Kuorsaava nainen

suhde koetuksella

Meidän suhde herää öisin eloon, negatiivisesti. Minä pyörin ja kierin, kuorsaan ja narskutan. Mieheni on hyvin herkkä uninen ja herää helposti mun riehumiseen. Sitten alkaa töniä ja hakkaa mua, jotta lopettaisin, mutta tämä ei koskaan ole tehonnut vaikka pienestä asti mua on tönitty kääntämään kylkeä. Kyljelläänkin pystyn kuorsaamaan miten päin vain, kuulemma. Narskutukseen sain hammaslääkäristä suojat, ettei hampaat hajoaisi.. mutta mitähän mun kannattais tuohon kuorsaamiseen saada? Menee hermot sekä miehellä että minulla, kun heräillään yöllä monen monta kertaa.

10

2883

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

Riippuu kuinka paljon kuorsaat. Wikipediassa on kuorsauksesta tietoa.

• mieheni kuorsaa

Alussa tuo oli niin iso ongelma suhteessamme. Nyt se on ratkennut kahdesta syystä: 1. hankin korvatulpat ja nukun ne päässä 2. olen tottunut kuorsaukseen. Ei siihen kai muuta auta, varsinkin jos olet kuorsannut pienestä asti. Eihän nenässäsi ole rakenteellista vikaa joka aiheuttaisi kuorsauksen? Yhdellä kaverilla tuo oli syy kuorsaukseen ja asia korjaantui pienellä päiväkirurugisella leikkauksella.

• Kroohpyyyh

Ihanaa! Mulla on kohtalotoveri! Olen hoikka ja hyväkuntoinen 4-kymppinen ja pärissyt kuin mossen moottori viimeiset 10 vuotta. Mieheni saa olla tyytyväinen, koska en voisi ikinä nukkua kenenkään toisen miehen kanssa, en kehtaisi. Tyttöystävät nauraa ja kiusaa ja heittelee paperitolloja mökkikeikalla että heräisin. Mieheni ja lapseni herättävät mut välillä että käännä kyljystä. Mitähän sitä keksisi ratkaisuksi. Koko sukuni kuorsaa, että taitaa olla sukuvika!

• Mies 57

kova kuorsamaan, mutta siitä sen tietää on ainakin elossa, ja jos vaivaa liian paljon siirryn olkkarin sohvalle.

• sharita__
        Mies 57 kirjoitti:

kova kuorsamaan, mutta siitä sen tietää on ainakin elossa, ja jos vaivaa liian paljon siirryn olkkarin sohvalle.

Kaverin mies on menossa polikliiniseen operatioon, jossa koitetaan avartaa ilmeisesti risoja tms. kun kuorsaa järkyttävästi vaikka on nuori ja hoikka

• .........................

lääkärin kanssa keskustelemaan. Kuorsaukseen on monia syitä ja niihin omat kirurgiansa. Apteekista voi ostaa Silenceä, se saattaa auttaa. Lääkäriin kannattaa mennä jo siitäkin syystä, että saa varmuuden siihen, ettei kyseessä ole mahdollisesti uniapnea.

• No broplem

;) ei hätiä mitiä, kuorsaamme kumpikin ja olemme huomanneet että jos toinen on yön pois...ei saakkaan nukuttua kun ei toinen "kehrää" vieressä. Vaatii hetken aikaa totutella...

• kuorsaajan puoliso, kokenut

Kannattaa selvittää lääkärin kanssa, mitä keinoja voisi kokeilla. On olemassa esim uusi laserhoito jolla jäykistetään kitalaen pehmytosia, tai purentakisko jolla vaikutetaan hengitykseen ym. Voi olla että miehesi vähitellen tottuu nukkumaan metelissä, tai saa apua korvatulpilla. Voitte myös pitää varasänkyä, jonne kaveri pääsee jatkamaan uniaan hankalina öinä. Tämän neuvon haluaisin kuitenkin antaa: Älkää muuttako kokonaan eri huoneisiin. On suhteen hoitoa mennä illalla yhdessä nukkumaan, jutella siinä päivän asiat tai lueskella yhdessä, käpertyä kainaloon tai rakastella, nukahtaa yhdessä - vaikka myöhemmin siirtyisikin jatkamaan unia toiseen sänkyyn. Kyllä yöunet yhden siirtymisen kestää, joutuuhan sitä välillä käymään vessassakin, tai muutenkin herää yön aikana. Meillä tällainen järjestely toimii hyvin. Alkuyöt ovat yhteisiä, ja yön aikana siirryn toiseen huoneeseen ja nukun makeat unet aamuun. Kuitenkaan ei tulisi mieleenikään mennä jo illalla erilleen, se tuntuisi loukkaukselta yhteiselämäämme kohtaan.

• Kuorsaava nainen

Purentakiskot löytyvät jo öisin suustani kamalan narskutuksen takia ja meillä on aina olohuoneessa patja, jolle mies saa lähteä kesken yön, jos siltä tuntuu. Varsinkin ny, kun olen ollut kipeänä, mies on joka yö siellä nukkunut. Ja olen kanssasi samaa mieltä, että pitäisi mennä yhdessä nukkumaan, mutta meillä on niin eri unirytmit, ettei mennä samaan aikaan nukkumaan. Olisi kyllä ihan mahtavaa. Kyllä tähän varmasti totutaan vuosien varrella, nyt vasta yhteistä sänkyä ollaan käytetty pari vuotta =) Kiva kuulla, että on olemassa muitakin suhteita joissa se kuorsaaja onkin nainen :)

• .........
        Kuorsaava nainen kirjoitti:

Purentakiskot löytyvät jo öisin suustani kamalan narskutuksen takia ja meillä on aina olohuoneessa patja, jolle mies saa lähteä kesken yön, jos siltä tuntuu. Varsinkin ny, kun olen ollut kipeänä, mies on joka yö siellä nukkunut. Ja olen kanssasi samaa mieltä, että pitäisi mennä yhdessä nukkumaan, mutta meillä on niin eri unirytmit, ettei mennä samaan aikaan nukkumaan. Olisi kyllä ihan mahtavaa. Kyllä tähän varmasti totutaan vuosien varrella, nyt vasta yhteistä sänkyä ollaan käytetty pari vuotta =) Kiva kuulla, että on olemassa muitakin suhteita joissa se kuorsaaja onkin nainen :)

Kuorsaamiseen on monia syitä, mutta esimerkiksi painon pudottaminen auttaa. Suosi kevyttä syömistä, raskas syöminen aiheuttaa kuorsaamista. Monilla kuorsaajilla on ongelma poskionteloissa, allergiaa, astmaa tms. Leikkaus on sitten viimeinen vaihtoehto päästä eroon kuorsauksesta. Kuorsaus kannattaa ottaa vakavasti, koska se voi aiheuttaa molemmille päiväväsymyksen, josta voi aiheutua esim. onnettomuuksia. Myös hampaiden oikaisuhoidolla voidaan estää kuorsausta. Jos koko suku kuorsaa, kannattaa lapset oikomishoitaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe