Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Dokumenttiprojekti: Bob Marley

luonnonlapsi

Dokumenttiprojekti: Bob Marley
TV2 klo 23.00

TV2 keskiviikkona 18.2.2004
Dokumenttiprojekti : Bob Marley
Elokuva legendasta läheisten kertomana

"One World, One Love"

Bob Marleyn vahvin ase oli musiikki. Sillä hän vastusti politiikkaa, sen avulla hän yritti luoda rauhan, lopettaa väkivallan ja sen kautta hän ilmaisi ajatuksensa ja suhteensa rastafarismiin ja jamaikalaisuuteensa.

Bobin isä oli valkoinen jamaikalainen, joka meni naimisiin mustan, jo raskaana olevan teini-ikäisen tytön kanssa. Bob itse ei ole isäänsä nähnyt. Isättömänä Bobilla ei ollut mahdollisuutta käydä kouluja. "Jos olisin käynyt kouluja, olisin varmasti täysi hölmö", Bob miettii elokuvassa.

Jeremy Marren ohjaamassa dokumentissa kuullaan lähes 40 Marleyn kappaletta ja haastateltavina ovat muun muassa Bob Marleyn äiti, Cedella Booker, Bobin vaimo Rita Marley, Peter Tosh ja Bunny Livingston, alkuperäiset The Wailers-bändin jäsenet, Chris Blackwell, Island Recordsin perustaja ja Esther Anderson, yksi Bobin monista "kuningattarista".

Bob Marley sairastui melanoomaan, joka 1980 oli levinnyt muun muassa keuhkoihin ja aivoihin. Marley haudattiin 21.5.1981 36 vuoden ikäisenä.

"So, my friend, I wish that you could see,
Like a bird in the tree, prisoners must be free"
Revolution

Elokuvan (Rebel Music : The Bob Marley Story) on tuottanut Antelope, Iso-Britannia, 2000.
Ah-v

11

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reggae-Rabbit

      tätyypä muistaa avata telkku..........mmmmmmmmm........... sit vois poltella ja kattoo samalla.......yeah

      • Joonii

        Minä haluun kasvataa mutta yskin kasvataminen on niin kalis,Mistä sää kampakaveriksi!!


    • luonnonlapsi

      On se kyllä hienoa, että nyt tulee näitä reggae aiheisia ohjelmia vähän väliä telkkarista! Vähän aikaa sitten tuli Jukka-Poika dokkari ja nyt tämä.. Mitähän seuraavaksi on luvassa ;).

      • Mölli

        jees,ei muuta kun viideot pyöriin...! :))


    • Joonii

      Moikka mitä kuuluu kaikki rauha ihmisia!!

      Tiedät tarkaa Bob histori, joten haluun sanoo vain Bobin isä oli Eglantilainen joka kävi jameekassa.

      Bob marley samaa ihminen ei syny enää tässä maassa!!se oli maailman paras artisti!!Jos uskotte!!
      Kiitos kaikkista.

      Haluun kasvatta jotain mutta asunto on kalis,mistä saa kampa kaveri jolla voi kasvatta yhdessä!!

      • luonnonlapsi

        Minä lainasin tuon tekstin suoraan Ylen sivuilta, vaikka Bobista paljon tiedänkin..:)

        Bob Marley tosiaan on(tai oli..)maailman paras artisti, aivan ainutlaatuinen reggae laulaja. Ketään hänen veroistaan ei maan päältä löydy.
        Kunnia Bobille, Jamaikan leijonalle -reggaen kuninkaalle.
        Levätköön hän rauhassa.


    • luonnonlapsi

      En voi muuta sanoa kuin että Mahtava ja erittäin monipuolinen dokkari oli! Oli käsitelty Bobin elämää erittäin laajasti.
      Loistavaa.

    • Y.B

      Tuossa dokumentissa oli se vika, että "rastafari" oli käännetty rastafarISMIksi. Aidot rastathan painottavat, että kyseessä ei ole todellakaan mikään ismi muiden joukossa. Muutenkin tolla sanalla, ja sillä että se päättyy i-kirjaimeen on oma merkityksensä. Eli rastafari (rasta-far-i), ei rastafarismi.

      • hippie

        juu oli kyllä nättiä nätimpi dokkari!


      • JAH
        hippie kirjoitti:

        juu oli kyllä nättiä nätimpi dokkari!

        Hyvä oli, varsinkin alkuosa, jossa setvittiin Jamaikan poliittista tilanetta, kun Babylon oli vielä "vallassa".....


    • nuori herra

      Mahtoiko joku nauhoittaa kyseisen dokkarin? Olin itse kuuntelemassa livemusaa tuolloin ja jäi näkemättä. Olisin valmis maksamaan jonkin verran, jos jollain sattuu tämä nauhalta löytymään. Ilmoitelkaa, jos on...

      Kiitokset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe