Äärettömän laiska ja passiivinen mies!

Tulen hulluksi...

Olen aika hämmentynyt siitä mihin suhteeni miesystäväni kanssa on mennyt näin lyhyessä ajassa. Olemme asuneet vuoden yhdessä ja olemme molemmat opiskelijoita. Suhteen alkuaikoina ja ensimmäisen puolen vuoden ajan yhdessäasumisestakin meillä meni hyvin. Emme ole riidelleet juuri lainkaan, koska olemme molemmat hyvin rauhallisia ja epädramaattisia ihmisiä. Mies on kaikin puolin 'kunnollinen' ja sympaattinen, ja olemme samanhenkisiä, saman arvomaailman omaavia jne, joten en todellakaan kovin helpolla luopuisi hänestä. Rakastan häntä todella. Nyt vain olen tilanteessa jossa en tiedä mitä pitäisi tehdä ja ajatella, kun mieheen ei saa mitään kontaktia ja hänestä on muuttunut äärimmäisen passiivinen.

Ei hoida omaa osaansa kotitöistä - hän on aina ollut laiska ja niin olen minäkin eikä meistä kumpaakaan haittaa esim. sotkuisuus, mutta ne välttämättömät asiat kuten tiskaamiset, pyykit ja iso osa kauppareissuistakin jää minun hoidettavakseni koska miestä ei yksinkertaisesti haittaa esim. syödä kerran käytetyltä lautaselta tai käyttää samoja vaatteita ties kuinka kauan. Häneen siis EI tepsi se keino että 'lakkaa tekemästä niitä kotitöitä niin hänen on pakko'.

Eikä siinä kaikki, hän ei tee oikein mitään muutakaan. Ei jaksa käydä koulussakaan enää niin ahkerasti, väittää ettei tarvitse luentoja... Hän on luonnostaan TODELLA älykäs joten ei kai periaatteessa niitä tarvitsekaan, mutta kun mokoma on liian laiska edes lukemaan kotonakaan joten hänen opintomenestyksensä on mielestäni rankkaa alisuoriutumista verrattuna hänen potentiaaliinsa. Tämä hirveä laiskuus huolestuttaa minua koska pelkään että hänestä tulee vielä joku elämäntapatyötön jonka joudun elättämään. Itse olen hyvin kunnianhimoinen urani suhteen. Mies loukkaantuu ja mököttää kun yritän puhua asiasta. Hänen mielestään ilmeisesti syyttelen häntä siitä, että hän pärjää huonosti koulussa, mikä on aivan väärä tulkinta asiasta.

Muutenkin jätkä on hirveän passiivinen nykyään, nukkuu liikaa ja ihmeellisinä ajankohtina (valvoo myöhään yöhön koneella, nukkuu päivisin), ei käy juuri missään, ei ole kiinnostunut seksistä, tykkää hellyydestä kun teen aloitteen mutta itse ei ota kontaktia siinäkään suhteessa... selvästi miestä joku vaivaa, mutta ei puhu, väittää että kaikki on ihan ok ja kieltäytyy ottamasta asiaa vakavasti (tyyliin kohauttaa olkapäitä ja mumisee että 'ei sitä aina kaikkee jaksa'). Hänen mielestään suhteessamme ei ole ongelmia. Sen tiedän että hän rakastaa minua eikä kyseessä todennäköisesti ole pettäminen tms, koska hän ei käy missään missä sitä voisi tapahtua ja on muutenkin äärimmäisen uskollinen. Mistä on kyse ja millä suhteen voisi pelastaa? Turhauttaa niin pirusti katsella perunasäkkinä tv:n edessä makoilevaa miestä joka ei viitsi tikkua ristiin pistää oman tulevaisuutensa tai meidän parisuhteemme eteen. Onko tälläinen passivoituminen miehille ihan yleistäkin parisuhteessa ja ihan normaali juttu, jota yritän tulkita liikaa?

4

2659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu...

Syynä voi olla kliininen masennus. Hänen tulisi tehdä masennustesti ja mennä lääkäriin.

• *^*^*^*^*

samaa mieltä edellisen kanssa.. oireet kuulostaa ihan mun mieheni oireila kun hänelle pukkaa masennus päälle.. varsinkin tuo että kieltää minkään olevan vinossa jo kertoo aika paljon siitä että jotain on vinossa.. kannattaa hieno tunteisesti vihjata asiasta ja jos siitä suutahtaa niin tulosta joskus netistä masennut testejä ja muita masennukseen liittyviä oirekuvailuja tms ja jätä puoli huolimattomasti olohuoneen pöydälle tai sellaiseen paikkaan mistä tiedät että ne varmasti osuu hänen silmiinsä niin hän varmasti yksin ollessaan saattaa nitä vilaista ja alkaa ajattelemaan asiaa ja varmaan joko puhumaan tai hakeutuu hoitoon.. tsemppiä ja jaksamista, toivottavasti miehesi elää vielä talviuni aikaa eikä hänellä olisi maseenusta koska masennusta sairastavan kanssa on välillä hyvin vaikea elää..

• ilmiselvästi.....

ilmiselvästi nettiriippuvuus, kertoi tuo yöllä koneella oleminen. eli laittaa netin elämän edelle

kokeileeppa katkaista internetti vaikka kuukaudeksi ja katso miten hän reakoi siihen.

• Passiivi-pellen puoliso

Saman asian kanssa itsekkin painin. Kumppanin aktiivisuustaso laskee koko ajan. Meillä tämä ei ole kokoaikaista vaan lähinnä sellaista 5 päivää viikossa. :D Kumppani käy töissä ihan normaalisti, kaupassa kaverina jne. Lähinnä meillä passiivisuus näkyy juuri minun kanssa olemisessa. Yritän houkutella häntä erilaisiin yhteisiin toimiin kuten leffojen katseluun, pelaamiseen jne. Ja vastaus on aina ei. Miten tuon passiivi-pellen saa aktivoitua?! Olen hänen kanssaan asiasta monet kerrat jutellut, mutta eihän tuosta nyt mitään irti saa. Ei kuulemma vaan kiinnosta! Eli lopetanko yhteisten asioiden haluamisen vai mitä ihmettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe