Haaveenani on oppia soittamaan selloa, mutta minua askarruttaa, että voiko selloa oppia soittamaan vielä aikuisiällä? Nuorena kävin muutaman vuoden musiikkiopistossa pianotunneilla, mutta pelkästään korvakuulolla soittaminen ei oikein onnistu.
Minulla on käsitys, että sellon soitto tulisi aloittaa jo alle 10-vuotiaana. Onko siis selloa mahdollista soittaa ilman hyvää korvakuuloa ja vieläköhän soittotaidon voisi oppia? Tietenkin kokeilemalla se selviää, mutta ennen sellon hankkimista, olisi mukava kuulla muiden kokemuksia.
Sellon soitto aikuisiällä
1
1452
Vastaukset
- Viulun soittaja
En nyt tiedä miten tilanne on Sellon kohdalla, mutta itse olen soittanut pianoa reilut 20 vuotta. Viulunsoiton aloitin 3 vuotta sitten.
Juuri tuo: "Et voi enää oppia soittamaan kun et sitä aloittanut kun olit pikku pentu".
Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Totta kyllä, että virtuoosiksi ei enää ehdi, mutta hyväksi soittajaksi kylläkin ehtii vielä oppimaan.
Tosin itselläni on piano taustalla, mutta tunnen monia ihmisiä jotka ovat opetelleet soittamaan aikuisiällä kuka pianoa, kuka harmonikkaa. Nämä ihmiset ovat oppineet taiden niin hyvin, että voidaan sanoa, että he osaavat soittaa.
Joten: miksi et oppisi soittamaan selloa? Työtä se kyllä vaatii, mutta mikä tulisi ilmaiseksi?
Älä huolehdi tuosta korvakuulosta, se kehittyy ajan kanssa. Ainoa mitä on tehtävä on kuunneltava, että soitto on puhdasta.
Musiikkiopistoissa on myös avoin osasto jossa voi opiskella soittamista omakustannushintaan. Tuolla osastolla ei tarvitse tehdä mitään tutkintoja mutta kukaan ei kiellä niiden tekemistä. Mitä jos ottaisit yhteyttä lähimpään musiikkiopistoon? Sieltä saat lisätietoja soittamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803