JESS !!! 22 kg / 3 kk

Jussi

Nuo 22 kg lähtivät hiilihydraatittomalla ruokavaliolla, ilman liikuntaa, ilman sekuntiakaan näläntunnetta, syönyt olen aina kun on ollut vähänkin nälkä, joka aamu syön : munia, pekonia, makkaraa, tomaattia, kurkkua, ja juomaksi vettä. päivällä lihaa, kalaa, kanaa, aina voissa tai kermassa paistettuna/haudutettuna.
Ja kunto on parantunut ilman mitään hikiliikuntaa, nyt pystyn jo juoksemaan pitkän matkaa hengästymättä, aiemmin kävelykin tuotti vaikeuksia, verenpaine on laskenut, samoin aiemmin vaivanneet rytmihäiriöt ovat kadonneet, yöuni on parantunut, nukun kuin tukki illasta aamuun.
Ja aiemmin vaivannut "hiilarihumala" = makeanhimo ja ainainen nälkä, ovat kadonneet, suoraansanoen olo on loistava!

30

3389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----

Eikö saa juoda kahvia lainkaan??

• Jussi

Miten niin ei saa ? kyllä minä ainakin juon kahvia jokikinen päivä, 3-5 kupillista..toisn sokeria siihen ei saa laittaa..minä juon sen mustana, voi tietysti käyttää keinomakeutusaineita, mutta minusta ne maistuvat paskalle....

• -------
        Jussi kirjoitti:

Miten niin ei saa ? kyllä minä ainakin juon kahvia jokikinen päivä, 3-5 kupillista..toisn sokeria siihen ei saa laittaa..minä juon sen mustana, voi tietysti käyttää keinomakeutusaineita, mutta minusta ne maistuvat paskalle....

..kun sanoit juovasi aamulla vettä pekonien ja munien kera. Tuli vaan mieleen, että eikö kaffetta saa juoda. Eihän sitä ilman voi elää :)

• Pampo

Tuo hiilarihumala aiheuttaa myös väsymystä.

Monissa tutkmimuksissa on huomattu, että kolesteroliarvot paranevat ketogeenisella dieetillä.

Kannattaa varmaan myös syödä kalsiumtabletteja, että saisi kalsiumia.

• Nasir

Juuri noin se toimii, puhdasoppinen Atkinsin dieetti. Nopeaa, mukavaa, helppoa ja helposti myös ylläpidettävää painon sekä terveyden hallintaa.

Itselläni on Atkinsista ihan samanlaiset kokemukset.

Jotkut tuskailevat käsittämättömällä hiilihydraattigrammojen laskemisella: se on ihan turhaa, hiilarit pois vaan ja sillä sipuli. Välttämättömät saadaan juuri näistä vähähiilihydraattisista kurkusta, tomaatista, appelsiineista, melonista jne.

Onnitteluni.

• Kuntoilija

Hiilihydraattien säännöstely ja liikunta on mielestäni paras systeemi, ainakin itselläni se toimii.Pääperiaate on että iltaa kohden vähennetään hiilareita ja painotetaan valkuaista, yksinkertaista ja toimii.Kun liikuntaa lisätään yli 2 tuntiin päivässä on pakko välillä myös tankata hiilareita n.2-3 päivän välein mutta ei hirveitä määriä.Tankkaus ihan käytännön syistä muuten liikunnan teho laskee rajusti.Syömisen tulee lisäksi tapahtua kellon mukaan n.3 tunnin välein pieni annos, ei mitään ähkyksi syömistä.

Joku kysyi alkoholista, sitäkin voi nauttia mutta ensin hommassa pitää päästä kunnolla vauhtiin eli 1-2 kk pitää välttää ainakin olutta ja muita kaloripitoisia alkoholi juomia.Sitten kun keho on alkanut polttaan sitä vihattua rasvaa voi välillä ryypätä ihan reilustikkin ja paino pysyy kurissa.
        Päivittäinen keppanan lipittelyhän se pahinta on painonhallinnassa.

Jos kommenttini herätti ajatuksia voin vastailla tarkemminkin mitä käytännössä söin ja miten liikuin.

• Totuus
        Kuntoilija kirjoitti:

Hiilihydraattien säännöstely ja liikunta on mielestäni paras systeemi, ainakin itselläni se toimii.Pääperiaate on että iltaa kohden vähennetään hiilareita ja painotetaan valkuaista, yksinkertaista ja toimii.Kun liikuntaa lisätään yli 2 tuntiin päivässä on pakko välillä myös tankata hiilareita n.2-3 päivän välein mutta ei hirveitä määriä.Tankkaus ihan käytännön syistä muuten liikunnan teho laskee rajusti.Syömisen tulee lisäksi tapahtua kellon mukaan n.3 tunnin välein pieni annos, ei mitään ähkyksi syömistä.

Joku kysyi alkoholista, sitäkin voi nauttia mutta ensin hommassa pitää päästä kunnolla vauhtiin eli 1-2 kk pitää välttää ainakin olutta ja muita kaloripitoisia alkoholi juomia.Sitten kun keho on alkanut polttaan sitä vihattua rasvaa voi välillä ryypätä ihan reilustikkin ja paino pysyy kurissa.
        Päivittäinen keppanan lipittelyhän se pahinta on painonhallinnassa.

Jos kommenttini herätti ajatuksia voin vastailla tarkemminkin mitä käytännössä söin ja miten liikuin.

Tämmöset käytännön kokemukset on mullakin, liikunta ei onnistu ainakaan reilummassa määrin säännöllisesti tehtynä jos ei käytä hiilihydraatteja reilusti enemmän kun sen 30 grammaa päivässä. Tämä on ihan omakohtainen käytännön kokemus, loppuu nimittäin kierrokset kertakaikkiaan, ja turha on tulla viisastelemaan jostain Atkins-sivuilta luettuja juttuja, kokeilkaa ite, niin näätte ihan livenä miten käy. Muutenkin iltaa kohti hiilihydraatit pois. Itse teen niin etten syö illalla tavallisesti mitään siis klo 16 jälkeen. Ja se lenkki mieluummin mahdollisimman myöhään tai aamulla. Miten muuten jaksat(kerkiät) tekemään niin pitkiä(2 tuntia)liikuntajaksoja päivittäin, mulla jää tavallisesti alle tuntiin päivässä?

• Kuntoilija
        Totuus kirjoitti:

Tämmöset käytännön kokemukset on mullakin, liikunta ei onnistu ainakaan reilummassa määrin säännöllisesti tehtynä jos ei käytä hiilihydraatteja reilusti enemmän kun sen 30 grammaa päivässä. Tämä on ihan omakohtainen käytännön kokemus, loppuu nimittäin kierrokset kertakaikkiaan, ja turha on tulla viisastelemaan jostain Atkins-sivuilta luettuja juttuja, kokeilkaa ite, niin näätte ihan livenä miten käy. Muutenkin iltaa kohti hiilihydraatit pois. Itse teen niin etten syö illalla tavallisesti mitään siis klo 16 jälkeen. Ja se lenkki mieluummin mahdollisimman myöhään tai aamulla. Miten muuten jaksat(kerkiät) tekemään niin pitkiä(2 tuntia)liikuntajaksoja päivittäin, mulla jää tavallisesti alle tuntiin päivässä?

En todellakaan liiku säännöllisesti 2 tuntia päivässä vaikka mieli välillä tekisikin.Todellisuudessa liikuntaa tulee viikossa 5-10 tuntia silloin kun työt painaa päälle ja siinäkin on tekemistä kun sen todellisuudessa toteuttaa.Lomilla ja vapaa päivillä tulee sitten välillä revitettyä oikein kunnolla määrää, matalalla teholla pitkiä lenkkejä.

Tällä hetkellä tähtäimessä on maratooni vuonna 2004 aika tavoitteella alle 4 tuntia.Maraton projektin toteutan monipuolisella liikunnalla joka sisältää muutakin kuin juoksua.

Tarkoitin jutussa samaa kuin sinäkin että jos hiilihydraatit supistaa muutamiin kymmeniin grammoihin päivässä ei liikunnasta tahdo tulla mitään ts.on pakko välillä syödä hiilihydraatteja siis hyviä sellaisia muutaman päivän välein vähän runsaammin.

Sinulle antaisin sellaisen vinkin että syö nyt kuitenkin illallakin jotain varsinkin proteiinia muuten menetät arvokasta lihasta.

Tosiaan voin tarkentaa vastauksia jos joku haluaa tietää lisää esim.päivän ruokalistan

• Totuus
        Kuntoilija kirjoitti:

En todellakaan liiku säännöllisesti 2 tuntia päivässä vaikka mieli välillä tekisikin.Todellisuudessa liikuntaa tulee viikossa 5-10 tuntia silloin kun työt painaa päälle ja siinäkin on tekemistä kun sen todellisuudessa toteuttaa.Lomilla ja vapaa päivillä tulee sitten välillä revitettyä oikein kunnolla määrää, matalalla teholla pitkiä lenkkejä.

Tällä hetkellä tähtäimessä on maratooni vuonna 2004 aika tavoitteella alle 4 tuntia.Maraton projektin toteutan monipuolisella liikunnalla joka sisältää muutakin kuin juoksua.

Tarkoitin jutussa samaa kuin sinäkin että jos hiilihydraatit supistaa muutamiin kymmeniin grammoihin päivässä ei liikunnasta tahdo tulla mitään ts.on pakko välillä syödä hiilihydraatteja siis hyviä sellaisia muutaman päivän välein vähän runsaammin.

Sinulle antaisin sellaisen vinkin että syö nyt kuitenkin illallakin jotain varsinkin proteiinia muuten menetät arvokasta lihasta.

Tosiaan voin tarkentaa vastauksia jos joku haluaa tietää lisää esim.päivän ruokalistan

Olen saanut huonoja kokemuksia siitä iltasyönnistä,nimittäin aina niinä ajanjaksoina kun olen opettanut itseni siihen, että nukkumaan mennään vähän niinkun maha täynnä niin aina silloin on paino noussut nopeimmin, varsinkin jos syö runsaasti esim. leipää(siis hiilihydraatteja). Tästä viisastuneena olen ruvennut välttelemään iltatankkauksia, mutta totta on että sitten tulee syötyä turhankin tukevasti tuossa 16.00 maissa, kun tietää että aamulla vasta seuraavan kerran syödään. Mutta pienellä hiilihydraattimäärällä kun menee nukkumaan, ja nekin poltettuna vähiin myöhäisellä liikunnalla tuntuu toimivan, elimistö kun kuluttaa yölläkin ja kun hiilihydraattitaso on alhaalla jo nukkumaan mennessä niin rasvastahan se elimistö aamutunteina joutuu energiansa repimään. Näin se tuntuu menevän, vielä parempi olis varmaan kevyt aamuliikunta mutta ei ole aikaa siihen. Pari kertaa olen kokeillut tuota puhdasveristä Atkinssia, mutta kyllä alkaa äklöttämään se hiilihydraatiton ruokavalio ja mahakin tykkää siitä kyttyrää, eihän silleen voi syödä kuitenkaan pitemmän päälle, en ainakaan minä, ja sitten vielä tuo vetämättömyys pitemmillä liikuntajaksoilla on ongelma Atkinssissa. Ei elimistö ole tarkotettu mihinkään ketoosiaineenvaihdunnalle, vaikka terve ihminen tuntuu sitä pitkään kestävänkin. En muuten tunne ketään joka olis puhdasoppisella Atkinssilla onnistunut laihduttamaan pysyvästi, niin että olis hoikka vielä viiden vuoden päästäkin dieetin lopettamisesta, mutta liikunnalla laihduttaneista tunnen useammankin, jotka liikkuu vieläkin ja on edelleen hoikkia. Dieetit on dieettejä, mutta vain liikunnallinen elämäntapaan opettelu tuntuu toimivan pitemmässä juoksussa. Jos ei dieettiin liitä rinnalle liikunnan lisäämistä, niin ketuille menee koko laihdutus pitkässä juoksussa.

• Jussi
        Totuus kirjoitti:

Olen saanut huonoja kokemuksia siitä iltasyönnistä,nimittäin aina niinä ajanjaksoina kun olen opettanut itseni siihen, että nukkumaan mennään vähän niinkun maha täynnä niin aina silloin on paino noussut nopeimmin, varsinkin jos syö runsaasti esim. leipää(siis hiilihydraatteja). Tästä viisastuneena olen ruvennut välttelemään iltatankkauksia, mutta totta on että sitten tulee syötyä turhankin tukevasti tuossa 16.00 maissa, kun tietää että aamulla vasta seuraavan kerran syödään. Mutta pienellä hiilihydraattimäärällä kun menee nukkumaan, ja nekin poltettuna vähiin myöhäisellä liikunnalla tuntuu toimivan, elimistö kun kuluttaa yölläkin ja kun hiilihydraattitaso on alhaalla jo nukkumaan mennessä niin rasvastahan se elimistö aamutunteina joutuu energiansa repimään. Näin se tuntuu menevän, vielä parempi olis varmaan kevyt aamuliikunta mutta ei ole aikaa siihen. Pari kertaa olen kokeillut tuota puhdasveristä Atkinssia, mutta kyllä alkaa äklöttämään se hiilihydraatiton ruokavalio ja mahakin tykkää siitä kyttyrää, eihän silleen voi syödä kuitenkaan pitemmän päälle, en ainakaan minä, ja sitten vielä tuo vetämättömyys pitemmillä liikuntajaksoilla on ongelma Atkinssissa. Ei elimistö ole tarkotettu mihinkään ketoosiaineenvaihdunnalle, vaikka terve ihminen tuntuu sitä pitkään kestävänkin. En muuten tunne ketään joka olis puhdasoppisella Atkinssilla onnistunut laihduttamaan pysyvästi, niin että olis hoikka vielä viiden vuoden päästäkin dieetin lopettamisesta, mutta liikunnalla laihduttaneista tunnen useammankin, jotka liikkuu vieläkin ja on edelleen hoikkia. Dieetit on dieettejä, mutta vain liikunnallinen elämäntapaan opettelu tuntuu toimivan pitemmässä juoksussa. Jos ei dieettiin liitä rinnalle liikunnan lisäämistä, niin ketuille menee koko laihdutus pitkässä juoksussa.

Jos ihminen lihoo hiilarien syönnistä (kuten minä) niin ei niitä voi koskaan alkaa syömään, ei ikinä!

Vaan kyllä niitä on rajoitettava koko loppuikä..muutenhan se paino nousee taas...

Sama muuten pätee nälkäkuureihinkin( painonvartijat...y,m) niissä vaan joutuu kärsimään helvetinmoista nälkää loppuikänsä, jos aikoo pysyä hoikkana...tässä taas ei...saat syödä itsesi kylläiseksi aina kun on nälkä.

Minua ei tämä ole äklöttänyt kun ensimmäisen päivänä kun lopetin hiilarien syönnin, sen jälkeen tulikin sitten niin hyvä olo että oksat pois!

Painonvartijoiden tulokset puhuvat puolestaan: yli 90 % aloittaneista on paksuja 5 vuoden kuluttua.....

Ja se mihin aikaan vuorokaudesta syö on täysin merkityksetöntä, illalahan se kiva on syödä, saa köllähtää nukkumaan täydellä vatsalla, ei kai sitä saa untakaan kun maha huutaa tyhjyyttään.

Toki on hyvä syödä aamulla, jaksaa sitten paremmin töissäkin olla.
        Kun hiilarit jättää pois niin mitää kiljuvaa nälkää ei edes tule, vatsa vain alkaa tuntua tyhjälle, pari metwursti siivua poistaa näläntunteen , jos ei muuta ehdi syödä....

• Totuus
        Jussi kirjoitti:

Jos ihminen lihoo hiilarien syönnistä (kuten minä) niin ei niitä voi koskaan alkaa syömään, ei ikinä!

Vaan kyllä niitä on rajoitettava koko loppuikä..muutenhan se paino nousee taas...

Sama muuten pätee nälkäkuureihinkin( painonvartijat...y,m) niissä vaan joutuu kärsimään helvetinmoista nälkää loppuikänsä, jos aikoo pysyä hoikkana...tässä taas ei...saat syödä itsesi kylläiseksi aina kun on nälkä.

Minua ei tämä ole äklöttänyt kun ensimmäisen päivänä kun lopetin hiilarien syönnin, sen jälkeen tulikin sitten niin hyvä olo että oksat pois!

Painonvartijoiden tulokset puhuvat puolestaan: yli 90 % aloittaneista on paksuja 5 vuoden kuluttua.....

Ja se mihin aikaan vuorokaudesta syö on täysin merkityksetöntä, illalahan se kiva on syödä, saa köllähtää nukkumaan täydellä vatsalla, ei kai sitä saa untakaan kun maha huutaa tyhjyyttään.

Toki on hyvä syödä aamulla, jaksaa sitten paremmin töissäkin olla.
        Kun hiilarit jättää pois niin mitää kiljuvaa nälkää ei edes tule, vatsa vain alkaa tuntua tyhjälle, pari metwursti siivua poistaa näläntunteen , jos ei muuta ehdi syödä....

Atkins-dieetti. Diettivallankumous oli Atkinssin yhden kirjankin nimi.(Olen muuten joskus sen lukenut). Itse herra Atkinskin opetti että se ketoosi on tilapäinen olotila, jonka jälkeen lisätään hiilarien määrää normaalimpaan määrään,kun laihtuminen halutaan (lueppas tarkemmin ne kirjat) .Muutenhan jos olet loputtomasti ketoosilla maailman elämäsi loppuun asti niin siinähän laihtuu keskitysleirikuntoon vuodessa. Missäs kohdalla se elimistö lopettaa sen laihtumisen(rasvanpolton) jos et sinä itse lopeta sitä ketoosia ja se loppuu lisäämällä hiilihydraattien käyttöä niinkuin hyvin tiedät,ja sen jälkeen sun dieettisi onnistuminen vasta punnitaan kun et enää haluakkaan laihtua lisää, jatkatko edelleen olematonta hiilihydraattimäärän syöntiä, vai mitä teet? Et ole tainnut ajatella edes sitä hetkeä, vai? Olemattoman hiilihydraattimäärän käyttö loppuelämänsä ei siis ole edes teoriassa mahdollista.

• Pampo
        Totuus kirjoitti:

Jos harrastaa liikuntaa, voi syödä enemmän hiilihydraatteja kuin 30 grammaa ja pysyä silti ketoosissa.

• Totuus
        Pampo kirjoitti:

Jos harrastaa liikuntaa, voi syödä enemmän hiilihydraatteja kuin 30 grammaa ja pysyä silti ketoosissa.

Miksi helevetissä pitäs olla jossakin ketoosissa. Minä ainakin haluan laihtua ihan tavanomaisilla aineenvaihduntatempuilla eikä noilla "diabeetikkojen aineenvaihduntamenetelmil-lä", nehän on monesti ketoosissa kun insuliinia ei erity tarpeeksi, mutta niiden on pakko ja sen vuoksi ne tuppaakin sitten laihtumaan liikaakin, mutta miksi ihmeessä terveen ihmisen pitäs hankkia tieten tahtoen sama sairaalloinen aineenvaihdunta ihan vapaaehtoisesti, häh?

• Jussi
        Totuus kirjoitti:

Miksi helevetissä pitäs olla jossakin ketoosissa. Minä ainakin haluan laihtua ihan tavanomaisilla aineenvaihduntatempuilla eikä noilla "diabeetikkojen aineenvaihduntamenetelmil-lä", nehän on monesti ketoosissa kun insuliinia ei erity tarpeeksi, mutta niiden on pakko ja sen vuoksi ne tuppaakin sitten laihtumaan liikaakin, mutta miksi ihmeessä terveen ihmisen pitäs hankkia tieten tahtoen sama sairaalloinen aineenvaihdunta ihan vapaaehtoisesti, häh?

Se tila on diabeetikoilla Ketoasidoosi, joka on hengenvaarallinen myrkytystila, siihen kuolee......ei pelkästään laihdu, terve ihminen ei voi mennä ketoasidoosiin....

• Jussi
        Totuus kirjoitti:

Atkins-dieetti. Diettivallankumous oli Atkinssin yhden kirjankin nimi.(Olen muuten joskus sen lukenut). Itse herra Atkinskin opetti että se ketoosi on tilapäinen olotila, jonka jälkeen lisätään hiilarien määrää normaalimpaan määrään,kun laihtuminen halutaan (lueppas tarkemmin ne kirjat) .Muutenhan jos olet loputtomasti ketoosilla maailman elämäsi loppuun asti niin siinähän laihtuu keskitysleirikuntoon vuodessa. Missäs kohdalla se elimistö lopettaa sen laihtumisen(rasvanpolton) jos et sinä itse lopeta sitä ketoosia ja se loppuu lisäämällä hiilihydraattien käyttöä niinkuin hyvin tiedät,ja sen jälkeen sun dieettisi onnistuminen vasta punnitaan kun et enää haluakkaan laihtua lisää, jatkatko edelleen olematonta hiilihydraattimäärän syöntiä, vai mitä teet? Et ole tainnut ajatella edes sitä hetkeä, vai? Olemattoman hiilihydraattimäärän käyttö loppuelämänsä ei siis ole edes teoriassa mahdollista.

Kyllä minä aion tätä jatkaa loppuikäni, hiilihydraattimäärä jonka syön tulee olemaan aina alle 100g/päivä, mieluummin vähemmän, se ei ole ollenkaan vaikeaa, päinvastoin olo on paljon parempi kuin se on koskaan tähän mennessä ollut.

Eli en aio ihannepainon saavutettuani jatkaa tuolla virallisen ravintosuosituksen linjalla: 60% hiilareita, loput rasvaa ja proteiinia,joka on muuten prikulleen sama suositus mitä käytetään lihakarjan lihotuksessa (sattumaltako?)......
        jos et usko niin ota selvää, ja vertaile niitä, tulet yllättymään..

Olet ilmeisesti vieraillut ahkerasti tuolla Kutrin sivuilla ( herra Atkins...), Kutrihan on Atkins-vastustaja pahimmasta päästä..

• Pampo
        Totuus kirjoitti:

Ei sun oo mikään pakko olla ketoosissa.

• Enkeli

Nyt on keksitty uusi kuntoilumuoto: ei kun syö vaan, ja kunto kohoaa. Ihan ilman treenaamista. Ja läskit lentää niin, että enää ei tavitse lintujakaan erikseen ruokkia, kun läskiä piisaa kauppojen pihoilla. Sinne sitä tulee, koska pitää hakea lisää ruokaa, ja johonkinhan ne irtoläskitkin joutuu.

Ja varmaan läskit ei takaisin tule, koska linnut oavat ne syöneet.

• Jussi

Näitä Atkins-vastustajia kyllä riittää....Tässähän ei mistään "keksinnöstä" ole kyse, vaan ainoastaan sopivasta ruokavaliosta, joka auttaa pitämään painon ja kunnon oikeissa arvoissa, sitä vaan ruokateollisuuden sponsoroima "virallinen" terveysvalistus ei voi tunnustaa.

Kaikki ihmiset eivät tällaista tarvitse, mutta suuri ( ja kasvava) ryhmä on niitä joille tämä olisi enemmän kuin tarpeen,

Tämä ylipainoisten ihmisten suuri joukko ylläpitää einesruoka, makeis, leipomo- ja pikaruokateollisuutta,
        ( itsekin kannoin aiemmin kassit pullollaan valmisruokia,leipää, perunaa, makeita jälkiruokia ja pullaa kaupasta)
        joten asian oikean laidan kertominen lopettaisi nämä bisnekset kokonaan,

Ja monet ( kuten sinäkin nimim, Enkeli) uskovat ilman epäilyksen häivää tuon ruokateollisuuden propagandan jota syötetään joka tuutista,tuo propagandahan varsin ovelasti syyllistää ylipainoisen itsensä, ja myy sitten tuohon syyllisyyden tunteeseen vajonneelle ihmisraukalle hiilareilla kyllästettyjä kevyttuotteita, joita on syötävä h-vetitsti että jatkuva nälkä helpottaisi, ja niisä olevat hiilarit taas aiheuttavat riippuvuutta, tuon huomaa kun on vaikkapa viikon ilman hiilihydraatteja,olo paranee valtavasti, ja jääkaappi saa olla rauhassa 5-7 tuntia kerralla...

Jos ihmiset alkaisivat valmistaa ruokansa itse puhtaista raaka-aineista, niin tällaiset ylipaino-ongelmat jäisivät hyvin vähäisiksi, mutta valmisruokateollisuus tuskin tällaista haluaa, siellä kyllä tiedetään nuo hiilihydraattien vaikutukset ihmiseen, se on varmaa.

• Rita

En tajua miten joku voi enää vastustaa tätä elämäntapaa.painonhallinta on tietty eri asia mutta nyt kun tietää, mistä ylipaino-ja sairausongelma johtuu, sitä ymmärtää eri tavalla.tietää miten painon pitää hallinnassa ja tietää mitä tehdä jos se riistäytyy!onnea jatkoon.toivotaan että mahdollisimman moni ymmärtäisi tehdä hyvin itselleen sinunkin kirjoituksesi tähden.

• Jake

Miten on alkoholin laita em. dieetissä? Olut, viini vai joku muu sopii, vai sopiiko mikään.....

• Jussi

Olen kyllä ottanut tänä aikana jonkin verran, kirkasta viinaa ja kuivaa siideriä ,makea siideri, olut ja juomasekoitukset missä on sokeria ovat pahasta.

Tokihan kännäys aiheuttaa pysähdyksen painon tippumiseen hetkeksi, mutta homma jatkuu taas kun palaat "normaalinn" elämään.
        Mutta kyllä sitä ryyppäystä kannattaa varmaan rajoittaa ..ja alkuvaiheessa ei viinaa saa juoda, menee koko homma sekaisin.

• Hölmöläinen
        Jussi kirjoitti:

Olen kyllä ottanut tänä aikana jonkin verran, kirkasta viinaa ja kuivaa siideriä ,makea siideri, olut ja juomasekoitukset missä on sokeria ovat pahasta.

Tokihan kännäys aiheuttaa pysähdyksen painon tippumiseen hetkeksi, mutta homma jatkuu taas kun palaat "normaalinn" elämään.
        Mutta kyllä sitä ryyppäystä kannattaa varmaan rajoittaa ..ja alkuvaiheessa ei viinaa saa juoda, menee koko homma sekaisin.

Miten selitätte sen että kaikki rapajuopot on ihan laihoja?
        Eikös viina muka lihota heitä?
        Kertokaa se minulle!

• Pipa

Hieno saavutus, onnea sinulle! Ja tietenkin hyvää joulua ja uutta vuotta!

Minä olen nyt joulun aikaan antanut itselleni luvan syödä suklaata ja muitakin hiilarijuttuja. Se painon kurissa pitäminen kun on niin yksinkertaista nykyään. Pitää melkein huolehtia siitä että tulee syötyä tarpeeksi. Joulun jälkeen voisi vielä hankkia jonkin uuden harrastuksen, ja eikun sitten vaan bikinikautta odottamaan :-)

• pieniahmija

onneksi olkoon jussille:)

olen nyt ihan uusi taalla
      (ja kirjoitan yhdysvalloista joten a:ta ja o:ta "pisteilla" ei ole tarjottavissa, joten tassa on niita, asentakaa mielienne mukaan kirjaimien paalle:)
      ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::)
      ja haluaisin tietaa enemman mita tahan "ihme" ruokavalioon sisaltyy.mika on sallittua mika ei, varsinkin nain kasvissyojana.
      miten saan nalantunteen pidetty kurissa kun tunteet lentelevat taalla (muutokset -> vaihtari) ja syomistani en saa hallittua ja alkaa jo syomishairio koputella ovella. joten apua tarvitsisin.
      ruokaa on taalla PALJON tarjolla, johon en voi vaikuttaa, mutta jos saisin ohjeita MITA niista syoda ja saavuttaa alhainen (tarkoituksena olisi pudottaa noin 10 kiloa, joista varmasti noin 7 olen taalla saanut) paino ja hyvat urheilu suoritukset.
      harrastan pitkan matkan juoksua ja muuta urheilua (airobick, ja helmikuussa se vaihtuu painonnostoksi jolloin myos alkaa saannollinen rata juoksu 5 kertaa viikossa), eivat aloittamani dietit ole toimineet, koska uupumus valtaa viikon sisalla ja sorrun ahmimiseen. isanta-perhettani en voi vetaa tahan mukaan joten todella tarvitsen apua, etta saisin kaiken irti vaihto-oppilasvuodestani (en aijo sita syomishairion takia pilata)!

olisin kiitollinen jos joku voisi sahkopostiin vinkkeja laittaa:) keskustelu seuraa tarvitsisin.
      kiitos kaikille ja onnet ja hyvat joulut laihduttaja yhteiskunnalle suomeen!

pieniahmija

• Totuus

Kerrohan ne painot ja pituudet. Tuntuu tuo liikunnan määrä olevan semmoinen(riittävä), että tuskin olet oikeasti ylipainoinen, vai kuinka?

• pieniahmija
        Totuus kirjoitti:

Kerrohan ne painot ja pituudet. Tuntuu tuo liikunnan määrä olevan semmoinen(riittävä), että tuskin olet oikeasti ylipainoinen, vai kuinka?

en kylla mikaan anorektikko ole.. painoa loytyy 69/70 kiloa ja sentteja vain 158.. tarvisisin apua loytamaan tasapainoisen ruokavalion, jolloin ei tuntisi tarvetta ahmia.

• Totuus

Taitaa lihakset painaa, jos painonnostoa harrastat. Et voi ollakkaan kevyt, lihaksesi on merkittävästi raskaammat kuin vastaavilla samanpituisilla ikäisilläsi. Väsyt koska syöt liian vähän ja harrastat liikuntaa noinkin paljon. Jätä vaan joutavat hampurilaiset ja muut vastaavat pois keskityt vaan siihen liikuntaan. Käytä mittanauhaa, elä vaakaa, ja unohda painontarkkailu ja syö terveellisesti ja riitävästi, ei se treenaaminen muuten onnistu. Tuollaisella liikuntamäärillä ei kannata ruveta minkäänlaiselle dieetille, johtaa vain siihen ahmimiseen.

• Pampo
        Totuus kirjoitti:

Taitaa lihakset painaa, jos painonnostoa harrastat. Et voi ollakkaan kevyt, lihaksesi on merkittävästi raskaammat kuin vastaavilla samanpituisilla ikäisilläsi. Väsyt koska syöt liian vähän ja harrastat liikuntaa noinkin paljon. Jätä vaan joutavat hampurilaiset ja muut vastaavat pois keskityt vaan siihen liikuntaan. Käytä mittanauhaa, elä vaakaa, ja unohda painontarkkailu ja syö terveellisesti ja riitävästi, ei se treenaaminen muuten onnistu. Tuollaisella liikuntamäärillä ei kannata ruveta minkäänlaiselle dieetille, johtaa vain siihen ahmimiseen.

Pieniahmija taisi sanoa, että vasta helmikuussa aerobic vaihtuu painonnostoksi, joten lihaksia ei voi olla paljon, jos harrastaa vielä pitkän matkan juoksua. Lisäksi kun otetaan huomioon kasvissyönti, niin silloin lihaksia saattaa olla keskivertoihmistä vähemmän.

Tuollaisilla liikuntamäärillä on todella tärkeä hyvä dieetti. Makroravinteet suhteessa 3:4:3 voisi olla hyvä. Jos haluaa laihduttaa nopeammin, niin suhde voi olla jopa 1:1:1

• Totuus
        Pampo kirjoitti:

Pieniahmija taisi sanoa, että vasta helmikuussa aerobic vaihtuu painonnostoksi, joten lihaksia ei voi olla paljon, jos harrastaa vielä pitkän matkan juoksua. Lisäksi kun otetaan huomioon kasvissyönti, niin silloin lihaksia saattaa olla keskivertoihmistä vähemmän.

Tuollaisilla liikuntamäärillä on todella tärkeä hyvä dieetti. Makroravinteet suhteessa 3:4:3 voisi olla hyvä. Jos haluaa laihduttaa nopeammin, niin suhde voi olla jopa 1:1:1

pitkän matkan juoksua harrastava voi olla ylipainoinen. Täytyy olla aika kevyttä harrastusta, muuten ei ole selitettävissä tuo ylipaino. Muistuu vaan mieleeni nuorna miesnä kun olin ihna normaalipainoinen(72 kg/173 cm) ja innostuin lenkkeilemään vähän reilummin(paivittäin) semmoset 6-10 kg:n juoksulenkki ja loppuaikoina parikin kertaa päivässä. Siinä kuluu niin paljon nergiaa, että vaikka söin ihan sairaan paljon ja vedin 5-10 kahvipullaa päivässä ja lopputuloksena laihduin 67 kiloon puolessa vuodessa. Ei pitkiä juoksulenkkejä harrastava mun käsittääkseni voi kärsiä ylipainosta ainakaan pitkään, on se niin kovaa energiankulutusta että saa syödä kaiken minkä vaan jaksaa ja silti paino vaan putoaa (voi kun pääsis siihen olotilaan vielä joskus) ei tartteis värkätä että onks tää nyt niitä huonoja hiilihydraatteja vai ei.

• Pampo
        Totuus kirjoitti:

pitkän matkan juoksua harrastava voi olla ylipainoinen. Täytyy olla aika kevyttä harrastusta, muuten ei ole selitettävissä tuo ylipaino. Muistuu vaan mieleeni nuorna miesnä kun olin ihna normaalipainoinen(72 kg/173 cm) ja innostuin lenkkeilemään vähän reilummin(paivittäin) semmoset 6-10 kg:n juoksulenkki ja loppuaikoina parikin kertaa päivässä. Siinä kuluu niin paljon nergiaa, että vaikka söin ihan sairaan paljon ja vedin 5-10 kahvipullaa päivässä ja lopputuloksena laihduin 67 kiloon puolessa vuodessa. Ei pitkiä juoksulenkkejä harrastava mun käsittääkseni voi kärsiä ylipainosta ainakaan pitkään, on se niin kovaa energiankulutusta että saa syödä kaiken minkä vaan jaksaa ja silti paino vaan putoaa (voi kun pääsis siihen olotilaan vielä joskus) ei tartteis värkätä että onks tää nyt niitä huonoja hiilihydraatteja vai ei.

Jos haluaa kehittyä juoksussa, niin ei kannata syödä huonoja hiilihydraatteja.
        Jos päivittäin juoksee 6-10 kilometrin juoksulenkin, niin puolessa vuodessa on varmasti ylikunnossa, ellei ole takana vuosien kovaa kestävyysharjoittelua. Painon aleneminen saattoi johtua liikarasituksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe