itse edelleenkin lentopalloa rakastavana, polvettomana kylläkin, katselen tuossa kolmen pojan harrastamista; sählyä, jääkiekkoa, lentopalloa jalkapalloa ja Yuta.
Lentopallo on lajeista ainoa, jossa ollaan niska jäykkäna jo 12 vnä ja valitaan ykköskenttä ja varamiehet (lätkä noin 14vsta - ei varamiehiä). Sitten varamiehet istuu ja paremmat pelaa.
Eihän tällaisessa touhussa eri tahtiin kasvavat kasvavat kaverit malta olla mukana ja koko harrastaja porukka pienenee.
Tämä on tällainen maalaisseura, onko muualla samanlaista ? Tänä vuonna viimeinenkin jo vaihtoi sählyyn, jossa kaikki pelaa ja hauskaa on.
onko lentopalloa tulevaisuudessa
2
545
Vastaukset
- olli
tuo on se varmin keino karkottaa nuoret/lapset harrastuksen parista lajista riippumatta.Toinen hyvä keino on istuttaa pelaaja pelipaikalle, jossa hän ei halua pelata, siis pitkistä miehistä tehdään keskitorjujia, niistä, jotka osaa luistella takaperin tulee pakkeja, jne.. Kyse on aina valmentajan ratkaisuista, ja valmentajan kunnianhimo ei koskaan saisi olla tärkeämpää kuin pelaajien kehittyminen ja lajin parissa viihtyminen.
Kun puhutaan tuon ikäisistä (10-15v) kavereista, tärkeintä harrastuksessa on lajin parissa viihtyminen ja hauskanpito, ja jos jotain ominaisuuksia halutaan välttämättä pelaajakohtaisesti kehittää, tulisi kehittää niitä ominaisuuksia, joita pelaaja itse haluaa ja joissa on jo hyvä (siis jos kaveri haluaa olla hyökkääjä, niin ei tehdä hänestä pakkia, tai jos kaveri on hyvä maalintekijä, niin pyritään tekemään hänestä vielä parempi maalintekijä, eikä mikään keskivertojokapaikanhöylä).
Kehottaisin keskustelemaan asiasta valmentajan kanssa!- Lilo
Minulla on asiasta omakohtaista kokemusta, joten voin vastata, tosin vain omasta puolestani.
Meidän seurassa (Ei tämä nyt mmikään ihan pikkuriikkinen maalaisseura ole, mutta pieni kuitenkin.)raha-asiat määräävät yleensäkin melko paljon miten mennään ja missä.
Meillä on tytöissä junioreita F-A ja kaksi eri tasolla pelaavaa naisten joukkuetta. Poikia on muutama ryhmä ja ne ovat olleet mukana vain vuoden. Seuralla kuluu rahaa kaikenlaiseen matkoista turnausten järjestämiseen, mutta mistä rahat tähän kaikkeen. Omasta mielestäni seuran johto käyttää kyllä rahaa monenlaiseen turhaankin, mutta voin tietysti olla väärässäkin.
Täällä yleensä saadaan avustusta esim. kaupungilta, jos seuran joukkueet pärjäävät. Tämän takia on pakko satsata ykköskentällisiin. Miten ykköskentät sitten tehdään? Valitaan parhaat jo aletaan totuttamaan heitä siihen omaan pelipaikkaan. Meillä kyllä sanotaan, jos joku ei ole tyytyväinen, mutta on sitten toinen asia kuunnellaanko sitä.
Näin voidaan kai sitten varmistaa edes pienen tuen saaminen, koska nykyajan äidit ja isät eivät mielellään osallistu yhteisiin talkoisiin, eivätkä juuri enää teinitkään.
On todella tuttu tilanne istua vaihtopenkillä ja miettiä, että miten tässä näin kävi? Mutta myönnän avoimesti, että siellä kentällä on varmaankin sitten paljon minua parempia pelaajia. Huomautin tästä asiasta valmentajalleni ja hän joutui puolustelukannalla ja käänsi lopulta koko asian minua itseäni vastaan laittamalla sanoja suuhuni. Se oli viimeinen pisara sitten, mutta en lopettanut pelaamista. Tulin siihen tulokseen, että ihan sama mitä tuo ajattelee ja että voisi olla ihan viisasta kokeilla pientä ns. mykkäkoulua, eli kaikki turhat jorinat pois. Ei ole tilanne parantunut. Paiskin edelleen töitä talkoissa ja autan tuomaroinneissa ja toivon, että ensi kausi olisi toisenlainen. Toivo taitaa kyllä olla vähän turha.
Itse olen tottunut istumaan vaihtopenkillä, mutta todellinen istuminen taisi alkaa kuitenkin vasta B-ikäisenä. Siinä vaiheessa tosin monet ikäiseni tytöt lopettivat pelaamisen. Sellaista se on tuo urheilu. Vain vahvat selviävät jne. Luonne siinä hommassa kasvaa ja periksi on turha antaa. Ei hitto mitä tahtojen taistelua se on raha-asioiden takia. Tosin jos kukaan ei suostuisi tällaiseen olisi seura ollut konkurssissa jo hyvän aikaa ja lentopallo loppunut.
Valmentajan puhuttelu voi auttaa, mutta toisaalta, harvoinhan he mitään todella kuuntelevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838