Onko kellään kokemusta sveitsiläisistä miehistä? Millaisia he ovat? Entä kokemukset yhteenmuutosta, avioliitosta ja lapsista? Onko kukaan jäänyt ns. ansaan, kun lapset ovat tulleet eli ette voi lähteä kotimaahan Suomeen takaisin koska mies ei anna lasten lähteä? Olisin erittäin kiitollinen vastauksesta ennenkuin tässä suuria muutoksia alkaa tekemään...
Millaisia ovat sveitsiläiset miehet? Vinkkejä?
14
3074
Vastaukset
- tiedän....
Henk.koht. tiedän kaksi suomalaista naista, jotka muuttivat miehen perässä Sveitsiin. Toiselle tuli ero melkein saman tien, ja nyt on erittäin köyhänä yh:na siellä (ex-mies vähän renttu, ei ole rahaa maksaa elatuksia, eikä töitäkään ole saanut). Kohta nelikymppisenä joutuu turvautumaan eläkkeellä olevien vanhempiensa rahalliseen apuun, ja ei kai oikein kehtaa Suomeenkaan takaisin muuttaa. En usko, että suunnitteli elämänsä näin menevän. Toinen on sitten edelleen naimisissa, kotirouvana. Vanhemman polven maastamuuttajia, on jo 50 v. En tiedä miten menee, yhdessä kuitenkin ovat ja kaksi lasta. Ne muutamat kerrat mitä olen nähnyt niin äijä on todella patavanhoillinen konservatiivi mutta kai muuten ihan jees. Sukupuoliroolit sellaiset, että nainen hoitaa kaiken kotona ja muuta elämää ei sitten taida ollakaan.
- kyllä tosi helppoo vastata
KOSKA KAIKKI SVEITSILÄISET MIEHET OVAT SAMANLAISIA.
- ovat.
Sveitsi on vähän sellainen Euroopan reppana. Kansa osin lukutaidotonta. Maa elää lähinnä alhaisen verokannan ja tiukan pankkisalaisuuden (huume- ase- ym. likainen raha) tuomila rahoilla
- Kukka-Molli
Sveitsiläisen miehen tavallisimpiin askareisiin kuuluu juuston ja suklaan syönti. Omituisempi piirre heillä taas on vetää elimensä vetoketjun takaa aina täysien tuntien aikana niin monta kertaa peräkkäin kuin kello lyö täysiä tunteja. Tämä on eräs variaatio matkamallin käkikellosta. Sveitsiläisten kuuluisa jodlaus taas on syntynyt siitä, että vetoketju on edellä kerrotun toimenpiteen jälkeen vedetty liian aikaisin kiinni. Toivottavasti tämä auttoi kysyjää.
- Yleensä
juttusi eivät edes hirveästi jaksa minua kiinnostaa, ja usein skippaankin ne jo pelkästään nimimerkkisi nähdessäni. Myönnän, että se ei ole reilua ja tasapuolista keskustelijoiden kohtelua. Itse asiassa en ollut aikaisemmin viitsinyt lukea koko keskustelua, sillä mielestäni sveitsiläisen miehen prototyypin etsiminen (= mielikuva, joka minulle otsikoinnista syntyi) tällä palstalla on kohtuu naivia toimintaa. Joka tapauksessa, tämän tylsähkön johdannon jälkeen, kiitos Kukka-Molli, sait minut nauramaan ääneen! En yleenä lämpene pippelihuumorille, mutta nyt se vaan kolahti, "eräs variaatio matkamallin käkikellosta"...
- epäilijä
Kaipaisin todellakin ihan asiallisia kommentteja (enkä tällä tarkoita, että ne täytyisi olla välttämättä ollenkaan positiivisia) eikä vastaavia, joita tänne nyt pari on ilmestynyt.
- mietä vähän
Oikeasti, et sinä siellä Sveitsillä elä yhtä vapaasti kuin Suomessa. Sori.
- sweitsi
Erittäin sisäänpäinlämpiävä yhteisö.
- lapsena kiharapeikko itse
Kuule,sveitsiläisyys on pikemminkin kolmen kielen kielitaito omassa maassa kuin erityislaatuinen miehisyys.Tukka voi olla kiharampi ja vaaleita on aika vähän suhteessa italaialismustanruskeaan hiusväriin Sveitsissä.Harvat huusollit keskellä mannereurooppaa ottavat ilolla vastaan joukkoryntäyksiä mistään läheltä Baltiaa tai itäisempää akselia.
- Sveitsissä
No minä olen osan vuodesta Sveitsissä töissä ja viihdyn siellä hyvin. Ihmiset ovat ystävällisiä, elintaso vauraanpuoleista ja rennosta elämäntavasta huolimatta systeemi noudattaa minuuttiaikataulua. Asuisin siellä ihan mielelläni. Suurin osa työtuttavistani on naisia, mutta en nyt ole havainnut miestenkään kuluvan mihinkään ihmeelliseen riskiryhmään aviomiehinä ;-) Mitä tulee huoltajuuskysymyksiin avioerotapauksissa, niin lasten kannalta ei ole koskaan hyvä, jos eronneet vanhemmat asuvat eri maissa. Siis jos teet lapsia Sveitsissä, niin kannattaa laskea sen varaan että sinne jäät joka tapauksessa heidän etuaan ajatellen niin pitkään kun lapset täsi-ikäistyvät. Harva isä antaa kenenkään äidin viedä lapsia toiseen maahan, niinkuin ei kukaan äitikään halua isän vievän lapsia toiseen maahan. Ajattele nyt vähän.
- bitteschon
sveitsi nyt ei todellakaan ole mikaan euroopan reppana! mutta kantsis varmaan tutustua tahan kyseiseen mieheen hieman tarkemmin ennen kun edes mietit minnekaan muuttoa saati sitten lapsia tai muuta. itse opiskelin sveitsissa ja suurin osa kavereistani siella on miehia,itse siis olen nainen. opiskeluaikana minulla oli aivan ihana sveitsilainen poikaystava, ja muutenkin kaikki kaverini ovat mahtavia tyyppeja, suurisydamisia, rentoja ja hauskoja. nykyaan olen naimisissa jo eraan toisen eu-kansalaisen kanssa, mutta harkitsemme sveitsiin muuttoa parin vuoden sisalla, koska molemmat olemme myytyja maan kauneudelle ja elintasolle. mutta eihan se ole kenenkaan kansalaisuudesta kiinni toimiiko suhde, vaan kannattaa unohtaa kaikki muu ja keskittya siihen miten kohtaatte ihmisina. siita ei seuraa kun ongelmia jos katselee toista sveitsinlipun lapi, ja yrittaa sita kautta paatella kannattaako vai eiko. itse en koskaan tunne olevani ulkomaalaisen kanssa naimisissa, eika tunne hankaan.
- kokuuuu
Tulipas nämä kaikki tiedot hieman yllätyksenä.
Ajattelin aina että sveisti on kiva maa ja olisi hienoa käydä siellä joskus..
vähän pettynyt jos tämä on totta. - Anonyymi
Älä Herran nimessä mene naimisiin sveitsiläiset miehen kanssa. Joudut lopun iäksi kultaiseen häkkiin,jossa passaat miestä ja lapsia lopun ikäsi. Ystävättäreni jäi loukkuun eikä mies antanut lasten muuttaa Suomeen. Jos nainen ottaa eron lapset ja talo jäävät miehelle. Osaavat junailla juttunsa niin hyvin. Jos olet umpirakastunut käske miehen muuttaa Suomeen. Mieheni muutti Suomeen ja muutaman vuoden päästä otti käyttöön sveitsiläiset #junttimaan# tapansa. Vaimo laittaa ruuan,tiskaa ,pyykkiä,siivoaa ja tekee just sillein kun hänen äitinsä teki, Mies tuli illalla väsyneenä,kun oli tehnyt pitkän päivän töissä. Oli miehekästä tehdä 12 t työpäiviä ja tuoda rahaa kotiin. Itse olin myös tehnyt koko pitkän päivän. Että näin.... muista että se Sveitsin rikkaus rahoineen ei tuokaan onnea! On vain sliipattu ulkokuori.
- Anonyymi
Se on aika paska maa yhdistää uraa ja perhe-elämää. Miehet kai yhtä yksilöitä kuin muuallakin. Tavallaan ja yleistäen sveitsiläiset muistuttaa suomalaisia hyvin paljon. Kaikki tehdään sääntöjen mukaan. On siinä mahdollisuuksia naisenakin onnistua työuraa tekemään, mutta vaatii tukiverkostoa. Serkullani oma isompi kampaamo ja 2 lasta, siskollani 1 lapsi ja osa-aikatyö yliopistolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821500- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886