Mulle tarjottiin tutkimusavustajan hommaa yliopistolla. Tiesin kyllä, että sieltä saisi huonoa palkkaa, mutta mulle tarjottu 800 €/kk vaikuttaa jo vedätykseltä.
Onko tuo palkka mielestänne kohtuullinen? Oletteko itse saaneet suurempaa palkkaa tutkimusavustajan hommasta? Olisiko jollain neuvoja siitä, miten voisi neuvotella lisää palkkaa?
Kiitos!
Tutkimusavustajien palkka yliopistolla
7
9158
Vastaukset
- Työaika?
Montako tuntia viikossa?
- ipsi
Varmaan noin 37 h / vko. Ja tuo palkka maksettaisiin apurahana.
- ei mene veroa
ipsi kirjoitti:
Varmaan noin 37 h / vko. Ja tuo palkka maksettaisiin apurahana.
eli saat sen puhtaana käteen.
No, katselepas, paljonko yliopistot maksavat kesätyöläisille (siis omille opiskelijoilleen). Ei yhtään tuon enempää :D
Yliopisto on... tuota... paikka jooh.
- normaalia
Tuo on ihan normaali tutkimusavustajan palkka yliopistolla. Yliopisto harvoin maksaa mitään tuon isompaa. kaverini teki stipendillä 4 vuoden ajan väikkäriä yliopistolle ja sai 1000 euroa kuussa. Hän oli jo siis valmistunut, eikä tutkimusavustaja. Toinen kaverini teki väikkäriä yliopistolle palkalla, joka oli 1500 e / kk. Hänkin siis jo valmistunut.
- töitä etsivä
Mun sisko on töissä tutkimusavustajana yliopistolla ja hän saa lähelle 2000 e/kk miinus sitten verot tietty. Palkka on pari kertaa noussut kun opintopisteitä on kertynyt. Eli tuo 800 kuulostaa kyllä aika vähältä......
- Anonyymi
Aika korkea palkka ollut 2010. Nyt 2023 tarjottiin yliopistojen palkkausjärjestelmän tutkimus- ja opetushenkilöstön vaativuustasokartan tason 1 mukaisesti, jossa tehtäväkohtainen palkanosa on 1917,09 euroa kuukaudessa. Lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaa 6% - 17% uran alussa. Luki myös että voi ehdottaa palkkaa. Ehdotin korkeampaa. Tuo 1917,09 euroa + 6% oli se mitä tarjottiin ja siitä ei voinut neuvotella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1122546- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631732- 561727
- 1641651
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581526Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket271207