MP3 --> takaisin normaaliksi cd:ksi

Älkää kysykö miksi.
Eli, mikä on normaalin cd:n tiedosto nimi? Ja miten saan mp3:n muutettua sellaiseksi?

9

1581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltto-ohjelmat

osaavat tuon tehdä.
      Valitse "tee musiikkilevy".

• Nerolla?

• poltto-ohjelmat
        Horus76 kirjoitti:

Nerolla?

Nerolla minä olen niitä tehnyt.
        Jo Neron "kevytversiolla" NeroExpressilläkin onnistuu.

• highendisti

Et mitenkään onnistu tuossa, sillä silloin kun joku muutti tuon CD:n MP3:ksi olkoon vaikka kuinka hyvällä bitratella (yleensä kuitenkin 128), niin osa audiosignaalista hävisi taivaan tuuliin, eikä sitä enää sinne takaisin saa millään iilvellä. Jos muutat MP3:n takaisin Waviksi jonka poltat CD:ksi niin se kyllä toimii, mutta äänenlaatu on samaa kuraa kuin oli se MP3:kin.
      Joten unohda..

• tpi

kuvittele että äänenlaatu tuossa parantuisi.
        Itse olen useinkin polttanut mm. podcasteja jne cd-levylle ennekuin minulla oli mp3-soitinta, ja halusin autoon kuunneltavaa.

• maitto

MP3 on tiivistettyä musaa, perkaamalla pois samankaltaisia bittejä ääniaallosta. mp3 musaa on siis harvennettu ja sävyt poistettu. Mitä enemmän bittejä poistetaan sitä huonompi laatu; esim 190 -> 128 /bps on erittäin huono laatu.

320/bps on jo melko hyvä laatuinen mp3. Muta ei riitä täyteen Wave laatuun. Ei bittejä saa takaisin ääniaaltoihin polttamalla nerossa eikä muussa ohjelmassa. Siitä tulee mp3 kaltainen.

Yksi hyvä puoli mp3 on että mahtuu ainakin 120 - 150 kipaletta yhdelle cd levylle

• poltto-ohjelmat

on kuraa muunnoksen jälkeen, mutta alkuperäisen
        kysyjän tarkoitus lienee saada niitä soitetuksi
        CD-soittimella joka ei tue MP3:ia.

• A. Aallontie

Tavallinen cd on "audio". Muut ovat "data".

On poltettava "audio"-cd, niin sitä voi kuunnella tavallisessa CD-soittimessa.

• hanki näitä

Jos äänenlaatua arvostat, kannattaa hankkia flac- tai wav- päätteisiä tiedostoja. Äänenlaatu on niissä parempi, ja myös ne voi kopioida cd:lle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      74
      3422
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1782
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1092
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1065
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    7. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      830
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe