MP3 -soittimen virtasovitin asiaa ! (Creative ZEN 16GB)

tiudeliiniz

Tällästä asiaa vaan tässä, että tuli hankittua tollanen Creative ZEN 16GB mp3-soitin.
Sitten mukana tuli ohjeet joissa tietysti luki, että virtasovittimen voi ostaa erikseen.
Mulla on tollanen virtasovitin kuitenkin, minkä sain sellasen Diel Roc kiinalaislelu mp3-soittimen mukana ja nyt mietin, että käykös se tähän mun uudempaan virtasovittimeks myös ?

Tässä virtasovittimessa lukee, että:

LTD AC/DC ADAPTER

MODEL: LTD-128
INPUT: AC110-240V
50JHz/ 01A
OUTPUT: DC 5V (joku plus ja miinusmerkintä) 0.5V
500mA (joku plus ja miinusmerkintä) 50mA

Kertokaapas nyt pikaisesti, kun itelläni on pöytäkone ja ei aina viitsi ladata tätä mp3:sta tietokoneen kauttakaan.

Käykö siis tämä vanha virtasovitin tähän Creativen soittimeen vai pitääkö hankkia uusi ?

6

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pege81
    • pitäisi toimia

      Nykyään lähes kaikki ämpärisoittimet käyttävät USB-latausta ja USB-portista saa nimenomaan 5V tasajännitettä.

      Virtaa tulee tietokoneesta vähintään 300mA mutta päätelaite voi pyytää myös 500mA jos USB-portin rauta pystyy sen verran syöttämään.

      Suoraan töpseliin työnnettävät USB-virtalähteet pystyvät syöttämään jopa 1A tai enemmänkin mutta kaikki ämpärisoittimet eivät pysty hyödyntämään noin suuria virtoja. Jos pystyvät, latautuvat tietenkin puolta nopeammin kuin 500mA virralla.

      Mikäli töpseltiin työnnettävässä virtalähteessä on USB-liitin ja USB-logo se tarkoittaa sitä että siihen voi liittää minkä tahansa USB-latausta tukevan laitteen.

      • Nero Burner

        urosliitin sopii soittimen naarasliittimeen. ZEN: in matkailuvirtalähteeksi kannattaa hankkia Razerin laturi, joka on naurettavan halpa.


      • Seppo123456
        Nero Burner kirjoitti:

        urosliitin sopii soittimen naarasliittimeen. ZEN: in matkailuvirtalähteeksi kannattaa hankkia Razerin laturi, joka on naurettavan halpa.

        Ilmeisesti Creative on tehnyt jonkin jekun, jotta vain sen omat USB-laturit toimivat sen kanssa.


      • minulla
        Seppo123456 kirjoitti:

        Ilmeisesti Creative on tehnyt jonkin jekun, jotta vain sen omat USB-laturit toimivat sen kanssa.

        creative zen stone lataantuu vallan mainiosti gigantista ostetulla Hama -merkkisellä laturilla...


      • Razerin laturi
        minulla kirjoitti:

        creative zen stone lataantuu vallan mainiosti gigantista ostetulla Hama -merkkisellä laturilla...

        TomTominkin kanssa, mutta TomTomin autolaturi ei toimikaan Razerin kanssa. Aika outoo. Mut just tommonen halpahallin laturi kannattaa esmes TomTomiinkin hankkia (ittelläni on alkuperäinen Razerin vahavavirtalaturi), jos ei ole edes pöytälaturia: mummolan TomTomissa se toimii ainaskin hyvin. Mummolla ei ole MP3-soitinta, mutta jos olisi, niin varmasti toimisi senkin kanssa. Mut toi TomTomin autolaturijuttu mua vähän ihmetyttää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe