Solarium

tietämätön

käyn kuntosalilla missä on mahdollisuudet ilmaiseen solariumiin koska olen salin jäsen. kuitenkaan en ole uskaltanut testata laitetta vielä. ajattelin että ehkä keväämpänä.
mitä haittoja solariumista minulle voi olla? voinko saada ihosyövän? ihoni on aika herkkä auringolle. alku kesästä saatan kärsiä "aurinkoihottumasta" pari päivää kunnes ihoni siihen tottuu. palan kohtuullisen herkästi mutta myös sitten rusketun. minulla on myös pisamia jonkin verran sekä luomia.
miten hyvin solariumilla saa tuloksia? olisi kiva saada ensi kesänä suht. tasainen rusketus.
kiitos vastaajille!

8

1996

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vink

Samalla tavalla se lisää ihosyövän riskiä kuin auringonotto kesällä paitsi että tietysti sillä erolla, että solariumissa ei pääse palamaan. Jos haluaa välttää sitä ihosyövän riskiä niin ei kai ole muuta keinoa kuin itseruskettavat voiteet tai pysyä valkoisena.

Minulla myös on herkkä iho auringolle ja solariumin jälkeen varsinkin kasvot punoittavat, mutta se menee aika nopeasti ohi. Rusketus on ihan tasainen ja hyvä, parempi kuin auringosta saatu, koska ne lamput on sillä tavalla säädetty, että ne ruskettaa (melkein) joka paikasta.

Yleensä solariumissa kai käydään esim. 10 kertaa putkeen (ite oon käynyt joka toinen päivä) ja sillä tulee jo hyvä rusketus. Jos siellä sali, missä käyt, on muutenkin laadukas, niin voisi olettaa, että ne pitää hyvän huolen myös siitä solariumista - silloin sen käyttö on turvallisempaa kuin jossain pikku paikassa, missä lamppuja ei vaihdeta ikinä ja muutenkin laitteet voi olla vanhoja.

• tietämätön

kiitos sinulle tiedoistasi!!
        ehkä mä tässä kevään tullessa uskaltaudun pariin kertaan solariumin lämpöihin loikoilemaan. :)

• Rinna
        tietämätön kirjoitti:

kiitos sinulle tiedoistasi!!
        ehkä mä tässä kevään tullessa uskaltaudun pariin kertaan solariumin lämpöihin loikoilemaan. :)

Mainitsit noista luomista, ni muakin kiinnostais että ei kai solarium mahd lisää niitä..? Aurinkohan ainakin voi nii tehdä.

• Brianna
        Rinna kirjoitti:

Mainitsit noista luomista, ni muakin kiinnostais että ei kai solarium mahd lisää niitä..? Aurinkohan ainakin voi nii tehdä.

Ei periaattessa pitäisi lisätä luomia, pisamia ainakin tulee, jos siihen on taipumusta. Solarium on sikäli turvallisempaa kuin normaali auringonotto, että valotusajat eivät ole liian pitkiä, et pala ja solariumista ei saa UVB-säteilyä, vain UVA:ta. UVB on "vaarallisempaa", eli sitä säteilyä joka polttaa ihon ja aiheuttaa syöpää, auringosta saat myös UVB:tä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että solarium olisi täysin haitaton. Syöpäriski ei kasva jos käyt 10krt/vuosi solariumissa, maksimi on vissiin 20krt/a.

• kandi
        Brianna kirjoitti:

Ei periaattessa pitäisi lisätä luomia, pisamia ainakin tulee, jos siihen on taipumusta. Solarium on sikäli turvallisempaa kuin normaali auringonotto, että valotusajat eivät ole liian pitkiä, et pala ja solariumista ei saa UVB-säteilyä, vain UVA:ta. UVB on "vaarallisempaa", eli sitä säteilyä joka polttaa ihon ja aiheuttaa syöpää, auringosta saat myös UVB:tä. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että solarium olisi täysin haitaton. Syöpäriski ei kasva jos käyt 10krt/vuosi solariumissa, maksimi on vissiin 20krt/a.

brianna, otapa alan teos kätee ja ala lukemaa..ainaki enne ku pädet täällä muitte keskuudessa. asiasi kun on päin persettä suoraa sanoe (anteeksi suora sanamuoto).

• Ayla

Kyllä solariumissa palaa samoin kuin auringossakin! Kannattaa lukea ohjeet joita usein on laitteen vieressä. Juuri sen palamisriskin takia solariumissa käydään ensikerrat tosi varovasti eli ollaan puolet siitä maksimiajasta. toinen juttu on toi että joka toinen päivä ei todellakaan, vaan 2 päivää väliä vähintään että iho ehtii tasaantua! 10 kertaa vuodessa on maksimi, liika käyttö lisää just sitä syöpäriskiä kuten myös ne palamiset. Muuten solarium on ihan turvallinen.

• Ayla
        Brianna kirjoitti:

maksimi vuodessa on 10 kertaa.

• Rusketus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3934
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2019
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1823
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1702
    5. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      108
      1561
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1551
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1452
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1364
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1317
    Aihe