Suhde tauon jälkeen?

Jake

Kertokaa miten teillä on suhde jatkunut tauon jälkeen?

Kihlattuni ja minä erosimme 2½ vuoden yhdessäolon jälkeen (hän jätti). Emme tienneet erotessamme täysin olisiko ero lopullinen. Itse toivoin, että suhteemme tulisi vielä jatkumaan. Kuukauden kuluttua hän halusi yrittää uudelleen ja nyt olemme taas yhdessä.

Hieman pelottaa miten tässä tulee käymään. Nyt tyttöystäväni on onnellisempi mitä ennen taukoa. Ja niin olen minäkin. Joten nyt näyttää ihan hyvältä. Mutta miten sitten tulevaisuudessa....

Olemme yhdessä pohtineet suhteemme ongelmia ja pyrimme nyt välttämään niitä ja hoitamaan suhdettamme.

13

2641

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • horo

ei huoria kannata katella ja olla epätoivoinen odottellassa koska huora taas jättää.

• Hehe

Kävi ottamassa vähän parrua varastoon, halkoa liiteriin, pökköä pesään, rojua ränniin. Nyt kestää taas vähän aikaa ilman vierasta, mutta eiköhän se liiteri kohta taas tuoretta täytettä kaipaa.

• Gringoo

Mutta minkäs takia se nyt yhtäkkiä ui liiveihis? ettei vaan toinen hoito ois heittänyt menemään ja sen takia back to normal sun luokse :/

• panettelijoita

katkossa ei tarvitse olla kysymys vedosta vieraisiin vaan vain hengähdystauko ehkä raskaaksi muuttuneesta tilanteesta. jos olette kovin nuoria ja molemmat tarvitsevat vielä omaakin kasvuaikaa, on aivan normaalia haluta hengata hetki erillään. näyttää sitä paitsi ihan positiiviselta että molemmat voitte nyt paremmin kuin aiemmin. omakin suhteeni katkesi hetkeksi, ja tämä irtiotto todella tuuletti tulehtuneita välejä. hyvää vain teki kokea hetkellinen ero ja varmistua että kyseessä ovat aidot tunteet eikä riippuvuus läheisestä. toivottavasti.

• Jake

...minä tiedän ettei hän ole sinä aikana muiden miesten kanssa ollut.

Kiitos ensimmäisestä asiallisesta viestistä :)

• hmm

oli just tota.. en niikun kaipaa sitä henkilöä vaan sitä yhdessäoloa, tajuuko joku tästä mitään :) eli tuntuu et ihan sama kuka tossa vieressä ois kunhan vaan joku ois, mut tän takia enpäs alotakaan uutta suhdetta ennenku oon valmis :)

• Nymphea

Nykyisessä suhteessani ei ole taukoiltu, mutta menneistä suhteista muistan sen, että eron jälkeen oli vähän aikaa todella helpottunut olo, kun pääsi irti kaikesta eroon johtaneesta ahdistuksesta ja sai omaa tilaa. Mutta siinä kuukauden irtioton jälkeen alkaa nähdä asioita uudesta perspektiivistä, muistaa suhteen hyvät puolet ja tulee ikävä oman kullan kainaloon.

Jos ero on johtunut luenne-eroista ja asioista, jotka eivät mihinkään muutu, ero tulee luultavasti uudelleen, koska ihmiset eivät pohjimmiltaan muutu. Jos taas syyt ovat korjattavissa ja molemmat tekevät työtä suhteen eteen, niin suhde voi parantua entisestään.

Olen nähnyt ystäväpiirissäni lukuisia esimerkkejä siitä, että välimatka ja etäisyydenotto on saanut osapuolet tajuamaan, mitä he olivat menettämässä ja mitä oikeasti haluavat, ja yhteenpalaamisen jälkeen vaalivat suhdettaan huolella. Mutta se vaatii molemmilta aitoa sitoutumista suhteeseen.

Elikkäs siitä, mitkä eron syyt olivat ja ovatko asiat muuttuneet parempaan, voit pitkälti päätellä, kestääkö suhde jatkossa.

• mies vain, ei sika

En ota kantaa tilanteeseenne. Toivon teille kaikkea hyvää.
      Ihmetyttää kovasti tällä palstalla näkyvä naisvihamielisyys. Se on usein aivan käsin kosketeltavaa. Mielestäni usein jopa väkivaltaista, vaikkei suoraan. Alan tajuta olevan totta, että viidennes naisista joutuu liitossaan väkivallan uhriksi. Ikävää!

• mr.Män

Sama täällä. Virheitä tekevät kaikki, mutta katkeroituneille näyttää olevan sukupuolikysymys. Turha olla kuvitella, että vastakkainen sukupuoli on jotakin velkaa ja rupeaa maksamaan korvauksia, kun valittaa ja niiskuttaa tarpeeksi. Ihmisten pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja keskittyä oikeisiin ongelmiin.

• Janne

Kerro sinä Jake minulle, miten ihmeessä suhteessa voi olla tauko?!

Jos kaksi ihmistä oikeasti rakastaa toisiaan, haluaa olla yhdessä, niin miten voi rakkauteen tulla tauko? Ei rakkaus nimittäin mielestäni tunne ko. termiä. "Tänään ja eilen rakastin tyttöystävääni, ensi viikko on meillä rakkaudessa taukoa, mutta sitten taas alamme rakastaa." Suoraan sanoen tekisi mieleni kysyä, että mitä helvettiä?!!

Mikä tauko oikeasti on? Tauko on sitä, että toinen tuntee ettei suhde ole sitä mitä haluaisi. Hän kokee ettei yhdessäolo tyydytä hänen tarpeitaan. Eroaminen on kuitenkin vaikea ja kivulias prosessi. Yhteiseen elämään on jo niin totuttu ja toisinaan sekin kuitenkin sujuu ihan suht hyvin. Yksin jääminen olisi ainakin aivan kamalaa. Ei voisikaan enää nojata toisen olkapäähän, eikä viettää rauhallisia sunnuntaipäiviä kotosalla. No meillä on täällä Ostos-TV:n uutuus tuote!! Hyvät naiset ja herrat, saanko esitellä: TAUKO. Otetaan suhteesta vain vähän lomaa, käydään ulkosalla katsomassa josko itsellä olisi kysyntää ja josko löytäisin paremman kumppanin. Tauossa parasta on, että jos flaksi ei käy, niin eipä hätiä. Kaupanpäälle saat 30 päivän palautusoikeuden, eli voit palata etiseen suhteeseesi takaisin.

Sitä se on, tauko nimittäin. On säälittävää nähdä, kun nykynuoret eivät osaa päästää irti. Toista pidetään vain kappaleena omalle hyvinvoinnille. "Tänään mua kiinnostaa, huomenna ehkä ei" -asenne. Eroaminen on vaikeaa ja se satuttaa usein kumpaakin osapuolta. Siihen ei ole olemassa mitään patenttia, jolla voisi kipua lievittää. Tauko on mielestäni kaikista epäinhimillisin vaihtoehto.

Olen kuullut että monet pitävät taukoaan luvaten: kumpikaan ei saa pettää. No mikäs logiikka tässä taas on? Ei olla yhdessä, mutta kuitenkin vähän niin kuin ollaan vai? Kokeillaan että josko ero kävisikin ilman suurempia kipuja, niin sen voisi toteuttaa. Jos taas alkaa vähänkin sattumaan, niin juostaan äkkiä takaisin yhteen. Sitten käsi kädessä odotellaan että ne samat ongelmat ja riidat taas tulevat kohta esiin... Noh, ainahan me voidaan sitten taas pitää vähän taukoa.

• Jake

Siis me emme erotessamme sopineet, että se olisi ns. tauko. Vaan erosimme, ihan tavallisesti. Ymmärrätkö?

Olemme rakastaneet aina toisiamme (jopa sen "tauon" aikanakin). Ero tuli, koska suhde oli huonolla tolalla. Otimme kumpikin toisemme itsestään selvyytenä.

En nyt kerkeä enempiä kirjoittamaan. On hieman kiire.

• Nyt toimii paremmin

Ihan mieletön halipula koko aika kummankin puolelta?! Tauon aikana (asumuserossa,mutta tapailtiin) tosiaan huomasi kuinka toista voi rakastaa ja on se oikea, mekin ihan teinistä asti ollaan oltu kimpassa. Suhdetta takana nyt 18 vuotta eikä paremmin voisi mennä. Jaksamisia.

• Neilikka

Viettäkää ihmeessä aikaa keskenänne kun tunteita kuitenkin on vielä. Ei mitään kiirettä, ei vielä yhteen muuttamista. Odotelkaa kiintymystä, opetelkaa toistenne tapoja ja ennenkaikkea älkää ahdistelko tai painostako toisianne arkipäivän tilanteissa, vapaus hengittää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3994
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2393
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2230
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1592
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe