Mikä on soveliasta?

scale

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1675004

Kansanedustaja Jukka Gustafsson (sd) moittii Pirkko Mannolaa osallistumisesta tanssikilpailuun puolison kuoleman jälkeen.

Mitäpä olette mieltä, onko ihmisen surtava joidenkin tiettyjen sääntöjen mukaan edesmenneitä?

Mun mielestä Gustafsson on väärässä. Ihmisellä on oikeus surra niin kuin se itse parhaaksi katsoo ja siihen ei muilla ole nokan koputtelemista.

16

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jihuuu

Kyllä se on itse Herra Gustaffson joka soveliaisuuden rajoja noilla kommenteillaan rikkoo.

Ihmiset tosiaan surevat eri tavalla. Olen aivan varma, että läheisensä menettänyt ihminen kokee rankkoja hetkiä pitkään. Mutta kun elämää pitää jatkaa, sen jatkaminen on helpompaa kun ei lukkiudu vain neljän seinän sisälle suremaan. Ihan hirveä ajatuskin, että pitäisi olla joku tietty aika pois ihmisten ilmoilta ja ilon pidosta vain sen takia, että jonkun mielestä ei ole soveliasta edes hymyillä missään tilanteessa, kun läheinen on hiljattain kuollut.

Harva vainaja varmaan haluaisi, että hänen läheisensä lakkaisivat elämästä heidän kuolemansa jälkeen.

• scale

asian ymmärrän. Jos itse kupsahtaisin, niin en varmastikkaan toivoisi, naiseni hautautuvan neljän seinän sisälle, vaan jatkavan elämäänsä.

• scale kirjoitti:

asian ymmärrän. Jos itse kupsahtaisin, niin en varmastikkaan toivoisi, naiseni hautautuvan neljän seinän sisälle, vaan jatkavan elämäänsä.

niin toivon että naiseni sekä sukuni poltetaan samalla

• sellainen olo, että sama mitä sanoo, kunhan lehti kirjotitaisi siitä ja nimi tulisi julkisuuteen.

Ei kai siinä, kun ihan viisas kansanedustajas"mies", niin toki ymmärtää tällaisen kommentin sanottuaan, että ennen kommentointia olisi tehnyt edes aloitteen palkallisesta suruajasta, joka koskisi myös viihdetaiteilijoita.

PS. Populismi on taitamattomien touhua.

• Papeete1

Gustafsson on paitsi erittäin väärässä, niin myös helvetin typerä, ilkeä, tyhmä, idiootti ja kusipää! Ja vaikka mitä.

Ei todellakaan ole mitään oikeutta määritellä sääntöjä joiden mukaan on surtava. Jotkut jäävät sairaslomalle kun taas toiset alkaa painaan pitkää päivää.

Mun mielestä on vaan hyvä että Mannola on siinä tanssikilpailussa, jos se vaan jotenkin helpottaisi edes hieman tuskaa.

• scale

tuon kisan jälkeen Mannolalle tulee vasta se tyhjä olo, mutta ehkä se ei satu silloin enää niin pahasti. Mun mielestä on hyvä, että sillä on muuta ajateltavaa.

• Papeete1
        scale kirjoitti:

tuon kisan jälkeen Mannolalle tulee vasta se tyhjä olo, mutta ehkä se ei satu silloin enää niin pahasti. Mun mielestä on hyvä, että sillä on muuta ajateltavaa.

Mutta hetki kerrallaan eteenpäin. Kisan jälkeen sitten äkkiä jotain muuta johon upottaa tunteensa. Itse kuvittelisin olevani juuri sellainen että muserrun sen tuskan alle, jos ei saa muuta ajateltavaa. Tuska on läsnä mutta se ei pääse luhistamaan. Jos jäisi kotiin miettiin ja ihmetteleen, niin varmaan tekisin 2 päivässä itsarin.

Missään tapauksessa en haluaisi että mun mahdollinen puoliso jumiutuisi paikoilleen mun kuoleman jälkeen. Jos vaan kerkiän ohjeistamaan ennen kuolemaa, niin ilmoitan kyllä heti tarkkailevani sitä sitten, ja jos alkaa jumittamista näkyyn niin suutun ja alan kummitteleen sille!! Haluan että rakastamallani ihmisellä on hyvä olla. Kuollutta kotonaan halvaantuneenoloisesti sureva ei vastaa mun käsitystä siitä hyvästä olosta jonka sille soisin. Eteenpäin vaan tai Kosminen Papu alkaa mäkättään ja jäkättään, siis ohjeistaan kullanmurua oikeilla toimintatavoilla, lisää :D

• scale
        Papeete1 kirjoitti:

Mutta hetki kerrallaan eteenpäin. Kisan jälkeen sitten äkkiä jotain muuta johon upottaa tunteensa. Itse kuvittelisin olevani juuri sellainen että muserrun sen tuskan alle, jos ei saa muuta ajateltavaa. Tuska on läsnä mutta se ei pääse luhistamaan. Jos jäisi kotiin miettiin ja ihmetteleen, niin varmaan tekisin 2 päivässä itsarin.

Missään tapauksessa en haluaisi että mun mahdollinen puoliso jumiutuisi paikoilleen mun kuoleman jälkeen. Jos vaan kerkiän ohjeistamaan ennen kuolemaa, niin ilmoitan kyllä heti tarkkailevani sitä sitten, ja jos alkaa jumittamista näkyyn niin suutun ja alan kummitteleen sille!! Haluan että rakastamallani ihmisellä on hyvä olla. Kuollutta kotonaan halvaantuneenoloisesti sureva ei vastaa mun käsitystä siitä hyvästä olosta jonka sille soisin. Eteenpäin vaan tai Kosminen Papu alkaa mäkättään ja jäkättään, siis ohjeistaan kullanmurua oikeilla toimintatavoilla, lisää :D

mä voin kyllä kuvitella, että jos se jotenkin on mahdollista, niin sulta se onnistuu :D

Mutta itse asiassa noi kaikki rutiinit ja se helkkarinmoinen puuhastelu mikä seuraa ihmisen kuolemaa on kyllä hyväksi sille surevalle, sillä se jotenkin auttaa sen pahimman yli. Sen verran on omakohtaisia kokemuksia läheisen kuolemasta ja hautajaisjärjestelyistä.

• Katse omiin juttuihin.

en ihmettele, että joudut jatkuvasti vaikeuksiin ympäristösi kanssa.

• olisi sanonut Pirkolleen, että itke sohvalla ja jätä tanssit tanssimatta. Olen ihan varma, että hän olisi toivonut Pirkon tanssivan ja jatkavan elämäänsä. Varsinaista jeesustelua Gustafssonilta.

• scale

artikkelin mukaan Åke oli toivonut Pirkon jatkavan.

• rusalkaa

Käytösnormit on niin löystyneet, että asia on pikaisesti korjattava.

Voisi nimittäin oikeesti alkaa pohtimaan, millä rajoitetaan blogikirjoittelua. Näköjään kansanedustajat (jopa kansanedustajaksi pyrkiväkin Halla-aho) saa kirjottaa mitä lystää...että pysyy otsikoissa!!

• ei ole mitään

oikeutta puntaroida asiaa täällä julkisesti

• scale

Gusafsson tuu pois puskasta :)

• .......

suree kuten haluaa ja osaa.

• random_N

Minusta kommentti oli käsittämätön.

Ihminen suree kai aamulla, kun herää "kuin ennen" ja sitten onkin se kylmä totuus edessä. Ja illalla, kun ei ole rutiineissa kaveria. Mökkireissuilla, kaupan kassalla kun ei ole pakkaajaa mukana, kuka missäkin.

Jotenkin naurettavaa alkaa listata että ei saa syödä sinappia, ei katsella Miss Marplea tms. Tanssi on joillekin syntiä aina mutta kenelle ei ole niin ei kai puolison kuolema siitä sellaista tee jos vain leskeä itseään haluttaa tanssia.

Hyvä vaan että Mannolalla jalka nousee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      105
      1099
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      61
      1062
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      601
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe