullekkin selväksi.
- Niin?
scale kirjoitti:
kommunikoida tasollasi, että asia tulisi sullekkin selväksi.
No kerro missä sitä puuvillaa kasvaa jos ei maapallon toisella puolella. Niin?
- scale
Niin? kirjoitti:
otetaan osa bambusta ja syötetään pandoille, lopusta tehdään tumput. Ilmeisesti liian vaikeatajuista. Niin?
ajattelit joksennellä villin bandan perässä vihta kourassa ja yrittää syöttää sitä?
- Niin?
scale kirjoitti:
ajattelit joksennellä villin bandan perässä vihta kourassa ja yrittää syöttää sitä?
kuullut eläintarhoista (joissa muuten elää suuri osa maailman pandoista)? Niin?
- DKYFUK56 HYU7
Niin? kirjoitti:
kuullut eläintarhoista (joissa muuten elää suuri osa maailman pandoista)? Niin?
200 PANDAA ELÄÄ TARHOISSA JA 1600 VAPAANA SAATANA
nälkään, niin söpöjäkin ne ovat:(
- scale
niiden asiunalueet ovat kutistuneet, kuin pyy maailmanlopun edellä. No onnekseen ne elävät diktatuurissa, jossa niiden suojelu on Kiinan valtion propagantavoittona sen etujen mukaista, että eiköhän ne lajina säily.
Henkilökohtaisesti mulle on vitun sama onko niitä olemassa, vai ei. Ei liikuta mun arkipäivääni. - paljastuvansa
scale kirjoitti:
niiden asiunalueet ovat kutistuneet, kuin pyy maailmanlopun edellä. No onnekseen ne elävät diktatuurissa, jossa niiden suojelu on Kiinan valtion propagantavoittona sen etujen mukaista, että eiköhän ne lajina säily.
Henkilökohtaisesti mulle on vitun sama onko niitä olemassa, vai ei. Ei liikuta mun arkipäivääni.eläinystäväksi, vai miksi tuo lopun naurettava lisälauseke?
paljastuvansa kirjoitti:
eläinystäväksi, vai miksi tuo lopun naurettava lisälauseke?
onko se sun kovuudesta pois?
- sä siihen
monte24 kirjoitti:
onko se sun kovuudesta pois?
tulet mussuttamaan vai onko sun kyrpä kovana scalelle?
- scale
paljastuvansa kirjoitti:
eläinystäväksi, vai miksi tuo lopun naurettava lisälauseke?
myönnän olevani eläinystävä. Mä nään punaista aina kun näen tai kuulen, tai luen jonkun jutun eläinrääkkäyksestä.
Maailmassa kuolee ja on kuollut lajeja sukupuuttoon. näin se vaan menee. - oikeamielinen ja
scale kirjoitti:
myönnän olevani eläinystävä. Mä nään punaista aina kun näen tai kuulen, tai luen jonkun jutun eläinrääkkäyksestä.
Maailmassa kuolee ja on kuollut lajeja sukupuuttoon. näin se vaan menee.vedän sanani pois (ja rauhoitun muutenkin)
sä siihen kirjoitti:
tulet mussuttamaan vai onko sun kyrpä kovana scalelle?
miehistä, on se niin ihana se scale :)
mut jos sä olet sitä iskemässä niin poistun suosiolla häiritsemästä.
- Ekovinkittäjä
Tuotteen ekologisuudesta vaikka se tulisi toiselta puolelta maailmaa. Laivarahti on (käyttökelpoisista) kuljetustavoista maailman ekologisin per kuljetettu tonni. Kiitos laivojen valtavan kapasiteetin.
Kuulemma tuotteen viimeiset kilometrit kaupasta kotiin saattavat muodostaa sen kuljetusrasituksista luonnolle per tuote jopa 50-80%. Esimerkiksi lampaanlihan ekorasituksesta rahtaus uudestaseelannista suomeen laivalla muodostaa alle 5% tuotteen kokonaisrasituksesta.
Kaukaa tuotu ei ole välttämättä epäekologista, kuulemma nimenomaan tuotantotapa, materiaalit ja viimeiset kilometrit ovat ne tärkeät.- scale
tietyiltä osin paikkansa.
Nyt on vaan niin, että Kiinan energiantuotanto, muusta teollisuustuotannosta nyt puhumattakaan, ei ole kovin kestävällä pohjalla.
Ei pidä unohtaa kokonaisuutta.
- scale
osallistuneille. Hauskaa oli, mutta nyt meikä häippää viikonlopun viettoon.
Tapellaan taas ensi viikolla.
PS. en mä oikeesti mikään kova ole aina kun kattelen vaikka animal Planetilta eläinpoliiseita, niin meinaa tulla tippa linssiin.
Oikeesti. VIIKONLOPPUJA :D- Niin.
asia-argumentit. Niin.
- kuvittelee
että autojen palmuöljy ois ekologista. hakatkaa vielä loputkin sademetsät ja saastuttakaa..
Että puuvillankasvatuksen katsotaan olevan haitallisempaa. Geenimuunneltu puuvilla olisi kuitenkin hyvä vaihtoehto, sillä sitä ei ruiskuteta kovin usein.
Meillä muuten viskoositehdas lopetettiin (samaa tavaraa se suurin piirtein on, vaikka tehtäisiin puustakin). Kiinalaiset tekevät siellä nyt täkäläisillä opeilla viskoosia, mutta minkäs teet kun niiden kannattaa ostaa kaikki kilpailu pois.Bambu on lämmintä ja kestävää ja bambu on nopeakasvuinen ts. ei tässä olla pandoilta ruokaa hävittämässä.
Toinen kiinnostava vaatekuitu on lyocell (kauppanimi Tencel), sitä saataisi ihan kotimaisistakin raaka-aineista; lyocell valmistetaan puun selluloosasta. Olisi valmistustavaltaan ympäristöystävällisempää kuin puuvilla.- Tuut_Jai
Bambu ja puuvilla ei kasva Suomessa se lienee jo kaikille selvä.
Pandojen uhanalaisuus ei johdu siitä ettei niillä olisi ruokaa. Bambua riittää vaikka miljoonalle pandalle (pandoja on vain 1000-2000kpl). Niillä vain ei ole alueita missä ne voisivat elää rauhassa. Ihmisiä on joka puolella, myös siellä bambupusikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584