Nokian Ultra Tour 2

halkeamat

Renkaaseen ilmaantunut talvisäilytyksen aikana useita 2-4mm halkeamia, varsinkin toiseen kylkeen. Säilytetty ulkona ja takarenkaassa ei yhtäkään vaikka se on iältään vanhempi. Mistä johtuu? Onko ollut hivenen liian vähän painetta
jossain vaiheessa vai takuuhommaa? onko vaaraa että halkeaa sivuista vauhdissa vai onko ongelma lähinnä visuaalinen eli onko siellä alla vielä vahvat kudokset ja nuo halkeamat vain pintakumin ongelma? Eipä taida nykyaikana olla ihme vaikka ko. renkaiden laatukin olisi huonontunut???

4

821

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikke

      sen merkkisen renkaan kanssa minulla oli sellainen ongelma, että rengas repesi siitäreunusnauhan vierestä ihan kelvottomaksi, vaikka oli aika uusi ja pintaa oli jäjjellä vaikka kuinka. En tiedä menisikö takuuseen tai onko liian vähän ollut ilmaa, mutta minun kokemukseni on ikävä kyllä ollut, että muidenkin Nokian renkaiden kanssa (mm. rollspeed) ollut ellaisia ongelmia, jotka tehneet enkaista kelvottomia ennen kuin pinta on juurikaan kulunut. Joissain renkaissani ollut niitä reunahalkeamia, mutta ei ole koskaan ainakaan vielä vauhdissa puhjennut ja olen niitä lähimatkoilla käytellyt, mutta pitempään reissuun en sellaisilla mielellään lähtisi.

    • Anonyymi

      Ite vaihdoin vasta nyt Nokian ultra tour renkaan. Oikeastaan vahingossa. Roskiksen vieressä mietin 2min että voiko tätä heittää pois. Ihan hyvä rengas vielä. Ikää tais olla 22vuotta. Ei varmaan enää näin hyviä renkaita tehdä ku ei kannata.

      • Koska kumituotteesta kyse ja kumin ominaisuudet muuttuvat huonompaan suuntaan ikääntyessään (se lähtökohtaisesti kovenee), niin 22vuotta vanhat renkaat olisi pitänyt vaihtaa jo ajat sitten.
        Vanhat renkaat "kestävät kilometrejä" juuri sen takia koska ovat vanhuuttaan kovettuneet niin että renkaan muut suunnitellut ominaisuudet ovat huonontuneet erittäin runsaasti mutta kulutuskestävyys on lisääntynyt.

        Mutta tällä palstalla on tietysti paljon niitä joille ainoa tärkeä asia on että pyörä kestää ja kestää ja kestää ilman että millään muulla ominaisuudella on oikeastaan mitään väliä.
        Eli kumista pitää tajuta senverran että sen kovuus ja pitokyky ovat paljolti vastakkaisia suureita, mitä kovempaa ja kulutuskestävämpää renkaan kulutuspinta on sitä huonommat pito-ominaisuudet sillä on, tämä on lähtökohtaisesti sellainen materiaalinen ominaisuus jolta ei oikeastaan millään selityksillä pysty kumoamaan (tietysti pintakuvionnila, paineella yms. on oma vaikutuksensa asiaan).
        Etenkin liukkaalla talvikelillä on ensiarvoisen tärkeää että renkaassa on uudehko pehmeä kumiseos alla.


    • Anonyymi

      Ei juurikaan haitta jos tukikudos on ehjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe