Ihra ei haittaa harrastusta

golf on teeskentelyä

Tässä kuva tuoreesta golf-huipusta:
http://www.hs.fi/urheilu/muut/golf/artikkeli/Argentiinalainen Cabrera voitti golfin US Mastersin/1135245140038

Melkoinen keskivartalo, vai mitä? Tuntuu aika hullulta kutsua golfin harrastajia urheilijoiksi, kun huiputkin ovat tuon näköisiä. Ja vielä olympialajiksi...
Golf on laji, millä hyvätuloiset kansalaiset haluavat kerskailla ja elvistellä. Fyysinen kunto on sivuseikka, kunhan vain mailakäsi toimii ja lompsa sallii jäsenyyden kerhossa.
Kuinka kauan nämä nousukkaat oikein jaksavat leuhkia harrastuksellaan?

14

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä mainitsemasi urheilija kuitenkin juoksee tuhatta ja sataa, etkä häntä kiinni saa enkä minäkään.

      • juoksija87

        toi oli vissiin vaan tosi huono läppä?


      • Anonyymi

        Tämä kyseinen herra Cabrera ei ole harrastaja vaan ammattilainen , joka on tienannut 10 miljoonia. Nykyisin pelaa senioriturnauksia yli 55 vuotiaille tienaa varmaan hyvin vieläkin. Se tietysti ihmetyttää kun jotkut arvostelevat, golf on tyhmää ei urheilua miksi siitä maksetaan ym . Miksi eivät osallistu ja kääri miljoonia rahaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kyseinen herra Cabrera ei ole harrastaja vaan ammattilainen , joka on tienannut 10 miljoonia. Nykyisin pelaa senioriturnauksia yli 55 vuotiaille tienaa varmaan hyvin vieläkin. Se tietysti ihmetyttää kun jotkut arvostelevat, golf on tyhmää ei urheilua miksi siitä maksetaan ym . Miksi eivät osallistu ja kääri miljoonia rahaa ?

        Jaa, voinko osallistua kilpahutkimaan tuon keskivartalohenkilön kanssa ihan noin vain? Jos se on noin helppoa, niin annahan ohjeet, kuinka tämä käytönnössä toteutetaan!
        P.S. Haittaako, jos oon laihempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, voinko osallistua kilpahutkimaan tuon keskivartalohenkilön kanssa ihan noin vain? Jos se on noin helppoa, niin annahan ohjeet, kuinka tämä käytönnössä toteutetaan!
        P.S. Haittaako, jos oon laihempi?

        Joo et ihan suoraan heti pääse palkoille ? Aloitat pienistä amatöörien kilpailusta, etenet isompiin kisoihin ehkä SM tason kilpailuihin, kun ne voitat on mahdollisuus päästä Suomessa Haastajatason kilpailuun jossa myös ammattilaisia . Siellä pärjäämisen jälkeen on mahdollisuus osallistua karsintojen kautta vaikka US openiin ? Jos kunto ja kroppa kestää niin tähän pääset 10 vuodessa ? Kuten golffarit pääsee ? Onnea vaan ! Ps Olympialaisten voitto voi nopeuttaa asioita ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo et ihan suoraan heti pääse palkoille ? Aloitat pienistä amatöörien kilpailusta, etenet isompiin kisoihin ehkä SM tason kilpailuihin, kun ne voitat on mahdollisuus päästä Suomessa Haastajatason kilpailuun jossa myös ammattilaisia . Siellä pärjäämisen jälkeen on mahdollisuus osallistua karsintojen kautta vaikka US openiin ? Jos kunto ja kroppa kestää niin tähän pääset 10 vuodessa ? Kuten golffarit pääsee ? Onnea vaan ! Ps Olympialaisten voitto voi nopeuttaa asioita ?

        Edellisestä vastauksestasi sai käsityksen, että voi suoraan lähteä pelaamaan ja käärimään miljoonia...


    • asiasa

      varmaan jotkut raskaan sarjan voimanostajatkin omaa kunnon packin. Ja sumopainijat nyt ainakin. Golfissahan suoritus on jotain sekunnin luokkaa ja vaatii lähinnä räjähtävää voimaa ja tekniikkaa. Cabrera sinänsä on varsin pitkälyöntinen ja veikkaisin, että voimaa löytyy. Surullista on lähinnä se, että ainakin edellisen major voittonsa aikana poltti vielä tupakkia, joka ei ole urheilijan tai kuntoilijan merkki.

    • karhuvaari100

      aivan, olen itse urheillut moniakin lajeja, siis ihka oikiasti ,en iteskkään lajin harrastajana lue tätä urheiluksi, hikiliikuntana , ehdoton taitojali, huonokuntoinenkin mies voi olal huippugolfaaja, se ei ole este, mut noin 3-5 tuntia päivässä, 10-15 vuoden ajan... sen jälkeen voit olla golfari ,jos olet oppinut hämmästyttävän nopeasti ;)) laji ei vaadi voimama, ei kuntoa, nopeuta jonkin verran on hyvä olla ,mut monessa muussakin lajissa on aivan samat perusteet ,mäkihyppy !! ?? esim.. tiedän, en luule ;) siis golfaan ;))

      • kokeilla

        Vaikka täällä ei golfia pidetäkään urheiluna, niin itselläni sattuu joka kesä sellainen hassu ilmiö että kun pelaan noin 40 kierrosta golfia kesässä, niin normi talvipaino eli about 105 kiloa tippuu joka kesä 7-8 kiloa. En tiedä onko urheilua vai ei, mutta kuitenkin loistavaa "terveysliikuntaa". Kierroksen aikana tulee käveltyä noin 10 kilometriä.


      • karhuvaari100
        kokeilla kirjoitti:

        Vaikka täällä ei golfia pidetäkään urheiluna, niin itselläni sattuu joka kesä sellainen hassu ilmiö että kun pelaan noin 40 kierrosta golfia kesässä, niin normi talvipaino eli about 105 kiloa tippuu joka kesä 7-8 kiloa. En tiedä onko urheilua vai ei, mutta kuitenkin loistavaa "terveysliikuntaa". Kierroksen aikana tulee käveltyä noin 10 kilometriä.

        niin ,ettei tule väärää käsitystä, pelaan itse golfia... mitä tulee painon putoamiseen , olet ilmeisesti hyvin kotona viihtyvää sorttia ja jääkaappi lähellä , mitä taas kentällä on vaikea toteuttaa, joten sekin selittää ,jos nyt et ihan 2m korkea ole, hiemankin on painoindeksi koholla ,) ei millään pahalla, mut jo pelkkä sohvallaistuminen ja sen ajan syömättä ja napostelematta oleminen, kuin käytät kentällä, takaan ,että painosi kesän aikana putoaa 5kg....;) mut jatketaan, kiva harrastus ja mä harjoittelen talvellakin apaut 1-2 tuntia päivässä...


    • kysyn vaan....????

      mitenkäs painonnostajat,kelkailijat,ynm...vastaavat???

    • golf tyttö

      omasta puolestani voin kertoa että pienempituloinenkin voi harrastaa golfia - se vain riippuu mihin haluaa rahansa käyttää - jotkut vievät saman rahan baareihin ym huvitteluun. golfissa on se hyvä puoli että siitä ei tule krapulaa -ei morkkista- ja takuulla kunto ei ainakaan laske - ja mikä parasta - ihana fiilis kierroksen jälkeen, mikä tulee saadusta liikunnasta ,raittista ilmasta ja peliseurasta mikä on poikkeuksetta aina kohteliasta ja innostavaa.suosittelen lämpimästi sinullekkin:)

      • Anonyymi

        Yli 500v on jo golfia pelattu, joskus on laji ollut jopa kielletty piispojen ja sotilaskomentajien määräyksistä. Ei ainakaan vielä näytä laantuvan golf innostus maailmalla? Sitä olen aina ihmetellyt miksi se häiritsee joitakin ihmisiä ? Onko se oikeasti niin vaikea käsittää että jotkut haluaa tehdä muita asioita kuin sinä itse ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 500v on jo golfia pelattu, joskus on laji ollut jopa kielletty piispojen ja sotilaskomentajien määräyksistä. Ei ainakaan vielä näytä laantuvan golf innostus maailmalla? Sitä olen aina ihmetellyt miksi se häiritsee joitakin ihmisiä ? Onko se oikeasti niin vaikea käsittää että jotkut haluaa tehdä muita asioita kuin sinä itse ?

        On hankalaa, sillä nolouskerroin on ylimasllinen. Onhan golf on laji, millä keski/hyvätuloiset kansalaiset yruttävöt kerskailla ja elvistellä. Fyysinen kunto on sivuseikka, kunhan vain mailakäsi toimii ja lompsa sallii jäsenyyden kerhossa.
        Kuinka kauan nämä nousukkaat oikein jaksavat leuhkia harrastuksellaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe