Eli minulla on sellainen ihana pitkä rippimekko, joka on muuten sopiva, mutta helma on liian pitkä (jos kävelen, kompastun) olen sovittanut jo korkokenkienkin kanssa, jotka laitan rippijuhliin. En ole kasvanut senttiäkään kolmeen vuoteen, mutta jos nyt lyhennän sen helman ja kasvan vaikka vuodessa vielä pari senttiä jolloin alkuperänen pituus ois hyvä, niin se purkaminen ei onnistu, sillä kangas on sellaista, että se ommeljälki näkyisi todella hyvin (siinä näkyy jopa hakaneulan reiät) Joten miten teen? Kotona juhlissa voin pitää hametta kädellä vähän ylempänä, mutta kirkossa meillä on albat päällä ja kädet ristissä, joten siellä se ei onnistu. Onko keinoja, miten voisin pitää sitä helmaa lyhempänä tuon kirkko-homman ajan? (pyykkipoajt, teippi yms.) Toistan siis, että kotona se helman pituus ei haittaisi yhtään, vain kirkossa. Ei huvittaisi kompastua siellä...
rippimekon helma on liian pitkä! ja kangas sellaista, että ompelujälki näkyy
3
1049
Vastaukset 3
- kirkonmenojen ajaksi
ja sido sillä mekkosi lyhyemmäksi. Helposti sitten tilaisuuden jälkeet otat sen pois.
- vyötä
Vyö oli tosi hyvä idea! Varmaan paras keino. Jos jostain syystä et kuitenkaan halua käyttää vyötä vaan kokeilla teippaamista, käytä apteekissa myytävää iholle tarkoitettua teippiä. Se sopii hyvin kankaalle ja ei tahmaa. Käytän sitä usein farkun lahkeiden väliaikaiseen lyhentämiseen. HUOM ihoteippejäkin on erilaisia, tarkista tahmaamattomuus johonkin toiseen kankaaseen ennen kuin kiinnität teipin juhlamekkoosi.
vyötä kirjoitti:
Vyö oli tosi hyvä idea! Varmaan paras keino. Jos jostain syystä et kuitenkaan halua käyttää vyötä vaan kokeilla teippaamista, käytä apteekissa myytävää iholle tarkoitettua teippiä. Se sopii hyvin kankaalle ja ei tahmaa. Käytän sitä usein farkun lahkeiden väliaikaiseen lyhentämiseen. HUOM ihoteippejäkin on erilaisia, tarkista tahmaamattomuus johonkin toiseen kankaaseen ennen kuin kiinnität teipin juhlamekkoosi.
Voit lyhentää helman myös silitettävällä liimanauhalla. Ei jätä jälkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398