Olen aloitteleva (n. kuukauden pelannut) mokke, ja ottaisin mieluusti vastaan erilaisia vinkkejä.. Kuten että kuinka voi vapaa-ajalla harjoitella, koska tuo harkoissa käynti tuntuu välillä olevan yhtä tyhjän kanssa... Tai siis että suurin piirtein jokainen veto menee ohi maalin, ja se turhauttaa. Ja kuinka parantaa avausheittoa? erikoistilanteet ym. ym. Ihan kaikki vinkit käy, otan vastaan ilomielin...=)
maalivahdit
14
5179
Vastaukset
- toinen veska
juuh,sellastahan se on vähän harjotuksissa että ohi meinaa ne vedot mennä:D
tässä pari vinkkiä miten harjottelen yksistäni:
1: muista tehdä paljon vatsa,selkä yms keskivartalo treenejä sillä siitä on hyötyä paljonki maalivahdille
2:syöttöjä voi harjoitella esim siten että treeneissä jos pelaajat treenavat jotain juoksu yms muuta homaa niin otat kaks törppöä ja laitat ne haluamaasi kohtaan ja yrität tähdätä niiden väliin.Jos joukkueessanne on toinen veska voitte syötellä toisillenne maatapitkin,pompulla...otetaanko harjotuksissanne veskojen avauksia pelaajien kautta?? jos ei,niin ehdota sitä valmentajallesi!!
3: ota superpallo ja viskele sitä kotona sillä suunta on aina arvaamaton ja refleksit kehittyvät..
4:kokeile harkoissa eri syöttö kikkoja esim.pakeille esim jalkojen välistä..
5:jalkojen liikkuvuutta voi harjoitella vaikka kotona telkkarikatsellessa,ne kyllä tarttuvat nopeasti mieleen=)
tässä oli nyt jotain näin aluksi,toivottavasti on edes jotain apua ja tsemppiä peleihin ja treeneihin!! :)- säbäri
Kiitos paljon vinkeistä, tuota superpallon heittelyä oon harrastanutkin jonkin verran. Eilen oli tosi hyvät reenit, melkein puolet ajasta otettiin vaan vetoja ja maalivahti vs. pelaaja treeniä... Joidenkin päähän ei vaan millään uppoo että vedot sieltä vähän kauempaa kuin puolen metrin päästä ja jotkut tulee niin peräkkäin että huh huh.. =( No, tulipahan harjoiteltua lähitorjuntojakin. =D
- toinen veska
säbäri kirjoitti:
Kiitos paljon vinkeistä, tuota superpallon heittelyä oon harrastanutkin jonkin verran. Eilen oli tosi hyvät reenit, melkein puolet ajasta otettiin vaan vetoja ja maalivahti vs. pelaaja treeniä... Joidenkin päähän ei vaan millään uppoo että vedot sieltä vähän kauempaa kuin puolen metrin päästä ja jotkut tulee niin peräkkäin että huh huh.. =( No, tulipahan harjoiteltua lähitorjuntojakin. =D
Missä jengissä pelaat ja millä tasolla??
- minäkinolenpoika
tämä ei välttämättä ole mahdollista mutta voi mennä erityisiin maalivahti treeneihin. koska normaalit treenit tuntuvat olevan ennemmän pelaajille.
- vanha mv
mul on pari pelillist vinkkii mitkä on molken pääpiirteet.eli.pelaa mahollisimman pitkää pystyssä käytä ÄÄNTÄ!!!!(vaikka välillä turhauttavaa)mut pyri rakentaa pelii.mut heittoihin ei muuta oo ku maatapitkin ja harjotteluu ja treeneis on välil hyvä mennä ite mailan kans kentälle pelaamaa ja kuntoo ja peli silmää kehittämää.mul on itellää menny polvi paskaks ja tekis miäl kentälle pikkuhiljaa...kuukaus katottu sivust ja koton tullu heiteltyy palloo...ei paljo jaksa sellanen innostaa!yks on kans et ottaa nauhalle telkkarist säbä pelei ja kattelee siält mallii.
- toinen veska
sellastahan se on kun tulee puolen metrin päähän vetämään ni mukavasti läsähtää=) itse olin meidän miesten joukkueelle yhen harjotuksen maalissa ja sieltä tuli yks niin kova tykki et persielleen meinas lentää..:D oon siis tyttö veska ja treenaan sekä tyttö että poika joukkueessa...:) monestiko viikossa treenaatte?! onko teidän hallilla esim yleisurheilutilaa jossa vois harjoitella pitkiä avausheittoja?? itse nauhoitan pelejä telkasta ja yritän ottaa niistä mallia..:) kesällä on myös maalivahtileirillä helsingissä ja täytyy sanoa et se oli tosi hyödyllinen...
- vanha mv
toinen veska kirjoitti:
sellastahan se on kun tulee puolen metrin päähän vetämään ni mukavasti läsähtää=) itse olin meidän miesten joukkueelle yhen harjotuksen maalissa ja sieltä tuli yks niin kova tykki et persielleen meinas lentää..:D oon siis tyttö veska ja treenaan sekä tyttö että poika joukkueessa...:) monestiko viikossa treenaatte?! onko teidän hallilla esim yleisurheilutilaa jossa vois harjoitella pitkiä avausheittoja?? itse nauhoitan pelejä telkasta ja yritän ottaa niistä mallia..:) kesällä on myös maalivahtileirillä helsingissä ja täytyy sanoa et se oli tosi hyödyllinen...
mistä noista maalivahti leireistä löytyy lisä infoo?tekis miäl lähtä sellaselle.onko muuten hirveen kalliita?meil on ihan törkeen pien sali...eli ainoot kunnon treenit on 5div.sarja pelit.
- säbäri
Pelaan naisten sarjassa, divarissa Etelä-Suomessa... Kyllä ne muuten nyt totteli, kun muutaman kerran karjasin että kauempaa ne vedot prkl!
- toinen veska
mä löysin salibandy lehestä tietoa ja sit salibandy.netistä niistä leireistä...olihan se aika kallis ( en kyl hintaa muista) mut opetus oli tosi hyvä ja sain kyllä evääksi hyviä neuvoja ja kikkoja joita en olis muuten huomannu..
sitä muuten piti nämä sm-liigan veskat ja ihan huippu tyyppejä olivat:) - vanha mv
toinen veska kirjoitti:
mä löysin salibandy lehestä tietoa ja sit salibandy.netistä niistä leireistä...olihan se aika kallis ( en kyl hintaa muista) mut opetus oli tosi hyvä ja sain kyllä evääksi hyviä neuvoja ja kikkoja joita en olis muuten huomannu..
sitä muuten piti nämä sm-liigan veskat ja ihan huippu tyyppejä olivat:)täytyy alkaa ettimää mistä löytyy.vois tehä ihan hyvää itellekki.toivottavast ne ei ihan hirveen kalliita oo.
- toinnen veska
vanha mv kirjoitti:
täytyy alkaa ettimää mistä löytyy.vois tehä ihan hyvää itellekki.toivottavast ne ei ihan hirveen kalliita oo.
ei se leiri sinänsä niin kallis ollut,mut mulla tuli vielä lentoliput ja muut menot siihen kaupan päälle ni se oli jo aika kallista..:/
- säbäri
Heitoissa tuntuu olevan suurin probleema. Sitä jotenkin hätäilee turhaan ja ei sitten osaa katsoa tarkemmin että mihin heittää ja miten. Ja sitten se tekniikka..? Miten saa heitettyä kovia? Siis vartalonkierrolla vai tuosta korvanvierestä kyynärpää edellä vai..? Sillä vartalonkierrolla saa ehkä voimaa enemmän. Kannattaa vissiin nousta seisomaan? Kertokaa vinkkejä jos löytyy... Saako maalivahti muuten potkia palloa hlvettiin siitä maalialueelta tai yleensäkään? Kiitos etukäteen.
- vanha mv
mulle ei oo koskaa tullu mitää sanomist ku oon potkinu läpiajosta karkaavii palloi vastustajan päätyy.ei muista mitä säännöt sanoo.miä heitän ainaki sivultaja kyl se tarpeeks kovaa lähtee...ainaki kovempaa ku monet meiän vetäjistä.tai sit se vaa tuntuu sille!veikkaan et menee sinne 120-140km/h.ite tukkään heittää myös sillee et ponkaset ittes vauhtii ja meet polville ja siintä heittää.siin on etuna et sul on vauhtii valmiina ja pääsee melkö lähelle lattiaa heittämää.kesäl on hyvä mennä jonnee meren tai järven rantaa heittelee littanii kivii ja saada mahollisimman monen pompun kanssa kivi kauas.kyl sit aina jotaa keksii.
- moke
Mainostaisin taas osoitetta:
http://db.cs.helsinki.fi/~jmmkopon/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
Sieltä löytyy vinkkejä maalivanhdeilta ja paljon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227