Bilteman Yosemite maastopyörät

pyöränostaja

73

27331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • HärskiHarri

        Niin, ja miksei tällaisia pyöriä myydä suomessa tähän hintaan?, sopii miettiä...


      • Anonyymi
        HärskiHarri kirjoitti:

        Niin, ja miksei tällaisia pyöriä myydä suomessa tähän hintaan?, sopii miettiä...

        Yosemite saat bilikseta osina .
        Joudu t kasaamaan sen osista .

        Torista saat valmiiksi kasattuja parempia nopsia ja muita halpismeekkejä.

        Raivopyörä


    • fillaristi mies-81

      Kannattaa lukea vähän ketjuja läpi Bilteman pyöristä. Lyhyesti tiivistettynä ovat täysiä paskoja kaikki. Katkaisin itse alleni kaksi Yosemiten maastopyörää, monella on samansuuntaisia kokemuksia. Osta pyöräsi kalliimmalla jostain muualta.

      • okyosimite ok

        aijaa mä painan jotain 120kg oon nyt ajanut bilteman pyöräällä atb 26 kohta kolme vuotta todella kestävä pyörä ajhotapani on rauhallinen en rääkkää pyörää tai tee mitään temppuja ainoa huolto on ollut jarrupalat eteen ja taakse ja vähän vaijerin säätöä,,,
        ihan ok pyöriä musta jos haluaa todella edullista pyörää


      • SiitäSeOnParas

        On siinä plussakin: siitä se on paras, että sitä ei vie varas.


    • fillaristi mies 81

      Bilteman uusin "lippulaiva" on Yosemite X-pro 26" "maastopyörä", jossa on Deoren sarjasta jotain osia ainakin. Siltikin kyseessä on halpapyörä, jossa on huonohkot vanteet, jarrut ja navat, huonolaatuiset kammet, erittäin paskat ja halpa keula ja ihan yhtä huono runko kuin kaikissa muissakin Yosemiteissa. Tätä pakettia sitten markkinoidaan täysverisenä xc-maasturina hölmöille. Ikään kuin ko. pyörä olisi joku Lapierren, Cuben, Radonin tai Tunturi Equillarin kilpailija. Ei ikinä yllä tuohon luokkaan. Edellinen lippulaiva oli Yosemite Zion racer, joka oli sekin oikeaan maantiepyörään verrattuna ihan täysi paska kaikilta osiltaan. Tuo vedettiin markkinoilta, ei ilmeisesti käynyt kaupaksi kuitenkaan. Niitä ihmisiä en oikein ymmärrä jotka ostavat Yosemiten ainoaksi harrastepelikseen ja yleispyöräkseen. Varsinkaan lapsille tai nuorille Yosemitea ei pidä mennä ostamaan koska kyseinen pyörä ei kestä kovaa menoa. Yosemite toimii tasan kauppakassina. Metsään ostetaan oikea maastopyörä, maantielle oikea maantiepyörä ja talvea varten voi ostaa cc:n. Sitäkään ei pidä mennä Bilteman tallista ostamaan. Loppuyhteenvetona voisi sanoa, että Yosemite ei ole pyörämerkki eikä Yosemite ole polkupyörä. Se on pyörän näköinen esine, joka ei ole huippu yhtään mitään, eikä kestä edes käytössä vuotta pidempään. Köyhällä ei ole varaa halpaan, joten kannattaa uskoa Bilteman omaa slogania "osta pyöräsi kalliimmalla jostain muualta!"

      • dsadsaads

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        dsadsaads kirjoitti:

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?

        Kaikkein kallein pyörä on sellainen, jota ei käytä. Silloin rahat ovat menneet hukkaan. Mieti, mihin eniten pyörää tarvitset aj osta sitten sellainen: maantie-, maasto-, retki- jne pyörä. Jos innostut, niin huomaat äkkiä omistavasi kolme noin tonnin pyörää eri tarkoituksiin. Siitä alkaa parantelukierre ja hankit aina vähän paremman siihin tärkeimpään käyttöön. Noille fillareille tulee kuitenkin kilometrejä ja kilometriä kohden nen ovat oleellisesti halvempia, kuin se parin sadan rutku, jolla ei kuitenkaan tulisi ajettua, koska se on niin epämukava.


      • cyclox
        dsadsaads kirjoitti:

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?

        Tuo on vähän kärjistettyä. Mä en ymmärrä miksi pitäisi ostaa tuollainen maastopyörän näköinen halpis. Se ei ole missään hyvä. Bilteman pyöristä ne 1-vaihteiset miesten/naisten tavispyörät (119,-) on järkevimpiä hankintoja. Sellaisella ajaa ihan samat ajot kuin niillä maastopyörän näköisillä. Tuollaista kauppa/kännipyörää tarvii joka tapauksessa. Voi tietysti olla käytetty tms. Jos sitten haluaa ajaa maastossa, niin olis hyvä varautua investoimaan alkaen 800,- etujoustopyörään tai alkaen 1300,- täyskiikkuun. Noilla ei sitten oo kauhean mielekästä ajaa muita reissuja. Jos haluaa ajella monipuolista maantielenkkiä, niin cx-pyörä on muunneltavin. Se on maantienakeilla lähes maantiepyörän veroinen ja karkeammilla kumeilla hyvä soralla ja helpommilla poluilla. Cx:ään pitää laittaa alkaen n. 900,-. "Oikea" maantiepyöräkin on kiva peli, jos innostuu pidempiä lenkkejä polkemaan.


      • fillaristi mies-81
        dsadsaads kirjoitti:

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?

        Tuota tarkoitin. Kaupungissa voi ajaa ne pakolliset reissut jollain halparuoskalla, mutta harrastekäyttöön ostetaan sitten ne tonnin vehkeet. Ylipäätään ihmettelen Bilteman "neroutta". B-kauppa siis väittää pystyvänsä myymään huippupyöriä kolme kertaa halvemmalla kuin muut pyöräliikkeet. Täysverinen xc-maastopyörä lähtee Biltemasta halvimmillaan jollain 160 euron hinnalla. Uskoo ken tahtoo. Xc-maasturi maksaa vähintään tonnin, jolloin runkokin kestää. Ihme kultakaivoksen on Biltema keksinyt, jos uskovat kykenevänsä kauppaamaan "huippupyöriä" sellaiseen polkuhintaan että muita hirvittää. Itse asiassa Bilteman huippuosat merkitsee tasan pyörän takavaihtajaa, kaikki muu onkin sitten halvinta mahdollista kuraa pyörän rungon näköiseen esineeseen pultattuna. Tiedän Turusta tapauksen jossa lääkäri KUOLI kun Bilteman pyörästä katkesi ohjainkannatin alamäessä. Mies putosi päälleen alas sillä seuraamuksella, että se oli heti henki pois. Kypäräkään ei varmaan olisi pelastanut tapauksessa, koska kypärät eivät kestä kuitenkaan asfalttiin nuppi edellä iskeytymistä alamäessä kovassa vauhdissa. Tuli kalliiksi yhteiskunnalle kouluttaa ensin lääkäri ja sitten antaa lääkärin tapattaa itsensä Yosemitella. Eräässä lapsiperheessä Naantalissa Bilteman maastopyörä hajosi muksun alta sillä seurauksella, että käsivarsi murtui. Haastattelin perheen äitiä tapauksen tiimoilta. Toisessa tapauksessa 14v poika loukkasi päänsä pahasti lennettyään pyörän päältä kun runko katkesi alta. Taas kerran Bilteman pyörällä. Itse olen hajottanut alleni kaksikin Bilteman "täysjoustoa". Joustaa täysillä ihan vain kaupunkiajossa, hyppimättäkin. Ehkäpä voimme siis unohtaa Bilteman "huippupyörät" ja tunnustaa, että paskaahan se Biltema myy. Vieläpä hengenvaarallista paskaa. Jossain määrin suututtaa, että esimerkiksi nimimerkki "alkuperäinen maantiepyöräilijä" on tällä palstalla mainostanut noita Bilteman pyöriä hyvinäkin sijoituksina. Sitten perheen isät ja äidit menevät Biltemaan ja ostavat lapsilleen Yosemiten. Lopuksi lapsi kannetaan joko arkussa hautaan tai sitten teho-osastolle hoitoon siksi, että se Yosemite hajosi alle. Biltemalta pitäisi kieltää pyörien myyminen lailla, koska vaarallisen pyörän myyminen on muutenkin lain vastaista. Ajattelin kirjelmöidä Yosemite kaupasta jollekin kansanedustajalle joka ajattelee omilla aivoillaan. Täytyyhän yähän tolkku saada.


      • fillaristi mies-81
        fillaristi mies-81 kirjoitti:

        Tuota tarkoitin. Kaupungissa voi ajaa ne pakolliset reissut jollain halparuoskalla, mutta harrastekäyttöön ostetaan sitten ne tonnin vehkeet. Ylipäätään ihmettelen Bilteman "neroutta". B-kauppa siis väittää pystyvänsä myymään huippupyöriä kolme kertaa halvemmalla kuin muut pyöräliikkeet. Täysverinen xc-maastopyörä lähtee Biltemasta halvimmillaan jollain 160 euron hinnalla. Uskoo ken tahtoo. Xc-maasturi maksaa vähintään tonnin, jolloin runkokin kestää. Ihme kultakaivoksen on Biltema keksinyt, jos uskovat kykenevänsä kauppaamaan "huippupyöriä" sellaiseen polkuhintaan että muita hirvittää. Itse asiassa Bilteman huippuosat merkitsee tasan pyörän takavaihtajaa, kaikki muu onkin sitten halvinta mahdollista kuraa pyörän rungon näköiseen esineeseen pultattuna. Tiedän Turusta tapauksen jossa lääkäri KUOLI kun Bilteman pyörästä katkesi ohjainkannatin alamäessä. Mies putosi päälleen alas sillä seuraamuksella, että se oli heti henki pois. Kypäräkään ei varmaan olisi pelastanut tapauksessa, koska kypärät eivät kestä kuitenkaan asfalttiin nuppi edellä iskeytymistä alamäessä kovassa vauhdissa. Tuli kalliiksi yhteiskunnalle kouluttaa ensin lääkäri ja sitten antaa lääkärin tapattaa itsensä Yosemitella. Eräässä lapsiperheessä Naantalissa Bilteman maastopyörä hajosi muksun alta sillä seurauksella, että käsivarsi murtui. Haastattelin perheen äitiä tapauksen tiimoilta. Toisessa tapauksessa 14v poika loukkasi päänsä pahasti lennettyään pyörän päältä kun runko katkesi alta. Taas kerran Bilteman pyörällä. Itse olen hajottanut alleni kaksikin Bilteman "täysjoustoa". Joustaa täysillä ihan vain kaupunkiajossa, hyppimättäkin. Ehkäpä voimme siis unohtaa Bilteman "huippupyörät" ja tunnustaa, että paskaahan se Biltema myy. Vieläpä hengenvaarallista paskaa. Jossain määrin suututtaa, että esimerkiksi nimimerkki "alkuperäinen maantiepyöräilijä" on tällä palstalla mainostanut noita Bilteman pyöriä hyvinäkin sijoituksina. Sitten perheen isät ja äidit menevät Biltemaan ja ostavat lapsilleen Yosemiten. Lopuksi lapsi kannetaan joko arkussa hautaan tai sitten teho-osastolle hoitoon siksi, että se Yosemite hajosi alle. Biltemalta pitäisi kieltää pyörien myyminen lailla, koska vaarallisen pyörän myyminen on muutenkin lain vastaista. Ajattelin kirjelmöidä Yosemite kaupasta jollekin kansanedustajalle joka ajattelee omilla aivoillaan. Täytyyhän yähän tolkku saada.

        Sen verran tyrin, että Yosemitea on suositellut nimimerkki "asiantuntija", eikä nimimerkki "alkuperäinen maantiepyöräilijä". Toimituksellinen korjaus =)


      • toimintaohje
        fillaristi mies-81 kirjoitti:

        Tuota tarkoitin. Kaupungissa voi ajaa ne pakolliset reissut jollain halparuoskalla, mutta harrastekäyttöön ostetaan sitten ne tonnin vehkeet. Ylipäätään ihmettelen Bilteman "neroutta". B-kauppa siis väittää pystyvänsä myymään huippupyöriä kolme kertaa halvemmalla kuin muut pyöräliikkeet. Täysverinen xc-maastopyörä lähtee Biltemasta halvimmillaan jollain 160 euron hinnalla. Uskoo ken tahtoo. Xc-maasturi maksaa vähintään tonnin, jolloin runkokin kestää. Ihme kultakaivoksen on Biltema keksinyt, jos uskovat kykenevänsä kauppaamaan "huippupyöriä" sellaiseen polkuhintaan että muita hirvittää. Itse asiassa Bilteman huippuosat merkitsee tasan pyörän takavaihtajaa, kaikki muu onkin sitten halvinta mahdollista kuraa pyörän rungon näköiseen esineeseen pultattuna. Tiedän Turusta tapauksen jossa lääkäri KUOLI kun Bilteman pyörästä katkesi ohjainkannatin alamäessä. Mies putosi päälleen alas sillä seuraamuksella, että se oli heti henki pois. Kypäräkään ei varmaan olisi pelastanut tapauksessa, koska kypärät eivät kestä kuitenkaan asfalttiin nuppi edellä iskeytymistä alamäessä kovassa vauhdissa. Tuli kalliiksi yhteiskunnalle kouluttaa ensin lääkäri ja sitten antaa lääkärin tapattaa itsensä Yosemitella. Eräässä lapsiperheessä Naantalissa Bilteman maastopyörä hajosi muksun alta sillä seurauksella, että käsivarsi murtui. Haastattelin perheen äitiä tapauksen tiimoilta. Toisessa tapauksessa 14v poika loukkasi päänsä pahasti lennettyään pyörän päältä kun runko katkesi alta. Taas kerran Bilteman pyörällä. Itse olen hajottanut alleni kaksikin Bilteman "täysjoustoa". Joustaa täysillä ihan vain kaupunkiajossa, hyppimättäkin. Ehkäpä voimme siis unohtaa Bilteman "huippupyörät" ja tunnustaa, että paskaahan se Biltema myy. Vieläpä hengenvaarallista paskaa. Jossain määrin suututtaa, että esimerkiksi nimimerkki "alkuperäinen maantiepyöräilijä" on tällä palstalla mainostanut noita Bilteman pyöriä hyvinäkin sijoituksina. Sitten perheen isät ja äidit menevät Biltemaan ja ostavat lapsilleen Yosemiten. Lopuksi lapsi kannetaan joko arkussa hautaan tai sitten teho-osastolle hoitoon siksi, että se Yosemite hajosi alle. Biltemalta pitäisi kieltää pyörien myyminen lailla, koska vaarallisen pyörän myyminen on muutenkin lain vastaista. Ajattelin kirjelmöidä Yosemite kaupasta jollekin kansanedustajalle joka ajattelee omilla aivoillaan. Täytyyhän yähän tolkku saada.

        B-pyörästä saa hyvän näin: 1. Irrota polkupyörän runkoa muistuttava häkkyrä ja muu krääsä takavaihtajasta. Jätä takavaihtaja ilmaan paikalleen. 2. Vie irrotettu läjä romulavalle 3. Kiinnitä takavaihtajaan polkupyörän runko ja osat.


      • fillaristi mies-81
        toimintaohje kirjoitti:

        B-pyörästä saa hyvän näin: 1. Irrota polkupyörän runkoa muistuttava häkkyrä ja muu krääsä takavaihtajasta. Jätä takavaihtaja ilmaan paikalleen. 2. Vie irrotettu läjä romulavalle 3. Kiinnitä takavaihtajaan polkupyörän runko ja osat.

        Bilteman runkoa irrotettaessa muistetaan varoa runkoon piilotettua kasapanosta =D "Rungoissamme on automaattisesti laukeava itsetuhomekanismi, joka mahdollistaa pyörän ostamisen tulevaisuudessakin. Mekanismi laukeaa runkoon kohdistuvasta iskusta ja laukaisee kasapanoksen sekä katkaisupanoksen." - lainaus Bilteman tehtaan laatukäsikirjasta...heh. Ei vaiskaan.


      • v.s.s.p
        fillaristi mies-81 kirjoitti:

        Bilteman runkoa irrotettaessa muistetaan varoa runkoon piilotettua kasapanosta =D "Rungoissamme on automaattisesti laukeava itsetuhomekanismi, joka mahdollistaa pyörän ostamisen tulevaisuudessakin. Mekanismi laukeaa runkoon kohdistuvasta iskusta ja laukaisee kasapanoksen sekä katkaisupanoksen." - lainaus Bilteman tehtaan laatukäsikirjasta...heh. Ei vaiskaan.

        Meinasin ostaa tälläisen, Asiasta puhuin saunasta... Mutta isä tuli ja sanoi että ostetaahan ny pojalle konan dirt pyörä... Kai se on turvallisempi.


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        dsadsaads kirjoitti:

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?

        "Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?"

        Valitettavasti olet oikeassa. Tuo tonni on jousittamattomien pyörien osalta sellaienn melko turvallienn raja, sitä kalliimmat harvoin ovat mitään hirveitä pommeja. Erojahan tietysti on tuossakin hintaluokassa. Maastopyörien osalta jäykkäperäisillä raja on joku 1500€ ja täysjoustoilla reippaasti yli 2000€.

        Hieman halvemmallakin saa pyöriä, mutta silloin täytyy tietää, mitä haluaa. Parillasadallakin voi löytää jotain, mutta ne ovat kyllä käytettyjä tai jotain syksyn poistomyyntilöytöjä.


      • Korkein oikeus
        cyclox kirjoitti:

        Tuo on vähän kärjistettyä. Mä en ymmärrä miksi pitäisi ostaa tuollainen maastopyörän näköinen halpis. Se ei ole missään hyvä. Bilteman pyöristä ne 1-vaihteiset miesten/naisten tavispyörät (119,-) on järkevimpiä hankintoja. Sellaisella ajaa ihan samat ajot kuin niillä maastopyörän näköisillä. Tuollaista kauppa/kännipyörää tarvii joka tapauksessa. Voi tietysti olla käytetty tms. Jos sitten haluaa ajaa maastossa, niin olis hyvä varautua investoimaan alkaen 800,- etujoustopyörään tai alkaen 1300,- täyskiikkuun. Noilla ei sitten oo kauhean mielekästä ajaa muita reissuja. Jos haluaa ajella monipuolista maantielenkkiä, niin cx-pyörä on muunneltavin. Se on maantienakeilla lähes maantiepyörän veroinen ja karkeammilla kumeilla hyvä soralla ja helpommilla poluilla. Cx:ään pitää laittaa alkaen n. 900,-. "Oikea" maantiepyöräkin on kiva peli, jos innostuu pidempiä lenkkejä polkemaan.

        Tämä on aika läpinäkyvää yrityksen mustamaalaamista, kirjoittajan omat tarkoitusperät tuskin jäävät epäselviksi lukijoille ja on tietenkin ikävää jos oma bisnes ei vedä. Tällaiset väittämät kuitenkin ylittävät jo herjauskynnyksen.


      • wwwwwwwwwwwwwwwwwwww
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        "Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?"

        Valitettavasti olet oikeassa. Tuo tonni on jousittamattomien pyörien osalta sellaienn melko turvallienn raja, sitä kalliimmat harvoin ovat mitään hirveitä pommeja. Erojahan tietysti on tuossakin hintaluokassa. Maastopyörien osalta jäykkäperäisillä raja on joku 1500€ ja täysjoustoilla reippaasti yli 2000€.

        Hieman halvemmallakin saa pyöriä, mutta silloin täytyy tietää, mitä haluaa. Parillasadallakin voi löytää jotain, mutta ne ovat kyllä käytettyjä tai jotain syksyn poistomyyntilöytöjä.

        Yosemite pyörän rungot valmistetaan JOSEMIITTI-nimisestä aineesta jossa yhdistyvät hiilikuidun,teräksen ja alumiinin parhaat ominaisuudet.


      • järki taas käteen
        Korkein oikeus kirjoitti:

        Tämä on aika läpinäkyvää yrityksen mustamaalaamista, kirjoittajan omat tarkoitusperät tuskin jäävät epäselviksi lukijoille ja on tietenkin ikävää jos oma bisnes ei vedä. Tällaiset väittämät kuitenkin ylittävät jo herjauskynnyksen.

        Meinaatko, että huonon polkupyörän ruotiminen palstalla on Bilteman herjaamista? Muuten laki herjauksesta ei anna yrityksille suojaa herjausta vastaan, vain henkilöille.

        Suomen rikoslaissa (39/1889) kunnianloukkaus on asianomistajarikos eli syyte nostetaan pääasiassa vain, mikäli kunnianloukkauksen uhri sitä vaatii. Rikokselle on tavallinen ja törkeä muoto:

        »Joka
        1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
        2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
        on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
        Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena EI pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, ELINKEINOELÄMÄSSÄ, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
        Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.»
        (Rikoslain 24 luku 9 §[1])


      • inhottava show

        Oma kokemukseni, ikävä sellainen, onneksi olen vahingoittumaton:

        Vajaa vuosi käytössä Yosemite naisten pyörä, ensin meni tukijalka, sitten ongelmia siinä toisessakin, sitten alkoi keskiö naksua. Vein pyörän takuuhuoltoon uuteen lähelle tulleeseen Biltema-tavarataloon. Sanoivat, että pitää tulla kahden viikon kuluttua uudelleen, menin ja jätin pyörän sinne korjattavaksi sunnuntaina, luvattiin että saa hakea korjattuna keskiviikkona. Ei ollut edes aloitettukaan. Pyysin vaihtopyörän siksi ajaksi kun he pyörääni korjaavat, sellaista ei löytynyt.
        Joten pyysin rahat takaisin, mutta siitäpä vasta tulikin sellainen show että: Myyjä väitti, ettei heillä ole koodia sille maksamalleni pyörän kasaukselle eli kahdellekympille, tietokoneongelmia kuulemma, joten hän ei voi sitä hyvittää. Kysyin sitten häneltä, että perivätkö he (tämä uusi toimipiste) pyörän kasauksesta rahaa, "Kyllä perimme", kuului vastaus, sen jälkeen myyjä ei valitellut enää tietokoneongelmia ja sain pyörän hinnan kasauskuluineen takaisin.

        Sellainen show että jotkin muutkin asiakkaat naureskelivat.
        Ikinä ei enää polkupyörää Biltemasta, se on saletti.


      • Kasapanos:.!1#%?+
        fillaristi mies-81 kirjoitti:

        Bilteman runkoa irrotettaessa muistetaan varoa runkoon piilotettua kasapanosta =D "Rungoissamme on automaattisesti laukeava itsetuhomekanismi, joka mahdollistaa pyörän ostamisen tulevaisuudessakin. Mekanismi laukeaa runkoon kohdistuvasta iskusta ja laukaisee kasapanoksen sekä katkaisupanoksen." - lainaus Bilteman tehtaan laatukäsikirjasta...heh. Ei vaiskaan.

        .

        Vieläkö niissä pyörissä on kasapanoksia?????

        Pelvottaa

        .


      • Anonyymi

        Ihan toimiva peli järenköyhyyttä satsata tuhansia pyörään sillä rahalla motok rossin250cc sillä kyllä meno halut saa tyybytettyä metsä poluilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan toimiva peli järenköyhyyttä satsata tuhansia pyörään sillä rahalla motok rossin250cc sillä kyllä meno halut saa tyybytettyä metsä poluilla

        Täyttä järjettömyyttä hankkia joku 250cc tai markettipolkupyörä. Ennen hankin viidellä tonnilla POLKUPYÖRÄN, sillä sillä saan kaikki menohaluni huleveteni...


      • Anonyymi
        cyclox kirjoitti:

        Tuo on vähän kärjistettyä. Mä en ymmärrä miksi pitäisi ostaa tuollainen maastopyörän näköinen halpis. Se ei ole missään hyvä. Bilteman pyöristä ne 1-vaihteiset miesten/naisten tavispyörät (119,-) on järkevimpiä hankintoja. Sellaisella ajaa ihan samat ajot kuin niillä maastopyörän näköisillä. Tuollaista kauppa/kännipyörää tarvii joka tapauksessa. Voi tietysti olla käytetty tms. Jos sitten haluaa ajaa maastossa, niin olis hyvä varautua investoimaan alkaen 800,- etujoustopyörään tai alkaen 1300,- täyskiikkuun. Noilla ei sitten oo kauhean mielekästä ajaa muita reissuja. Jos haluaa ajella monipuolista maantielenkkiä, niin cx-pyörä on muunneltavin. Se on maantienakeilla lähes maantiepyörän veroinen ja karkeammilla kumeilla hyvä soralla ja helpommilla poluilla. Cx:ään pitää laittaa alkaen n. 900,-. "Oikea" maantiepyöräkin on kiva peli, jos innostuu pidempiä lenkkejä polkemaan.

        Korkea hintako se tekee pyörästä hyvän ja kestävän. Ainakin autoissa, kaalliit autotovat vikaherkkiä tai suoranaisia vikapesiä.
        Joillekin laatu on yhtäkuinkallis.
        Tuo on järjetön yhtälö.


      • Anonyymi
        dsadsaads kirjoitti:

        Ei kannata ostaa 200€ halpapyörää vaan kolme laadukasta n. 1000 euron pyörää eri käyttötarkoituksiin?

        Satakertaa h uomånompi pyörä on
        Triacle jonka sai erääs t ä kodinkoneketjysta kubån osti kodonkoneen kaupanpäälle

        Raivopyörä.


      • Anonyymi

        Tuossa juhanuksena cavanalueella, naapurilla biltema pyörä ajanut sillä noin 6000km eikä mitään vikaa vielä ilmennyt?


      • Anonyymi

        5-vuotta Bilteman sähköpyörällä ja ei mitään valittamista...
        Joskus joku haluaa vaan haukkua ja joskus vaan haukutaan..
        En ole kuullut mitään pahaa oikeilta ihmisiltä...!!


    • En suosittele

      En suosittele kenellekkään näitä bilteman aikapommeja.
      Useita tapauksia löytyy kun joko runko tai sitten haarukka on pamahtanu alta.
      Ei kannata ostaa.

      Ihmisille jotka valittaa ettei ole varaa ostaa kunnon pyörää, voi sitten tehdä niinkuin
      minä, ja ostaa käytetyn konan tai jonkun vastaavan.

      Jos ei ole varaa käytettyyn, niin kannattaako pyörää sitten tosissaan ostaa?

      Ainoa missä yosemite on hyvä, on kauppa keikat ja kouluun meno, olettaen että koulu on siinä 2-3km päässä.

    • polkupyörä!

      ÄLÄ OSTA YOSEMITE ”pyörää” edes koulumatkoille!
      Ne ovat hengenvaarallisia laitteita, jotka pitäisi lailla kieltää.
      Ihme että niitä vielä saa myydä Suomessa, kuluttajaviraston pitäisi puuttua näiden ”pyörien” myyntiin.

      • bomba

        Terve! Onko tuo bilteman black eagle hyvä polkupyrä? Meneekö heti rikki jne.....?


    • Ohramuikku

      Yosemite,Insera=Paska , KONA,Trek=loisto

      • Apache1

        FIllareita, niillä lähtee henki. Onko henki muutaman satasen arvoinen? Poliisit käyttävät TREK-fillareita joten kelpaa minulle. Itellä on tällä hetkellä tosin Cannondale M700 Jekylli dirtti/droppi. Harrastus on loppumaan päin, mutta kiva sillä on silti ajella metsässä.

        Insera on myös surkuhupaisa, kestää vähän kauammin kun Yosemite=Biltema-fillari.

        Bilteman fillareista tuppaa lähtemään pinnat muutaman kuukauden aikana. Mihinkään suureen kulkemiseen siitä ei ole. Omistin myös Bilteman Tandemin. Haos jo ensimmäisenä vuotena. Jouduin tekemään täysrempan siihen. Molemmat keskiöt, takapakka, vaihtaja... En suosittele... Hintaa tuli 300 eur ja uusia maksoi 490 eur.... Nyt on parempi tandemi alla eikä huoltoja tarvite tehdä läheskään noin usein :)

        Välttäkää BIlteman fillareita jos laatua haluatte. Sieltä saa osia normifillareihin, jarrupaljoja ja muuta härpäkettä...


      • pyöräilyn harrastaja

        Useampi Insera on voittanut Fillari-lehden ja Tekniikan maailman testit. Mitähän merkkejä mahtoi jäädä niiden taakse?


      • Apache1
        pyöräilyn harrastaja kirjoitti:

        Useampi Insera on voittanut Fillari-lehden ja Tekniikan maailman testit. Mitähän merkkejä mahtoi jäädä niiden taakse?

        Luotamme kuin kiveen ja kallioon? Se on Hjyvä.. Sieltä on tullut samanlaista kuraa kuin Mikropiltti lähettää. Fillari-lehden artikkeli Inrerasta sai mielipidettä jos jonkinlaista. Itse olen myös ajellut Inseralla, Sardalla, Yousemitella, Kuwaharalla (kuraharawa) Cannondalella, Trekillä sekä Helkamalla ja Tunturilla.

        Jopolla en kerinny ku mutsi myi sen pois :(

        Noista kaikista Insera, Sarda, Yousemite ovat olleet huonointa pyöräilyä koskaan. Sarda oli todella raskas. Tandemi-runko painoi 36 kiloa, joka tuo ongelmia jo ajettavuuteenkin. Tandemiahan et halua :) No ei se mitään. Yosemite:llä vanteet, osat sekä huolto ovat perseestä. Sain vaihtaa osat jo puolenvuoden sisään. Keskiöt menivät, vanteet menivät sekä vitutus lisääntyi.

        Ajelin aikanaan myös polkupyörälähettinä. Siinä jos jossakin täytyy olla sopiva fillari nopeatempoiseen, helppohoitoiseen menoon. Trekkejä muistaakseni olivat. Saatan muistaa myös väärin mutta ero omaan Inseraani oli valovuosi.


      • Hyötypyöräilijä
        Apache1 kirjoitti:

        FIllareita, niillä lähtee henki. Onko henki muutaman satasen arvoinen? Poliisit käyttävät TREK-fillareita joten kelpaa minulle. Itellä on tällä hetkellä tosin Cannondale M700 Jekylli dirtti/droppi. Harrastus on loppumaan päin, mutta kiva sillä on silti ajella metsässä.

        Insera on myös surkuhupaisa, kestää vähän kauammin kun Yosemite=Biltema-fillari.

        Bilteman fillareista tuppaa lähtemään pinnat muutaman kuukauden aikana. Mihinkään suureen kulkemiseen siitä ei ole. Omistin myös Bilteman Tandemin. Haos jo ensimmäisenä vuotena. Jouduin tekemään täysrempan siihen. Molemmat keskiöt, takapakka, vaihtaja... En suosittele... Hintaa tuli 300 eur ja uusia maksoi 490 eur.... Nyt on parempi tandemi alla eikä huoltoja tarvite tehdä läheskään noin usein :)

        Välttäkää BIlteman fillareita jos laatua haluatte. Sieltä saa osia normifillareihin, jarrupaljoja ja muuta härpäkettä...

        Pojalla (13v) oli Yosemiten Tamarack-dirttipyörä kolme vuotta. Ajoi vähän dirttiäkin, mutta enimmäkseen tavallista poikapyöräilyä kadulla ja metsäpoluilla. Ainoa rikkoutunut osa oli takavaihtajan korvake, joka tuppaa hajoamaan kaikissa pyörissä, jos tulee isku kiveen tms. Uusi osa maksoi 5 e (Scottiin sama osa maksoi 20 e). Pinnat, vanteet ja joustot, kuten jarrulevytkin toimivat aivan hyvin. Ainoa puute oli mielestäni se, että kyseesssä oli nimenomaan dirt-pyörä, jonka vuoksi sen runkogeometria ei ollut paras mahdollinen matka-ajoon. Ajoasento ei tullut tarpeeksi kampien päälle.
        En osaa sanoa, kauanko olisi vielä kestänyt, sillä pyörä varastettiin viime viikolla.
        Hirvittää kyllä lukea, että joku on loukkaantunut Biltema-pyörän hajottua alta maastokäytössä. Onneksi ei ole omalle pojalle sattunut.


      • joustoa
        Hyötypyöräilijä kirjoitti:

        Pojalla (13v) oli Yosemiten Tamarack-dirttipyörä kolme vuotta. Ajoi vähän dirttiäkin, mutta enimmäkseen tavallista poikapyöräilyä kadulla ja metsäpoluilla. Ainoa rikkoutunut osa oli takavaihtajan korvake, joka tuppaa hajoamaan kaikissa pyörissä, jos tulee isku kiveen tms. Uusi osa maksoi 5 e (Scottiin sama osa maksoi 20 e). Pinnat, vanteet ja joustot, kuten jarrulevytkin toimivat aivan hyvin. Ainoa puute oli mielestäni se, että kyseesssä oli nimenomaan dirt-pyörä, jonka vuoksi sen runkogeometria ei ollut paras mahdollinen matka-ajoon. Ajoasento ei tullut tarpeeksi kampien päälle.
        En osaa sanoa, kauanko olisi vielä kestänyt, sillä pyörä varastettiin viime viikolla.
        Hirvittää kyllä lukea, että joku on loukkaantunut Biltema-pyörän hajottua alta maastokäytössä. Onneksi ei ole omalle pojalle sattunut.

        "Joustot toimivat aivan hyvin"?
        Poistappa isukki/äippä mahdollisesta autostasi iskunvaimentimet, käy ajamassa parit tyypit ja tule sitten tänne kehumaan että joustot toimivat aivan hyvin.
        Kyllähän ne tietenkin tavallaan toimivatkin, mutta tarkoitus ei ole että joustokeula, tai tässä tapauksessa pikemminkin hyppykeppi poukkoilee täysin holtittomasti. Tuollaiset joustokeulat ja takaiskarit ovat todella vaarallisia, sillä minkäänlaista paluuvaimennusta vailla olevina ne saattavat töyssystä ponkaista takaisin kuin kumipallo, ja jokainen osaa varmasti kuvitella mitä siitä saattaa seurata.
        Oikeasti toimivista joustokeuloista ja takaiskareista löytyy paluuvaimennus sekä vaimennuksen säätö josta vaimennuksen nopeuden voi itse säätää, ja joistakin malleista myös vastaavat säädöt sisäänpäin vaimennukselle.
        Toisaalta tältä palstalta löytyy myös esimerkki näiden heikkolaatuisista materiaaleista tehtyjen halpiskeulojen kestävyydestä.


    • toimintakuntoisena

      nyt reilun viikon. Hengenlähtö lienee siis odotettavissa siinä kolmen viikon sisään. Enintään viikon sisällä kannattaa varmaan lastoittaa tuo teräsrunko -- sekä itseni että myös kaikkien niiden, jotka ostivat erän edelliset fillarit (oma oli viimeinen kappale). Kukaanhan meistä ei osaa myöskään tarkistaa rungon kuntoa mahdollisen kaatumisen jälkeen. Kieltämättä aika kovat laskut tiedossa Biltemalle kun on niin monta ihmistä lähdössä!

      Voi tosin olla, että ainakin oma hengenlähtö vähäsen viivästyy johtuen mm. hillitymmästä vaihteiden vaihtotavasta, töyssyihinmenon hallinnasta ja ehkä hieman ajotyylistäkin.

    • kelrvas

      eli polet vaan metäs ja soralla?

    • lkfiwiei

      oli joskus yosemite BMX. olin ylpee siitä. olin sillon ehkä 6 tai 7. Lopputulos: Eturengas varastettiin. HAHAHAHA :D :D

    • pelle

      sain pyörän kotiin ajoin hetken aikaa ni puhkes heti kumi =((

    • Pyörä

      Kymmenen vuotta Yosemite pyörillä (5 5 vuotta) takana ja hyvin on aina kulkenut. Molemmilla kerroilla pyöräily päättyi siihen, että pyörä kelpasi varkaille.

      Järkyttävän mustavalkoista suhtatumista näiltä polkupyörien asiantuntijoilta. Harrastusta ei kannata edes aloittaa, jos ei ole varaa sijoittaa siihen 1000-2000 € kerralla. Sama pelleily on tietenkin nähtävissä myös muissa harrastuksissa: kokeneet valistavat, että entry-level tuotteet ovat järjestäen paskaa ja toisaalta laadukkaat merkkituotteet ovat helposti yli aloittelijan budjetin.

      Polkupyörä on kuitenkin kulutustuote (myös se kallis...) ja olen erittäin iloinen, etten sijoittanut siihen 2 x 1500€ vaan ostin bilteman kelpo pyöriä muutamalla satasella. Tietty kovaan ajoon kannattaa ostaa kovaan ajoon oikeasti tarkoitettuja pyöriä, biltemasta niitä ei saa.


      Ja lopuksi: Lapsiako tällä palstalla pyörii... Yrittäkää nyt ymmärtää, että väärin ei voi harrastaa.

    • 2012

      Ihan jees pelejä. Ehkä hieman liian monimutkaisia. Vain maantieajoon. Bilteman sinkula on kuitenkin ehkä parempi peruspyörä.

    • PyöräilijäX

      Jepjep. 10 vuotta nyt vedetty 200e pyörällä ja kilometrejä 10 000km takana gps mittarissa. Edelleen mennään ja läskiä on ollut päällä parhaimmillaan 200kg kaveri tarakalla. Renkaita, vanteita ja jarrupaloja on vaihdeltu niinkuin missä tahansa pyörässä.

    • tädää

      Ostin itelleni Bilteman Yosemite polkupyörän.
      Olin ihan onnessaan, mahtava pyörä ajaa.
      Toisella pyöräilyviikolla jalustin meni rikki. Siis se meni lukkoon jotenki eikä enää lähteny pois "päältä". Otin sen pois, niin selvis että se pultti oli repiny jotenki sen ohuen metallilevyn misä se oli kiinni. Rikkaki oli menny siitä läpi.
      No kolmannella viikolla siitä saakelin rakkineesta meni laakerit!!
      Yritettiin viedä sitä biltemaan takasi, mutta eivät alkanee maksamaan, enkä saanu ees uutta tilalle. Ku kyseessähän on väkiselläkin joku viallinen pyörä! Ne sitä sielä korjas ja nyt saan taas kokeilla että kestääkö se.
      Joten. Kolme viikkoa "onnellisena pyöränomistajana" takana, ja näin tässä kävi. Paskan möivät ja ihan pyllystä tuommoset "takuut"!

      • Pomppukeppi

        "Yritettiin viedä sitä biltemaan takasi, mutta eivät alkanee maksamaan, enkä saanu ees uutta tilalle. Ku kyseessähän on väkiselläkin joku viallinen pyörä! Ne sitä sielä korjas ja nyt saan taas kokeilla että kestääkö se.
        Joten. Kolme viikkoa "onnellisena pyöränomistajana" takana, ja näin tässä kävi. Paskan möivät ja ihan pyllystä tuommoset "takuut"!"

        Ottamatta sen enempää kantaa Bilteman pyörien "laatuun", täytyy todeta että tuo takuu on osaltasi mennyt ihan oikein. Myyjän ensisijainen keino tuotteen vian korvaamiseksi on nimenomaan korjaus. Vasta jos se ei onnistu tai ei ole mahdollista on mahdollisuus saada uusi tilalle tai rahat takaisin.


    • ei pelota

      Itellä parempi tuuri Yosemite ATB kanssa.Ajanu ongelmitta 2kk.Selvää että vanteet ja laakerit yms huonompia kuin kalliissa.Saa nähdä miten kestää mutta tähän mennessä tyytyväinen.Halpaa eikä kallistakaan oo tarpeen huoltaa huonosti ja
      vaihtamiset runnomatta ja törmäilyn välttäminen esim reunakiviin,pidentää käyttöikää.
      Nopeutta ei noilla renkailla ja välityksillä ole helppo saavuttaa.Siihen sitten eri/toinen
      pyörä.Samoin maastoajoon.

    • 0 tuurilla

      En tiedä
      Kun en ole enää murrosikäinen poika, otin roskapöntöltä katkiketjuisen ym naistenpyörän ja laitoin, vain ketjut piti ostaa tuohon sinänsä hyväänkin crescentiin. mutta sekin varstettiin vaijerilukosta huolimatta.
      Eikö pyöriin saa varaskarkotetta ? Eikö uudenkiiltävät varasteta ilman muuta merkistä välittämättä ?

    • timo hokka

      En ole aivokirurgi, vaan köyhä tavis, joka jo viisi vuotta sitten osti Cresent 26 Egde maastopyörän. Maksoi Fillarikellarissa silllon tarjouksessa 399 euroa.
      Olen ajanut noin 5000 km vuodessa, eikä mikään paikka ole ratkennut, vaikka oma massani on huikeat 122 kg.
      Jos olisin pihtaillut ja ostanut halpis pyörän, niin aivoni olisivat todennäköisesti levinneet asfalttiin varisten syötäviksi.
      Halvalla ei saa aina hyvää, eikä köyhän kannata ostaa halpaa, koska se tulee loppupeileissä kallimmaksi, kuin normaali hintainen tuote.

    • 200 € ja pyörä

      Nykyjään liki kaikki tavispolkupyörät ovat Biltema-Yosemite laatua.

      • JosOnLaadutonNiinOn

        Jos on ihan vaihteeton perusmankeli, niin siinä ei ole myöskään halpoja ja huonoja vaihteita. Tosin siinäkin voi olla täysin paska takanapa ja laakereita, jotka hirttävät kiinni kilometreillä, joilla asiallisten osien ei pitäisi vielä olla entistä kauraa.


    • Malabikeman

      Mulla on melkein 15 vuotta vanha Bilteman "Malabike" alumiininen 24 vaihteinen maasturi.
      5 satsia mennyt renkaita ja voimansiirto kertaalleen uusiksi, kun kului loppuun.
      Ajelin sillä maakaasulinjoilla ja avohakkuilla, mudassa ja savessa.

      Maksoi muistaakseni 2000 markaa ja vastaavilla osilla merkkipyörät maksoi järestään 5000 markkaa.

      On edelleen käytössä talvipyöränä, reippaat 600 nastaa alla...vie pystyssä töihin.
      Kovissakin pyryissä ja pakkasissa.
      Kun voimansiirto uusittiin lopetin rypemisen. Itsellä on jo ikää 45 enkä ole mikään hyttyssarjalainen.

      Kestävä P Y Ö R Ä !

      • Malabikeman

        Niin, vaikea sanoa, onko Bilteman nyky valikoimissa vielä yhtä kestäviä kulkineita?


    • Yosemite 2

      Minulla Yosemite Valley Lady ja aivan huikea polkupyörä ajella, suosittelen kyllä kovasti. Itse ajellut jo kolme vuotta sillä.

      • 1+16

        Minkälainen masokisti pitää olla että kehuu pitävänsä kuusitoistakiloisen hirviön polkemisesta?
        Vai oletko ehkä Suomeen muuttanut entinen Itä-Saksalainen kuulantyöntäjätär?


      • Euro Jyystö
        1+16 kirjoitti:

        Minkälainen masokisti pitää olla että kehuu pitävänsä kuusitoistakiloisen hirviön polkemisesta?
        Vai oletko ehkä Suomeen muuttanut entinen Itä-Saksalainen kuulantyöntäjätär?

        Luultavasti ihan normaali ihminen, toisin kuin sinä, joka varmaan nukutkin pyöräilyshortseissasi ja nukahdat osasarja-opuksesi kanssa uneen fillarin levätessä samassa huoneessa.


    • tyytyväinen

      Yosemite ATB:lla lähtee 3. vuosi käyntiin. Pyöräillyt ympäri vuoden 2-3 kertaa viikossa, kerrallaan 20-30 min. Vain kovimmilla pakkasilla ja sateilla jättänyt väliin.Painan 80kg.
      Nyt alkuperäinen takarengas aika kulunut mutta menee vielä kesän.
      Vaihteet toimineet hyvin kun olen suihkuttanut vaihtajiin ja ketjuun sprayöljyä ainakin kerran viikossa ja aina pesun jälkeen.
      Ruostetta ei näy ja pultitkin kiiltää. Poljinkammen pinta kulunut lahkeen puolelta.
      Rattaat ja ketju vielä alkuperäiset mutta ketju menee vaihtoon jossakin vaiheessa ettei rattaat mene pilalle sen venymisen takia.
      Vanteiden sivut tummuneet jarrukohdissa mutta kulumisviirut vielä näkyy.
      Säilytän lämpimässä autotallissa ja suihkutan kurat pois varovasti painepesurilla.
      Ajan pyöräteillä keskinopeudella 18-20kmh kesällä ja noin 16kmh talvella.
      En ohittele pienen nopeuseron takia tai jos siitä seuraa vaaratilanne.
      Reiteillä on korkeuseroja 25-30m.

      Teenkö jotain väärin vai onko spämmääjät idiootteja?
      (pyörä poistunut Bilteman valikoimista)

    • antsa2

      Mors!

      Pyörän hankinta olisi edessä ja biltemasta osui silmään yosemiten trekking pyörä. Arvasin että googlaamalla löytyy foorumeita jossa 9/10 haukkuu kyseistä tuotetta (näinhän se menee, tuote kuin tuote). No kuitenkin onko yosemite laatu vielä yhtä "huonoa" kuin on tullut ilmi tällä foorumilla 2009 lähtien? Tarvitsen pyörän jolla ajelen viikossa vajaat 20km. Pyörä ei tulisi nimenomaan kuntoilua varten vaan paikasta a paikkaan b varten.

      Toki jos tietää hyvän peruspyörän maks. hintaan 400e voi kertoa mielipiteensä.

      • ehkä, ehkä ei

        Tuohon tarkoitukseen mitä sanot niin peukku pystyyn Yosen fillarille.
        Saman hintahaarukkaan menee paljon erilaisia fillareita, et kokeilemalla selvii.


    • yo-yosemite

      Itsellä Yosemite pyörä. Toimii kuin unelma eikä tarvitse mitään turhia hifistelyvälineitä ostaa, kun halvemmallakin saa näin hyvää laatua. Suosittelen!

      • Täyttä-roskaa

        Ja talvella tykkäät ajaa hiki hatussa kun laakerit jämähtää jo pikku pakkasessa.


    • PBX

      Kyllä Yosemite on ihan hyvä Jippoon tai Raleighn verattuna. Mulla on Yosemite taittopyörä ja on toiminnut hyvin. Raleigh on surkein paskaläjä polkupyörä olen koskaan omistanut.

    • catman

      Aika hauska juttu etsin tietoa Yosemite pyöristä ja päädyin tälläiseen viestiketjuun joka on alkanut 9 vuotta sitten. Olisi hauska tietää vieläkö nämä pojat kirjoittaisivat samalla tavalla kun ovat aikuisiksi kasvaneet, hämmästyttävää että tuollainen keksitty sepustus kuolemantapauksesta ja loukkaantumisista on sallittu julkaista noin vain.

      • Maantiepyöräilijä

        Halpiksilla on ajettu Euroopassa useampikin kuolemaan johtanut ulosajo, joissa syynä on tekninen vika. Suomen ainoa (ainakin uutisoitu) on tapahtunut Salossa joitakin vuosia sitten. Yleisin syy on väärin suunnitellun rungon woblaus. Tuossa Salon onnettomuudessa petti huoltamaton halpis "joustokeula". Kyse ei ole spesifisti suosituksesta kiertää kaukaa B-kaupan pyörät, vaan kaikki halpapyörät oli ne sitten Yosemiteja, Inseroita tai Tuntureita.


      • Catman

        Ensinnäkin olisi hyvä esittää todisteita lehtijuttu tms. Mikähän on tilastollinen suhde halpiksilla ja ns. laatupyörillä tapahtuneisiin teknisestä viasta johtuviin onnettomuuksiin vai eikö laatupyörissä koskaan ole vikoja. Eli kannattaako huudella jos ei ole esittää faktoja.


    • Anonyymi

      Biltemalla oon ajanu työmatkaa kohta 6000km ja luotettava pyörä on ollut, myös pahimmilla pakkasilla. Kovassa käytössä ketjut ja takapakka kulahti loppuun, mutta 14€ maksoi takapakka vapaarattaineen ja ketjut saman verran ja taas jatkuu matka. Halpa korjata.

      Jos kestää paremman väen ylenkatseita niin parempaa hinta/laatu-suhdetta käyttöpyörälle saa hakea. Plussana varkaille näkymätön.

      • Anonyymi

        Tämä on miehen puhetta, mutta oletko koskaan ajatellut että kallis pokupyörä on kaunis katsella? Itsekin pidän monta tuhatta rahaa maksanutta polkupyörää olohuoneen koristeena, pyyhin pölyjä, ja välillä kokeilen jarruja, sekä toisinaan ihastelen sen keveyttä. Tietenkin myös vahaan maalipintaa ja katselen suurin tyytyväisyyden tuntein säihkyvinä kiiltäviä osia ja osioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on miehen puhetta, mutta oletko koskaan ajatellut että kallis pokupyörä on kaunis katsella? Itsekin pidän monta tuhatta rahaa maksanutta polkupyörää olohuoneen koristeena, pyyhin pölyjä, ja välillä kokeilen jarruja, sekä toisinaan ihastelen sen keveyttä. Tietenkin myös vahaan maalipintaa ja katselen suurin tyytyväisyyden tuntein säihkyvinä kiiltäviä osia ja osioita.

        🤣😂🤣


    • Anonyymi

      Itse ostin Yosemiten n. v. 2002-2003. Ajoin sillä palttiarallaa rentoja kuntolenkkejä vuoteen 2016, jolloin möin sen hyvään kotiin. Rinnalla oli hiilikuitu- ja teräsrunkoinen maantiepyörä. Yose oli pääsääntöisesti rospuutto-/kura-ajan pyörä. Pyörä oli toki autotallissa aina kun sillä ei ajettu (mulla siis) ja muutenkin huolsin sitä. Pesin lenkin jälkeen vedellä jne. Oli hyvä pyörä ja olen nähnyt samaisen pyörän edelleen liikenteessä (on nimittäin tutulle kaupattu). Voi olla, että ei ollut ma-kpl., mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole ja nyt pohdin hiilikuitupyöräni rinnalle uuden hybridi/maasto tms. Yosemiten ostamista. Jos pyörää ei huolla ja antaa sen seistä sateessa kuraisena, kun on tullut suolatun tien lenkiltä, niin veikkaukseni on, että harva pyörä hyvänä pitkään pysyy. Voi olla, että Yosemiteä pitää huoltaa enemmän, vaihtaa osia ehkä ajan kuluessa ja pitää muutenkin kuin kukkaa kämmenellä, mutta ... Valinta kysymys.

    • Anonyymi

      Oon meinannu ostaa 700e yosemiten pylrän nii kestäsköhä sen kolme vuotta ilman isompia korjauksia jos vähä tekis temppuja mutta ei liikaa kun tää on ainut merkki mistä löytyy täydellinen muoto rungossa mullw

    • Anonyymi

      Poijjaan 24 yosemite kesti reilun vuoden. Kaikki jarrut, vaijerit, laakerit, ketjut, vaihtajat ja renkaat jo pitäny pistää uusiksi toisena kesänä vaikka vähällä ajolla.

      • Anonyymi

        Joo, niin varmaan...


    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe