pituutta hiuksiin..

lyhyt tukka

Aion ottaa hiustenpidennyksen ja ny mietin kumpi ois parempi ja kestävämpi,ommel vai sinetti?Ja miten se ommelsysteemi oikein tehään ja miten kauan niitä laitetaan?

11

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni

      Ommel tekniikassa päliosan hiukset erotetaan. Sitten tehdään minimaalinen ranskalainen letti ohimolta ohimolle jonka päälle hiusnauha kirjaimellisesti ommellaan. Kerroksia tehdään tarpeen mukaan aina yhdestä useampaan riippuen oman tukan paksuudesta.
      Kun omahius alkaa kasvaa, irtoaa ranskalainen letti päästä... riippuu ihan kasvunopeudesta kunka kauan voi pitää. Yleensä tällä ompelutekniikalla tehdään hiuksiin vain tuuhennosta. sinetein pidennös on huomattavasti luonnollisemman näköinen ja PITÄISI (riippuu aika paljon hoidosta ja hiuksista) kestää kolmesta kuukaudesta aina puoleen vuoteen saakka. Sinetit kiinnitetään noin sentin päähän omasta päänahasta eikä hiusten kasvaminen niin vaikuta...
      Luonnollisen lopputuloksen aikaan saamiseksi pitäisi omat hiukset olla jotakuinkin polkka pituutta. Pääliosan hiukset kun jäävät törröttämään muuten hassusti kun muualta on pyllyyn asti.
      Eikä sitä tarvitse ihan sinne pyllyyn asti ottaakaan. Puoleen selkään asti ulottuvat hiukset on luonnolliset ja helpommat hoitaakin.
      Taitava kampaaja vuolee lopuksi omia hiuksiasi veitsellä jotta niistä ei erota missä hiuksesi loppuu ja lisäke alkaa :)

    • Memmu

      Kuten tuossa toisessa artikkelissa jo totesin, niin itelläni on ollut kaksi kertaa pidennys ja kummallakin kerralla laitettu ommeltekniikalla. Periaatteessahan ei ole väliä kummalla laittaa, se on lähinnä kampaajasta kiinni onko sinettikone vai ei.
      Mulla kesti ekalla kerralla noin kolme kuukautta ja nyt kestää varmasti pidempään kun hiuksia jäi ja laitetaan päälliskerros uudestaa kun letti kasvaa. Mulla on neljä kerrosta (kaksikertaisia) hiuslevyjä päässä, kukaan ei huomaa eroa aidosta.
      Eli ommeltekniikassa tehdään niskasta ylöspäin alkaen ohuen ohuita ranskanlettejä joihin hiuslevyt ommellaan. Niitä laitetaan sitten päällekkäin niin paljon, kun omat hiukset sallivat. Laitto kesti noin viisi tuntia.
      Ja ainakin kampaajan mukaan ommeltekniikka on hellävaraisempi hiuksille kuin sinetti, jotka poistetaan liuottimilla.

      • Nice Hair

        Hyvä, kun kerrot kokemuksiasi. Olen kuullut, että hiuspidennys tavallaan sahaa omaa hiusta juuresta ja omat hiukset katkeilevat ja ohenevat siten. Oletko huomannut sellaista? Onko Sinun hiuslaatusi hieno vai jämäkämpi?


      • Memmu
        Nice Hair kirjoitti:

        Hyvä, kun kerrot kokemuksiasi. Olen kuullut, että hiuspidennys tavallaan sahaa omaa hiusta juuresta ja omat hiukset katkeilevat ja ohenevat siten. Oletko huomannut sellaista? Onko Sinun hiuslaatusi hieno vai jämäkämpi?

        Ei mulla ole ollut ainakaan mitään "sahaus" reaktiota. Tuntui tietysti kun pidennys purettiin, että hiuksia lähti hurjasti. Mutta nehän oli koko pidennyksen oloajan suojassa ja olisi lähtenyt muutenkin, jos olisi päässyt irtoamaan. Oma hiustenlaatu on todella hieno ja liukas (ja ohut). Minusta mun tukka oli ihan samanlainen kun ennen pidennysta, mutta kasvanut sen muutaman sentin siellä alla.


      • Nice Hair
        Memmu kirjoitti:

        Ei mulla ole ollut ainakaan mitään "sahaus" reaktiota. Tuntui tietysti kun pidennys purettiin, että hiuksia lähti hurjasti. Mutta nehän oli koko pidennyksen oloajan suojassa ja olisi lähtenyt muutenkin, jos olisi päässyt irtoamaan. Oma hiustenlaatu on todella hieno ja liukas (ja ohut). Minusta mun tukka oli ihan samanlainen kun ennen pidennysta, mutta kasvanut sen muutaman sentin siellä alla.

        Okey....kävin joskus kampaajalta kyselemässä hiustuuhennuksista (pidennyksistä) ja hän meinasi, että voi tietysti olla, että katkeilevatkin nämä omat hiukset, kun ovat vaalennetut ja hienot muutenkin...onkohan täällä joku, jolla olisi kokemusta vaalennettujen hiusten tuuhentamisesta??? En haluaisi luopua blondiudesta.


      • Memmu
        Nice Hair kirjoitti:

        Okey....kävin joskus kampaajalta kyselemässä hiustuuhennuksista (pidennyksistä) ja hän meinasi, että voi tietysti olla, että katkeilevatkin nämä omat hiukset, kun ovat vaalennetut ja hienot muutenkin...onkohan täällä joku, jolla olisi kokemusta vaalennettujen hiusten tuuhentamisesta??? En haluaisi luopua blondiudesta.

        Juu, mun eka pidennys oli aivan blondi. Oma värjättiin ensin vaaleaksi ja sitten laitettiin blondi pidennys. Ei mulla ainakaan katkeillut sen enempää kuin tämä ruskeakaan, mikä nyt on. Mutta karvan laaduissa on kyllä eroja. Vaalea ei ollut läheskään niin hyvää karvaa kuin tämä ruskea. Tämä on myös tosi kiiltävä ja kuivuu nopeammin.
        Voi olla että se vaalea oli niin käsitelty että se takkuuntui nopeasti eikä kiiltänyt ollenkaan.


      • Nice Hair
        Memmu kirjoitti:

        Juu, mun eka pidennys oli aivan blondi. Oma värjättiin ensin vaaleaksi ja sitten laitettiin blondi pidennys. Ei mulla ainakaan katkeillut sen enempää kuin tämä ruskeakaan, mikä nyt on. Mutta karvan laaduissa on kyllä eroja. Vaalea ei ollut läheskään niin hyvää karvaa kuin tämä ruskea. Tämä on myös tosi kiiltävä ja kuivuu nopeammin.
        Voi olla että se vaalea oli niin käsitelty että se takkuuntui nopeasti eikä kiiltänyt ollenkaan.

        Memmu, miten on kampausten laiton kanssa, onko ongelmia? Esim. jos laittaa tavallisen poninhännän (korkeahkolle), näkyykö pidennyskohdat ja onko muuten ongelmia? Minulla on hienolaatuinen blondattu tukka, joka tarvii aina pesun jälkeen rullauksen ja tupeerausta, että näyttäisi joltain. Haaveilen paksummasta tukasta, jonka voisi joskus ihan vaan antaa kuivua pesun jälkeen rullaamatta yms. ja se olisi ihan passelin näköinen eikä superpäätämyötenohuthaiven-mallia....Onkohan se näillä pidennyksillä mahdollista vai kuvittelenkohan sen väärin? Hiuslaatuja on kai keino-, aasialainen aito ja eurooppalainen aito, mistä viim.mainittu paras suomalaiselle ja kallein arvatenkin...ehkä hiukan omaa vahvempi hiuslaatu olisi mukava....?!


      • Memmu
        Nice Hair kirjoitti:

        Memmu, miten on kampausten laiton kanssa, onko ongelmia? Esim. jos laittaa tavallisen poninhännän (korkeahkolle), näkyykö pidennyskohdat ja onko muuten ongelmia? Minulla on hienolaatuinen blondattu tukka, joka tarvii aina pesun jälkeen rullauksen ja tupeerausta, että näyttäisi joltain. Haaveilen paksummasta tukasta, jonka voisi joskus ihan vaan antaa kuivua pesun jälkeen rullaamatta yms. ja se olisi ihan passelin näköinen eikä superpäätämyötenohuthaiven-mallia....Onkohan se näillä pidennyksillä mahdollista vai kuvittelenkohan sen väärin? Hiuslaatuja on kai keino-, aasialainen aito ja eurooppalainen aito, mistä viim.mainittu paras suomalaiselle ja kallein arvatenkin...ehkä hiukan omaa vahvempi hiuslaatu olisi mukava....?!

        Kyllä siihen suht hyvin voi laittaa kampauksia. Nyt kun mulla on tumma, niin on toki helpompi laittaa niin, ettei ommelkohdat näy. Vaaleassa piti vähän tarkemmin katsoa ja räpeltää hiusten kanssa. Kovin korkeaa ponnaria ei voi laittaa, jos eka ommelrivi on kovin alhaalla (kuten mulla on). Jos ekan rivin laittaa ylemmäs, niin sitten tietysti voi tehdä kampauksia joissa niska näkyy.
        Vaaleassa näkyy vaan aika helposti se ommelnauha jossa karvat ovat kiinni.
        Tämä tumma on tosi helppo siinä mielessä
        että jatkot ei näy vaikka laittais miten hiuksia.
        Tupeeraus käy ihan hyvin ja rullausta jopa suositellaan pesun jälkeen jotta hius pysyy hyvänä.Itse en kyllä rullaa kun ehkä kerran kahdessa viikossa kun ei oikein aika riitä.
        Hiustenkuivaajalla kuivaan ja sen jälkeen laitan bonacuren latvahoitoa koko pituuteen. On kiiltävä ja hyvännäköinen.Mulla on aasialaista aitohiusta tämä nykyinen, siitä vaaleasta en ole varma, mutta luulen että oli samaa.
        Eurooppalainen on tietty paljon hienompaa ja pehmeämpää, mutta maksaa saa itsensä kipeäksi.


      • unohdin nimimerkkini taas ...
        Memmu kirjoitti:

        Kyllä siihen suht hyvin voi laittaa kampauksia. Nyt kun mulla on tumma, niin on toki helpompi laittaa niin, ettei ommelkohdat näy. Vaaleassa piti vähän tarkemmin katsoa ja räpeltää hiusten kanssa. Kovin korkeaa ponnaria ei voi laittaa, jos eka ommelrivi on kovin alhaalla (kuten mulla on). Jos ekan rivin laittaa ylemmäs, niin sitten tietysti voi tehdä kampauksia joissa niska näkyy.
        Vaaleassa näkyy vaan aika helposti se ommelnauha jossa karvat ovat kiinni.
        Tämä tumma on tosi helppo siinä mielessä
        että jatkot ei näy vaikka laittais miten hiuksia.
        Tupeeraus käy ihan hyvin ja rullausta jopa suositellaan pesun jälkeen jotta hius pysyy hyvänä.Itse en kyllä rullaa kun ehkä kerran kahdessa viikossa kun ei oikein aika riitä.
        Hiustenkuivaajalla kuivaan ja sen jälkeen laitan bonacuren latvahoitoa koko pituuteen. On kiiltävä ja hyvännäköinen.Mulla on aasialaista aitohiusta tämä nykyinen, siitä vaaleasta en ole varma, mutta luulen että oli samaa.
        Eurooppalainen on tietty paljon hienompaa ja pehmeämpää, mutta maksaa saa itsensä kipeäksi.

        Tumma sävy olisi siis käytännöllisempi, mutta kyllä olisi vaikea muuttaa tukan väri, kun on aina ollut blondi...ja kaikki vaatteet ja asusteetkin siihen sävytetty...mitähän tässä keksis. Hyvä neuvo se jatkeiden rajan paikkaan liittyvä, ajattelin nimittäin itse niin, että sitä parempi, mitä alempana. Pidän kuitenkin korkeista ponnareista. Hyvä, kun kerrot kokemuksiasi, kiitos Sulle.


      • Nice Hair
        unohdin nimimerkkini taas ... kirjoitti:

        Tumma sävy olisi siis käytännöllisempi, mutta kyllä olisi vaikea muuttaa tukan väri, kun on aina ollut blondi...ja kaikki vaatteet ja asusteetkin siihen sävytetty...mitähän tässä keksis. Hyvä neuvo se jatkeiden rajan paikkaan liittyvä, ajattelin nimittäin itse niin, että sitä parempi, mitä alempana. Pidän kuitenkin korkeista ponnareista. Hyvä, kun kerrot kokemuksiasi, kiitos Sulle.

        Katselin tossa entisiä kirjotuksiamme täällä ja tuli mieleen, että tämä sahausreaktio voikin olla vaan sinettijatkeissa...mutta ei kaikilla, silloin vaan, jos ei harjaa ja hoida, kuten pitäisi.


    • Bambina

      Käy katsomassa:

      www.hiustenpidennys.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe