miten mä pääsen näistä eroon!? :.(

karvapeikko

treve vaan.
mä oon 17 vuotias tyttö ja mulla on jokapaikassa hirveesti karvoja..
mä kävin lääkärilläkin ja se sano että se johtuu perintötekijöistä, et se ei oo mikää hormonijuttu..
no mä sain silti sellasia lääkkeitä..e-pillereitä.
oon käyttäny niitä n.loka-marraskuusta asti..eikä oikein näy tuloksia..
eniten mua häirihtee alaselän, mahan,rintojen ja reisien karvotus.. niitä on tosi paljon.
no,mun poikaystävä ajeli multa alaselästä, ku en ite pystyny :) olo oli niin ihana ku siellä ei ollu karvoja, mutta nyt ne kasvaa nopeemmin ja tuuheempana takasin.
tää vaivaa mua todella paljon!
onko esim jotain voidetta millä sais ne pois, ku ne laser yms muut hoidot on tosi kalliita tälläselle opiskelijalle! ei riitä todellakaan rahat! ja eikös niistä tuu syöpääkin..?
auttakaa mua pliiis!

15

3430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karva

      Minullakin on paljon karvaa joka puolella ja se johtuu myöskin perintötekijöistä.. minä tosin en ole karvoitukseni takia käynyt lääkärissä tms.
      E-pillerit minun käsittääkseni EIVÄT POISTA karvoja, vaan estävät vain sen, ettei karvoitus ainakaan leviä enempää.
      Uskon että karvat häiritsevät sinua paljon, minuakin häiritsee omani. Mutta jos ne eivät poikaystävääsi haittaa, niin asiathan on ainakin osittain ihan hyvin :) Kuitenkin jos haluat karvat poistaa, niin vahauksella lähtee parhaiten. Kannattaa ainakin ensimmäisen kerran mennä kosmetologille vahauttamaan laajimmat alueet, sillä he osaavat homman. Voi tuntua hieman epämiellyttävältä ja rahaakin on syytä varata aika reilusti (riippuen tietysti siitä haluatko jonkun "kokovartalovahauksen" vai vain esim. jalat), mutta joka tapauksessa huomattavasti halvempaa touhua kun laserhoidot.
      Vinkkinä vielä: Rinnat kannattaa jättää rauhaan, tummimpia voi pinseteillä nyppiä, älä missään nimessä ainakaan höylää! Mahakarvojen (ja ihan yhtä hyvin muidenkin) poistoon kannattaa kokeilla ihan kaupasta saatavaa Veetin kuumavahaa.
      Toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä. :P

      • karvapeikko

        olihan tosta apua, mutta olen koittanut vahausta itse ja se sattui ihan kamalsti ja jalka jäi ihan punaiseksi..en pysty tekemään sitä enää!
        haluaisin ne karvat kokonaan pois, koska en jaksa monta kertaa ajella niitä ku on niin iso homma kun jokapuolelta pitää karvat repiä!
        ja niitä on niiiin paljon.


      • pupu
        karvapeikko kirjoitti:

        olihan tosta apua, mutta olen koittanut vahausta itse ja se sattui ihan kamalsti ja jalka jäi ihan punaiseksi..en pysty tekemään sitä enää!
        haluaisin ne karvat kokonaan pois, koska en jaksa monta kertaa ajella niitä ku on niin iso homma kun jokapuolelta pitää karvat repiä!
        ja niitä on niiiin paljon.

        Tuo on kyllä todella ikävää. Itsellänikin ovat karvat ongelma, mutta onneksi toistaiseksi vain lähinnä jaloissa. Valitettavasti niistä ei pääse eroon kokonaan kuin laserilla tai valoimpulssihoidolla. Valoimpulssihoidon tehokkuudesta ei itselläni ole kokemusta.

        Laser on kyllä ihan uskomattoman kallis, mutta sen arvoinen, jos karvoista pääsee kokonaan eroon. Jos karvoja on tarve poistaa tosi laajoilta alueilta, voivat kustannukset todellakin olla liian suuret. Toisaalta, usean alueen käsittelystä kerralla saa kokemukseni mukaan roimasti alennusta. Esim. reidet sääret hoito ei ole 450€ 450€(hinnasto laseri.fi) vaan vaikka yhteensä 550€. Kyseinen hintatieto tosin on veikkaukseni, koska en kyseisiä alueita ole yhdessä hoidattanut.


      • karvapeikko
        pupu kirjoitti:

        Tuo on kyllä todella ikävää. Itsellänikin ovat karvat ongelma, mutta onneksi toistaiseksi vain lähinnä jaloissa. Valitettavasti niistä ei pääse eroon kokonaan kuin laserilla tai valoimpulssihoidolla. Valoimpulssihoidon tehokkuudesta ei itselläni ole kokemusta.

        Laser on kyllä ihan uskomattoman kallis, mutta sen arvoinen, jos karvoista pääsee kokonaan eroon. Jos karvoja on tarve poistaa tosi laajoilta alueilta, voivat kustannukset todellakin olla liian suuret. Toisaalta, usean alueen käsittelystä kerralla saa kokemukseni mukaan roimasti alennusta. Esim. reidet sääret hoito ei ole 450€ 450€(hinnasto laseri.fi) vaan vaikka yhteensä 550€. Kyseinen hintatieto tosin on veikkaukseni, koska en kyseisiä alueita ole yhdessä hoidattanut.

        joo, kyllä todella ikävää on :(
        pakko kai se on sitten ruveta säästämään rahaa, en nimittäin kestä näitä! tulee hulluksi..
        mutta kiitos noista tiedoista. taidan käydä katsomassa hinnastoa.
        :)


      • ansku

        Moikka ....
        Minulla on sama ongelma kuin sinulla...
        mutta en välitä siitä!!!
        monet pojat tykkä juuri tälläisistä!!!


    • miten niin...;)
      • pupu

        Viitsisitkö nyt jo lopettaa tuon paskanjauhannan ja ton ikivanhan ja älyttömän Mekaks jutun jakamisen. Alkaa vitsinä jo olla aika vanha. Jos provota yritit, niin onnistuit aika hyvin.


      • kiitos
        pupu kirjoitti:

        Viitsisitkö nyt jo lopettaa tuon paskanjauhannan ja ton ikivanhan ja älyttömän Mekaks jutun jakamisen. Alkaa vitsinä jo olla aika vanha. Jos provota yritit, niin onnistuit aika hyvin.

        Voithan sä todistaa sen toiseks jos haluut. Mun mielipide on se kokemuspohjalta, mun faija on ajanut partaansa noin 30 vuotta, jos se joka kerta lisääntyy ja vanvistuu niin nyt se pitäisi olla niin, faija leikataan siitä karvasta eikä partakarva faijasta.
        Sama asia on muden kanssa, sen on höylännyt kinttujaan lähes yhtä kauan kun faija partaansa. Kuitenkaan nekään karvat ei sen kummempia ole, ei kasva enempää eikä vahvempana.
        Jos ammatti ihmiset sanoo samaa, miks sä syytät paskan jauhannasta, pupu hei?
        Artikkeli
        http://mekaks.matrix.fi/vlehdet/7.96/tekstit/ihokarvat.html


      • pupu
        kiitos kirjoitti:

        Voithan sä todistaa sen toiseks jos haluut. Mun mielipide on se kokemuspohjalta, mun faija on ajanut partaansa noin 30 vuotta, jos se joka kerta lisääntyy ja vanvistuu niin nyt se pitäisi olla niin, faija leikataan siitä karvasta eikä partakarva faijasta.
        Sama asia on muden kanssa, sen on höylännyt kinttujaan lähes yhtä kauan kun faija partaansa. Kuitenkaan nekään karvat ei sen kummempia ole, ei kasva enempää eikä vahvempana.
        Jos ammatti ihmiset sanoo samaa, miks sä syytät paskan jauhannasta, pupu hei?
        Artikkeli
        http://mekaks.matrix.fi/vlehdet/7.96/tekstit/ihokarvat.html

        Siksi syytän, koska on aivan yleisessä tiedossa, että karvojen kasvu ja niiden lisääntyminen on kiinni perintötekijöistä. Sinulla eivät karvat ehkä paksuunnu, koska eivät niin tee äidilläsikään. Minulla ja monella muulla tilanne taas on aivan päinvastainen. Karvat eivät ehkä lisäänny, mutta paksunevat huomattavasti. Myös miesten partakarvojen kohdalla tilanne on aivan sama, hennot partakarvat paksunevat, kun niitä aletaan ajaa.

        Ja mitä tuohon Mekaks-artikkeliin tulee, niin missään ei kyllä mainita, että sen olisi kirjoittanut ammattilainen. Tekstin sisällöstä myös huomaa, että se ei ole ammattilaisen kirjoittama, koska yksikään koulutettu ammattilainen ei jauhaisi tuollaista soopaa. Eikä kaikkeen kannata uskoa mitä lehdessä/netissä lukee.

        Omista kokemuksistaan kyllä saa kertoa, mutta sinun asenteesi oli aivan toinen. Väitit ettei muillakaan voi karvat paksuuntua, koska eivät niin tee sinulla.

        Noh, mutta tämä tästä keskustelusta. Alkaa aika vahvasti vaikuttaa siltä, että olet joko todella nuori tai sitten todellakin pelkkä provoilia. Vaikea uskoa, että kukaan olisi oikeasti noin tyhmä.


      • mikä
        pupu kirjoitti:

        Viitsisitkö nyt jo lopettaa tuon paskanjauhannan ja ton ikivanhan ja älyttömän Mekaks jutun jakamisen. Alkaa vitsinä jo olla aika vanha. Jos provota yritit, niin onnistuit aika hyvin.

        mistä on kyse?


    • pupu

      Kun niitä todisteita kaipasit niin:

      Myös terapeutti Eila Hellgren Ihonhoitoklinikka - Citykylpylä Eila Hellgrenistä on sitä mieltä, ettei ihokarvojen poistossa ole mitään omituista. Messuesitelmässään hän kertoi, että perinteiset karvanpoistomenetelmät - leikkaus, ajaminen, vahaus - tekevät karvasta ajan myötä karkeamman ja lisäävät sen kasvua.
      http://www3.soneraplaza.fi/ellit/artikkeli/simple/0,2214,2062_39225,00.html

      Että siinä ois sulle OIKEAN ammattilaisen mielipide.

      • pupulle

    • mie

      Ei millään pahalla mutta en olis välttämättä menny ajelemaan selästä karvoja kun nehän vaan tuuhentuu ajanmittaan.. kosmetologilla sinuna kävisin... Kysyt siltä mitä asioille vois tehdä

    • no no

      sun kanattais kokeilla tota no no hairia jota mainostetaan telkkarssa. Mullakin oli karvaongelmia mutta lähinnä jaloissa ja käsissä, mutta no no toimi Ennen epäilin ostosteeveessä kaikkea mutta nyt tiedän että jotkut toimivat ja no no on yksi niistä.

      • ???

        Onko karvasi todellakin lakanneet kasvamasta. Tuo laite vain polttaa karvoja pois eikä sille edes luvata pysyvää karvanpoistoa. Samalla hinnalla saa jo useamman epilaattorin jotka kestävät vuosia ja saa karvat pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe