Pomo haukkui lyttyyn

Aamu pelottaa

Kävi niin että uutena työntekijänä sain huonot ohjeet työhön ja tein sen vuoksi virheitä. Pomo soittaa kotiin ja haukkuu lyttyyn, eikä anna edes selittää. Työpaikkani saan kuitenkin pitää, vaikkakin toisissa 'vähemmän vaativissa' tehtävissä. Mieli on ihan maassa ja melkein itkettää. Ja etenkin hävettää sillä tieto virheestäni on jo varmasti levinnyt muillekin työntekijöille. Millä saan itseni aamulla ylös ja työpaikalle? Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

16

6571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äntee

Kaipa pomolla oli huono päivä...
      Näytätä tulevaisuudessa mitä OIKEASTI osaat ja vastaisuudessa muistat kysellä mahdollisimman paljon. Se ei tee sinua yhtään "typerämmäksi" että kyselet, vaan se että et.

Tsemppiä huomiseen!

• esimies

Huonoa käytöstä esimieheltä. Ei tuollaisia asioita hoideta puhelimessa eikä varsinkaan työajan jälkeen. Asioilla on aina kaksi puolta. Esimiehen tehtävä on varmistaa uuden työntekijän riittävä opastus ja varmistaa että homma sujuu.

Toki sinullakin on velvollisuus kysyä jos jokin on epäselvää ja vaikka varmistella työtovereilta/pomolta että homma sujuu oikeaan malliin.

Mutta kuten sanoin, ei asioita hoideta yksipuolisesti huutamalla vaan keskustelemalla ja faktoja esittämällä. Äärimmäisen huonoa esimiestyöskentelyä.

Aamulla rohkeasti vain töihin. Älä välitä mitä muut ajattelevat, todennäköisesti eivät ollenkaan niin pahasti kuin luulet. Saattavat jopa olla pahoillaan pomosi käytöksestä mutta riippuen työilmapiiristä eivät välttämättä tuo sitä esille.

Koita keskustella asiasta pomosi kanssa ja kerro että teit parhaasi mutta olisit tarvinnut hieman paremmat ohjeet. Kyllä se siitä! Ja kun pomosikin on nukkunut yön yli saattaa asenne olla toinen.

Tsemmpiä!

• Maria

mun pomo haukkui mua narkkariksi kun nenä valui nuhasta ja uhkasi laittaa huumetestiin. Kun valitin että ranteita särkee se sano että mulla on sankkeri. eiks ole ihanteellinen pomo...Sanoinkin itseni irti samalla viikolla...

• kauhistunut
        Maria kirjoitti:

mun pomo haukkui mua narkkariksi kun nenä valui nuhasta ja uhkasi laittaa huumetestiin. Kun valitin että ranteita särkee se sano että mulla on sankkeri. eiks ole ihanteellinen pomo...Sanoinkin itseni irti samalla viikolla...

Missä näitä tämmösiä töitä on ?

• Liikaa on
        kauhistunut kirjoitti:

Missä näitä tämmösiä töitä on ?

Niitä on monessakin paikassa. Minulla itselläni on sellainen paikka. Vuosi sitten olisin voinut poistua ilman irtisanomista. Hän pomo huusi yhtä soittoa puolitoista viikkoa. Ikääkin on aika paljon ja siksi en poistunut heti. Nyt pitäisi kurssin takia saada lomaa, mutta kas, eipä se nyt käykkään. Yleensä muulloin mies käy aina puhelemassa henkilökunnalle, että teitä on liikaa.

• On niitä kokemuksia

Voi kuule, on niitä kokemuksia. Minua, silloista viisikymppistä pomo haukkui kaikkien kuullen liian vanhaksi työelämään, vaikka työni tein siinä kuin toisetkin. Tämä haukkuminen tapahtui yhteisessä palaverissa oikein julkisesti nimeltä mainiten pirullisen ivallinen virnistys suupielessä. Sen verran vieläkin jäytää se asia, että olisiko työsuojelupiirille ilmoitettava?
      Arvaa tuntuiko mukavalta. Koetin kestää, en uskaltanut kuin vähän kommentoida lopputilin pelossa. Nyt kun olen putkessa olen kirjoittanut paljonkin tämän pomon toilauksista, johonkin pitää purkautua.

• Maria

Minä olen piirtänyt sarjakuvia työpaikkakiusaamisesta. Voisinkin lähettää ne johonkin kustantajalle ...
        Työntekijät on liian kilttejä panemaan vastaan, muuten maine menee ja työpaikka,Jos potkut tulee saahan pomo jonkun toisen vielä kiltimmän töihin jota voi orjuuttaa pienellä palkalla. Mun pitäisi tehdä kaikki lauantait vaikka on muitakin jotka voisi tehdä niitä. Siitähän se kina lähti. Kohta oon vapaa...iiihanaaa!..

• Nina

Mulle kävi aivan samoin. Vanha työntekijä opetti väärin ja sitten mun työpisteen vieressä käytiin mulle huutamassa ja haukkumassa mut tyhmäksi ja idiootiksi, koska en ollut kyseenalaistanut opetusta.

• RenttuReiska26

jos ei vittuilua kuulu niin sillon hommat on menneet hyvin..kiitoksen sanomiseen on työnantajilla tosi suuri kynnys..olen itekin kuunnellut vittuilua..mut jos ei siitä välitä niin välttämättä ei tuu fuduja vaikkas tulis vittuilua useampaankin otteeseen..näin se menee..

• mitä ihm....

Te ihmiset olette töissä????????

Alaisen perehdyttäminen on työnjohtajan vastuulla ja työnjohtaja on vastuussa myös virheistä varsinkin jos opetus on ollut puutteellista.

Eikö teidän työpaikoilla ole luottamusmiehiä???

Ei minun ajanlaskuni mukaan eletä enää 1900-luvun alkua....

• Ei nuollut

mitään virkaa. He ovat puolueellisia paskoja ja herrojen perseen nuolijoita.

• haukuttu

Ilkeä pomoni sai kenkää!! Luonteensa takia, oli loukannut niin monia. Minäkin kerkesin monet itkut turhista haukuista itkemään. Nyt vielä pomon hännystelijä on saamassa lähtöpassit, minun paikkani pysyy, koska hyvän työntekijän maineessa.
      Voikun aina kävisi näin!

• Sivusta seurannut

Meille tuli uusi, fiksun oloinen ja sanavalmis tyttö töihin sisäisenä siirtona toiselta osastolta. Oli oikein mukava, opiskelikin vielä töiden ohella.
      Koulutus tehtävään hoidettiin kahdessa tunnissa, vaikka tyttö pyysi vähän pidempää perehdytystä.
      Noh, sitten vain töihin.
      Kas kummaa, kouluttaja oli unohtanut kertoa muutaman todella tärkeän asian, ja tyttö teki kaksi virhettä.
      Tuli siirto takaisin vanhoihin tehtäviin, jotka opetetaan hänelle uudelleen kun 'hän on kerran niin hidas oppimaan'.
      Olin ja olen vieläkin järkyttynyt moisesta.

• Duunari

Olen minäkin aina silloin ja tällöin jonkunasteisia "kämmejä" tehnyt ja pomot ovat alkaneet siitä rähisemään mutta enpä ole kauaa jaksanut sitä suunsoittoa kuunnella. Enkä varsinkaan tuollaisissa tapauksissa kun syynä ovat olleet huonot ohjeet.
      Olen yleensä siinä vaiheessa avannut oman sanaisen arkkuni ja käynyt vain tylysti vastaiskuun.

Kyllähän siinä välit johtajien kanssa ainakin vähäksi aikaa ovat tulehtuneet mutta eipä heidän kanssa tarvitse parhaita kavereita ollakkaan..

Muutaman kerran on heidän taholtaan alkanut tulla uhkauksia irtisanomisesta, mutta kun olen alkanut ammattiyhdistyksellä uhkailemaan ja sillä tavalla kyseenalaistamaan irtisanomisen laillisuutta, niin olemme sitten "sopuun" tulleet. Kyllähän he sitten ovat aikanaan jonkun tekosyyn (a`la tuotannolliset syyt) keksineet millä heittää minut pihalle mutta eipä se elämä siihen lopputiliin ole päättynyt.

Ainoastaan yhden kerran olen suostunut lähtemään ilman sen kummempaa rähinää ja sekin vain sen takia kun oli muutenkin niin huonot hommat ja vielä huonompi palkka. Kyllähän siinä kuitenkin sai kaupan päälle vielä irtisanomisajan palkan kotona laiskottelemisesta.

Ei siitä takaisin sanomisesta ole siis mitään muuta haittaa kuin korkeintaan irtisanominen.
      Mutta ei mikään työpaikka ole niin tärkeä että sen takia pitäisi alkaa kuuntelemaan kutakuinkin ihmisarvoa alentavaa vittuilua.

• Salla

Mun pomo on haukkunut mut ja työkaverini epäpäteviksi... Ja työ mitä teen...olen vaatekaupassa myyjänä ja se mikä oli syy haukkumiseen,oltiin laitettu seinälle vääriä vaatteita, firman konseptin mukaan olis pitänyt olla ihan muut vaatteet. Että se vitutti..En osaa mukamas edes vaatteita panna esille, vaikka kokemusta 5 vuotta jne.

• Anonyymi

Olen kahvila työssä
      Asun maaseudulla lähellä kaupunkia
      Pomoni sano että haisen hielle homeelle Paskalle
      Pitäisköhän maalaispojan pistää suihketta kainaloon ja vaihtaa työ paita joka päivä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1348
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      216
      1170
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1027
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      281
      942
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      306
      934
    Aihe