Kaupasta hyvä hilseshampoo...?

tähtönen

Pahaksi onnekseni huomasin pääsäni hilsettä jokin aika sitten,ja kysymys kuuluu:Mikä olisi tehokas shampoo-merkki,joka oikeasti poistaa hilseen?!

5

6719

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janis

Hei!

Usein hilseen taustalla on hiuspohjan kuivuus, bakteerit tai tulehdus.
      Jos hiuspohjasi on kuiva, osta kampaamoliikkeestä laadukasta hiuspohjaa (huom! ei siis hiuksia) kosteuttavaa shampoota.
      Pese 2 x viikossa, jos tarvetta useammin niin muutamalla valmistajalla on hellävarainen vaahtoshampoo joka käy päivitt. pesuun. Vahtoshampoo tarkoittaa että shampoon koostumus on kuin muotovaahtoa.

Kosteuttamalla pääsee kuivasta hilseestä, voit myös tarvitt. käyttää hiuspohjaan luonnonöljyjä.

Rasvainen hilse ja tulehduksen aiheutt. onkin jo hankalampi juttu. Jos haluat niistä pysyvästi eroon olisi selvitettävä ja hoidettava aiheuttaja, ei pelkästään oire (=hilse).

Apteekkien/kauppojen hilseshampoiden vaikuttavat ainesosat ovat aina lähes samat, valmistajasta riippumatta. Lievittävät hilseilyä alkuun, mutta kun käytät pidempään niin muodostuukin vastustuskyky ja käytät sitten minkä merkkistä hilsesh. tahansa niin hilse palaa.

Parasta olisi jos voisit käydä näyttämässä hiuspohjaasi ammattilaiselle. Niitä on pääkaupunkiseudulla muutama ja ympäri suomea yht. noin 30 ammattitaitoista hiuspohjaongelmiin perehtynyttä liikettä.

Etsi netistä vaikka hakusanalla hiuspohjaongelmat.

• it's me

Mäkin huomasin jonkun aikaa sitten hilsettä itelläni ja testailin eri shampoita. Head&Shoulder on ainakin hyvä,se toimi mulla.Sarjaan kuuluu monia erilaisia shampoita josta voit valita.

• Anonyymi

Hilseily johtuu monesti sienestä eikä bakteerista. Myös kuivuus aiheuttaa kuten mainitsit.

• tom

Mulla lähti hilse Dove:n hilseshampoolla. Ei kuivata päänahkaa vaikka pesen hiukset päivittäin.

• Anonyymi

Elä missään nimessä pese hiuksia päivittäin. Jos peset ne päivittäin niin kehon oma öljyn tuotanto kiihtyy pitääkseen hiukset kosteina, joten kannattaa pestä max 3 kertaa viikossa. Itse olin tuossa 2v pesemättä hiuksia shampoolla/saippualla. Hieroin vain vettä kunnolla joka päivä ja hiukset oli erittäin hyvässä kunnossa. Jos käyt joka päivä suihkussa niin käytä vettä joka toinen päivä pelkästään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      44
      595
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      513
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe