MP3 --> takaisin normaaliksi cd:ksi

Älkää kysykö miksi.
Eli, mikä on normaalin cd:n tiedosto nimi? Ja miten saan mp3:n muutettua sellaiseksi?

9

1607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltto-ohjelmat

osaavat tuon tehdä.
      Valitse "tee musiikkilevy".

• Nerolla?

• poltto-ohjelmat
        Horus76 kirjoitti:

Nerolla?

Nerolla minä olen niitä tehnyt.
        Jo Neron "kevytversiolla" NeroExpressilläkin onnistuu.

• highendisti

Et mitenkään onnistu tuossa, sillä silloin kun joku muutti tuon CD:n MP3:ksi olkoon vaikka kuinka hyvällä bitratella (yleensä kuitenkin 128), niin osa audiosignaalista hävisi taivaan tuuliin, eikä sitä enää sinne takaisin saa millään iilvellä. Jos muutat MP3:n takaisin Waviksi jonka poltat CD:ksi niin se kyllä toimii, mutta äänenlaatu on samaa kuraa kuin oli se MP3:kin.
      Joten unohda..

• tpi

kuvittele että äänenlaatu tuossa parantuisi.
        Itse olen useinkin polttanut mm. podcasteja jne cd-levylle ennekuin minulla oli mp3-soitinta, ja halusin autoon kuunneltavaa.

• maitto

MP3 on tiivistettyä musaa, perkaamalla pois samankaltaisia bittejä ääniaallosta. mp3 musaa on siis harvennettu ja sävyt poistettu. Mitä enemmän bittejä poistetaan sitä huonompi laatu; esim 190 -> 128 /bps on erittäin huono laatu.

320/bps on jo melko hyvä laatuinen mp3. Muta ei riitä täyteen Wave laatuun. Ei bittejä saa takaisin ääniaaltoihin polttamalla nerossa eikä muussa ohjelmassa. Siitä tulee mp3 kaltainen.

Yksi hyvä puoli mp3 on että mahtuu ainakin 120 - 150 kipaletta yhdelle cd levylle

• poltto-ohjelmat

on kuraa muunnoksen jälkeen, mutta alkuperäisen
        kysyjän tarkoitus lienee saada niitä soitetuksi
        CD-soittimella joka ei tue MP3:ia.

• A. Aallontie

Tavallinen cd on "audio". Muut ovat "data".

On poltettava "audio"-cd, niin sitä voi kuunnella tavallisessa CD-soittimessa.

• hanki näitä

Jos äänenlaatua arvostat, kannattaa hankkia flac- tai wav- päätteisiä tiedostoja. Äänenlaatu on niissä parempi, ja myös ne voi kopioida cd:lle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      72
      5426
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      66
      5192
    3. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      35
      3784
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      105
      2887
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      94
      2762
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      31
      2712
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      1971
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1736
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      224
      1599
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      156
      1394
    Aihe