Miten tulla kristityksi....

scale

julisti joku tuossa alempana. Vastauksensa oli, että rukoilemalla, ts. hokemalla jonkun muun keksimää mantraa?

Eikö siis itse teoilla ole mitään merkitystä? Riittääkö pelkkä kaste, jos riittää, miten kummassa ihminen voi muuttua paremmaksi ilman omaa panosta? Onko tässä vaan sama pointti, kuin ihmelaihdutuslääkeilläkin, ihminen haluaa uskoa, että laihtuminen on mahdollista ilman omaa panosta.

Onko ihminen, joka elää niitä kymmentä käskyä noudattaen, tuomittu kadotukseen, jos poppamies ei ole tehnyt taikojaan?

Miten on vaikkapa entisaikain sademetsissä eläneen ihmisen laita? Ihmisen, joka ei ole kristinuskosta kuullutkaan, mutta joka on elänyt hyvän elämän, läheisiään kunnioittaen?

Pääseekö kristittyjen taivaaseen olemalla pelkästään tapakristitty?

33

1761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpico

Uskoa ei voida kehittää omin voimin. Se saadaan lahjaksi Jumalalta. Sen jälkeen ihminen Jumalan hyvyyden tuntiessaan ja kiitollisena siitä haluaa itse tehdä hyviä tekoja. Ihminen ei ole omilla teoillaan kuitenkaan hankkimassa pelastusta.

"Vastauksensa oli, että rukoilemalla, ts. hokemalla jonkun muun keksimää mantraa?"

Rukous ei ole mantra. Myös toisen keksimän rukouksen kautta voi lähestyä transsendenttiä.

"Eikö siis itse teoilla ole mitään merkitystä? Riittääkö pelkkä kaste, jos riittää, miten kummassa ihminen voi muuttua paremmaksi ilman omaa panosta?"

Tämän suhteen kristikunta jakaantuu. Mutta sen tiedän että ihminen voi muuttua paremmaksi ilman omaa panostaan. Jumalan voimasta. Useimmiten prosessi on kuitenkin sellainen kuin kuvasin alussa.

• scale

uskottomuuskin (en tarkoita parisuhdetta) lahja jumalalta. Sitä sanotaan, että jumala luodessaan ihmisen, antoi tälle vapaan tahdon.

Ihmistä uhkaillaan helvetin piinalla, jos ei usko. Miten se voi olla vapaata tahtoa? Miksi ei yhtä hyvin voisi vaikka taivaalla lukea tulisilla kirjaimilla, että "Jumala Rulettaa"? Tällöin olisivat Tuomaat vähissä ja seurakunnat pullistelisivat.

• Serpico
        scale kirjoitti:

uskottomuuskin (en tarkoita parisuhdetta) lahja jumalalta. Sitä sanotaan, että jumala luodessaan ihmisen, antoi tälle vapaan tahdon.

Ihmistä uhkaillaan helvetin piinalla, jos ei usko. Miten se voi olla vapaata tahtoa? Miksi ei yhtä hyvin voisi vaikka taivaalla lukea tulisilla kirjaimilla, että "Jumala Rulettaa"? Tällöin olisivat Tuomaat vähissä ja seurakunnat pullistelisivat.

"...uskottomuuskin (en tarkoita parisuhdetta) lahja jumalalta. Sitä sanotaan, että jumala luodessaan ihmisen, antoi tälle vapaan tahdon."

Tarkoitan, että se usko, jolla oikeasti pystyt uskomaan Jumalaan ei tule tuosta vain omin voimin. Et voi alkaa uskoa johonkin vain päätöksestä. En voi esim. lakata uskomasta painovoimaan. Se syntyy luottamuksesta että näin asia on. Ihmisen pyytäessä Jumala voi antaa uskon. Vapaa tahto on ihmisellä. Kieltämättä tämä ei ole yksikertainen asia. En ymmärrä miten uskottomuus olisi lahja.

"Ihmistä uhkaillaan helvetin piinalla, jos ei usko. Miten se voi olla vapaata tahtoa? "

En minäkään ymmärrä. En oikein näe miten usko voisi tulla pakotettuna ja pelosta. Ja minkälaista uskoa se sitten on. Minun nähdäkseni paremminkin hyvyys synnyttää uskoa. Itse en halua lietso kenessäkään pelkoa, enkä halua pakottaa ketään. Olen nähnyt ihmisissä syntyvän uskon hyvin yllättävästikin. Se on ihme.

"Miksi ei yhtä hyvin voisi vaikka taivaalla lukea tulisilla kirjaimilla, että "Jumala Rulettaa"? "

Juuri näin. Olen samaa mieltä. Jossain näin onkin.

• teme.

ei näissä kuvioissa ole.

Eikö siis itse teoilla ole mitään merkitystä? Riittääkö pelkkä kaste, jos riittää, miten kummassa ihminen voi muuttua paremmaksi ilman omaa panosta?
      - Veikkaan, että ns. uskoon tulossa on kaksi päälinjaa:
      1) olet jollain tapaa umpikujassa, yksin, kiusattu, et tiedä mitä tehdä jne. Rumasti sanottuna vähän rassukka. Rukoilu ja muu tarpeeksi kova kaipuu/tarve turvalle ja jollekulle läheiselle synnyttää tuon kuvaamasi itsesuggestion kautta valtavan mielihyvän ja rohkeuden tunteen. Placebolääkkeetkin toimivat (tai eivät toimi), joten varmasti uskova saa uskostaan aivan aitoa apua ja voimaa.

Kristinusko on antanut keskimääräiselle suomalaiselle sen kontekstin, johon uskonsa sit perustaa. Eli ettei palvo jtn viidakon Ylijatulia vaan Jesseä ja Isäänsä ja Taivasten kirkkahutta jne.

2) Olet kokeilunhaluinen, uudet jutut kiinnostavat ja menet kavereiden mukana juttuihin mukaan. Kamupiirissäsi sattui olemaan jo uskovaisia tyyppejä.

Onko ihminen, joka elää niitä kymmentä käskyä noudattaen, tuomittu kadotukseen, jos poppamies ei ole tehnyt taikojaan?
      - No kristinusko on vain yksi tapa uskoa, samaa huttua kuin muukin. Jostain syystä se on ns. virallinen valtionkin totuus.

Miten on vaikkapa entisaikain sademetsissä eläneen ihmisen laita? Ihmisen, joka ei ole kristinuskosta kuullutkaan, mutta joka on elänyt hyvän elämän, läheisiään kunnioittaen?
      - Ihan yhtä hyvä pössis ja mahdollinen pelastus tai uudelleensyntymä heilläkin. Toisaalta ihan sama mikä uskonto on kyseessä: jos usko ajaa ihmisen toimimaan paremmin mm. toisia ihmisiä kohtaan, niin uskonto on jo tehnyt tehtävänsä: ihminen kehittyi eläessään. Tuonpuoleinen sit on mitä on jos on.

Pääseekö kristittyjen taivaaseen olemalla pelkästään tapakristitty?
      - Ei pääse. Lestaadiolaiset täyttivät sen jo ajat päivät sitten, vaikka lisivät itse koko ajan.

• KoppavaHoro

minun mielestäni. Ja kuka hyvänsä voi olla kristitty, kun kuuluu kristinuskoiseen kirkkokuntaan.

Se, miten tullaan uskovaksi, on minulle mysteeri. Minulla on monia asioita, joihin uskon eikä kristittyjen kirkkokuntien käsitys Jumalasta kuulu niihin, vaikka jumaluuteen uskonkin.

Minusta hyvyys ja moraali on ihmisessä sisäänrakennettuna ominaisuutena, joka kasvaessa vahvistuu tahi murenee. Eikä tällä ole mitään tekoa uskon tai uskonnon kanssa, joskin useimmilla uskonnoilla on sivujuonteena ihmisen hyvyys ja sen vahvistaminen.

Minä USKON, että systeemi on tehty toimivaksi, oli kuoleman tuolla puolen mitä tahansa, jos on mitään.

• -ehdotus-

kunnioittamalla muiden uskoa. On jokseenkin työlästä lukea epäilevää (joskus jopa pilkallista) tekstiä muiden ihmisten henkilökohtaista uskoa kohtaan.

Kuten sanoit "joka on elänyt hyvän elämän, läheisiään kunnioittaen?"

• Serpico

Monesti ihmiset kysyvät minulta, mutta epäröin puhua, koska vastaanotto on hyvin pilkallista ja myrkyllistä. Keskustele siinä sitten :)

Toisaalta on hienoa tavata joskus ihminen, joka ei ala heti piikittelemään, vaan haluaa kysellä haluamatta tyrmätä minua väittelyssä.

• -ehdotus-
        Serpico kirjoitti:

Monesti ihmiset kysyvät minulta, mutta epäröin puhua, koska vastaanotto on hyvin pilkallista ja myrkyllistä. Keskustele siinä sitten :)

Toisaalta on hienoa tavata joskus ihminen, joka ei ala heti piikittelemään, vaan haluaa kysellä haluamatta tyrmätä minua väittelyssä.

ajattelisin ihan peruskohteliaisuuden olevan hyvä lähtökohta. Jos on tähän saakka suhtautunut toisten henkilökohtaiseen uskoon jyrkän suvaitsemattomasti, niin vähentää sitä omaa jyrkkyyttään. Jos kokee jonkun uskon tuputtavana, niin aina on mahdollisuus vetäytyä seurasta.

On 'armollisempi' muita ihmisiä kohtaan. Jumala on kaikkialla.

• scale

pilkkaamista?

Onko kyseenalaistaminen pilkkaamista, vai onko se oma ajattelu jumalan lahja?

• -ehdotus-
        scale kirjoitti:

pilkkaamista?

Onko kyseenalaistaminen pilkkaamista, vai onko se oma ajattelu jumalan lahja?

laajemmin kuin juuri sinulle. Ei kyseleminen ole pilkkaamista.
        Kyseenalaistaminen on epäuskoa. Ihan ok, jos kyseenalaistat myös epäuskoiset.

• luterilaisuudessa riitä pelkkä henkilökohtainen usko? Ts. vois kuvitella,että Jumalaa ei ihan hirveästi haittaa, jos uskossa olevaa ei ole kastettu. Tämä siis, jos Jumala on kaikkivoipa.

"Miten on vaikkapa entisaikain sademetsissä eläneen ihmisen laita?"

Tähän olen kuullut vastauksen, mutta en enää muista. Serpico, auta vähän.

"Pääseekö kristittyjen taivaaseen olemalla pelkästään tapakristitty?"

Niin, jos henk.kohtainen usko puuttuu? Mikäköhän on viimeaikaisin tulkinta?

• scale

sen mieltäisin. Ihmiskeho luotiin jumalan kuvaksi ja on siis eräänlainen temppeli ja kai sitä voi siinä omassa tempplissään pitää välit kunnossa yläkertaan.

• KoppavaHoro

kun ymmärsin kysymyksen väärin.

Minusta sana 'kristitty' on virallinen, paperinmakuinen termi, jolla ei ole mitään tekoa kenenkään henkilökohtaisen uskon kanssa. Jos puhun muslimeista tai juutalaisista niin en minä mieti onko jokainen ryhmän jäsen sisäisesti uskossa oman ryhmänsä sääntöjen mukaisesti vai ei.

Olen myös kulttuurillisesti mieltänyt itseni kristityksi, vaikken jaa evankelis-luterilaisen kirkon käsitystä jumalasta/Jumalasta.

Kukaan ei tiedä varmaksi mitä kuoleman jälkeen on. Voi vain uskoa ja/tai toivoa, ja se on jokaisen henkilökohtainen asia, ts. totuus on jokaisessa meissä sisällä. Minä esim. uskon, ettei mahdollista taivaspaikkaa voi kepulikonstein lunastaa.

• scale

Jos se taivaspaikka olisi kepulikonstein saavutettavissa, niin sehän tarkottaisi, että jumala ei olisikaan kaikkivopa, vaan uunotettavissa.

Ehkäpä mua häiritseekin eniten valtion ja kirkon yhdistäminen. Niiden tulisi olla erillään. Erillään ne olivat kristinuskon alkuaikoinakin.

Sotilaspastorit ovat sitten vielä sellainen ammattikunta, että mä en voi tajuta, miten hengenmies voi siunata tappamisen ja samaan aikaan sen kolleega tekee saman toisella puolen rintamaa.

• Papeete1

Usko on jokaisen sisällä ilman mitään ulkopuolisia juttuja, jos se ylipäätänsä on ollakseen.

Uskonnot ja uskomistavat ovat kaikki ihmisten keksintöjä, ja näin ollen ovat kaikki väärässä/vääriä tms. Kuka on minkäkin takia keksinyt mitäkin, ja kaiken tarkoituksena on ihmisten manipulointi ja hallinta. Sitä ei todellakaan käytetä pelkästeen hyvään, vaan tuohon liittyy hyvin paljon pahaa.

Itse en sinänsä vastusta uskoa. Ihminen uskokoon hiljaa sisimmässään vaikka metsän kiviin, mutta silloin kun liitytään johonkin ryhmään, ja aletaan saneleen miten ja mitä, niin ollaan pahasti hakoteillä. Ja pirun kaukana jumalista.

Kukaan ihminen ei voi sanoa mitään jumalan nimissä, koska kukaan ei oikeasti ole koskaan tavannut jumalia, eikä ne ole mitään määräyksiä antanut. Siellä on aina ihminen välissä. Silloin kun ihminen sanoo jotain, kannattaa olla todella tarkkana ja suorastaan epäillä vilppiä, koska se on ihmisen luonto. Varsinkin noinkin mahtavassa hallintavälineessä kuin uskonto.

Jos jumalia olisi olemassa, niin kyllä ne näkee suoraan kuka uskoo oikeasti ja kuka vaan pelleilee. Ulkoisilla rituaaleilla tms. ei ole mitään merkitystä eikä sillä kuka kuuluu mihinkäkin porukkaan ja lahkoon.

On väärä tapa osoittaa uskoaan liittymällä johonkin ryhmään, ja väittämällä sitä ainoaksi oikeaksi tavaksi. Kaikken pahinta on alkaa saarnaan ja levittään sitä ympärilleen. Se juuri mahdollistaa sen pahan.

Kristityksi voi tulla kasteessa tms. mutta ei se uskoa mitenkään osoita. Minutkin on kastettu enkä usko mihinkään jumaliin. Jos joku mua vituttaa niin se että mut on kysymättä lupaa liitetty tuommoiseen huuhaahan, ja viellä kaupan päälle yritetty vuosia manipuloida siihen koulun uskontotunneilla yms.
      Sillain se aivopesu tapahtuu, mutta ei onnistunut mulla. Voisin kyllä haastaa kirkon oikeuteen tuosta tahdonvastaisesta uskonnon pakkosyötöstä, sen verran pahasti se ottaa ohimoon.

Niin että jos jumalia olisi, niin mitenkään sitä uskoaan ei tarvi ulospäin osoittaa. Jumalat näkee sen kyllä.

Mutta jumalia ei ole oikeasti olemassakaan, joten koko sen ympärille koottu uskontosysteemi on ihan väärä ja väärässä.

Uskokaa hiljaa sydämmessänne korkeimpiin voimiin, mutta älkää lähtekö mukaan noihin ihmisten itse keksimiin uskontoihin. Ne on paholaisesta eli pahoista ihmisistä lähtöisin.

• scale

tiedossa, me ajatellaan uskonnosta aika tavalla samanlaisesti, sä olet vaan kärkkäämpi ottaan kantaa asiaan.

Lisäksi taidamme molemmat olla samoilla linjoilla siitäkin, että jos kerran jumala on olemassa, niin se on sen verran kova jätkä, etä ei sitä tartte tällaisten ihmisten kaltaisten kirppujen yrittää laeillaan suojella. Se on itsensä ylentämistä jos mikä. Eli Tiivistäen, uskonsodat ja yleensäkkin kiihkoilu uskonasioiden tiimoilta on jumalan aliarvioimista.

• Papeete1
        scale kirjoitti:

tiedossa, me ajatellaan uskonnosta aika tavalla samanlaisesti, sä olet vaan kärkkäämpi ottaan kantaa asiaan.

Lisäksi taidamme molemmat olla samoilla linjoilla siitäkin, että jos kerran jumala on olemassa, niin se on sen verran kova jätkä, etä ei sitä tartte tällaisten ihmisten kaltaisten kirppujen yrittää laeillaan suojella. Se on itsensä ylentämistä jos mikä. Eli Tiivistäen, uskonsodat ja yleensäkkin kiihkoilu uskonasioiden tiimoilta on jumalan aliarvioimista.

Niillä loppuun asti, kun tarvii lähteä sotiin ja tappaan toisia ihmisiä jumaliensa nimissä.

Uskonnot on niin absurdeja juttuja kaikin puolin, että ne on suorastaan kestämättömän sietämättömiä kun vierestä sitä puuhaa katselee. Kristittyjenkin uskonto on pelkkä absurdi paradoksi. Aivan kestämätöntä.

Toisaalla selitellään kuin jumala rakastaa kaikkia ja synnitkin on anteeksi annettu jo valmiiksi, ja sitten selitellään kuinka jumala tuomitsee ikuiseen tuleen helvettiin kärsiin, ja isien synnit kostetaan vaikka kuinka monelle alenevalle polvelle lapsia ja lapsenlapsia. Tosi oikeudenmukaista ja rakastavaa :D

Äh, tuosta aiheesta löytyy ainakin ziljoonaa kummallisuutta ja väärää juttua ja vaika mitä. Koko raamattu ja uskonto (koskee myös muita uskontoja) on silkkaa omituisuutta ja vääryyttä täynnä.

Miksi löytyy??

Siksi koska koko uskonto on ihmisten keksimä manipulointi/hallintaväline. Sieltä kaivellaan sopivat kohdat joilla voidaan massaa pelotella ja hallita. Välillä annetaan nannaa, jotta ne jaksaa uskoa, ja pahan ujuttaminen onnistuu mukaan.

Toisin kuin täälläkin kuvitellaan, niin en sinänsä vastusta uskoa. Uskokoot korkeimpiin voimiin jos sellaista kokee tarvitsevansa.

Se mitä minä suorastaan vihaan ja näen heti punaista, on tämän ihmisten keksimät uskonnot. Ihmisten keksimät jumalat ja niiden palvontaryhmät/lahkot mitkä hyvänsä. Puhutaan sitten kristityistä, muslimeista etc. niin ne on juuri sitä väärää tapaa. Niiden avulla on kaikki mahdolliset pahat ihmisille tehty, ja se jatkuu vaan.

Minuakin on aina naurattanut sekin absurdi juttu, kun porukka lähtee sotiin, niin kummallakin puolella huudetaan jumalaa apuun ja väitetään että se on juuri heidän puolellaan. Hyvässä lykyssä kumpikin osapuoli palvoo vielä samaa jumalaa.. haloo! onko ketään kotona!?

Jos jumala olisi olemassa, niin se ei todellakaan kenenkään ryhmän murharetkiin ota osaa eikä puoliaan valitse. Sillehän on _kaikki_ ihmiset samanarvoisia yms.

Kaikinpuolin kestämätöntä, ja johtuu juuri siitä että ihmisethän sen jumalansa itselle tekee ja muokkaa sen sellaiseksi minkä se haluaa olevan. Homoja vihaava uskis sanoo, että sen jumala vihaa homoja ja ne pitäisi sen mielestä tappaa syntisinä jumalanpilkkaajina tms. Homouskis taas sanoo että jumala hyväksyy homotkin ja rakastaa niitäkin.. että kukin omien halujen ja tarpeitten mukaan.

Eniten inhoan uskontoaan levittäviä saarnamiehiä jotka juuri sillä tavalla kaivelevat itselleen lisää halittavaa massaa, joita voi sitten vaikka käyttää sotilaina uskonsodissa tms.

Hauskoja on myös nää tekouskovaiset. Meinaan aina oikein oksentaa, kun sellaista joutuu kuunteleen katseleen. Ne tekopyhä ilme naamallaan lässyttää vaikka mitä sontaa. Jos niillä on nyrkkeilymatsi, niin kas kummaa.. jumala on taas juuri heidän puolellaan ja auttaa voittoon siinä nyrkkeilymatsissa... just joo..

Äh, esimerkkejä on niin paljon ettei riitä aika eikä tila niitä kertoon.

Sitä vaan toivoisin eniten maailmassa, että uskomista kaipaavat ihmiset lopettaisi näiden teististen jumalien, ja/tai uskontoryhmien/lahkojen mukana kulkemisen. Kyllä siihen jumalaan voi uskoa ilman että kuuluu ja tukee noita ryhmiä, jotka juuri mahdollistavat kaiken pahan tapahtumisen.

• scale kirjoitti:

ole niin, ettäi se paha ja väkivalta ole jumalasta lähtöisin, vaan ihmisistä, jotka ajattelevat sen olevan oiekin/oikeutettua tai jopa jumalan tahto.

• Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

ole niin, ettäi se paha ja väkivalta ole jumalasta lähtöisin, vaan ihmisistä, jotka ajattelevat sen olevan oiekin/oikeutettua tai jopa jumalan tahto.

Ja sen vuoksi kaikki ihmisten keksimät uskonnot pitäisi kieltää. Teistiset uskonnot ovat yleensä se pahan alku ja juuri.

Ei uskoa, vaan uskonnot eli palvomistavat/riitit/lahkot/ryhmät eli juuri ne jotka sitä pahaa eniten tekee. Jumaliensa nimissä.

• kristityksi ?

kristityksi!

Asia on niin, että se on tietoinen valinta täydessä ymärrkyksessä, kun ihminen itse sen ymmärtää ja lähtee seuraamaan Yeshuaa.

Abba Isämme, ja Jumala. Hän antaa sitten kaikille kasvun ajallaan ja keskeneräisiä ollaan loppuun asti!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000043228723

Abba Isämme haluaa että kaikki Hänen luomansa lapset lukee raamattua, jotta eroittaa pimeyden valkeudesta ja oikean ja väärästä.

ps. tapakristitty ei ole uudestisyntynyt

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=uudestisyntyminen&btnG=Google-haku&meta=&aq=f&oq=

• jarona

Se tekee susta kristityn kun uskot siihen mitä raamattu sanoo. Raamattu sanoo et kaikki ovat syntiä tehneet. Joten jokainen joutuu pyytämään syntinsä anteeksi. Jeesus on kuollut että jokainen saisi ne anteeksi ja pääsisi taivaaseen jos haluaa. Mutta ketään ei siihen pakoteta. Raamattu sanoo että jos ihminen ei ole kuullut Jeesuksesta niin silloin hänet jollain tapaa voidaan armahtaa muuten. Toisaalta sademetsistä kommunisti ja islamin maista on löydetty kristittyjä. He ovat sydämestään rukoilleet Jumalaa ja Jeesus on heille ilmestynyt ja ovat uskoon tulleet kuulematta raamatusta ja kristinuskosta.

• KoppavaHoro

ihmiset ja ne lukuisat kääntäjät siinä välissä olisivat pätevämpiä sanomaan totuuden maailmasta kuin muut ihmiset?

Minä tiedän monia, jotka uskovat hyvinkin kristilliseen Jumalaan uskomatta kaikkea, mitä Raamatussa lukee. Ja toisaalta tiedän ihmisiä, jotka uskovat kyllä Raamatussa kuvattuja asioita uskomatta kuitenkaan Jumalaan.

Raamattu on historiankirjana todella pätevä opus ja Jeesus tärkeä hahmo, mutta usko Jumalaan tulee monille ihan muualta. Ihmeenä, sisäsyntyisesti tai jotenkin muuten.

Ja minusta ihmisestä ei tee kristittyä se, että kaipaa Jumalaa. Olenhan minäkin kristitty allekirjoittamatta kirkkoni jumalakäsitystä.

• scale

syntisiä, ei kai? Vaikka pienet lapset? Miksi sitten ihmiset eivät olisi päässeet taivaaseen, jos Jeesusta ei olisi naulattu ristille?

Toisaalta otetaan tilanne, että mulle on todella annettu omat aivot ja lupa käyttää niitä. Miksi on syntiä epäillä?

Kun mä kupsahdan ja oletetaan taas tilanne, että jumala onkin olemassa. Totta munassa mä sen sitten uskon, mutta miksi olisi jumalan silmissä hyväksyttävämpää uskoa hatariin todisteisiin, eikä vasta sitten, kun saan 100% varmuuden.

• roomanvalta

josta nousee esiin se viimeinen antikristus, eli viimeinen Antiokhus Epifanes.

Länsimaat ei ole kristittyjä maita, täällä saatanallista ahneutta ja rakkaudettomuutta, jopa sanan ja tiedonkulun estoa. Mikään maa maailmassa ei koostu pelkästään kristityistä.

Nimikristitty ei ole uudelleensyntynyt ylhäältä!

• oikeaa väärästä
        scale kirjoitti:

syntisiä, ei kai? Vaikka pienet lapset? Miksi sitten ihmiset eivät olisi päässeet taivaaseen, jos Jeesusta ei olisi naulattu ristille?

Toisaalta otetaan tilanne, että mulle on todella annettu omat aivot ja lupa käyttää niitä. Miksi on syntiä epäillä?

Kun mä kupsahdan ja oletetaan taas tilanne, että jumala onkin olemassa. Totta munassa mä sen sitten uskon, mutta miksi olisi jumalan silmissä hyväksyttävämpää uskoa hatariin todisteisiin, eikä vasta sitten, kun saan 100% varmuuden.

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni" sanoi Jeesus

Jos lapsi kuolee jo synnytyksessä pääsee hän taivaaseen Jeesuksen ristintyön tähden.

• scale
        oikeaa väärästä kirjoitti:

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni" sanoi Jeesus

Jos lapsi kuolee jo synnytyksessä pääsee hän taivaaseen Jeesuksen ristintyön tähden.

se, että kaksituhattavuotta sitten joku on naulattu ristille, voi auttaa pientä lasta?

• scale
        roomanvalta kirjoitti:

josta nousee esiin se viimeinen antikristus, eli viimeinen Antiokhus Epifanes.

Länsimaat ei ole kristittyjä maita, täällä saatanallista ahneutta ja rakkaudettomuutta, jopa sanan ja tiedonkulun estoa. Mikään maa maailmassa ei koostu pelkästään kristityistä.

Nimikristitty ei ole uudelleensyntynyt ylhäältä!

Ymmärtääkseni paavi on paavinuskoisten mielestä jumalan edustaja maan päällä?

• kristityksi ?
        scale kirjoitti:

se, että kaksituhattavuotta sitten joku on naulattu ristille, voi auttaa pientä lasta?

Sellaisena kuin me sen ymmärrämme.

• kristityksi ?
        scale kirjoitti:

Ymmärtääkseni paavi on paavinuskoisten mielestä jumalan edustaja maan päällä?

Katolliset Mariaa rukoilevat pussailevat patsaita miksi?

Pääsiäisenä Maria sanoi että rukoilkaa hänen poikaansa Jeesusta ei häntä. Maria ei voi vastata rukouksiin, ketään kuollut ihminen ei vastaa tai kuule rukouksia. Perusteluna sanon rikasmies ja Lasarus vertausta raamtusta.

Lisää katollisuudesta linkistä
        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Kirkkojenopetukset

• luseitten tunnistaja
      • scale

se ei näy täällä. mitä ne luseet on?

• luseitten tunnistaja
        scale kirjoitti:

se ei näy täällä. mitä ne luseet on?

jos et videota voinutkaan katsoa. Menet sitten suoraan sinne parannuskokoukseen Kanadan Torontoon. Etsin sitten käsiisi Benny Hinnin. Eiköhän se siitä. Jos budjettisi ei anna myöten Kanadan matkaa ajatellen, niin onhan kotimaassakin ihan kelpo parantajia, kuten Saarikalle.

Jk. Luseet muistuttavat aidosti viljanjyviä, mutta ovat sisällöltään ravinnoksi kelpaamattomia.

• Anonyymi00059

Oikeaksi kristityksi pääsee vain kun tunnustaa synnit toiselle Jumalan lapselle niin hän saarnaa ne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Jos ei ole sisällä Jumalan valtakunnassa ei armoa anneta, kaikki väärähenkisten tuomitaan ikuisesti helvettiin. Pelastusta ei ole Jumalan valtakunnan ulkopuolella. Vanha lestadiolainen usko on ainoa oikea usko on Rauhanyhdistyksellä on ainoa oikea usko. Menkää lähimmälle Rauhanyhdistykselle ja tehkää parannus ja uskokaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä niin pelastutte muuten joudutte ikuisesti helvettiin

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      94
      3063
    2. Kyllä nämä nyky autonakut ja autotki on heikloja

Vuoden vanha akku, eikä inahdakaan.... Pistin vara-akun just lataukseen ja lähen sillä antamaan apuvirtaa Jos ei toimi,
      Ikävä
      40
      2785
    3. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2581
    4. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      12
      2224
    5. Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?

Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -
      Maailman menoa
      111
      1772
    6. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      168
      1424
    7. Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?

Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa
      Työpaikat
      30
      1178
    8. Missä näit viimeksi kaivattusi?

Menikö kohtaaminen hyvin vai ujousko esti lähestymästä?
      Ikävä
      52
      1082
    9. IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...

71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih
      Terveys
      15
      876
    10. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      112
      863
    Aihe