permis?!

Lily

Mä otan permikset n. kahen viikon päästä!
Mitä mieltä ootte permiksen otosta? Ja onko sitä vaikee "hoitaa"? Ja kun sen ottaa ni pitääkö kaks seuraavaa päivää en jälkeen olla pesemättä hiuksia? ku mun yks kaveri sano et pitäs!?
Saako hiukset harjaamalla suihkun jälkeen suht koht suoraks?

9

2811

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutri

      Oletko koskaan ennen ottanut? Olisi hyvä, jos kampaaja arvioisi pikaisesti sen, minkälaiset aineet ja miten isot rullat tarvitaan. Joillakin tulee kihara vähemmästä ja isommilla rullilla, joillakin oikenee, ellei käytetä tarpeeksi tehokkaita aineita ja pieniä rullia. Mieti myös itse valmiiksi, miten aiot kiharrettua tukkaasi pitää, siis suorana (heh, kiharat suorana) auki, vai laitatko sen jotenkin, sekin vaikuttaa siihen, minkälainen kihara laitetaan.

      Ei ole kovin vaikea hoitaa. Mielestäni kannattaa kuitenkin aina käyttää jotain hoitoainetta, itse käytän hiuksiin jätettävää, mutta voi olla makuasia. Olen käyttänyt sekä kampaajalta ostettavia että kaupan halpistuotteita, enkä ole huomannut niissä mitään eroa - mutta kaupan tuotteiden välillä on kyllä eroa, eli ainakin kokeilemalla löytää sellaisen, joka ei vedä hiuksia kuiviksi. Jos hiuksesi ovat hyväkuntoiset ennen permanenttia, niin ei kunnolla tehty permanentti niitä huonokuntoisiksi tee.

      Muistaakseni nykyisin saa permanentin jälkeen pestä hiuksia vaikka miten pian, mutta en nää mitään järkevää syytä tehdä sitä. Permanentatut hiukset ei rasvoitu millään, eikä ne nyt parissa päivässä ehdi likaantuakaan. Ylipäätään hiuksille ei tee hyvää pesu joka päivä tai edes joka toinen päivä. Mutta jos välttämättä haluat pestä jo vaikka seuraavana päivänä, niin kysy kampaajalta, kuinka pian saa pestä. Ainakin minun kampaaja sanoi, että pesemistä haitallisempaa on se, jos hiuksia "laitetaan" eli tarkoituksella suoristetaan silloin heti permanentin jälkeen. Niitten pitäisi (tuon kampaajan mukaan) antaa olla melko rauhassa pari päivää ja sen jälkeen vasta alkaa laittaa, jos siis haluaa niitä jotenkin laitella. Saa tietty harjata, mutta ei pitäisi enempää käsitellä.

      En ihan ymmärtänyt tuota viimeistä kysymystäsi. Permanentatut hiukset kannattaa selvitellä aika huolellisesti pesun jälkeen (mielellään sen hiuksiinjätettävän hoitoaineen kanssa) eikä vain vetää harjalla läpi.

    • Lily

      ..että jos haluaa vaik seuraavaks päiväksi suorat hiukset, niin eikö ne kannata harjata suoraks edellisenä iltana!?
      Kiitti vastausesta! =)

      • kutri

        Jos haluat ihan oikeasti suoriksi ne permanentatut hiukset, niin ei se taida ihan harjaamalla onnistua, kyllä permanentatut on kiharat. Öh tuota miksi haluat permanentin, jos siis haluat suorat hiukset? Jos permanentatut haluaa suoriksi, niin pitäisi varmaan käyttää jotain suoristusrautoja?


      • Lily
        kutri kirjoitti:

        Jos haluat ihan oikeasti suoriksi ne permanentatut hiukset, niin ei se taida ihan harjaamalla onnistua, kyllä permanentatut on kiharat. Öh tuota miksi haluat permanentin, jos siis haluat suorat hiukset? Jos permanentatut haluaa suoriksi, niin pitäisi varmaan käyttää jotain suoristusrautoja?

        Ku parturi sano et jos ne harjaa suihkun jälkeen ni ne ei mee nii kiharaan.. Jos haluu et ne on kiharat ni muotovaahtoo märkiin hiuksiin!


      • kimuli
        Lily kirjoitti:

        Ku parturi sano et jos ne harjaa suihkun jälkeen ni ne ei mee nii kiharaan.. Jos haluu et ne on kiharat ni muotovaahtoo märkiin hiuksiin!

        Sillon kampaajasi on aikeissa tehdä sinulle loivan kiharan...Voit kammata sen suihkun jälkeen,ja jättää kuivamaan mahdollisimman suorana,mutta silti se laineilee.Ei se tule näyttämään samalta kuin hiuksesi nyt...ei niin suorilta!Voit siis pitää niitä laineilevina,tai juuri muotovaahdolla aivan kiharana.Mutta muista että alkuun kiharat hiuksesi voivat tuntua vaikeilta,ja hankalilta,mutta se helpottaa kyllä parissa viikossa kun kihara laskeutuu hieman ja "muotoutuu"...Juu,ja pari päivää pitäis kestää pesemättä!


    • AaDa

      ...permis muutama vuosi sitten. Ei kannata hankkia, jos yhtään epäilee katuvansa sitä jälkeenpäin. Kiharaan kyllästyy nopeasti, ja lisäksi permanentti kuluttaa hiusta ihan mielettömästi. Itselläni permis kesti hyvännäköisenä n.3 kuukautta, jonka jälkeen hiukset olivat jatkuvasti yhtä hamppua. hoitoaineet auttavat hiusta, mutta rasittavat päänahkaa. Permiksen ainoa poistotapa on leikata permanentattu hius pois. Hiusta ei saa kampaamalla suoraksi, ja suoristusrautojen käyttö on aikaa vievää ja jokseenkin vaikeaa (rasittaa hiusta lisää!). kehotan jättämään permiksen hankkimisen, ja kokeilla vaikka helpompia sormikiharoita yms. vastaavia.

      • kimuli

        Kyllä permanentin voi suoristaa suoristuspermanentillä.Omani suoristettiin sillä,eikä se edes kuluta hiusta enempää...kihara on muotona kuivattava.Kun suomalainen poikkileikkaukseltaan pyöreä hius väännetään väkisin soikeaan muotoon,voi olla varma et aina latva kuivuu.Yksi sääntö on se että mitä kiharampi,sen enemmän kuivattaa...Ja jos hius on jo ennestään kuivuuteen taipuvainen,karhea laatuinen,niin eikun paranee...Kampaajien pitäisi kertoa rehellisesti kelle kiharan voi laittaa,kelle ei...Ja hoitoaineesta sen verran että sen voi levittää pelkkiin latvoihin kun viitsii nähdä sen verran vaivaa,eikä päänahka näin rasvoitu sen vuoksi nenempää!!

        Itse olen kerran kieltäytynyt tekemästä permanenttiä.Onneksi,sillä joku muu sitten teki sen ja lopputulos oli kamala...Pitkät hiukset poikki ja poikamalli tilalle...


    • Lily

      maksaako se suunnillee jotai 50€? mulla on olkapäille ulottuvat hiukset!

    • Anonyymi

      Olitko tyytyväinen permikseesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe