tämä kaveri laulaa hienosti!

youtuben linkissä.

olen yhden kerran ollut esiintymässä hänen kanssaan, olin kuorossa ja hän lauloi sooloa, oli silloin vielä varsin kehittymätön mutta huomasi mikä potentiaali oli olemassa, tuossa linkissä jo paljon parempi. Hänestä kuulemme vielä.

23

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkki?

      niin mikä linkki?

      • listoja että

        kenen kanssa kaikki on ollu laulamassa. höhöö


    • vanhuus ei tule yksin
      • kivaettä

        kaikille löytyypi faninsa. Hyvä mielihän siitä tietty tulee. Intoilkaa intoilkaa. Lahjakkuuksia syntyy koko ajan lisää ja heitä on piilossa kaikenlaisten ammattien takana.


      • pienet on piirit
        kivaettä kirjoitti:

        kaikille löytyypi faninsa. Hyvä mielihän siitä tietty tulee. Intoilkaa intoilkaa. Lahjakkuuksia syntyy koko ajan lisää ja heitä on piilossa kaikenlaisten ammattien takana.

        tyypin, se on tekemässä levyä ja sillä on sama lauluopettaja kuin mulla, olen jopa ollut samassa huoneessa kuuntelemassa.PARAS ääni mitä olen koskaan kuullu! opettaja san0 että Jani laulaa ääniä joille Pavarotti ois ollut kateellinen ja opettajani tietää mistä puhuu! Hän on ollut Jolanda di mario Petriksen lempioppilas. (Italialainen HUIPPU sopraano, maailmankuulu)


      • opettaja?
        pienet on piirit kirjoitti:

        tyypin, se on tekemässä levyä ja sillä on sama lauluopettaja kuin mulla, olen jopa ollut samassa huoneessa kuuntelemassa.PARAS ääni mitä olen koskaan kuullu! opettaja san0 että Jani laulaa ääniä joille Pavarotti ois ollut kateellinen ja opettajani tietää mistä puhuu! Hän on ollut Jolanda di mario Petriksen lempioppilas. (Italialainen HUIPPU sopraano, maailmankuulu)

        Kuka teidän opettaja mahtaa olla? Sen verran terveen kuuloista laulantaa oli, että kiinnostaisi tietää, kuka on tämä ope tuon tyypin takana??


      • vaan
        pienet on piirit kirjoitti:

        tyypin, se on tekemässä levyä ja sillä on sama lauluopettaja kuin mulla, olen jopa ollut samassa huoneessa kuuntelemassa.PARAS ääni mitä olen koskaan kuullu! opettaja san0 että Jani laulaa ääniä joille Pavarotti ois ollut kateellinen ja opettajani tietää mistä puhuu! Hän on ollut Jolanda di mario Petriksen lempioppilas. (Italialainen HUIPPU sopraano, maailmankuulu)

        http://ethesis.siba.fi/ethesis/showrecord.php?ID=240844


      • apuväline moniin kysymyksiin

      • Tenori.
        opettaja? kirjoitti:

        Kuka teidän opettaja mahtaa olla? Sen verran terveen kuuloista laulantaa oli, että kiinnostaisi tietää, kuka on tämä ope tuon tyypin takana??

        Jani on ihan ok klassinen tenori mutta ei missään nimessä ainakaan tuolla tekniikalla mikään veret seisauttava "Pavarotti2". Talentissa ja karsinnoissa seurasin ihan mielenkiinnolla hänen edesottamuksiaan.

        Vaativissa aarioissa Janin pitäis saada parempi palleatuki. Tuki selkeästi nousee korkeammissa kohdissa ja tämä tekee sen että soivaa maskia ei tahdo löytyä kun ääni ei lähde oikeanlaiselta tuennalta.

        Etenkin Janin Nesson Dorma oli surkuhupaisaa kuultavaa.. palleatuki nousi monessa kohtaa.. ja maski tippui.. ääni vain hervottomasti vibraa mutta ei ole soiva kun korkean kohdan vaatima napakampi tuenta puuttuu..

        Voisi sanoa että ei vakuuttanut.. ei sitten alkuunkaan..


    • Tenori.

      Jani on ihan ok klassinen tenori mutta ei missään nimessä ainakaan tuolla tekniikalla mikään veret seisauttava "Pavarotti2". Talentissa ja karsinnoissa seurasin ihan mielenkiinnolla hänen edesottamuksiaan.

      Vaativissa aarioissa Janin pitäis saada parempi palleatuki. Tuki selkeästi nousee korkeammissa kohdissa ja tämä tekee sen että soivaa maskia ei tahdo löytyä kun ääni ei lähde oikeanlaiselta tuennalta.

      Etenkin Janin Nesson Dorma oli surkuhupaisaa kuultavaa.. palleatuki nousi monessa kohtaa.. ja maski tippui.. ääni vain hervottomasti vibraa mutta ei ole soiva kun korkean kohdan vaatima napakampi tuenta puuttuu..

      Voisi sanoa että ei vakuuttanut.. ei sitten alkuunkaan..

      • toiset ei

        Taitas olla sullakin tuki persvaossa kun tollasen kansan eteen meet pystymetsästä laulaan, suoraan lähetykseen. Tuki on Janilla aivan kohdillaan normaalisti, minäkin olen häntä kuullut livenä konstalla. Toisekseen, tuskimpa ne miljoonat Pavarotin kuulijat koskaan ovat mistään tuesta kuulleetkaan ikinä - joka ei muuten herrallakaan aina ole täysin hallinnassa esiintyessään.


      • Tuesta
        toiset ei kirjoitti:

        Taitas olla sullakin tuki persvaossa kun tollasen kansan eteen meet pystymetsästä laulaan, suoraan lähetykseen. Tuki on Janilla aivan kohdillaan normaalisti, minäkin olen häntä kuullut livenä konstalla. Toisekseen, tuskimpa ne miljoonat Pavarotin kuulijat koskaan ovat mistään tuesta kuulleetkaan ikinä - joka ei muuten herrallakaan aina ole täysin hallinnassa esiintyessään.

        Jos tekniikka on hanskassa, ei sitä jännitykset heilauta. Jos heilauttaa, on se tekniikan puutetta. Ja toisekseen.. olen kuullut Metsäperää livenä sekä Talentissa. Ei vakuuta ei.. ääni sopii ehkä Elviksen ym biiseihin mutta jos laitetaan Nesson Dormaa, Cujus Animam.ia tms vaativampaa klassisen puolelta nii laulajan vaihto tuli..

        Kyllähän Pavarotin tuki toimi.. siitä löytyy faktaa aikapaljon..esim Youtubesta. 2 laulajaa on kenen äänestä ei tarvitse kuunnellessaan kaivaa virheitä isommin on Pavarotti ja Björling. Tänä päivänä on paljon keskitason tenoreita joilla on tekniikka "ookoo" mutta täysin oikeaoppinen hengitystekniikka on vajeellinen ja tämä näkyy puutteelisessa soinnissa joka korostuu etenkin korkeissa kohdissa. Ääni jää heikoksi piipitykseksi joka tarvii mikkiä tuekseen.


      • Tenori.
        Tuesta kirjoitti:

        Jos tekniikka on hanskassa, ei sitä jännitykset heilauta. Jos heilauttaa, on se tekniikan puutetta. Ja toisekseen.. olen kuullut Metsäperää livenä sekä Talentissa. Ei vakuuta ei.. ääni sopii ehkä Elviksen ym biiseihin mutta jos laitetaan Nesson Dormaa, Cujus Animam.ia tms vaativampaa klassisen puolelta nii laulajan vaihto tuli..

        Kyllähän Pavarotin tuki toimi.. siitä löytyy faktaa aikapaljon..esim Youtubesta. 2 laulajaa on kenen äänestä ei tarvitse kuunnellessaan kaivaa virheitä isommin on Pavarotti ja Björling. Tänä päivänä on paljon keskitason tenoreita joilla on tekniikka "ookoo" mutta täysin oikeaoppinen hengitystekniikka on vajeellinen ja tämä näkyy puutteelisessa soinnissa joka korostuu etenkin korkeissa kohdissa. Ääni jää heikoksi piipitykseksi joka tarvii mikkiä tuekseen.

        Mutta kyllä Jani Metsäperä paremmin laulaa kuin Tomi Metsäketo.. :)


      • varmaan kokeillut?
        Tuesta kirjoitti:

        Jos tekniikka on hanskassa, ei sitä jännitykset heilauta. Jos heilauttaa, on se tekniikan puutetta. Ja toisekseen.. olen kuullut Metsäperää livenä sekä Talentissa. Ei vakuuta ei.. ääni sopii ehkä Elviksen ym biiseihin mutta jos laitetaan Nesson Dormaa, Cujus Animam.ia tms vaativampaa klassisen puolelta nii laulajan vaihto tuli..

        Kyllähän Pavarotin tuki toimi.. siitä löytyy faktaa aikapaljon..esim Youtubesta. 2 laulajaa on kenen äänestä ei tarvitse kuunnellessaan kaivaa virheitä isommin on Pavarotti ja Björling. Tänä päivänä on paljon keskitason tenoreita joilla on tekniikka "ookoo" mutta täysin oikeaoppinen hengitystekniikka on vajeellinen ja tämä näkyy puutteelisessa soinnissa joka korostuu etenkin korkeissa kohdissa. Ääni jää heikoksi piipitykseksi joka tarvii mikkiä tuekseen.

        Kuinka suuren yleisön edessä sinä olet tukesi toimimista kokeillut? Vai oletko laulaja ensinkään? Kyllähän totuus on se että olemme kaikki erilaisia. Toinen jännittää päänsäryllä, toinen vatsallaan, joku hartioillaan. Jännitystä on myös eri asteista. Toiset se lamauttaa täysin ja toisilla se tekee vain sopivasti adrenaliinia vereen. Se on vallan ja täysin paskapuhetta että se ei tekniikkaan vaikuta jos sattuu että hlö jännittää esim. juuri vatsallaan. Voit mennä ja kysyä asiaa aivan ammattilaisilta jos tämä ei sinua vakuuta. En tiedä jännittääkö tämä kyseinen Metsäperä (en ole hänestä edes kuullut), mutta todellakin tiedän jännityksen vaikutuksen lauluääneen. Joten höpöpuheet pois arvosteluistasi.


      • Tenori.
        varmaan kokeillut? kirjoitti:

        Kuinka suuren yleisön edessä sinä olet tukesi toimimista kokeillut? Vai oletko laulaja ensinkään? Kyllähän totuus on se että olemme kaikki erilaisia. Toinen jännittää päänsäryllä, toinen vatsallaan, joku hartioillaan. Jännitystä on myös eri asteista. Toiset se lamauttaa täysin ja toisilla se tekee vain sopivasti adrenaliinia vereen. Se on vallan ja täysin paskapuhetta että se ei tekniikkaan vaikuta jos sattuu että hlö jännittää esim. juuri vatsallaan. Voit mennä ja kysyä asiaa aivan ammattilaisilta jos tämä ei sinua vakuuta. En tiedä jännittääkö tämä kyseinen Metsäperä (en ole hänestä edes kuullut), mutta todellakin tiedän jännityksen vaikutuksen lauluääneen. Joten höpöpuheet pois arvosteluistasi.

        Meneppäs nyt puolestapuhumasta asianomaisen puolesta vaik tuonne ao artistin keikkamyynnin puolelle. Oli hän sit veljesi tai tuttusi..sama sille. Enempää en katso tarpeelliseksi teknisistä asioista kanssasi puhua ja tämän päätöksen tein puhtaasti kommenttiesi muodostaman kokonaiskuvan pohjalta.


      • Tenoriko?
        Tenori. kirjoitti:

        Meneppäs nyt puolestapuhumasta asianomaisen puolesta vaik tuonne ao artistin keikkamyynnin puolelle. Oli hän sit veljesi tai tuttusi..sama sille. Enempää en katso tarpeelliseksi teknisistä asioista kanssasi puhua ja tämän päätöksen tein puhtaasti kommenttiesi muodostaman kokonaiskuvan pohjalta.

        No jopa on outo kommentti. Johan sanoin etten kyseisestä artistista ole koskaan edes kuullut, ellet sitten tarkoita kuitenkin Metsäketoa? Ei sinun toki tarvitse kanssani puhua yhtään mistään. Vapaa maa. Toivoin kyllä että olisit hieman valoittanut mihin perustuu tuo väitteesi että jännittäminen ei voi vaikuttaa tekniikan hallitsevan artistin ääneen. Ja ihan ilman sekoittamatta ketään erityistä solistia/artistia tähän.


      • Metsäperä oli.
        Tenoriko? kirjoitti:

        No jopa on outo kommentti. Johan sanoin etten kyseisestä artistista ole koskaan edes kuullut, ellet sitten tarkoita kuitenkin Metsäketoa? Ei sinun toki tarvitse kanssani puhua yhtään mistään. Vapaa maa. Toivoin kyllä että olisit hieman valoittanut mihin perustuu tuo väitteesi että jännittäminen ei voi vaikuttaa tekniikan hallitsevan artistin ääneen. Ja ihan ilman sekoittamatta ketään erityistä solistia/artistia tähän.

        Pahoittelut, en kuunnellut tuota ylempänä olevaa tubelinkkiä ennenkuin nyt ja luin aiemmatkin kirjoitukset vasta nyt tarkemmin. Olisi mielenkiintoista kuulla livenä. Konsertoiko tämä Metsäperä siis jossain päin suomea? Ei googlettamalla löytynyt mitään tietoa sellaisesta. Miellyttävä tenoriääni jokatapauksessa ja tuon pätkän perusteella tuki kunnossa. Mielenkiintoinen "tuttavuus". Eli tosiaan valitettavasti minun suvussani ei muita laulajia itseni lisäksi ole, tuttavissa tosin "karaokemestareita" useampikin.

        Mutta siis, tuki ja jännittäminen oli asia erikseen mistä en jakanut kanssasi mielipidettä.


      • Jännittämisestä
        Tenoriko? kirjoitti:

        No jopa on outo kommentti. Johan sanoin etten kyseisestä artistista ole koskaan edes kuullut, ellet sitten tarkoita kuitenkin Metsäketoa? Ei sinun toki tarvitse kanssani puhua yhtään mistään. Vapaa maa. Toivoin kyllä että olisit hieman valoittanut mihin perustuu tuo väitteesi että jännittäminen ei voi vaikuttaa tekniikan hallitsevan artistin ääneen. Ja ihan ilman sekoittamatta ketään erityistä solistia/artistia tähän.

        Nojoo.. yhdyn aiempaan siinä suhteessa että kyllä toimiva tekniikka kompensoi jännittämistä. Ihminen jännittää yläkropallaan ja kurkullaan. Väärä yläkroppapainotteinen hengitys/ laulutekniikka kärsii välittömästi pienestäkään jännittämisestä.

        Sensijaan pallehengitys tuottaa lauluvoiman paljon alempaa sekä itsessään rentouttaa ja ehkäisee siltäkin osin jännittämistä. Tästä alashengityksen rentouttavasta vaikutuksesta on tehty paljon tutkimuksiakin ja siksi sitä käytetään rentoutusmenetelmien yhteydessä mm joogassa.


      • Jumppamaikka.
        Jännittämisestä kirjoitti:

        Nojoo.. yhdyn aiempaan siinä suhteessa että kyllä toimiva tekniikka kompensoi jännittämistä. Ihminen jännittää yläkropallaan ja kurkullaan. Väärä yläkroppapainotteinen hengitys/ laulutekniikka kärsii välittömästi pienestäkään jännittämisestä.

        Sensijaan pallehengitys tuottaa lauluvoiman paljon alempaa sekä itsessään rentouttaa ja ehkäisee siltäkin osin jännittämistä. Tästä alashengityksen rentouttavasta vaikutuksesta on tehty paljon tutkimuksiakin ja siksi sitä käytetään rentoutusmenetelmien yhteydessä mm joogassa.

        Juu, kyl nuiden suhde on täysin kiistaton.. että palleahengityksen hallitseva pystyy rentoutumaan hengitystekniikan avulla. En ole mikään lauluekspertti mutta liikunnan puolella asiaan enempikin perehtynyt. Ja voisi olettaa että jos tekniikka on laulajalla hallinnassa, ei jännittämisen kanssa tule isommin ongelmia.. siis painotan, ongelmia. Jännittää voi jokainen mutta se ei ala ohjaamaan tekemistä mikäli tekniikka on hanskassa.


      • on, mutta
        Jumppamaikka. kirjoitti:

        Juu, kyl nuiden suhde on täysin kiistaton.. että palleahengityksen hallitseva pystyy rentoutumaan hengitystekniikan avulla. En ole mikään lauluekspertti mutta liikunnan puolella asiaan enempikin perehtynyt. Ja voisi olettaa että jos tekniikka on laulajalla hallinnassa, ei jännittämisen kanssa tule isommin ongelmia.. siis painotan, ongelmia. Jännittää voi jokainen mutta se ei ala ohjaamaan tekemistä mikäli tekniikka on hanskassa.

        En silti menisi sanomaan että "jos tekniikka on laulajalla hallinnassa, ei jännittämisen kanssa tule isommin ongelmia". Itse aikoinani esiintymisjännityksestä järjettömästi kärsinyt ja sen vuoksi terapiat käyneenä ja niistä helpostusta vaivaan saaneena, voi mielestäni melkoisen asiantuntevasti tähän kommentoida että todellakin tekniikan osaaminen mahdollisimman täydellisesti helpottaa jännittävästä tilanteesta selviämistä ja laulun kunnialla loppuun viemisessä, mutta jos jännitys on lamauttavaa, kuten se pahimmillaan voi olla, se vaikuttaa kyllä vaikka tekniikka olisi kuinka täydellinen. Se on puhtaasti fysiologiaa. Ja todellakin, jännittäminen hyvin helpostikkin ohjaa tekemistä. Kirjoituksestasi huomaa että jännittäminen ei ilmeisesti ole ollut koskaan ongelmanasi, onnea siitä. Hyvä puoli asiassa on että liiasta jännittämisestä pääsee jokainen eroon nykyisin tehokkaiden terapiamuotojen avulla. Itelläni homma nykyisin hallinnassa ja vatsassa ainoastaan "normaalit perhoset" ennen konsertteja.


      • Berlusconi
        Tenori. kirjoitti:

        Meneppäs nyt puolestapuhumasta asianomaisen puolesta vaik tuonne ao artistin keikkamyynnin puolelle. Oli hän sit veljesi tai tuttusi..sama sille. Enempää en katso tarpeelliseksi teknisistä asioista kanssasi puhua ja tämän päätöksen tein puhtaasti kommenttiesi muodostaman kokonaiskuvan pohjalta.

        Hei tää sama tyyppi jauhaa täällä näitä viisauksiaan. Laitappas Tenori. Laulaja. etc. linkkiä juutuubiin omasta osaamisestasi, ettei jää vain puheen tasolle. Ehkä hieman kornia lähteä vertaamaan suomalaista aloittelijaa italialaiseen huippuartistiin. Miksi Pavarotti oli niin hyvä ja miksi mistäänpäin maailmaa ei tule enää hänen tasoistaan laulajaa? Hän harjoitteli, harjoitteli ja harjoitteli. Toki hän tiesi perusasiat, mutta pelkästään asioita tietämällä ei tulla hyväksi laulajaksi.
        Metsäperällä on hyvä materiaali ja hänestä voisi tulla hyvä oopperalaulaja, mutta hän on vasta oppipolkunsa alkupäässä. Siksi on todellakin epäkorrektia lähteä vertaamaan häntä kehenkään ammattilaulajaan. Mitä sitten tulee tähän italialaistyyppiseen "huutamiseen", niin vissi ero suomalaisilla "pavaroteilla" ja itse tenorien tenorilla on tai oli siinä, että Pavarotti osasi laulaa myös hiljaa ja hartaasti, jota nämä suomalaiset "huippuopettajan" oppilaat eivät osaa, kuten ei itse opettajakaan.
        En ymmärrä tätä huutamistyylin palvontaa, enkä ylipäänsä tenorilaulajien nostamista korkeammalle korokkeelle baritoneihin ja bassoihin nähden.


      • Laulaja.
        Berlusconi kirjoitti:

        Hei tää sama tyyppi jauhaa täällä näitä viisauksiaan. Laitappas Tenori. Laulaja. etc. linkkiä juutuubiin omasta osaamisestasi, ettei jää vain puheen tasolle. Ehkä hieman kornia lähteä vertaamaan suomalaista aloittelijaa italialaiseen huippuartistiin. Miksi Pavarotti oli niin hyvä ja miksi mistäänpäin maailmaa ei tule enää hänen tasoistaan laulajaa? Hän harjoitteli, harjoitteli ja harjoitteli. Toki hän tiesi perusasiat, mutta pelkästään asioita tietämällä ei tulla hyväksi laulajaksi.
        Metsäperällä on hyvä materiaali ja hänestä voisi tulla hyvä oopperalaulaja, mutta hän on vasta oppipolkunsa alkupäässä. Siksi on todellakin epäkorrektia lähteä vertaamaan häntä kehenkään ammattilaulajaan. Mitä sitten tulee tähän italialaistyyppiseen "huutamiseen", niin vissi ero suomalaisilla "pavaroteilla" ja itse tenorien tenorilla on tai oli siinä, että Pavarotti osasi laulaa myös hiljaa ja hartaasti, jota nämä suomalaiset "huippuopettajan" oppilaat eivät osaa, kuten ei itse opettajakaan.
        En ymmärrä tätä huutamistyylin palvontaa, enkä ylipäänsä tenorilaulajien nostamista korkeammalle korokkeelle baritoneihin ja bassoihin nähden.

        Mä hlö koht olen pihalla näistä huippuopettajista tms, kenestä tääl jauhetaan (koitin googlettaakkin), ihan samallatapaa kuin tästä artistista jota nyt sivutaan. En ole koskaan nähnyt saati kuullut. Eikä jostakin syystä tippaakaan kiinnostakkaan.

        Mua ei hlö koht kiinnosta joku italialaistyyppinen tms tenoripalvonta eikä mikään muukaan mikä on lähelläkään oopperaa. Laulan harrastuksekseni niinkuin myös harrastan joogaa ym. Ja kannanottoni koski sitä voiko oikealla hengitystekniikalla rentouttaa itsensä. Voi. Pystyykö ammattilainen hyödyntämään sitä kovissa paikoissa. Pystyy.


      • Laulaja.
        Laulaja. kirjoitti:

        Mä hlö koht olen pihalla näistä huippuopettajista tms, kenestä tääl jauhetaan (koitin googlettaakkin), ihan samallatapaa kuin tästä artistista jota nyt sivutaan. En ole koskaan nähnyt saati kuullut. Eikä jostakin syystä tippaakaan kiinnostakkaan.

        Mua ei hlö koht kiinnosta joku italialaistyyppinen tms tenoripalvonta eikä mikään muukaan mikä on lähelläkään oopperaa. Laulan harrastuksekseni niinkuin myös harrastan joogaa ym. Ja kannanottoni koski sitä voiko oikealla hengitystekniikalla rentouttaa itsensä. Voi. Pystyykö ammattilainen hyödyntämään sitä kovissa paikoissa. Pystyy.

        Hlö koht lopetan tähän viestiketjuun kirjoittamisen. Hankkikoon jokainen maineensa laulamalla eikä täällä palstalla kirjoittelemalla saati täällä nimiään ylläpitämällä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8102
    2. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5886
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      42
      5630
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      110
      2260
    5. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2168
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

      Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      81
      1696
    7. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      117
      1524
    8. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

      Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      123
      1517
    9. Ymmärtääkö miehet

      Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      140
      1116
    10. On hyvä nainen

      Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      81
      1096
    Aihe