Olen hankkimassa pyörätelinettä autoon. Olen katsellut Thulelta erilaisia vaihtoehtoja. Liikenteessä näkee kuitenkin laittomia telineitä tuon tuosta kun valot ja rekisterikilpi ei näy. Kiinnittääkö poliisi mitään huomiota tällaiseen? Sakottaako tai jotain muuta? Eli pitääkö pyörätelineeseen hankkia lisäkilpi? Paljonkohan tuollainen maksaa? Thulella on myös tuote 9762, Thulen oma rekisterikilpi, johon voi itse kirjoittaa rekisteritunnuksen. Onko tuollainen laillinen Suomen liikenteessä?
Lisärekisterikilven hinta ja tarpeellisuus?
13
5038
Vastaukset
- mek.1981
tuskin poliisit puuttuu kyllä niitä niin paljon näkee ettei tahdo valot ja kilpi näkyä. muistan lukeneeni ettei se olisi lainvoimainen se "lisäkilpi" mutta en taasen usko että poliisi siitä sakottaisikaan on se senverran fiksu valoineen päivineen
- 3. kilpi
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Rekisterikilvet/Ylimääräinen rekisterikilpi.htm
- Jyrgenman
Onko missään keskustelua rekisterikilven valon tarpeellisuudesta? Onko tuo joku ikivanha jäänne? Kuka sitä tarvii? Paljon tulisi säästöä , jos jätettäisiin koko komeus pois kaikista autoista..
- dsgethtr
on kai rekisterikilvestä saatava selvää myös pimeällä. Kilpi pitäisi myös pitää puhtaana ja lumetkin voisi puhdistaa jos esim. talvella perä lumeentuu ja samalla se kilpikin.
Kilven valaistuksenkin voisi varmaan toteuttaa ledeillä jolloin ehkä saisi pientä säästöä sähkönkulutuksessa.
- Oiva Pulli
Tuo on totta.Toinen mikä voisi vaatia muutosta on vilkut. Saisivat olla kirkkaammat ja nopeammin villkkuvat. Esim. kiertoliittymään kun ajaa, joutuu katsomaan liian kauan vasemmalle, jotta voi olla varma vilkuttaako vai ei. Ja en tarkoita sitä että villku laitetaan liian myöhään vaan vilkut sijaitsevat sellaisessa paikassa että ne eivät näy konolla siinä tilanteessa
- Jyrgenman
Tarkoitin vaikka sellaista tilannetta, että ohiajavan auton rekkarin haluaisit nähdä.
Etukilpi on valojen välissä. Näetkö sen? Ja kerkeätkö takarekkarin nähdä? - Anonyymi
Minäkin aion käyttää polkupyörän kuljetustelinettä. Auton oma takarekisterikilpi on aika ylhäällä, että itse teline ei peitä sitä, mutta polkupyörät sitten peittävät.
Meinasin tehdä vastaavan lisärekisterikilven kuin mitä Thulella on listoilla ja josta aloittaja mainitsee. Sopivan kokoiseen muovilevyyn piirrän rekkarin.
En ole löytänyt siitä mitään virallista tietoa lisäkilvistä, mutta ehkä itse tekeminen on sallittua, jos noita on myynnissä. Onko tietoa?
En haluaisi ostaa virallista lisäkilpeä, koska työsuhdeauto tulee olemaan minulla vain kolme vuotta ja sitten pitäisi ostaa seuraavaa autoa varten uusi lisäkilpi. Lisäksi käytän polkupyörän kuljetustelinettä kuitenkin aika vähän: kesän aikana melko varmasti enintään 10 reissua.- Anonyymi
Uusi rekisterikilpi maksaa 6,50 euroa, joten suuresta investoinnista on kyse.
Ehdottomasti kannattaa itse askarrella, koska tulee paljon halvemmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi rekisterikilpi maksaa 6,50 euroa, joten suuresta investoinnista on kyse.
Ehdottomasti kannattaa itse askarrella, koska tulee paljon halvemmaksi.Miten saa noin halvalla? Pitääkö sanoa, että joku varasti jommankumman alkuperäisistä?
- Anonyymi
Minä olen ostanut liisareihin lisäkilven. Se pitää muistaa palauttaa auton kanssa ja pyytää leasing-firman virkailijaa kirjoittamaan palautusraporttiin että kolmas rekisterikilpi on mukana.
Tällöin et ole vastuussa jos joku nappaa sen kilven vanhasta autostasi ja törttöilee sen kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten saa noin halvalla? Pitääkö sanoa, että joku varasti jommankumman alkuperäisistä?
Jos mennään ihan sääntöjen mukaan, poikkeus rekisterikilpien lukumäärästä (lupa lisäkilven käyttöön) maksaa 26,00 euroa ja lisäksi tulee kilven hinta 7,50 euroa.
- Anonyymi
Takavalollisia kuljetustelineitä myös vuokrataan. Ei kai silloinkaan yhtä kertakäyttöä varten varmaankaan osteta lisärekisterikilpeä lupineen omaan autoon. Vai onko pakko?
Jos auton oma takarekisterikilpi on niin ylhäällä takaluukussa, että polkupyörän takavalollinen kuljetusteline ei peittäisi sitä kilpeä ja rekisteritunnus olisi myös luettavissa polkupyöriä kuljetettaessa joistakin kulmista jopa kokonaan ja muutoin ainakin osittain, niin onkohan silloin sallittu?
Hm... kannattaakohan ennen reissua käydä kysymässä poliisilaitokselta? Osaavatkohan sanoa? Tuskin tulisivat ulos tarkistamaan, mutta voisin ottaa valokuvia, joissa rekisteritunnus näkyy ja sitten kysyä. :-)- Anonyymi
Lain mukaan rekisteri kilpi on näyttävä aina sekä edessä että takana, siis autoissa.
Kyse ei siis ole siitä onko siinä telineesä valot vai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan603368Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282970- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 111396
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13812