onko outoa jos 22 vuotias mies asuu vielä kotona?

hjelppiä

Olisi hienoa jos voisitte keroa mielipiteitänne asiasta..eli olen tapaillut 22-vuotiasta miestä, kesällä 23 täyttävää, joka asuu yhä kotona. Onko se mielestänne jotenkin epänormaalia? Hänellä ei ilmeisesti ole ainakaan lähiaikoihin ajatusta hankkia omaa asuntoa.
Mies asunut joskus vähän aikaa omassa asunnossa opiskellessaan. Hänellä on myös ollut ongelmia elämässään, kuten alkoholin kanssa. Olisi kiva saada muiden mielipiteitä asiasta?:)

47

6145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asuminen ole

      huolestuttavaa, ehkä jossain määrin epätyypillistä.

      Huolestuttavampaa on se, että hänellä on ollut ongelmia alkoholin kanssa, ja se on se asia, mistä sinunkin tulisi olla ensisijaisesti huolissasi.

    • tiedä

      Itse kyllä muutin 18vuotiaana intin jälkeen pois kotoa, mutta elämän tilanteesta se kanssa paljon on kiinni. Onko töissä? Mikäs siellä kotona asuessa niin ei tarvitse veronmaksajien rahoilla kämppää hommata. Mutta kai itse huomaat onko hän todella takertunut vanhempiinsa vai onko hän valmis itsenäiseen elämään, mutta ei vaan näe tarvetta muuttaa pois kotoa.

      • hjelppiä

        Niin tämä kyseinen 22-vuotias mies on työharjoittelussa, ei varsinaisesti töissä(?)
        Olen niin miettinyt tätä kysymystä että onko se normaalia asua tuossa iässä vielä kotona..
        Kiva jos saisi vielä lisää mielipiteitä asiasta:)


      • juu no
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin tämä kyseinen 22-vuotias mies on työharjoittelussa, ei varsinaisesti töissä(?)
        Olen niin miettinyt tätä kysymystä että onko se normaalia asua tuossa iässä vielä kotona..
        Kiva jos saisi vielä lisää mielipiteitä asiasta:)

        Normaalia? Kenen silmissä, suomalaisen?
        Onko sillä nyt niin suurta merkitystä missä asuu. Muualla maailmalla saattaa suurperhe asua saman katon alla koko elämänsä.
        Ihmeellistä, ihan niinkuin siinä olisi jotain outoa tai kammoksuttavaa, jos joku viihtyy perheensä parissa jonku maagisen 18-vuotispäivän jälkeenkin. No, ainakin asuntomarkkinat saavat lisää asiakkaita tälläisen epäluonnollisen elämänkatsomuksen takia.
        Itse en asu vanhempieni luona ihan vain käytännön syistä.


      • että mitä väliä
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin tämä kyseinen 22-vuotias mies on työharjoittelussa, ei varsinaisesti töissä(?)
        Olen niin miettinyt tätä kysymystä että onko se normaalia asua tuossa iässä vielä kotona..
        Kiva jos saisi vielä lisää mielipiteitä asiasta:)

        sillä on onko se normaalia vai epänormaalia?

        jos se on epänormaalia, niin miten se haittaa teidän keskinäistä suhdettanne? Eikö ihminen saa olla epänormaali? Edes silloinkaan, jos siitä epänormaaliudesta ei ole haittaa muille? Vai onko kyse siitä että sinua hävettäisi olla "epänormaalin" miehen tyttöystävä. Jos alkaa hävettää, niin miksi?

        edelleenkään se kotona asuminen ei nyt ole se asia, mistä tässä tarvitsee olla YHTÄÄN huolissaan, vaan mainitsemastasi ongelmasta alkoholin kanssa ja ehkä myös siitä että 22 vuotias on työharjoittelussa, mikäli se tarkoittaa että hän ei ole valmistunut ammattiin, hänellä ei ole ammattitaitoa, eikä tulevaisuudessa näinollen kunnollista valmiutta elattaa itseään.

        tosin voihan työharjoittelussa olla muistakin syistä, mutta yleensä työharjoittelussa ollaan opiskelujen yhteydessä, ei muuten.

        Ajattele asiaa pragmaattisesti. On typerää huolehtia jostain kotona asumisesta, kun voi olla muitakin, tärkeämopiä asioita joista huolehtia. Tai mistä minä tiedän. Enhän edes tunne koko ihmistä.

        Se, mikä tulee kuitenikin muistaa että joka vitun ikisellä ihmisellä tämän pallon päällä on piirteitä, jotka voidaan katsoa epänormaaleiksi. Ihan joka ikisellä.


      • hjelppiä
        että mitä väliä kirjoitti:

        sillä on onko se normaalia vai epänormaalia?

        jos se on epänormaalia, niin miten se haittaa teidän keskinäistä suhdettanne? Eikö ihminen saa olla epänormaali? Edes silloinkaan, jos siitä epänormaaliudesta ei ole haittaa muille? Vai onko kyse siitä että sinua hävettäisi olla "epänormaalin" miehen tyttöystävä. Jos alkaa hävettää, niin miksi?

        edelleenkään se kotona asuminen ei nyt ole se asia, mistä tässä tarvitsee olla YHTÄÄN huolissaan, vaan mainitsemastasi ongelmasta alkoholin kanssa ja ehkä myös siitä että 22 vuotias on työharjoittelussa, mikäli se tarkoittaa että hän ei ole valmistunut ammattiin, hänellä ei ole ammattitaitoa, eikä tulevaisuudessa näinollen kunnollista valmiutta elattaa itseään.

        tosin voihan työharjoittelussa olla muistakin syistä, mutta yleensä työharjoittelussa ollaan opiskelujen yhteydessä, ei muuten.

        Ajattele asiaa pragmaattisesti. On typerää huolehtia jostain kotona asumisesta, kun voi olla muitakin, tärkeämopiä asioita joista huolehtia. Tai mistä minä tiedän. Enhän edes tunne koko ihmistä.

        Se, mikä tulee kuitenikin muistaa että joka vitun ikisellä ihmisellä tämän pallon päällä on piirteitä, jotka voidaan katsoa epänormaaleiksi. Ihan joka ikisellä.

        Halauan vain sanoa, että siksi kysyn tätä että onko se mielestänne epänormaalia, että 22-vuotias asuu yhä kotona, koska olen itse vasta 17, kohta 18, niin en oikein tunne paljon muita tuon ikäisiä, kuin tämä 22- vuotias mies, niin en osaa oikeen verrata mihinkään, että siksi, lisää mielipiteitä, kiitos:)


      • sanoisin bye bye..
        hjelppiä kirjoitti:

        Halauan vain sanoa, että siksi kysyn tätä että onko se mielestänne epänormaalia, että 22-vuotias asuu yhä kotona, koska olen itse vasta 17, kohta 18, niin en oikein tunne paljon muita tuon ikäisiä, kuin tämä 22- vuotias mies, niin en osaa oikeen verrata mihinkään, että siksi, lisää mielipiteitä, kiitos:)

        Ei se ole normaalia. Jokin halu itsenäistyä pitäisi olla viimeistään 22-vuotiaana, olipa taloudellinen tilanne mikä olikaan. Aika saamattomalta kuulostaa, jos ei ole siihen ikään mennessä vielä onnistunut kämppää hommaamaan itselleen. Suomessa pitäis onnistua, tukia tulee kyllä kelalta/sossusta/työkkäriltä ym., ilman ei jää, olipa elämäntilanne mikä oli. Ja jos mieluummin juo KAIKKI rahat, kuin käyttää ne kämpän vuokraamiseen ja itsenäistyy kuten aikuiset, niin huh huh.


      • välttämättä tarkoita
        sanoisin bye bye.. kirjoitti:

        Ei se ole normaalia. Jokin halu itsenäistyä pitäisi olla viimeistään 22-vuotiaana, olipa taloudellinen tilanne mikä olikaan. Aika saamattomalta kuulostaa, jos ei ole siihen ikään mennessä vielä onnistunut kämppää hommaamaan itselleen. Suomessa pitäis onnistua, tukia tulee kyllä kelalta/sossusta/työkkäriltä ym., ilman ei jää, olipa elämäntilanne mikä oli. Ja jos mieluummin juo KAIKKI rahat, kuin käyttää ne kämpän vuokraamiseen ja itsenäistyy kuten aikuiset, niin huh huh.

        että ei halua itsenäistyä tai voi olla itsenäinen, jos asuu kotona. Voi se olla viite siihen suuntaan, mutta automaattisesti näin ei ole.


      • hjelppiä
        välttämättä tarkoita kirjoitti:

        että ei halua itsenäistyä tai voi olla itsenäinen, jos asuu kotona. Voi se olla viite siihen suuntaan, mutta automaattisesti näin ei ole.

        Niin sitä viel haluisin kysyä et onko se lapsellista jos tää 22-vuotias mies pelaa myös paljo pleikkaria?:D joo tyhmä kysymys, mut kysynpä silti:D


      • nykyään merkkaa
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin sitä viel haluisin kysyä et onko se lapsellista jos tää 22-vuotias mies pelaa myös paljo pleikkaria?:D joo tyhmä kysymys, mut kysynpä silti:D

        yhtään mitään. Kolmikymppisissäkin on aika paljon konsolipelien pelaajia.

        Sinulla tuntuu olevan aika paljon huolta siitä onko joku lapsellista, epänormaalia tai muuten vain erilaista "kuin pitäisi".

        Kannattaa yleensä ajatella asiat omalla järjellä, eikä kysellä toisten mielipiteitä siitä onko jokin asia hyvä, huono tai mitä vain.


      • on, mutta
        hjelppiä kirjoitti:

        Halauan vain sanoa, että siksi kysyn tätä että onko se mielestänne epänormaalia, että 22-vuotias asuu yhä kotona, koska olen itse vasta 17, kohta 18, niin en oikein tunne paljon muita tuon ikäisiä, kuin tämä 22- vuotias mies, niin en osaa oikeen verrata mihinkään, että siksi, lisää mielipiteitä, kiitos:)

        riippu paljon siitä millainen mies muuten on.

        Älä nyt pyydä lisää mielipiteitä. Ne kun ovat joko puolesta tai vastaan eikä välttämättä oikeita.

        Oma nuorukainen muutti pois kotoaan vasta 23 vuotiaan, mutta oli silloin hyvin itsenäinen.
        Muutti vasta kun oli varaa muuttaa, ettei tarvinnut yhteiskunnan varoilla alkaa ellä.

        Tukien nostajia on muutenkin kasapäin. Minusta vain hyvää jollei kaikki mene sille linjalle, että yhteiskunnan tulee maksaa.


      • kun noita
        sanoisin bye bye.. kirjoitti:

        Ei se ole normaalia. Jokin halu itsenäistyä pitäisi olla viimeistään 22-vuotiaana, olipa taloudellinen tilanne mikä olikaan. Aika saamattomalta kuulostaa, jos ei ole siihen ikään mennessä vielä onnistunut kämppää hommaamaan itselleen. Suomessa pitäis onnistua, tukia tulee kyllä kelalta/sossusta/työkkäriltä ym., ilman ei jää, olipa elämäntilanne mikä oli. Ja jos mieluummin juo KAIKKI rahat, kuin käyttää ne kämpän vuokraamiseen ja itsenäistyy kuten aikuiset, niin huh huh.

        tukia saa eikä tarvii hirveesti itse vaivautua.
        Onko se nyt niin järkevää elää tukien varassa, jso on mahdollista asua kotona 22v:hen asti?

        Joskus siinä jopa järkeä eikä saamattomuutta.

        Juomisen suhteen samma mieltä kuin sinäkin.
        Ensi kämppä ja sitten vasta juodaan jos varaa on.


      • Uloistepökät
        sanoisin bye bye.. kirjoitti:

        Ei se ole normaalia. Jokin halu itsenäistyä pitäisi olla viimeistään 22-vuotiaana, olipa taloudellinen tilanne mikä olikaan. Aika saamattomalta kuulostaa, jos ei ole siihen ikään mennessä vielä onnistunut kämppää hommaamaan itselleen. Suomessa pitäis onnistua, tukia tulee kyllä kelalta/sossusta/työkkäriltä ym., ilman ei jää, olipa elämäntilanne mikä oli. Ja jos mieluummin juo KAIKKI rahat, kuin käyttää ne kämpän vuokraamiseen ja itsenäistyy kuten aikuiset, niin huh huh.

        Istuvathan jotkut (nynnykit) illat pitkät äiteellä vielä 40
        useimmiten ovat aivonsa juoneita työttömiä, kaappihomot myöskin roikkuvat mamman helmoissa tappiin saakka.

        Mitä muutakaan tekisivät vellihousut.


      • juhta1
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin sitä viel haluisin kysyä et onko se lapsellista jos tää 22-vuotias mies pelaa myös paljo pleikkaria?:D joo tyhmä kysymys, mut kysynpä silti:D

        Niin siinähän ei jää aikaa paljon olla yhdessä pelaamiseen menee aikaa melko paljon elikkä hän seurustelee pelien kanssa ei sun.


      • Vaippaikä40
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin tämä kyseinen 22-vuotias mies on työharjoittelussa, ei varsinaisesti töissä(?)
        Olen niin miettinyt tätä kysymystä että onko se normaalia asua tuossa iässä vielä kotona..
        Kiva jos saisi vielä lisää mielipiteitä asiasta:)

        Mielestäni viimeistään 29v pitää jo muuttaa omilleen, ainakin jos on työelämässä.

        Mielenterveysongelmaisen paikka ei ole äidin helmoissa, vaan suljetussa laitoksessa jos ei avohoidossa pysty pärjäämään.

        Eihän ole äidin velvollisuus hoitaa aikuista vauvaansa tappiin saakka.


      • Anonyymi
        hjelppiä kirjoitti:

        Niin sitä viel haluisin kysyä et onko se lapsellista jos tää 22-vuotias mies pelaa myös paljo pleikkaria?:D joo tyhmä kysymys, mut kysynpä silti:D

        Pelaa monet vielä 40-50vuotiaatkin. Tosin silloin voi miettiä onko niistä suhteeseen😂


    • almasty

      Siinä mittään ihmeellistä ole muutin itse 24 vuotiaana pois kotoani.En kokenut mitään itsenäistymistarvetta koska olin koko ikäni ollut itsenäinen persoona,joten siihen ei asuinpaikka vaikuttanut mitään muutin sitten muualle kun sain työpaikan kauempaa ja se siitä.
      Eräs ystäväni asuu myös kotonaan vielä 24 vuotiaana ihan on normaali kaveri jolla on omaa elämää ja omat ystävät jossain Italiassa tuollainen on aivan normaalia.
      Jos kyse ei ole jostain vanhemmissaan roikkuvasta reppanasta niin ei tuossa mitään hälyttävää ole.

    • tuollainen

      Taitaa olla juoppo peräkammarin poika.

      • NORMAALI ON MIES

        Tutustukaahan ensin rauhassa toisiinne ja pelailkaa
        yhdessä.Kotona asuminen on ihan normaalia.Mukavia
        hetkiä vaan sinne teille.Meitäkin asuu iso sakki sa-
        man katon alla,ja hyvin viihdytään.


      • seon.juoppoo
        NORMAALI ON MIES kirjoitti:

        Tutustukaahan ensin rauhassa toisiinne ja pelailkaa
        yhdessä.Kotona asuminen on ihan normaalia.Mukavia
        hetkiä vaan sinne teille.Meitäkin asuu iso sakki sa-
        man katon alla,ja hyvin viihdytään.

        Se on juoppoo pleikkarinpelaaja get outta


    • outoa,

      outoa olisi jos miesystäväsi ei olisi lainkaan kiinnostunut seurustelemisesta.

    • paitsi ehkä

      juuri Suomessa jossa miehen odotetaan muuttavan heti pois kotoa kun vaipat jää pois.

      Se että hänellä on ollut ongelmia alkoholin kanssa on se vakavampi huolenaihe.

    • .....................

      Sinuna kiinnittäisin huomiota siihen,miten tuo poika on asumisjärjestelynsä sopinut. Elääkö vanhempien kustannuksella ja kerää omaa pesävaraansa vai osallistuuko kustannuksiin. Jos tuo ensimmäinen eikä osaa muutenkaan itsenäisesti elää, alkoholia ei osaa käsitellä, niin olisin hyvin varuillani. Varmaan antaisin koko miehen olla, koska lopulta tuollainen olisi itselleni niin outoa, koska tuon ikäisenä itse elänyt jo jonkin aikaa itsenäisesti. Ja kun hänellä ei edes ole halua itsenäistyä, niin....

      • kysymys..

        Itsenäisyyttä ei ole se että asuu tukien varassa.
        Jos vanhemmilla on paljon tilaa, niin järkevämpää asua kotona. Miten Suomessa sitten suut pantaisiin, jos kaikki tuet lopetettaisiin?
        Mihin nämä ns. itsenäistyneet sitten menisivät?

        Lapset tarhoihin ja murrosikäisinä itsenäistymään - kakarat pois silmistä - sellainen mentaliteetti täällä on. Ihan sairasta.


    • hän on

      nyt työharjoittelussa, niistä ei saa kovin paljon rahaa joten on aika järkevää että elää vanhempien luona.. itse en voisi elää kotona viikonloppua kauempaa kerran kahessa kuussa kun menee järki ku vanhemmat on nii huolehtivaisia, ja pitäis mennä nukkumaan ajois, eikä pelata sais ku tunnin päiväs ja pikkuveli olis kokoajan kyttäämäs huoh ^^' toisaalta on niitäkin vanhempia jotka antavat olla rauhassa omassahuoneessa vaikka kokopäivän eikä yöllä tuu valittamaan ku meluaa...

      jos asiat miehen mielestä sujuu hyvin kotona eikä vanhemmat puutu liikaa tekemisiin sillälivulla että niitten katon alla elää, nii sanoisin että voihan se elää siellä vaikka siihen asti ku vanhemmat potkii ulos..

      ja tuohon viinaan.. melkeen kaikki opiskelijat kuule juopottelee aika paljon joten ei siinä kait mitään.. riippuu että mikä tilanne nyt on, juoko joka viikonloppu ja keskiviikkoisin, onko pakko päästä ryyppäämään vai miksi juo.. tota.. ikäeroahan teillä on että onhan sillä miehellä enemmän elämänkokemusta ku sulla joka on aika iso tekijä tässä vaiheessa vielä..

      -N20v

      • miax

        Tarkista nyt ainakin, että mies maksaa vanhemmilleen vuokraa ja tekee mukisematta kotihommia eli laittaa ruokaa itselleen (tai mieluummin koko perheelle), pesee vähintään omat pyykkinsä ja siivoaa itse oman reviirinsä. Äläkä missään tapauksessa ainakaan muuta miehen kanssa yhteen ennen kuin hän on asunut omillaan ilman vanhempien tukea ainakin puoli vuotta. Muuten saat niskoillesi vain kiukuttelevan äitihahmoa hakevan 14-uotiaan, joka pyrkii kaikin tavoin elämään siivellä.

        T. kokemusta on


      • saman muuten
        miax kirjoitti:

        Tarkista nyt ainakin, että mies maksaa vanhemmilleen vuokraa ja tekee mukisematta kotihommia eli laittaa ruokaa itselleen (tai mieluummin koko perheelle), pesee vähintään omat pyykkinsä ja siivoaa itse oman reviirinsä. Äläkä missään tapauksessa ainakaan muuta miehen kanssa yhteen ennen kuin hän on asunut omillaan ilman vanhempien tukea ainakin puoli vuotta. Muuten saat niskoillesi vain kiukuttelevan äitihahmoa hakevan 14-uotiaan, joka pyrkii kaikin tavoin elämään siivellä.

        T. kokemusta on

        30-vuotiaalle italialaisperäiselle miehelle joka tulee äitinsä helmoista yhteiseen asuntoonne?

        Vain Suomessa ihmisen pitää muuttaa kotoa viimeistään 20-vuotiaana tai on epänormaali, mielellään heti kun osaa syödä itse.


      • rhdhdöl
        saman muuten kirjoitti:

        30-vuotiaalle italialaisperäiselle miehelle joka tulee äitinsä helmoista yhteiseen asuntoonne?

        Vain Suomessa ihmisen pitää muuttaa kotoa viimeistään 20-vuotiaana tai on epänormaali, mielellään heti kun osaa syödä itse.

        on tuo tapa, mitä siellä pidetään normaalina? Asiaa tuntematta arvaisin että samat oletukset kuin Suomessakin.


    • jotka ei ole

      muuttaneet viimeistään 19-vuotiaana pois kotoa, ovat säälittäviä mammanpoikia.

      Heidän mielestään kuitenkin nainen saa asua vanhempien luona vaikka 30-vuotiaaksi, koska "ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja sehän kertoo vain naisen henkisestä voimakkuudesta että hän uskaltaa sosiaalisesta paineesta huolimatta asua vanhempiensa luona siihen asti että se ongelma X saadaan kuntoon jotta voi sitten muuttaa omaan asuntoon".

    • maailmassa

      se on ihan normaalia..Mikähän suomalaisia vaivaa kun kaikkien pitäis asua jossain omassa kolossa,ei ihme jos voidaan pahoin kun yhteisöllisyys katoaa.

    • Mhmm

      Ei ole ainakaan minusta outoa. Ei ole laissa määrätty tiettyä ikää, koska pitäisi viimeistään muuttaa pois kotoa. Eikä tuossa videopelienkaan pelaamisessa ole mitään kummallista. Jos tykkää videopelien pelaamisesta vapaa-ajallaan, niin miksei sitten pelaisi, vaikka ikää olisi rapiat 90 v.?

    • ytuty

      Mitäs helvetin pelottavaa siinä on että asuu 22vuotiaana kotonaan. Ehkä se alkaa olemaan epänormaalia että asuu yli 25vuotiaana kotonaan mutta vittuako se kenellekä kuuluu. Itse olen epänormaali, mutta mitä väliä kun en ole vaaraksi kenellekään. Kyllä taas tuntuu olevan ihmisillä niin pienet murheet että pitää sekaantua toisten asioihin. Ollaan vaan niin kateellisia kun jotkut perheet pysyvät koossa ja ollaan kateellisia kun jotkut vanhemmat onnistuvat kasvattamaan täysipäisiä lapsia jotka eivät lähde heti pois kotoaan 18vuotiaina. Pelkkää katettua tuo on. Tai kyllä mä sen ymmärrän että saattaa vanhempia ahdistaa jos omat lapset tekevät jälkikasvua 18vuotiaina.

      • juhta1

        Eiköhän tässäkin kysytty mielipidettä asiaan turha sitä on vaahdota


    • Kund 23

      ".. Hänellä ei ilmeisesti ole ainakaan lähiaikoihin ajatusta hankkia omaa asuntoa.
      Mies asunut joskus vähän aikaa omassa asunnossa opiskellessaan. Hänellä on myös ollut ongelmia elämässään, kuten alkoholin kanssa. Olisi kiva saada muiden mielipiteitä asiasta?:).."


      Usein naisilla jotka seurustelevat tuommoisten miesten kanssa niin heille iskee äiti-renttu-parannus-kompleksi, siinä alitajuisesti yritetään hyyssätä "vauvamiestä" kuten tuo ap:n kuvailema jätkä on.
      Sinun kannattaisi miettiä että mitä haet tuosta miehestä, tulevaa pitkäaikaista kumppania vai lyhyttä hupia? tuota edellä mainittua tuskin saat, jos ei osaa hoitaa asioitansa vaan sortuu brenkkuun ja muuttaa takaisin himaan! Itse halveksin tuommoisia, muutin 17 vuotiaana pois kotoa ja siitä asti olen pärjännyt omillani.

      Harmi ettei darwinin teoriat enään päde.. :/

      Aloittajalle sen verran että joko pidät lyhyenä hupina tai sitten jätä!

    • .,.,

      tosiaan ole outoa.
      Itsekkin olisin asunut vaikka 30 vuotiaaksi kotonani mutta isän alkoholismin vuoksi oli pakko muuttaa 16 vuotiaana pois.
      Muualla maailmassa tuetaan lapsia paljon enemmän, on taloudellisesti viisaampaa asua kotona koska yksin asuminen on niin kallista,
      täällä suomessa potkitaan mahd. pian yksin asumaan ja ei se mitään mutta mistäs sitten rahat siihen,
      itelläni on monta asiaa jäänyt tekemättä koska vuokrat ja muut on ollut pakko maksaa, yksinäiyydestäkin olen kärsinyt enemmän kuin laki sallii ja sehän rikkoo ihmistä henkisesti...
      jos saisin niin asuisin talossa jonka täyttää elämä: pullatuoksu, veljen lasten äänet, koiran haukkuminen, kissan kehrääminen, mummon sukkapuikkojen kolina, nauru kun pelataan lautapelejä, vaarin jutut, oven pauke kun sukulaiset ja ystävät tulevat ja menevät ja kahvi tuoksuu iltaan saakka.
      Valitettavasta molemmat mummoni ja pappani ovat kuolleet jo aikapäiviä sitten, perheriitojen takia välit on hajalla ja kaikki nyhvää omissa koloissaan niinkuin suomalaiseen tapaan kuuluukin,
      mutta ehkä hyvällä säkällä löydän itselleni italialaisen tai kreikkalaisen miehen ja sitten ovet paukkuvat ihmisten tullessa ja mennessä ja hiljainen yksiöni suomalaisen lumihangen keskellä on muisto vain..
      Ihmiset kuuluu yhteen, ei yksin.

      • Anonyymi

        Poliitikot kauhistuvat lukiessaan tuota, suomalaiset täytyy hajoittaa yksin yksiöihin hönöttämään, että heitä yksinollessaan olisi helppo manipuloida ja alistaa mielivaltaisesti, sekä tietysti riistää ja vedättää taloudellisesti!


    • Mies22vkl

      Alkoholismi kertoo aika paljon ihmisestä. Ensinnäkin juomista pitäisi jatkuvasti pelätä kun toinen ei osaa tehdä sitä kohtuudella. Kertoo myös aika paljon muistakin ongelmista jos alkoholismiin ajautuu. Eikä välttämättä vähäisimmät ongelmat ole ÄO:n kanssa.

      Itse en voisi olla ihmisen kanssa, joka ei osaa käyttää alkoholia, koska itse en ole koskaan liian humalassa. Tällöin en jaksaisi katsoa sitä itsensä tuhoamista kumppanin tekemänä.

    • KuulaKalloo

      Vanhan äitinsä eläkettä kuppaava syöttiläs 40 mies ei ole mies vaan akka.

    • juhta1

      Minusta kyllä on outoa, tämän ikäinen täytyisi jo asua omillaan. Etsiä kiinnekohtia elämään itsenäistyä, äidin kaipuu voittaa sillä äidithän passaa ja palvoo omia lapsiaan ja tekee heidän eteensä mitä vaan miksi siis muuttaa pois kotoa.

    • aikustinen

      On! Varsinkaan jos mies ei tee "kotinsa" eteen mitään, ja käyttää toisia ihmisiä hyväkseen. Tiedät vastauksen paremmin kymmenen vuoden päästä, kun sielusi on murea etkä pysty tekemään elämässä mitään. Itse olen nyt vajaa 50v mies, ja puhun menetetystä elämästä.

    • Perspektiivii

      Nuoruus ja kokemattomuus ovat vaivoja, jotka ajan myötä itsekseen poistuvat.

      Tämänkin keskustelun alussa 22-vuotias on ihan kohta 32-vuotias. Jos hän vielä nyt asuu vanhempiensa luona, saa olla huolissaan...

    • Anonyymi

      Tiedän jopa viisikymppisiä,jotka asuu äidin kanssa. Eipä se muille kuulu.

    • Anonyymi

      Jos vielä opiskelee, niin eipä siinä sitten mitään kummaa ole.

    • Anonyymi

      Onhan se nyt kummallista jos mies asuu kotona. Miehenhän kuuluu asua 20v eteenpäin jossain metsässä, sillan alla tai jossain juoppojen tilapäismajoituksessa, mutta ei kotona. Koti on tarkoitettu vain naisille.

    • Anonyymi

      Jos oot tää mies ja jätit tyttöystäväs jonkun mielipiteen takia tai seksin takia nii mieti vähän pidemmälle… Se tyttö saatto likeesti välittää susta tosissaan.

      • Anonyymi

        Vittu väärä… ei pitäny tähän laittaa ja nyt en osaa enää poistaa tätä soriii


    • Anonyymi

      Alkoholi ongelmat on vakavia mutta nuori tyyppi vielä voi saada elämänsä järjestykseen. Kotona asumisessa ei ole mitään pahaa tuon ikäisenä. Suomalaisilla on kummallinen luulo että pitäisi ihan lapsena lähteä omilleen että näin on jotenkin itsenäisempi vaikka moni ravaa vanhempien jääkaapilla edelleen ja rahaa kerjäämässä. Kotona asuva voi olla itsenäisempi kuin muualle jo muuttanut. Vanhemmat on tärkeitä elämässä ja heidän kanssa kannattaa olla jollain tavalla tekemisissä niin kauan kun se on mahdollista eikä se ole millään tavalla noloa että rakastaa vanhempiaan lisäksi lapsien velvollisuuksiin kuuluu pitää huolta vanhemmistaan niin kauan kun voivat he ovat sen velkaa eikä survoa heitä johonkin laitokseen ja poistua kuulumattomiin paikalta kuten moni näyttää tekevän. Mikä on parempi paikka kuin koti nuorelle miehelle tai naiselle järjestellä elämän palapelin palasia sopivaan asentoon ja rakentaa pohjaa jonka päälle on hyvä lähteä. Jos tuo alkoholiongelma ei jatku tai pahene tässä on varmasti hyvä mies uskoisin näin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe