PÄÄSIÄISRUUAT

kysely

Mitä pääsiäisruokia olet syönyt?
Mitä aiot vielä syödä?
Mistä pidät? Mistä et?
Osaatko valmistaa jotakin pääsiäisruokaa erityisen hyvin?

9

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on maisteltu

vaikka paastolla olisi pitänyt olla tähän asti... :)

Olen maistanut jo savulammasta, mämmiä ja pashaa sekä värittänyt ja piilottanut keitettyjä kanamunia lasten kanssa. - Lammas ei ole ykkössuosikkini, mutta pashan tekemisessä olen aika hyvä, vaikka itse sanonkin.

• Papeete1

Mämmiä kermalla ja siinä ne pääsiäisruuat sitten olikin. En edes tiedä mitä kaikkea pitäisi pääsiäisenä olla.. jotain lammasvauvaa varmaan, mutta minä en sukkahikilammasta syö.

Siinäpä se.

Niinja kumpaakaan en tee itse, en mämmiä enkä kermaa :D

• Olen syönyt suklaamunia, mämmiä ja lammasta. En ole koskaan tehnyt varsinaisia pääsiäisruokia kun mies on meillä aina hoitanut pääsiäisen kokkailut. :)

Pashaa viela haluaisin, mutta oli kuulemma kaupasta loppunut. Sillälailla isotöinen jälkkäri ettei mies viitsinyt alkaa sitä itse tekemään, varsinkaan kun hän ei itse siitä tykkää. Ja mulle kyllä kelpaa hyvin kaupan purkkipasha. :)

• syön varmaankin varsinaisesti pääsiäisruokia kun menen vanhempien luo. Faija on tosin töissä:( Äiti on yleensä laittanut lammasta haudutettuna kahvikastikkeessa ja se on kyllä taivaallista:) Tiedän, että lampaat on söpöjä, mutta en tiedä onko sekään eettistä syödä mielummin ei-söpöjä... kun nyt on tällä lihansyönnin tiellä, ainakin tällä hetkellä. Eilen söin lähinnä kasvispöperöitä, ei oikein pääsiäistyyppistä.
      Tänään ehkä mämmiä ja kanamunia, joita vois värjätä sipulinkuorilla ja punajuurella:) Ja mignon-munia on ostettuna. Nyt karkkilakon ollessa takana/päällä huomaa vain, ettei makeaa edes tee oikein mieli.

Pasha on sellainen pääsiäisruoka josta en tykkää, liian äklö-makeaa musta:(

Mitä teen hyvin? No, rahkapiirakkaa mielestäni. Siihen laitetaan vauvojen mango-sosetta väliin:)

• k32v

pääsiäismunaa. Ja pääsiäiskahvia, joka tosin on sitä samaa, kuin muinakin päivinä.

Lisäksi pääsiäislasagnaa sekä pääsiäis pyöryköitä.

No, pidän hyvästä ruoasta, en pidä pahasta ruoasta. En ole mitenkään expertti pääsiäisruoissa, koska en nyt varsinaisesti ole mikään uskovainen. Perinteisistä ruoista pashan saattaisin osata tehdä, jos yrittäisin, siitä myös pitäisin.

• zisel

syönyt mitään pääsiäisruokia enkä syö. Mä en oikeestaan edes tiedä muita pääsiäisruokia kuin mämmi, pasha ja lammas. Makeasta en tykkää enkä lampaasta.

• vielä, huomenna karitsaa. En mä tiedä mitään muita pääsiäisruokia lampaan ja mämmin lisäksi ja mämmiä en suuhuni laita, joku raja nyt sentään sillä kuinka paskalta syötäväksi tarkoitettu kama saa näyttää.

• sai aboppi

Alkuun oli korvasienikeitto -kuinka keväistä http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/72703/Korvasienikeitto ilman sulatejuustoa , vain ruokakermaa eli kasvisrasvasekoite.
        lammas - Mukaelma tästä http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokaohjeet/lampaanviulu-minttukastikkeella.
        Hän ei halunnut kuoria lientä joten teki mukaelman. 4 mintunvartta ( tai 1,5 rkl kuivattuja mintunlehtiä)
        1 - 2 rkl fariinisokeria
        1 rkl viinietikkaa
        1 dl kiehuvaa vettä - tästä oikotie eli sekoitti nuo ruokakermaan eli soossi kylmä -lammas lämmin.
        Revi lehdet noin neljästä tuoreesta mintunvarresta ja hienonna lehdet hyvin. Jos käytät kuivattuja mintunlehtiä, hienonna ne. Sekoita minttuhakkelukseen fariinisokeri ja viinietikka. Kaada päälle kiehuva vesi ja sekoita.

Anna kastikkeen vetäytyä noin pari tuntia ennen tarjoilua. Minttukastike sopii erinomaisesti tarjottavaksi lammasruokien kanssa.

Tuo lammas oli yliveto.Mehevä ja mauskas : siis uuni ensin kovalla tulella ruskistus ja sitten laski 125 asteeseen. Päällä tuoreyrtteja: Salvia, timjamiini ja Rosmariini.
        Olit upottanut valkosipulin kynsiä. Uunivihannekset maukkaita ja just jetsullen. Pashahan sitten kruunas kaloripommin.

• Marjelie

Mitä pääsiäisruokia olet syönyt?**' Mämmiä, lamasta, rahkapiirakkaa

Mitä aiot vielä syödä? Ä*** huomenna ehkä munia

Mistä pidät? Mistä et?*** Pidän kaikesta

Osaatko valmistaa jotakin pääsiäisruokaa erityisen hyvin?**** Lammasta, rahkapiirakkaa, mämmiäkin joskus tehnyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      402
      8701
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3061
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      16
      1463
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1056
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1038
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      995
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      62
      950
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      933
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      874
    Aihe