tästä oon kuullu niin montaa eri juttua...et jos jollai ois factaa, nii kiitos!
mistä nimi ac/dc?!
10
1678
Vastaukset
- Brian
AntiChrist/DemonsChild Tällaista olen kuullut.
- simo
ac= vaihtojännite
dc= tasajännite- olio
Sen takia käynkin juuri sähkölinjaa! :)
- fani
totuus: Nimi tulee alunperin pölynimurin kyljestä jossa luki ac/dc (ac = vaihtojännite ja
dc = tasajännite)- Luigi Galvani
Jännite on englanniksi "tension"; useammin käytetään kuitenkin jännitteen yksiköstä johdettua sanaa "voltage".
"Current" on virta.
AC = alternating current = vaihtovirta
DC = direct current = tasavirta
Ei virtaa ilman jännitettä, sanoo Georg Simon Ohmin mukaan nimetty Ohmin laki, mutta virta ja jännite ovat sittenkin vahvasti eri käsitteitä.
Hivenen tarkkuutta väitteisiin sentään!
- Metal Heart
AC / DC = Vaihtovirta / Tasavirta
- metanolman
mäkii ajattelin et toi sähköopillinen teoria tohon nimeen on se oikeempi...
- Jaymzz
AC/DC voi tarkoittaa myös biseksuaalia henkilöä elikkä joka on sillai both ways AC/DC.
Anguksen porukan tapauksessa nimi tulee kyllä vaihto/tasavirrasta. Muistaakseni tarra oli kuitenkin Youngin veljesten mummon ompelukoneessa eikä pölynimurissa. Ihan 100% varma en ole, mutta se minulle anteeksi suotakoon...
- Serpentum
Eikö se ollu joku vaihtovirta/tasavirta juttu. Ainakin noiden lyhenteiden perusteella.
- J Eraze
...Youngit meinas jo ihan alkuvaiheessa vaihtaa sen nimen kun Malcolm kuuli ohimennen taksikuskilta, että se (AC/DC) tarkoittaa myös bi-seksuaalia...! Näin muistan yhden tutun AC/DC -fanin mulle väittäneen.
Hehh...!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232