Minulla on Klimes-merkkinen, 1963 valmistettu piano. Pianon sisällä on iso "mitali" jossa lukee Seifhennersdorf ja vuosiluku 1884. Minua on alkanut kiinnostamaan, mistä tuollaiset pianot ovat alkujaan lähtöisin. Eräs pianonvirittäjä kertoi, että niitä tuotiin 60 luvulla saksasta, halpoja ja hyviä. Onko kenelläkään mitään tietoa Klimes-pianoista?
Klimes piano
4
5092
Vastaukset
Hei- Voit vetää selvän jaon, että entinen Länsi- Saksa valmisti laatupianot, joissa oli Renner koneisto. Viritystukki tehtiin hyvin.
Itä- Saksan ainoa kunnon viritystukki tehtiin Petrof merkkisiin pianoihin.
Olen 1980 luvulla myynyt kosketinsoittimia.
Katso Googlen kartalta kummallako puolella entistä Saksaa on mainitsemasi paikkakunta ja päättele siitä.
Mutta tavallisesti näet "Renner' leiman vasaroiden päällä tai muun "Renner" merkin.
Näistä voit varmuudella päätellä.
Jos päädyt Renneriin niin onnittele itseäsi laatu ja arvokkaan pianon omistajana.- Anonyymi
Mulla kanssa 1963, viritetty, kuulemma "hyvä runko" soitellut 59v. Myös 3 keyboardia.
- Anonyymi
Mulla oli yks. En sitte jaksanu sitä enää katella joten silppusin sen palasiks kirveellä ja poltin.
- Anonyymi
On se fyysinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621127Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661087- 501070
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731009Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153922Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717857- 89847
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182810Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105729Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51713