Renkaiden laatu?

K2 Radical

Millaisia kokemuksia käyttäjillä K2 radicalin alkuperäisrenkaista? Ainakin Salomoneilla olivat aika heppoisia. Nykyluistin Salomonin Pilot, johon vaihdoin Hyperin renkaat ja ero oli huomattava alkuperäisiin fillareihin. Ajattelin vaan, kun Sellon Intersportissa K2 Radicalin ostajia houkutellaan ylimääräisellä rengas- ja laakeripaketilla. Kannattaako tarttua tarjoukseen lisäedun perusteella? Hyvin palvelleet Salomonit alkavat olla tiensä päässä; sisäkenkenkä kulunut puhki.

5

1714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DiRulla

No, ensiksikin luistinvalmistajat ja pyörävalmistajat ovet erikseen. Itselläni kakkosluistimina toimivat Salomonin Motion 9.0 ja orkkikset oli kyllä kovasti Hyperin fillarin näköisiä, vanneosa aikakin millinosan tarkkuudella samanlainen. Hyper on hyvä merkki. Tällä hetkellä ykkösluistimeni ovat K2 Rad 100 ja sen orkkisfillareista en pitänyt liiemmin vaikka ihan kovaa niillä pääsikin. Niissä on suuri vanne ja pieni kumitilavuus ja kumikin on perin kovaa – eli ne tärrää pirusti koostaan huolimatta. Lisäksi K2 kengästä puuttuu kokonaan pohjallisvaimennus, joka on taas yksi Salomonin parhaita puolia. Salomonhan on lopettanut sittemmin lusitimien valmistuksen. K2 kenkä on on itsessän aika pehmeä, joten tärräys on jotenkin ristiriitainen kengän luonteeseen nähden. Kaikkeen kuitenkin näemmä tottuu. Hyper ja Matter ovat ainakin hyviä fillarimerkkejä. Olennaista on löytää itselle sopiva kovuus (reittiriippuvainen). Halpispyöriä välttäisin viimeiseen asti. Jos kumissa näkyy ilmakuplia - forget it. Hyvä pyörä pomppaa lattiasta korkealle. Mitä korkeammalle fillari pomppaa sitä "adiapaattisempi" se on eli sisäistä kitkaa on vähän. Kuinka paljon energiaa kuluu sisäiseen työhön kutsutaan hystereesiksi. Huonossa fillarissa on iso hystereesi. Itse kääntelen pyöriä ja vaihtelen niitten paikkoja 50-60 kilometrin välein. Laakereita kuluu kesässä kaksi satsia. Kyllä ne kestäisivät koko kesänkin, mutta kun alkavat vähän rahista niin alkaa v...taa. En ole onnistunut koskaan erityisen hyvin laakerien puhdistuksessa, niinpä ostan suosiolla uuden satsin. Kun ei ole pölyä eikä vettä, niin laakerit kestää pitkään. Fillarit kannattaa ostaa aina kauden päätteeksi. Silloin niissä on äkkiä jopa 50% alennus. Kovalla hinnalla ostettuna rullaluistinpyörinen hinta on lähinnä naurettava. Onhan ne vain sittenkin halvalla Kaukoidässä tuotettua muovia ja kumia merkistä riippumatta. Kate lienee 80% luokkaa.

• Rainhold

Alkuperäisrenkaat lohkeilevat ja ovat "tahmean" oloiset. Vaihdoin Matterin vihreisiin (F1 eli pehmein, kovuus 83) ja kulkee kuin juna! K2 Radical 100 kenkä ei ole itselleni niin hyvä kuin luulin. Olen joutunut laittamaan huopapaloilla pohjalliset (ylipronaatio) uuteen uskoon sekä sisäosiin hankausta estämään myös huopapaloja. Vanhat Salomon Pilot Pro9 ovat edelleen mainiot "kakkos" rullikset ja niissä on siis tuo kenkä minulle parempi. Vaikkakin K2 Radicalin matala kenkä antaa potkuun paremmat lähtökohdat. Molemmilla siis mennään ja kunnon renkaat kestää ja antaa uskoa mutta poistaa "selitys mahdollisuudet" jos ei kulje, heh heh.

• kevlar

Ostin pari kesää sitten nuo radical 100, ja siihen loppu luisteluinnostus kun alko tuntuun asfaltit niin huonoilta.Mitä renkaita suosittelisitta ja olisko nettikauppoja, kun täällä "korvessa" ei oikein ole valikoimaa.

• löytyy
        kevlar kirjoitti:

Ostin pari kesää sitten nuo radical 100, ja siihen loppu luisteluinnostus kun alko tuntuun asfaltit niin huonoilta.Mitä renkaita suosittelisitta ja olisko nettikauppoja, kun täällä "korvessa" ei oikein ole valikoimaa.

Kaikkein helpoimmalla saat kunnon renkaat osoitteesta: http://www.totalsport.fi/pages/index.php Itse olen tilannut sieltä mm Matterin renkaita. Ja neuvonta on suomeksi.

• näin!
        löytyy kirjoitti:

Kaikkein helpoimmalla saat kunnon renkaat osoitteesta: http://www.totalsport.fi/pages/index.php Itse olen tilannut sieltä mm Matterin renkaita. Ja neuvonta on suomeksi.

Tuolta vihreät Matterit alle ja rengashuolesi ovat ohi. Vihreillä (83A) voi luistella aina Forssan rupulikosta Turun sileälle matoradalle. Ja vihreät Matterit näytti Ketuillakin olleen alla Lahden hallissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7077
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4203
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2261
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      64
      1991
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      84
      1485
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      203
      1472
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      996
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe