Nakamura Platinum Hybrid hintaan 599:- En mainosta myyjäliikettä, mutta onko hintansa väärtti? Miesten 27-vaihteinen Nakamura Platinum hybridipyörä. Miesten laadukas hybridipyörä on monikäyttöinen liikunta- ja kuntoiluväline. Pyörä soveltuu hyvin työmatka- ja kaupunkiajoon. Pyörän levyjarru on tehokas ja tuntumaltaan turvallinen, myös märällä kelillä. Joustokeula tasoittaa menoa kuoppaisessa maastossa, ja sen voi lukita pidemmillä asfalttiajomatkoilla. 27-portainen Shimano-vaihteisto ja vipuvaihtajat takaavat helpon ja nopean vaihtamisen. Kaksi runkokokoa. Pyörän mukana soittokello, heijastimet, seisontatuki ja polkimet. Pyörässä on tila juomapullolle ja kiinnityspaikka runkolukolle. Teknisiä tietoja: hybridipyörä 6061-alumiinirunko runkokoot 52 cm ja 56 cm 27 vaihdetta Shimano XT vaihteisto hydrauliset Tektro Auriga disc jarrut Alex X-2100 DX CNC vanteet Spinner Enroute joustokeula 63 mm, lukittava
Tässä hyväkin
18
7843
Vastaukset
- alkup. Maantiepyöräilijä
Ei ole hyvä tarjous. Pyörästä joutuu heti vaihtamaan keulan kiinteään, joka maksaa toista sataa, joten todelliseksi hinnaksi tulee yli 700. Kokonaisuutena kannattaa miettiä, että jos pyörää mainostetaan "XT" ja jos kokonaisen XT osasarjan hinta huitelee luokassa 600, niin silloin rungolle ja putkiosillejne ei jää ollenkaan arvoa, eikä kokoonpanokaan maksaisi mitään. Yhtälö ei ole toimiva, vaikka tehdas saisi osat huomattavallakin alennuksella katuhintaan verrattuna. Pyörästä on vain kaksi runkokoa, joten osuvatko kohdalleen? Joku kirjoitti tänne vähän aikaa sitten, ettei kannata ostaa pyörää, jota ei tehdä normaalia viiden koon settiä. Niissä on aina jotain virityksiä, jolla pyörä yritetään saada sopimaan mahdollisimman monelle. Säännöstä on kaksi poikkeusta. Ns JOPO:t, jotka oikeasti sopivat kaikille ja intin Jääkäri fillari, joka ei voi olla väärää kokoa ;) Arvioita oikeasta runkokoosta voi tehdä laskureilla. Fillarilehden sivuilla on listoja laskureista. Käytä minimissään sellaista laskuria, joka vaatii pituuden ja jalan sisämitan. Sillä päästään oikeaan suuruusluokkaan. Monella valmistajalla taulukot ovat suorastaan harhaanjohtavia! http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=22962 Tähän on koottu pääasiat pyörän valinnasta mm. työmatkalle. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=109&conference=613&posting=22000000043149307 Jos haluat tietää enemän pyörän ostosta, niin lue tuo. http://readme.fi/product.php?isbn=9789522201058
- j0ei+
jääkärifillari ei voi olla väärää kokoa? yks kokoko passaa kaikille?
- Joo, siis ei
j0ei+ kirjoitti:
jääkärifillari ei voi olla väärää kokoa? yks kokoko passaa kaikille?
Intin vehkeet ei voi olla väärää kokoa. Alokas voi olla. :D
- fillaristi mies-81
Tuo tarjous kannattaa jättää kauppaan. Kun valmistaja on Nakamura ja kun pyörä on vielä kaiken lisäksi hybridi, niin pakettihan on pyörä, joka ei ole hyvä missään. Tuon kyseisen joustokeulan ainoa hyvä puoli on lukittavuus ja suosittelen vaihtamaan sen suoraan kiinteään haarukkaan aivan kuten nimimerkki alkup. maantiepyöräilijäkin suositteli. Pyörän vaihdevälitykset ovat maastopyörän välitykset, joskin XT on hyvä setti sinänsä. Kaikkiaan tuo Nakamura on markettipyörä, kompromissi ja pyörä joka ei ole minkäänlaiseen ajoon hyvä. Hintakin on päin persettä. Sinuna lähtisin katsomaan joko kaupunkipyörää Fitness-pyörän ympärille (alkaen tonnin hintaluokasta) tai sitten käyttöpyörää Cc:n ympärille. Cc toimii jopa talvikeleissä hyvin. Valitse hydrauli levyjarrullinen setti, ovat nimittäin paremmat ja paljon pitkäikäisemmät kuin v-jarrut. Mikähän kumma pyöräkauppiaiden ilkeä mafia täällä Suomessa on pystyssä kun kaikille yritetään väkisin myydä sitä hybridiä? Vieläpä ryöstöhintaan pyörän todelliseen laatuun ja käyttökelpoisuuteen nähden. Hybridi on pyörä joka ei oikeasti sovi minkäänlaiseen ajoon kunnolla. Poikkeuksena nyt tietenkin hyvin suunniteltu ja toteutettu Tunturi T310, joka jopa toimii. Jätä nyt herran tähden se Nakamura kauppaan äläkä tule ahneen pyöräkauppiaan huijaamaksi.
- välttyä paskalta
jätä myös Cyclorossarit kauppaan. Sekin mainosmiesten keksintö joka ei sovellu mihinkään. Ostat kapea renkaisen fitnespyörän tai sitten maasto pyörän mastton ja maantiepyörän maantielle.
- angsti?
välttyä paskalta kirjoitti:
jätä myös Cyclorossarit kauppaan. Sekin mainosmiesten keksintö joka ei sovellu mihinkään. Ostat kapea renkaisen fitnespyörän tai sitten maasto pyörän mastton ja maantiepyörän maantielle.
Mikä nyt? Harmittaako, että olet itse mennyt ostamaan hybridin? Ostamalla CC:n olisit saanut paljon käyttökelpoisemman pyörän. No, myyt hybridin pois ja korjaat virheen.
- kumpaakaan
angsti? kirjoitti:
Mikä nyt? Harmittaako, että olet itse mennyt ostamaan hybridin? Ostamalla CC:n olisit saanut paljon käyttökelpoisemman pyörän. No, myyt hybridin pois ja korjaat virheen.
Minulla on maantiepyörä maantielle ja maastöpyörä muuhun reuhaamiseen. CC on hybridin tapainen turhake sillä erolla että siinä on kippurasarvet ja 500 euroa isompi hintalappu vaikka osasarjakin on huonompi.
- Mikke
eikös Tunturi T 310 ole enemmän retkipyörä kuin varsinainen hybridi. ?
- cyclox
kumpaakaan kirjoitti:
Minulla on maantiepyörä maantielle ja maastöpyörä muuhun reuhaamiseen. CC on hybridin tapainen turhake sillä erolla että siinä on kippurasarvet ja 500 euroa isompi hintalappu vaikka osasarjakin on huonompi.
Joopa joo... cyclocrossit on suunnilleen samoissa hinnoissa vastaavalla osasarjalla varustettuihin maantiepyöriin verrattuna. Eroa ei todellakaan ole 500 euroa. Vertailun vuoksi: 105-osasarjalla: cyclocross: Focus MARES CROSS 20-G 105 - 1149,00 (ovh 1399,-) http://larunpyora.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=59002540 maantie: Focus VARIADO EXPERT 20-G 105 - 999,00 (ovh 1399,-) http://larunpyora.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=5900245 cyclocross: Felt F35X ovh 1550,- maantie: Felt F75 ovh 1750,- cyclocross: Kona Jake The Snake 1299,- http://www.kauppaveljet.fi/tuote/779/ maantie: Kona Zing 1199,- http://www.kauppaveljet.fi/tuote/517/
- fillaristi mies-81
Mikke kirjoitti:
eikös Tunturi T 310 ole enemmän retkipyörä kuin varsinainen hybridi. ?
No joo. T310 on sellainen retkipyörän ja hybridin välinen pyörä. Aika pitkälle kompromissihan se on. Runko on aika helvetin raskas jostain syystä, mutta tekniikka on hyvää. Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvä ja toimiva paketti. Tyttöystävälläni on naisten runkoinen T310 08. Eipä ole ihmeemmin tarvinnut vielä edes huoltaa. Ketjut rasvaan ja putsaan pyörän tasaisesti niin pysyy ajokunnossa. Jarrupalat vaihdan jossain vaiheessa kun kuluvat nyt ensin loppuunkin.
- ji3
tää oli parhaimmistoa insera xcrossin kansa filalri lehden 06 testissä?!!
- wwwwwwwwwwww
välttyä paskalta kirjoitti:
"jätä myös Cyclorossarit kauppaan. Sekin mainosmiesten keksintö joka ei sovellu mihinkään." Samaa mieltä ollaan. Ehkä cc-fillareita suitsutetaan koska niillä ajetaan cyclocrossia johon sisältyy myös hauska pyöränkanto-osuus.
Fillarifoorumilla oli hauska ketju jossa kysyttiin että jos ajaa cc:llä työmatkaa niin pitääkö siihen sisällyttää tuo kanto-osuus.
Eipä silti jos pyörä tuntuu "omalta" niin silloinhan se on hyvä.
Nykyään melkein kaikki pyörät toimitetaan jonkinlaisella joustokeulalla mikä on hölmö juttu. Hybridin kaltaisessa yleispyörässä ei joustokeulalla tee yhtään mitään, oli keula minkälaatuinen hyvänsä. - wwwwwwwwwwwww
wwwwwwwwwwww kirjoitti:
"jätä myös Cyclorossarit kauppaan. Sekin mainosmiesten keksintö joka ei sovellu mihinkään." Samaa mieltä ollaan. Ehkä cc-fillareita suitsutetaan koska niillä ajetaan cyclocrossia johon sisältyy myös hauska pyöränkanto-osuus.
Fillarifoorumilla oli hauska ketju jossa kysyttiin että jos ajaa cc:llä työmatkaa niin pitääkö siihen sisällyttää tuo kanto-osuus.
Eipä silti jos pyörä tuntuu "omalta" niin silloinhan se on hyvä.
Nykyään melkein kaikki pyörät toimitetaan jonkinlaisella joustokeulalla mikä on hölmö juttu. Hybridin kaltaisessa yleispyörässä ei joustokeulalla tee yhtään mitään, oli keula minkälaatuinen hyvänsä...ja nyt huomasin että ketjuhan on jeesuksen ajoilta mutta eipäs se mitään.
- Anonyymi
moni oon ajellut kuules 20v semmosella läpi vuoden kuten minä, älä ole pätemässä sinäki aina toiset pärjää fiatilla toiset statusautolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
moni oon ajellut kuules 20v semmosella läpi vuoden kuten minä, älä ole pätemässä sinäki aina toiset pärjää fiatilla toiset statusautolla
Hienoa että vastaat 12 vuotta vanhaan juttuun.
- 20
Nakamurasta merkkinä sen verran, että se on urheiluketjun oma merkki, jota on tehty eri tehtailla. ISO-standardien johdosta itse rungot ovat olleet laatukamaa ja merkin XC-pyörällä kiertelin Suomen mtb-kisoja monta vuotta. Harvassa on pyörät, jotka ovat rankaisua vastaavaa määrää kestäneet. Ajoin sillä myös jatkuvaa talvilenkkiä vaihtelevissa oloissa. Kaiken se kestää ja kärsii, sitten se myydään. Niin kävi tällekin pyörälle. Uusi omistaja vielä kiitteli jälkikäteen :). Osasarja oli täysi Shimano Xt. Itse asiassa kaipaan pyörää, vaikka nyt onkin pari hifistelypyörää alla.
Emännällä on saman vm. halvempi Nakamura edelleen alla. Pyörä oli kerran auton kanssa kolarissakin, mutta vain vanne vääntyi. Kaikki erittäin kokenutta pyöränkorjaajaa myöten olivat varmoja, että runko on entinen, muttei ollut vääntynyt lainkaan.
Että se siitä ja sen kestosta. Kaikilla merkeillä on kuitenkin myös ns. halpispyöriä, mutta kun perusasiat on kunnossa, eli runko, niin kaikki on mahdollista. Koon suhteen täytyy vain ahkerasti sovitella pyöriä ja suhteuttaa niitä omaan ajoasentoon ja tapaan. En ostaisi halvinta pyörää, mitä rahalla saa, vaan itselle sopivan. Osasarjaruletissa kannattaa katsoa muutakin, kun että vaihteissa lukee Shimano. Nishiki ja Nakamura ovat olleet laatupelejä jo pitkään, vaikkei niillä olekaan katuuskottavuus kympissä ja näitä on myös keskimääräistä enemmän ihmisillä, jotka eivät osaa huoltaa pyöriä itse=enemmän risoja ja puolikuntoisia pyöriä = huonoja kokemuksia.- Stev
Minulla on ollut Nakamuran highlander jo 10 vuotta ja olen ajanut pirkanpyöräilyt jokavuosi kiitettävällä sijoituksella, pyörä maksoi silloin jotain 400 € eikä moittimista. Vaihteet toimivat hyvin ja levyjarrut vaikka ei ihan kärkipäätä olekkaan.
Moni huippupyörän omistaja on kilpaillut minunkanssa mut sijoituksia niille ei oikeen ole tullut, se on nähkääs niin että syökää kauraa ja polkekaa , unohtakaa huipputuotteet ja ajatelkaa enemmän reenaamista, tässä minun näkemys.
T. Stev - 13
Stev kirjoitti:
Minulla on ollut Nakamuran highlander jo 10 vuotta ja olen ajanut pirkanpyöräilyt jokavuosi kiitettävällä sijoituksella, pyörä maksoi silloin jotain 400 € eikä moittimista. Vaihteet toimivat hyvin ja levyjarrut vaikka ei ihan kärkipäätä olekkaan.
Moni huippupyörän omistaja on kilpaillut minunkanssa mut sijoituksia niille ei oikeen ole tullut, se on nähkääs niin että syökää kauraa ja polkekaa , unohtakaa huipputuotteet ja ajatelkaa enemmän reenaamista, tässä minun näkemys.
T. StevNakamuran Highlanderilla ei maantiellä tee mitään. Kilpapyörään nähden häviät samalla teholla 5 kmh tunnissa. Kun ajelllaan kuntoajoissa hetkellisesti 55-65 kmh vauhteja, ei Highlanderia näy missään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757