Terve. Hommasin sitten tuossa työsuhde pyöräksi Cyclocross mallisen pyörän. Z-bike CC2 shimano. Onko kellään kokemuksia yleensä tuosta z-bikestä merkkinä? laadukkaat osat ainakin on mutta on pyörälläkin jo hintaa. Mites yleensä Cyclocross pyöristä. Monellako on? ja ollanko oltu tyytyväisiä jos vertaa maantiepyörään? Kiitos vastauksista.
CycloCross
36
5548
Vastaukset
- verta kokemusta
Omasta mielestäni CC on Hybridin kaltainen trendipyörä, joka ei oikeen sovellu hyvin mihinkään. Sillä erolla hybridiin, että siinä on kippurasarvet, huonosti yleiskäyttöön sopivat välitykset ja 500 euroa isompi hintalappu. Maastoon maastopyörä ja maantielle maantiepyörä.
- alkup. Maantiepyöräilijä
CC on hybridiä parempi yleispyörä ja rospuuttokelille sekä huonoille alustoille hyvä vaihtoehto työmatkatykiksi. Bikeplanet on tyypillinen urheilumarket, joka ei halua mainosmateriaalissaan kertoa kovin tarkasti myytävistä pyöristä. Hyvää tuossa näyttäisi olevan haarukka. Huvittava yksityiskohta on mainoksen lause: "Kuvan pyörä on viitteellinen." Eli me ei kerrota eikä näytetä edes kuvaa, mitä olet ostamassa :D
- Pyöräretkeilijä
Cyclocrossarista saa rakentamalla hyvän retkipyörän. Tukeva runko ja helppo kiinnittää kaikki tavaratelineet sekä lokasuojat. Ajoasento on hyvä maantielle, ja rengastus valitaan tiestön mukaan. Mulla aihiona oli: http://www.suomenurheilupyora.fi/uploaded/product_images/e86e0340dd17720668e1e30909cc1c6f/cyclo.jpg Olen tyytyväinen.
- Pyörä1
Itse olen taas ymmärtänyt että cyclocrossari sopii paremmin ajoon kuin hybridi, jolla taas ei tee millään alustalla oikeen mitään. Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla. (saa karheammat ja korkeammat ja leveemmät kumit kuin maantiepyöriin). Vaihtesitohan tuossa näyttää olevan kunnossa jos shimanon 105 kerran on kiinni niin kyllä sillä pärjää.
- ymmärtänyt väärin
Pyörä1 kirjoitti:
Itse olen taas ymmärtänyt että cyclocrossari sopii paremmin ajoon kuin hybridi, jolla taas ei tee millään alustalla oikeen mitään. Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla. (saa karheammat ja korkeammat ja leveemmät kumit kuin maantiepyöriin). Vaihtesitohan tuossa näyttää olevan kunnossa jos shimanon 105 kerran on kiinni niin kyllä sillä pärjää.
Cyclocrossari on ihan yhtä paska yleispyöränä kuin Hybridikin. Se on vaan kauppiaiden kikka myydä paskaa kovalla hinnalla. Kuka noita renkaita alkaa joka kerta arpomaan kun reitti vaihtuu? Paljon helpompaa on kun ostat kaksi pyörää.
- Pyöräretkeilijä
ymmärtänyt väärin kirjoitti:
Cyclocrossari on ihan yhtä paska yleispyöränä kuin Hybridikin. Se on vaan kauppiaiden kikka myydä paskaa kovalla hinnalla. Kuka noita renkaita alkaa joka kerta arpomaan kun reitti vaihtuu? Paljon helpompaa on kun ostat kaksi pyörää.
..väärin. Nythän oli kysymys crossarista. Ja itse kerroin kyseisen mallin sopivuudesta retkipyöräilyyn. Eihän se toki ainoa pyöräni ole, mutta maantiepyörällä ei tehdä pyöräretkiä ilman huoltoautoa.. :-)
- pyörä2
ymmärtänyt väärin kirjoitti:
Cyclocrossari on ihan yhtä paska yleispyöränä kuin Hybridikin. Se on vaan kauppiaiden kikka myydä paskaa kovalla hinnalla. Kuka noita renkaita alkaa joka kerta arpomaan kun reitti vaihtuu? Paljon helpompaa on kun ostat kaksi pyörää.
No juu siinä olet oikeassa, että yleispyöränä se on surkea, hybridi saattaa olla jopa parempi tässä suhteessa. Cyclocross on tarkoitettu myös maantieajoon mutta sitä ei hiekkatiet pysäytä niinkuin käy helposi maantiepyörällä. Siksi siinä on hieman leveämpi ja karheampi kuvioinen rengastus. Tuollaiseen kauppamatka ajoon ei sovellu maantie eikä cyclocross. Matkaajossa jne ne ovatkin sitten parhaat mitä sinne voi laittaa. sinnehän ne on suunniteltu. Cyclocrossarihan ei ole mikään sattumanvarassa luotu tuotos niinkuin hybridi. Niitä varten on omia kisojakin, joissa yhdistyy maantiet ja maasto.
- martonen
pyörä2 kirjoitti:
No juu siinä olet oikeassa, että yleispyöränä se on surkea, hybridi saattaa olla jopa parempi tässä suhteessa. Cyclocross on tarkoitettu myös maantieajoon mutta sitä ei hiekkatiet pysäytä niinkuin käy helposi maantiepyörällä. Siksi siinä on hieman leveämpi ja karheampi kuvioinen rengastus. Tuollaiseen kauppamatka ajoon ei sovellu maantie eikä cyclocross. Matkaajossa jne ne ovatkin sitten parhaat mitä sinne voi laittaa. sinnehän ne on suunniteltu. Cyclocrossarihan ei ole mikään sattumanvarassa luotu tuotos niinkuin hybridi. Niitä varten on omia kisojakin, joissa yhdistyy maantiet ja maasto.
Sama aihio kuin Pyöräretkelijällä. Lokarein ja tarakkakin on. Ajo päivittäistä ympärivuotista, reilusti yli 10 th/v. Talvella nastarenkain kesällä toisilla vanteilla 32 mm kesärenkaat ja maantiepakka. Tyytyväisyys äärimmäisen korkea aikaisempaan hyvään mutta painavaan spottihybridiin verrattuna. Keveä, hyvä ajoasento, käsille paljon otekohtia, kulkee suoraan ohjaamatta ja vakaa kaikissa olosuhteissa. Hintaeroa on otsikon verran, mutta valinta harkittu. Onnea aloittajalle pyörävalinnasta!
- alkup. Maantiepyöräilijä
Pyörä1 kirjoitti:
Itse olen taas ymmärtänyt että cyclocrossari sopii paremmin ajoon kuin hybridi, jolla taas ei tee millään alustalla oikeen mitään. Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla. (saa karheammat ja korkeammat ja leveemmät kumit kuin maantiepyöriin). Vaihtesitohan tuossa näyttää olevan kunnossa jos shimanon 105 kerran on kiinni niin kyllä sillä pärjää.
"...Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla..." Kasa väittämiä, joissa aika paljon oiottavaa - siis nämä vastaukset tähän sinun väittämääsi :) - CX ei ole maantiepyörä, se on geometrialtaan täysin erilainen. - CX runkoon menee karkeampi rengas, siis tuo pitää paikkansa, eli sitä voi yleispyöränä käyttää kesällä maantierenkailla ja talvella nastoilla. - CX on hyvä aihio geometriansa takia yleispyöräksi, kuten tuossa joku muu todistikin. - CX:ssä on droppitanko, kuten maantiepyörässäkin, joten ajomukavuus on hyvä. - CX ei ole maantiepyörä, vaan kehitetty hyvin lyhyisiin kilpailuihin maastossa. - CX:nä myydään nykyään yleispyörien runkoihin koottuja pyöriä, jotka erottaa mm. korvakkeista. http://fi.wikipedia.org/wiki/Cyclocross http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclocross
- dddddd
pyörä2 kirjoitti:
No juu siinä olet oikeassa, että yleispyöränä se on surkea, hybridi saattaa olla jopa parempi tässä suhteessa. Cyclocross on tarkoitettu myös maantieajoon mutta sitä ei hiekkatiet pysäytä niinkuin käy helposi maantiepyörällä. Siksi siinä on hieman leveämpi ja karheampi kuvioinen rengastus. Tuollaiseen kauppamatka ajoon ei sovellu maantie eikä cyclocross. Matkaajossa jne ne ovatkin sitten parhaat mitä sinne voi laittaa. sinnehän ne on suunniteltu. Cyclocrossarihan ei ole mikään sattumanvarassa luotu tuotos niinkuin hybridi. Niitä varten on omia kisojakin, joissa yhdistyy maantiet ja maasto.
olet täysin pihalla pyöräilystä.
- pyörä3
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
"...Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla..." Kasa väittämiä, joissa aika paljon oiottavaa - siis nämä vastaukset tähän sinun väittämääsi :) - CX ei ole maantiepyörä, se on geometrialtaan täysin erilainen. - CX runkoon menee karkeampi rengas, siis tuo pitää paikkansa, eli sitä voi yleispyöränä käyttää kesällä maantierenkailla ja talvella nastoilla. - CX on hyvä aihio geometriansa takia yleispyöräksi, kuten tuossa joku muu todistikin. - CX:ssä on droppitanko, kuten maantiepyörässäkin, joten ajomukavuus on hyvä. - CX ei ole maantiepyörä, vaan kehitetty hyvin lyhyisiin kilpailuihin maastossa. - CX:nä myydään nykyään yleispyörien runkoihin koottuja pyöriä, jotka erottaa mm. korvakkeista. http://fi.wikipedia.org/wiki/Cyclocross http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclocross
Totta se on tuokin että on kehitetty nimenomaan tuohon omaan lajiinsa. Mutta silti on parempi yleispyörä kuin mikään hybridi tulee ikinä olemaan. (kun siis ottaa huomioon oman käyttötarkoitukseni). Pääosin tulen käyttämään maantiellä ja hiekkateillä matka-ajossa. Päätöshän on jo tehty ja pyörän toimitusta odotellaan. Tietenkin tiedostan että tämäkin jakaa mielipiteitä että onko pyörä hyvä hankinta vai ei. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja itse uskon olevani valitaan varsin tyytyväinen.
- hyvän päätö
pyörä3 kirjoitti:
Totta se on tuokin että on kehitetty nimenomaan tuohon omaan lajiinsa. Mutta silti on parempi yleispyörä kuin mikään hybridi tulee ikinä olemaan. (kun siis ottaa huomioon oman käyttötarkoitukseni). Pääosin tulen käyttämään maantiellä ja hiekkateillä matka-ajossa. Päätöshän on jo tehty ja pyörän toimitusta odotellaan. Tietenkin tiedostan että tämäkin jakaa mielipiteitä että onko pyörä hyvä hankinta vai ei. Kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja itse uskon olevani valitaan varsin tyytyväinen.
olet tehnyt hyvän valinnan,cyclocross pyörä huommattavasti parempi valinta kuin hybridi.
- 8703
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
"...Cyclocrosshan on maantiepyörä, mutta paremmilla rengasvaihtoedoilla..." Kasa väittämiä, joissa aika paljon oiottavaa - siis nämä vastaukset tähän sinun väittämääsi :) - CX ei ole maantiepyörä, se on geometrialtaan täysin erilainen. - CX runkoon menee karkeampi rengas, siis tuo pitää paikkansa, eli sitä voi yleispyöränä käyttää kesällä maantierenkailla ja talvella nastoilla. - CX on hyvä aihio geometriansa takia yleispyöräksi, kuten tuossa joku muu todistikin. - CX:ssä on droppitanko, kuten maantiepyörässäkin, joten ajomukavuus on hyvä. - CX ei ole maantiepyörä, vaan kehitetty hyvin lyhyisiin kilpailuihin maastossa. - CX:nä myydään nykyään yleispyörien runkoihin koottuja pyöriä, jotka erottaa mm. korvakkeista. http://fi.wikipedia.org/wiki/Cyclocross http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclocross
Tulipa mieleeni että pyörämallina ja kilpailulajina cyclocross on todella vanha.Muistelen lukeneeni että cyclocross kisoja on pidetty Belgian suunnalla jo -30 luvulla. Ei ole hybridit eikä maastopyörät niin vanhoja perinteiltään.
- Alkup.vaippapöksy
hyvän päätö kirjoitti:
olet tehnyt hyvän valinnan,cyclocross pyörä huommattavasti parempi valinta kuin hybridi.
Parempi! Mitä se tarkoittaa? Jos ostan kymppitonnin yksipyöräisen ja sanon, että se on parempi kuin cyclocross pyörä, niin olenko oikeassa? Ehkä ymmärrät, että olisi reilua vertailla tuotteita toisiinsa hintatasoltaan samassa kategoriassa. CC on hinnaltaan selvästi hybridiä kalliimpi. Miksi?
- Alkup.vaippapöksy
Alkup.vaippapöksy kirjoitti:
Parempi! Mitä se tarkoittaa? Jos ostan kymppitonnin yksipyöräisen ja sanon, että se on parempi kuin cyclocross pyörä, niin olenko oikeassa? Ehkä ymmärrät, että olisi reilua vertailla tuotteita toisiinsa hintatasoltaan samassa kategoriassa. CC on hinnaltaan selvästi hybridiä kalliimpi. Miksi?
Ei ole olemassa mitään mittaria, millä polkupyörät tai muutkaan tuotteet voitaisiin järjestää hinta-laatusuhteeltaan kiistattomasti järjestykseen paras-huonoin. Henkilökohtaiset arvostukset ja tarpeet tekevät tämän tunnusluvun kehittämisen mahdottomaksi. Olisiko tälläkin keskustelupalstalla aika lopettaa paskanjauhanta?
- hybridiä ja cyclocrossia
8703 kirjoitti:
Tulipa mieleeni että pyörämallina ja kilpailulajina cyclocross on todella vanha.Muistelen lukeneeni että cyclocross kisoja on pidetty Belgian suunnalla jo -30 luvulla. Ei ole hybridit eikä maastopyörät niin vanhoja perinteiltään.
Ei hybridiä ja cyclocrossia ole tarkoituskaan verrata keskenään. Maantiepyörä ja cyclocross ovat samassa hintaluokassa ja ominaisuuksiltaan lähellä toisiaan.
- väärin!!!
hybridiä ja cyclocrossia kirjoitti:
Ei hybridiä ja cyclocrossia ole tarkoituskaan verrata keskenään. Maantiepyörä ja cyclocross ovat samassa hintaluokassa ja ominaisuuksiltaan lähellä toisiaan.
Kyllä se CC on runkogeometrialtaan vielä kauempana maantiepyörästä kuin hybridistä.
- cyclox
väärin!!! kirjoitti:
Kyllä se CC on runkogeometrialtaan vielä kauempana maantiepyörästä kuin hybridistä.
Maantiepyörä / CC-pyörä Specialized Roubaix / Specialized Tricross Koko 58, mittoja: ------------------ Top-Tube Length, Horizontal----582mm/575mm Seat-Tube Angle----------------73°/72.5° Head-Tube Angle----------------72.5°/72.5° Fork Rake----------------------49mm/47mm Trail--------------------------56mm/61mm Wheelbase----------------------1029mm/1038mm Stand-Over Height--------------824mm/824mm Aivan eri geometria juu ;)
- alkup. Maantiepyöräilijä
Alkup.vaippapöksy kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään mittaria, millä polkupyörät tai muutkaan tuotteet voitaisiin järjestää hinta-laatusuhteeltaan kiistattomasti järjestykseen paras-huonoin. Henkilökohtaiset arvostukset ja tarpeet tekevät tämän tunnusluvun kehittämisen mahdottomaksi. Olisiko tälläkin keskustelupalstalla aika lopettaa paskanjauhanta?
...yleispyöräkäytössä on ollut aina muoti-ilmiöitä, joista osa on onneistuneempia kuin toiset ja osa vähemmän onnistuneita. Ennen hybridiä olivat retkipyörät ja nyt näyttää siltä, että tulossa ovat crossarit. Pyörämallin muuttuminen muoti-ilmiöksi ei tiedä sille kovin hyvää. Kun tänäpäivänä menee kauppaan ja ostaa crossarin nimellä myytävän pyörän, niin tietää saavansa melko käyttökelpoisen fillarin crossariksi ja hyvän aihion moneen muuhun käyttöön. Viiden vuoden päästä, kun hintakilpailu on painanut crossarien hinnat alle viiden sadan, ei näin välttämättä ole. Toisaalta pyörätyyppiin ei kaiketi kukaan yhdistä pahimpia pommeja, kuten huonoa hyppykeppiä, säätöstemmiä ja liian leveää satulaa. Kokonaisuutena toivoisi ihmisten ymmärtävän, että on parempi ostaa hyvä runko huonoilla palikoilla kuin toisinpäin. Jos myydään viidellä sataa pyörä, jossa on "XT", niin pitäisi hälytyskellojen soida.
- Pyörä4
cyclox kirjoitti:
Maantiepyörä / CC-pyörä Specialized Roubaix / Specialized Tricross Koko 58, mittoja: ------------------ Top-Tube Length, Horizontal----582mm/575mm Seat-Tube Angle----------------73°/72.5° Head-Tube Angle----------------72.5°/72.5° Fork Rake----------------------49mm/47mm Trail--------------------------56mm/61mm Wheelbase----------------------1029mm/1038mm Stand-Over Height--------------824mm/824mm Aivan eri geometria juu ;)
Eli CC on toisin sanoen hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörässä. Eli kyllä se CC vaan on hyvä vaihtoehto jos tarttee valita maantiepyörän tai sen välillä.
- alkup. Maantiepyöräilijä
Pyörä4 kirjoitti:
Eli CC on toisin sanoen hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörässä. Eli kyllä se CC vaan on hyvä vaihtoehto jos tarttee valita maantiepyörän tai sen välillä.
ehkä kuitenkaan se oleellinen ero. "Eli CC on toisin sanoen hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörässä..." Maantiepyöriä on hyvin erilaisia ja pysymmän ajoasennon saa, kun katkaisee putken vähän ylempää. Triathlon pyörätkin luetaan maantiepyöriksi ja niissäkin on melko pysty ajoasento. Aika-ajopyörät taas edustavat toista ääripäätä. Merkittäviä eroja ovat vähemmän äkkinäinen ohjaus ja korkeammalla oleva keskiö. Ja heti joku heittää linkin maantierunkoon, jossa on loiva kulma :)
- sssshhh
Alkup.vaippapöksy kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään mittaria, millä polkupyörät tai muutkaan tuotteet voitaisiin järjestää hinta-laatusuhteeltaan kiistattomasti järjestykseen paras-huonoin. Henkilökohtaiset arvostukset ja tarpeet tekevät tämän tunnusluvun kehittämisen mahdottomaksi. Olisiko tälläkin keskustelupalstalla aika lopettaa paskanjauhanta?
olet ääliö,ainahan sitä verrataan suunnilleen samaa hintaluokassa olevia.vai vertaatko ladaa ja mersua keskenään.
- selvää ennen
väärin!!! kirjoitti:
Kyllä se CC on runkogeometrialtaan vielä kauempana maantiepyörästä kuin hybridistä.
väittämäsi on tätsin väärin.
- ole juuri
Pyörä4 kirjoitti:
Eli CC on toisin sanoen hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörässä. Eli kyllä se CC vaan on hyvä vaihtoehto jos tarttee valita maantiepyörän tai sen välillä.
toisinpäin? Specialized Roubaix (maantie)/ Specialized Tricross (CC) Seat-Tube Angle 73°/72.5°
- Pyöräretkeilijä
Pyörä4 kirjoitti:
Eli CC on toisin sanoen hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörässä. Eli kyllä se CC vaan on hyvä vaihtoehto jos tarttee valita maantiepyörän tai sen välillä.
Itse vaihdoin ohjainkannattimen nivelletyksi juuri tästä syystä, että crossarin ajogeometriaa olisi helppo muuttaa, niin kuormauksen kuin tiestön ehdoilla retkipyöräkäytössä. Siis, joko lähemmäksi tai kauemmaksi maantiepyörää. Lisäksi asensin kyseiseen aihioon yläotejarrukahvat, joita siinä ihme kyllä ei ollut vakiona. Tuo muuten varmasti lisää turvallisuudentunnetta raskaalla kuormalla ajettaessa vaikeassa maastossa. Crossari oli muuten ainoa vaihtoehto aihioksi, jota edes harkitsin retkipyöräni teossa. Mikä muu se olisi sitten voinut muka olla?
- Pyöräretkeilijä
Pyöräretkeilijä kirjoitti:
Itse vaihdoin ohjainkannattimen nivelletyksi juuri tästä syystä, että crossarin ajogeometriaa olisi helppo muuttaa, niin kuormauksen kuin tiestön ehdoilla retkipyöräkäytössä. Siis, joko lähemmäksi tai kauemmaksi maantiepyörää. Lisäksi asensin kyseiseen aihioon yläotejarrukahvat, joita siinä ihme kyllä ei ollut vakiona. Tuo muuten varmasti lisää turvallisuudentunnetta raskaalla kuormalla ajettaessa vaikeassa maastossa. Crossari oli muuten ainoa vaihtoehto aihioksi, jota edes harkitsin retkipyöräni teossa. Mikä muu se olisi sitten voinut muka olla?
Vielä sen verran yläotejarrukahvojen asentamisesta jälkeenpäin... Asennus on vähän kinkkisempää, jos crossarin ohjaustanko on jokin Ultra Lite, siis jossa tanko on kovin litistetty yläosaltaan. Mitä pyöreämpi tanko on kahvojen kiinnityskohdiltaan, sitä helpompaa on asennus. Itse yläotelisäjarrukahvat toimivat sitten asennettuina täysin riippumatta varsinaisista jarrukahvoista, ja toisinpäin, vaikka käyttävät samaa jarruvaijeria. Mielestäni tosi hieno insinööritaidon osoitus innovaatiosta pyöräilynkin saralla!
- Mä vaan huomioin..
Pyöräretkeilijä kirjoitti:
Itse vaihdoin ohjainkannattimen nivelletyksi juuri tästä syystä, että crossarin ajogeometriaa olisi helppo muuttaa, niin kuormauksen kuin tiestön ehdoilla retkipyöräkäytössä. Siis, joko lähemmäksi tai kauemmaksi maantiepyörää. Lisäksi asensin kyseiseen aihioon yläotejarrukahvat, joita siinä ihme kyllä ei ollut vakiona. Tuo muuten varmasti lisää turvallisuudentunnetta raskaalla kuormalla ajettaessa vaikeassa maastossa. Crossari oli muuten ainoa vaihtoehto aihioksi, jota edes harkitsin retkipyöräni teossa. Mikä muu se olisi sitten voinut muka olla?
..Että ostamassani Rossanossa on jarrukahvat myös siellä missä ne tulee ollakin. lokarit ja tavarateline, kyllä pärjää.
- tarmac/tricross
selvää ennen kirjoitti:
väittämäsi on tätsin väärin.
Parempi verrata Tarmacia kuin Roubaixia Tricrossiin. Roubaix on niin paljon kallellaan CC suuntaan. esim Tarmac/tricross. Wheelbase 1003/1038 mm Head tube angle 73.5/72,5 Fork rake 43/47 mm
- cyclox
tarmac/tricross kirjoitti:
Parempi verrata Tarmacia kuin Roubaixia Tricrossiin. Roubaix on niin paljon kallellaan CC suuntaan. esim Tarmac/tricross. Wheelbase 1003/1038 mm Head tube angle 73.5/72,5 Fork rake 43/47 mm
Totta, Roubaix ei ole kireimmästä päästä, mutta maantiepyörä kuitenkin.
- alkup. Maantiepyöräilijä
cyclox kirjoitti:
Totta, Roubaix ei ole kireimmästä päästä, mutta maantiepyörä kuitenkin.
Eiköhän tuo nimi Roubaix kerro jo aika paljon ;) http://en.wikipedia.org/wiki/Paris-Roubaix
- noissa iso
tarmac/tricross kirjoitti:
Parempi verrata Tarmacia kuin Roubaixia Tricrossiin. Roubaix on niin paljon kallellaan CC suuntaan. esim Tarmac/tricross. Wheelbase 1003/1038 mm Head tube angle 73.5/72,5 Fork rake 43/47 mm
Ei noissa nyt iso ero silti ole. Vähän loivempi ohjauskulma ja sitten ne tilavammat haarukat.
- kyllä hybridiinkään
noissa iso kirjoitti:
Ei noissa nyt iso ero silti ole. Vähän loivempi ohjauskulma ja sitten ne tilavammat haarukat.
Siitähän tässä oli kysymys. Muutama sentti tai aste sinne tänne, who cares?
- alkup. Maantiepyöräilijä
kyllä hybridiinkään kirjoitti:
Siitähän tässä oli kysymys. Muutama sentti tai aste sinne tänne, who cares?
"...Muutama sentti tai aste sinne tänne, who cares" Joo kuka siitä välittää, ajaako lenkkiä hybridillä vai maantiepyörällä :D :D :D Juuri se aste sinne tai tänne vaikuttaa aivan yhtä paljon kuin putkien ohennukset ja oikea muotoilu. Kannattaa sen hyrbiilin jälkeen koittaa hinnat alkaen maantiepyörää ja sitten jotain parin kolmen tuhannen euron alemman keskiluokan pyörää. Sen jälkeen ei enää kirjoita tänne "who care's". ;) Käsittääkseni pyörämitoitus on yhä enemmän taidetta kuin tiedettä! Toiset vain osaavat sen - ja toiset eivät. Cervelo lienee tehnyt siitä eniten tiedettä? http://www.cervelo.com/ http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=558&products_id=1338
- Pyöräretkeilijä
alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:
"...Muutama sentti tai aste sinne tänne, who cares" Joo kuka siitä välittää, ajaako lenkkiä hybridillä vai maantiepyörällä :D :D :D Juuri se aste sinne tai tänne vaikuttaa aivan yhtä paljon kuin putkien ohennukset ja oikea muotoilu. Kannattaa sen hyrbiilin jälkeen koittaa hinnat alkaen maantiepyörää ja sitten jotain parin kolmen tuhannen euron alemman keskiluokan pyörää. Sen jälkeen ei enää kirjoita tänne "who care's". ;) Käsittääkseni pyörämitoitus on yhä enemmän taidetta kuin tiedettä! Toiset vain osaavat sen - ja toiset eivät. Cervelo lienee tehnyt siitä eniten tiedettä? http://www.cervelo.com/ http://velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=558&products_id=1338
Kuitenkin ollaan kai kaikki kovin tyytyväisiä omiin pyörävalintoihin? Ja jos jopa alkup. Maantiepyöräilijä on myöskin tyytyväinen omiinsa, niin "who cares"? Nautitaan nyt keväästä ja keleistä! ..kalustosta huolimatta :-)
- pyörä5
Pyöräretkeilijä kirjoitti:
Kuitenkin ollaan kai kaikki kovin tyytyväisiä omiin pyörävalintoihin? Ja jos jopa alkup. Maantiepyöräilijä on myöskin tyytyväinen omiinsa, niin "who cares"? Nautitaan nyt keväästä ja keleistä! ..kalustosta huolimatta :-)
Torstaina kävin hakemassa tuon oman Cyclocrossin. vielä en ole päässyt kokeilemaan kun on viikonloppu mennyt työn merkeissä, mutta ensi viikolla varmasti tulee jo mentyä jos kelit on niin hyvät kuin ovat nyt olleet.
- harwey
...on kyllä ihan uskomattoman surkea!!! Toivottavasti kukaan ei tee mitään päätöksiä täällä käytyjen "keskustelujen" avustamina. On se ihme ettei voida MISTÄÄN aiheesta keskutella edes puolittain asiallisesti. Oikeesti asioista kiinnostuneet siirtyneet jo toisille foorumeille??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484