on vapunvietto täällä korvessa. Yhteisömme n. 50 perhettä ja kukaan ei ole käynyt edes yhteisessä vappusaunassa jota puheenjohtaja vappuaattona tuuletti. Vappukokkoa ei tänä vuonna poltettu koska savua voi mennä jonkun silmään ja ikkunasta sisään kotiin. Ei yhtään juopunutta näkynyt kylänraitilla, ei soinut musiikki eikä näkynyt huiskoja eikä valkolakkeja. Simat oli jätetty tekemättä. Jostain kantautui pienoinen grillatun sisäpihvin tuoksu. Naapurin pinokaiset ajelivat fillareillaan. Aurinko paistoi myöhään iltaan ja sen jälkeen laskeutui hiljaisuus. Siis vielä suurempi hiljaisuus. Haravoin lehtiä ja tarkastelin kukkapenkkejä aamuauringossa. Ei ollut metään marssimassa. Naapureiden autot olivat kotona. Mitäkähän keksisi?
Laimeeta laimeeta
38
1844
Vastaukset
- lameeta,
ja suuntaisi kylille? Cityyn?
mutta olis se ihan kiva jos olis jotain kotikylälläkin...tarvii varmaan odottaa yhteistä siivouspäivää ja grilli-iltaa....
Iltaa pohojanmaalta.. Mitä tehtääsihin jotta mainittaasihin... Kovasti rauhallinen se oli vappu täällä meilläki Tiitun kans. Ihan tavallinen työpäivä pirettihin, enkä mä oo koskaan vappua juhulinu. Eikä sillä oo ollu mitään merkitystä mun elämähän. Saunaamas tuas kävin ja iltateet oon juonu, aurinko on painumas mailleensa. Tällaanen keväänen launtaiehtoo meillä Tiitun kans. terv. seppä ja Tiitu
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta.. Mitä tehtääsihin jotta mainittaasihin... Kovasti rauhallinen se oli vappu täällä meilläki Tiitun kans. Ihan tavallinen työpäivä pirettihin, enkä mä oo koskaan vappua juhulinu. Eikä sillä oo ollu mitään merkitystä mun elämähän. Saunaamas tuas kävin ja iltateet oon juonu, aurinko on painumas mailleensa. Tällaanen keväänen launtaiehtoo meillä Tiitun kans. terv. seppä ja Tiitu
ja tuovat vaihtelua elämään. Arkea ja pakerrusta riittää koko elämän, vuodenajat ja etenkin niiden raameihin rakennetut traditiot kuten vappu ja juhannus, pyhäinpäivä, joulu, uusi vuosi ja pääsiäinen luovat rytmin ajan kulkuun ja tekevät siitä ympyränmuotoisen. Traditioita voi muunnella, vaihdella, rakennella ja purkaa, mutta vuodenajan antimet ja luonnossa tapahyuvat muutokset ovat aina merkitsemisen arvoisia. Tropiikissa asuneena (ainainen kesä) tunnen ehkä sen tarpeen vieläkin voimakkaampana.
- ..-..ll..ö...
Kittaa pullollinen Tabascoa. Onpahan jotain tekemistä kun vessassa laukkaa. =DW=
- miksi ei kukaan*
kun ei mitään tapahtunut. Kukaan ei jne. Jospa tekisit aloitteen noista luettelemistasi jutuista, ja itse toteuttaisit ne ensin. Voi olla että muutkin odottavat sitä toiminnan aloittajaa. Ainakin ne huiskut ja grilli kuumaksi, kyllä naapureille nälkä tulee tuoksusta.
mitään tapahtunu, ainakaan sellaasta mainittavaa niin ei oo mitään sanomistakaan. Hilijaasta soon ollu pohojanmaallaki. Ei vissihin oo ollu raveja ja ketään ei oo liioon tapettu. No jos se tästä kesää kohoreen taas vilikastuus. terv. uutisköyhä seppä ja Tiitu kulta lakeurelta.
- kun ei kukaan*
mitään tapahtunu, ainakaan sellaasta mainittavaa niin ei oo mitään sanomistakaan. Hilijaasta soon ollu pohojanmaallaki. Ei vissihin oo ollu raveja ja ketään ei oo liioon tapettu. No jos se tästä kesää kohoreen taas vilikastuus. terv. uutisköyhä seppä ja Tiitu kulta lakeurelta.
Sitä yritin tässä ehdotella. Jos on kaipuu noihin vappuperinteisiin, niin pitäisi itse tarttua härkää sarvista. Jos jokainen vain ihmettelee, kun ei mitään tapahtunutkaan vaikka oli vappu. Niin se oli ennenkin, että siellä oli ne muutamat toiminnan henkilöt, jotka laittoi ihmiset liikkeelle.
- hande
Ai jumalavita. Soon sitten tylysähkö ehtoo... Kyllä Joensuussa nakrattaa.
kun ei kukaan* kirjoitti:
Sitä yritin tässä ehdotella. Jos on kaipuu noihin vappuperinteisiin, niin pitäisi itse tarttua härkää sarvista. Jos jokainen vain ihmettelee, kun ei mitään tapahtunutkaan vaikka oli vappu. Niin se oli ennenkin, että siellä oli ne muutamat toiminnan henkilöt, jotka laittoi ihmiset liikkeelle.
että olen hiljakkoin muuttanut tänne alunperin lomakyläksi tarkoitettuun yhteisöön, ensimmäinen kevät korvessa ja en ole oikein vielä perillä mitä täällä tehdään ja mitä täällä ei tehdä. Mutta, juhannukseksi tarvii kutsua jengiä saunomaan omasta takaa...
- kun ei kukaan*
Paloma.se.co kirjoitti:
että olen hiljakkoin muuttanut tänne alunperin lomakyläksi tarkoitettuun yhteisöön, ensimmäinen kevät korvessa ja en ole oikein vielä perillä mitä täällä tehdään ja mitä täällä ei tehdä. Mutta, juhannukseksi tarvii kutsua jengiä saunomaan omasta takaa...
Ei ollut tarkoitus henkilökohtaisesti arvostella. Yleensä vain tahtoo ihmisillä olla tapana odottaa niitä tapahtumia ja pippaloita, mutta ei ne järjesty jos niitä ei kukaan ala järjestämään. Olosuhteet ja tilanteet tietenkin vaihtelevat, joten ei jokaisella olekkaan mahdollisuus osallistua järjestelyihin. Nythän tiedät, ettei siellä tapahdu mitään jos joku ei tartu suitsiin kiinni. Joten hyvä tilaisuus laittaa yhteisöön vähän vipinää, kyllä mukaan lähtijöitä sitten aina löytyy, kun vetäjä löytyy.
- vaikka
Paloma.se.co kirjoitti:
kevatkarhun hunttuuseen,punaiset nutut metsastys torvet [nuo ei ole metsastajia] ja muuta rekvisiittaa? tyyliin-- kun halli haukkuu,ja pyssy paukkuu,niin metsass' olo on niin huoleton.. vai eiko sinussa kuohu metsastajan veret,, terv.lannenhunttari
vaikka kirjoitti:
kevatkarhun hunttuuseen,punaiset nutut metsastys torvet [nuo ei ole metsastajia] ja muuta rekvisiittaa? tyyliin-- kun halli haukkuu,ja pyssy paukkuu,niin metsass' olo on niin huoleton.. vai eiko sinussa kuohu metsastajan veret,, terv.lannenhunttari
toi viattomien karhujen takaa-ajo pitkin saloja. Mutta on kai siellä lännen saloilla lokareille tarpeeksi riistaa metsästettäväksi. Täälläkin on nähty yksinäinen susi jolkuttelemassa Södertäljen liepeillä niin ja onhan täällä karhukin, Tierpissä, joka on vain n. 30 km. pääsä.
kyläyhdistyksen kylällenne, ne on muotia täällä Suomessa, joka kylällä on semmoinen. :)
- Pirre*
huvitti tuo vappusi :))
ekonominen yhdistys joka hoitaa vesi, viemäri, tienpitoasiat ja yhteiset siivouspäivät. Kuulin että siivouspäivien iltana grillataan. Siihen yhdistykseen kuuluvat kaikki jotka ovat täältä ostaneet mökin ja vuosimaksu peritään myös jokaiselta. Kuulumme myös Vikstabyn kylään ja siellä on toimintaa mm. urheiluseura joka aina kutsuu perinteisiin tapahtumiinsa.
Paloma.se.co kirjoitti:
ekonominen yhdistys joka hoitaa vesi, viemäri, tienpitoasiat ja yhteiset siivouspäivät. Kuulin että siivouspäivien iltana grillataan. Siihen yhdistykseen kuuluvat kaikki jotka ovat täältä ostaneet mökin ja vuosimaksu peritään myös jokaiselta. Kuulumme myös Vikstabyn kylään ja siellä on toimintaa mm. urheiluseura joka aina kutsuu perinteisiin tapahtumiinsa.
Täällä ihmiset, jonkun kokoavan voimahahmon toimesta, kokoontuvat perustamaan rekisteröidyn yhdistyksen, johon valitaan puheenjohtaja, sihteeri, sekä kylätoimikunta, ja siihen jäsenet. Perustamis kokouksessa päätetään kuinka usein kokoonnutaan, tehään kauden toimintasuunnitelma, jossa sovitaan milloin mikäkin kylätoimikunnan toimesta järjestettävä kylän yhteinen tapahtuma on. Perinteisiä tapahtumia ovat rantakala, joulujuhla, teatteriretket, sekä esim. johonkin Venäjälle suuntautuvat retket, tai Viroon, tai niinkuin nyt tänä kesänä sisävesiristeily Savolinnasta Kuopijjoon, johon kuuluu teatteri iltakin muistaakseni Kuopiossa. Kylyhistykseen liittyminen on maksutonta, ja toiminta rahoitetaan tapahtumien yhteydessä olevilla myyjäisillä, sekä arpajais tuloilla. Olenpa kuullut että oisi rakenteilla, tai suunniteltu pientä tanssilavaakin tuonne rantaan :) Myös kesäteatteriretkiä on tehty, ynms. - semmoisia täällä. Sori tämä pitkä sepustukseni.:/
Pirrejuupas kirjoitti:
Täällä ihmiset, jonkun kokoavan voimahahmon toimesta, kokoontuvat perustamaan rekisteröidyn yhdistyksen, johon valitaan puheenjohtaja, sihteeri, sekä kylätoimikunta, ja siihen jäsenet. Perustamis kokouksessa päätetään kuinka usein kokoonnutaan, tehään kauden toimintasuunnitelma, jossa sovitaan milloin mikäkin kylätoimikunnan toimesta järjestettävä kylän yhteinen tapahtuma on. Perinteisiä tapahtumia ovat rantakala, joulujuhla, teatteriretket, sekä esim. johonkin Venäjälle suuntautuvat retket, tai Viroon, tai niinkuin nyt tänä kesänä sisävesiristeily Savolinnasta Kuopijjoon, johon kuuluu teatteri iltakin muistaakseni Kuopiossa. Kylyhistykseen liittyminen on maksutonta, ja toiminta rahoitetaan tapahtumien yhteydessä olevilla myyjäisillä, sekä arpajais tuloilla. Olenpa kuullut että oisi rakenteilla, tai suunniteltu pientä tanssilavaakin tuonne rantaan :) Myös kesäteatteriretkiä on tehty, ynms. - semmoisia täällä. Sori tämä pitkä sepustukseni.:/
koska ihmiset niin helposti (minä mukaan luettuna) eristäytyvät telkkaredensa ja tietokoneidensa ääreen ja sosiaalinen kanssakäyminen jää minimiksi. Juu, tämä on kanssa ihan oikea rekisteröity yhdistys ja pari kokousta vuodessa, puheenjohtaja ja sihteeri, rahaston hoitaja ja toimintasuunnitelma ja pöytäkirjat ja kaikki kunnossa. Toiminta on vain kovin rajoittunutta. Uskon kyllä että paikalliset ovat ihan mukavia ihmisä, olen jutellut joidenkin kanssa ja kaikki tervehtivät täällä toisiaan, lapsetkin.
Ei tarvitse onneksi keksiä tekemisiä aika käy aina vähiin. Liekö syynä, että vanhuus on iskenyt kun ei vappunakaan jaksanut kylillä liehutella kuin ilta kahdeksaan (kerkesimme tanssiakin jopa kaksi valssia). Tänään kävi mökillä samoin kahdeksalta piti lopettaa puuhastelut. Ripsusin keittiötä ja asettelin kaapinovia paikoilleen sekä keräilin risuja vielä routaiselta tantereelta. Rantasauna lämpeni ensimmäistä kertaa tälle keväälle ja ilta-auringossa nautitut nakit ja perunasalaatti tekivät lopullisen uupelluksen joten kohta kaatunen sänkyyn. Kuulin joutsenen laulua jostain horisontista joten kyllä se kesä tännekin korpeen tulee. Huomenna savotta jatkuu ennen luvattuja sateita.
ihan jees hommalta varsinkin kun saa sitten polttaa kaikki risut vaikka kokossa. Täällä poltetaan puutarhajätteet polttotynnyrissä ja nyt on niin kuivaa että en tahdo oikein uskaltaa alkaa virittelemään avotulta edes tontilla. Olen yrittänyt aktiivisesti kehittää itseäni pyrkien olemaan vähemmän tunnollinen ja velvollisuudentuntoinen ja että on ok jättää kaikki duuni huomiseksi ja istua pihakeinuun ja kuunnella lintujen laulua ja että lapseni ja lapsenlapseni ilahtuvat enemmän levänneestä, iloisesta ja ystävällisestä Palomasta kuin täysin lehdettömästä ja risuttomasta tontista jolla hän asuu.
Paloma.se.co kirjoitti:
ihan jees hommalta varsinkin kun saa sitten polttaa kaikki risut vaikka kokossa. Täällä poltetaan puutarhajätteet polttotynnyrissä ja nyt on niin kuivaa että en tahdo oikein uskaltaa alkaa virittelemään avotulta edes tontilla. Olen yrittänyt aktiivisesti kehittää itseäni pyrkien olemaan vähemmän tunnollinen ja velvollisuudentuntoinen ja että on ok jättää kaikki duuni huomiseksi ja istua pihakeinuun ja kuunnella lintujen laulua ja että lapseni ja lapsenlapseni ilahtuvat enemmän levänneestä, iloisesta ja ystävällisestä Palomasta kuin täysin lehdettömästä ja risuttomasta tontista jolla hän asuu.
Juon aamukahvia ja alan taas herätä päivään. Jos joku kärsii unen puutteesta voisin lahjoittaa tuokkosellisen unihiekkaa. Ulkona puuhastelu on minun unilääkkeeni. Talvella kävelen pitkiä lenkkejä ja cityseikkailut ulkomailla teen kävellen. Berliinissä kertyi noin viisitoista kilometriä per/päivä. Olen joutunut antamaan periksi liialliselle ahkeroinnille. Isoissa cityissä on kiva istahtaa kävelyn lomassa aurinkoiselle terassille kahville ja patongille. Voimavaroja on jo osattava ja pakkokin jakaa. Eilen istuin tuon tuosta laiturilla kuuntelemassa jäiden sulamisen aikaan saamaa ritinää ja tähyilemässä avovesirajaa, joka lähestyy kohti rantaani. Tänään on pilviä kertynyt hieman taivaalle, mutta ne näyttävät olevan poutapilviä. Iloista sunnuntaipäivää kaikille nautitaan kukin omien voimiemme mukaan puuhasteluista ja kevään tulosta. Piipahdan puutarhalla, vanhempieni haudalla ja sitten mökille.
ihminen kaipaakaan kuin kauniin vappupäivän ja haravan, ja hiljaisuutta ympärilleen. No, sauna ja pari kylmää olutta haravointiurakan jälkeen on tietysti paikallaan. Vaan kaikki ei taidakkaan olla tällaisia erakoita. Kahdeksan tuntia taisi mennä haravan varressa ja kottikärryn kahvoissa. Aiemmin kyhäsin lehtikompostorin ja hiivatti, se on täynnä ja pihalla on vielä viisi suurta kasaa.
kyllä laitan mielelläni hanskat käteen ja oksasakset ja kottikärry ja harava mukaan ja aurinkoisella kotipihalla on kiva askaroida....mutta että tuntikausia...ehei. Jotain on jätettävä huomiseksikin! Olen ripustanut mukavan riipputuolin verannan kattoon ja siinä istuskelen mehulasi kädessä ja katselen kun kuu nousee metsän takaa.
- kaarina*
Paloma.se.co kirjoitti:
kyllä laitan mielelläni hanskat käteen ja oksasakset ja kottikärry ja harava mukaan ja aurinkoisella kotipihalla on kiva askaroida....mutta että tuntikausia...ehei. Jotain on jätettävä huomiseksikin! Olen ripustanut mukavan riipputuolin verannan kattoon ja siinä istuskelen mehulasi kädessä ja katselen kun kuu nousee metsän takaa.
Pihalla näkyy olevan levällään lehtiä; hyvää lannoketta tulevalle nurmikolle. "joku" viisas on heittäny haravan keskelle pihaa... Kai sekin nurmettuu.Parempi niin kuin, jos Aivot ;) Alankin mietiskellä Suuria Ajatuksia. Ois yx kirjakii tos sänkyn vieres. Hoh hoh, rankkaa...:=(( Se haravoiminen ;)
kaarina* kirjoitti:
Pihalla näkyy olevan levällään lehtiä; hyvää lannoketta tulevalle nurmikolle. "joku" viisas on heittäny haravan keskelle pihaa... Kai sekin nurmettuu.Parempi niin kuin, jos Aivot ;) Alankin mietiskellä Suuria Ajatuksia. Ois yx kirjakii tos sänkyn vieres. Hoh hoh, rankkaa...:=(( Se haravoiminen ;)
kun lapsena joka kevät ensilämpimillä jo piti saada pystyttää teltta pihalle. Myöhemmin kesällä kun siihen oli jo kyllästytty ja se kerättiin pois, paljastui alta alue, jolla ei ollut nurmikosta tietoakaan. Sama on tilanne kun sitä lehteä ynnä moottorisahan purua ja oksasilppua on tarpeeksi ja haravoitu on viimeksi ties montako vuotta sitten. Ei jaksais odottaa sitä tulevaa nurmikkoa.
- Faktaamaalta
mies-vm56 kirjoitti:
kun lapsena joka kevät ensilämpimillä jo piti saada pystyttää teltta pihalle. Myöhemmin kesällä kun siihen oli jo kyllästytty ja se kerättiin pois, paljastui alta alue, jolla ei ollut nurmikosta tietoakaan. Sama on tilanne kun sitä lehteä ynnä moottorisahan purua ja oksasilppua on tarpeeksi ja haravoitu on viimeksi ties montako vuotta sitten. Ei jaksais odottaa sitä tulevaa nurmikkoa.
Vaahteranjuuri kokeilualueena, haravoitu viimeksi ehkä 2004, työntää kyllä ihan iloisesti ruohoa! Haravointi on enimmäkseen hullun hommaa. Sellaiset paikat, mihin roskia heitellään, sisäänkäynnin seutu, ne kannattaa haravoida, muta muuten kyllä selviää ihan sillä kun ajaa ruohonleikkurilla joka silppuaa lehdet nurmikon lannoitteeksi. Ja maatuu ne, vaikkei aja leikkurillakaan, sinne ne peittyy ruohikkoon!
Faktaamaalta kirjoitti:
Vaahteranjuuri kokeilualueena, haravoitu viimeksi ehkä 2004, työntää kyllä ihan iloisesti ruohoa! Haravointi on enimmäkseen hullun hommaa. Sellaiset paikat, mihin roskia heitellään, sisäänkäynnin seutu, ne kannattaa haravoida, muta muuten kyllä selviää ihan sillä kun ajaa ruohonleikkurilla joka silppuaa lehdet nurmikon lannoitteeksi. Ja maatuu ne, vaikkei aja leikkurillakaan, sinne ne peittyy ruohikkoon!
vaikka naapurit kyllä haravoivat joka ainoan lehden pois tontiltaan, mutta minähän olenkin suomityttö ja saan olla erikoinen. :))) Tontti on pieni mutta täynnä kasvullisuutta, kuusia, koivuja, vaahteroita, tammia, pihlajia plus kaikenmaailman puskia ja saniaisia ja jippii löysinpä pienen omenapuunkin melkein naapurin rajalta. Etupiha on tasaista sammalalustalla ja takapiha on luontopihaa...kiviä ja turpeita, polkuja ja metsänreunaa.
Faktaamaalta kirjoitti:
ei ole aina sitä miltä näyttää. Sattuneesta syystä ruohonleikkuria on käytetty viimeksi herra ties koska ja syksyllä lehdet jäi sellaisenaan ylipitkän nurmikon päälle. Ja kun ne vaahteran lehdet on siinä liiskaantuneina, on se lähes sama kuin se teltta olisi nurmikon päällä. Muuten olen kyllä suunnilleen samaa mieltä tuosta ruohonleikkurilla ajosta, jos hommat vaan hoidetaan silloin kun ne pitää. Mutta jos lehdille ei tehdä mitään, maatuuhan ne, aikanaan, mutta missä. Edellisessä rivariasunnossa omakotitalonaapuri ei tehnyt mitään vaahteran aluselle ja keväällä kuivuttuaan ne oli tuulen ttuomana meidän pihassa. Haravoinnista ja sen tarpeesta voi olla muutenkin montaa mieltä. Yksi ei siedä niitä pihalla tuulen mukana pyöriviä lehtiä kun taas toista ne eivät häiritse. Sitäpaitsi hyvää "hyötyliikuntaa". Että se siitä hullun hommasta.
mies-vm56 kirjoitti:
ei ole aina sitä miltä näyttää. Sattuneesta syystä ruohonleikkuria on käytetty viimeksi herra ties koska ja syksyllä lehdet jäi sellaisenaan ylipitkän nurmikon päälle. Ja kun ne vaahteran lehdet on siinä liiskaantuneina, on se lähes sama kuin se teltta olisi nurmikon päällä. Muuten olen kyllä suunnilleen samaa mieltä tuosta ruohonleikkurilla ajosta, jos hommat vaan hoidetaan silloin kun ne pitää. Mutta jos lehdille ei tehdä mitään, maatuuhan ne, aikanaan, mutta missä. Edellisessä rivariasunnossa omakotitalonaapuri ei tehnyt mitään vaahteran aluselle ja keväällä kuivuttuaan ne oli tuulen ttuomana meidän pihassa. Haravoinnista ja sen tarpeesta voi olla muutenkin montaa mieltä. Yksi ei siedä niitä pihalla tuulen mukana pyöriviä lehtiä kun taas toista ne eivät häiritse. Sitäpaitsi hyvää "hyötyliikuntaa". Että se siitä hullun hommasta.
haravointi, keväällä, on kivaa, olen kanssasi samaa mieltä, - taas :)
Pirrejuupas kirjoitti:
haravointi, keväällä, on kivaa, olen kanssasi samaa mieltä, - taas :)
hulluudestamme;) Tänään on nautittu pitkään hoitamattomina olleiden marjapensaiden (9 kpl) hoidosta ja aloitettu kasvimaan perustaminen umpiheinikkoon.
- Pirre*
mies-vm56 kirjoitti:
hulluudestamme;) Tänään on nautittu pitkään hoitamattomina olleiden marjapensaiden (9 kpl) hoidosta ja aloitettu kasvimaan perustaminen umpiheinikkoon.
onpa teillä melkoinen marjaviljelmä, näyttävätkö kelpoisilta tekemään satoakin? Toivottavasti ei vielä huomennakaan sada, miun urakka jäi vielä kesken :)
Pirre* kirjoitti:
onpa teillä melkoinen marjaviljelmä, näyttävätkö kelpoisilta tekemään satoakin? Toivottavasti ei vielä huomennakaan sada, miun urakka jäi vielä kesken :)
ei ole arvioimaan tulevaa (mahdollista) satoa tässä vaiheessa. Kuivia oksia poistin melkoisen määrän, jäi niihin vielä jokunen jotain vihreää työntävä oksakin;) Kunhan ensin olin saanut pensaat esiin kuivan heinän seasta. Mylläsin juuriston, lannoitin ja lisäsin uutta multaa. Mustaherukkapensaan tuoksun ainakin tunnistin, mahdollinen sato viimeistään paljastaa, onko niissä muuta. Ei sada, ainakaan täällä, vaikka saisi jo vähän sataakkin. Pahasti kesken se on tämäkin urakka, alkava työviikko taas pahasti keskeyttää tärkeämmät hommat.
- Pirre*
mies-vm56 kirjoitti:
ei ole arvioimaan tulevaa (mahdollista) satoa tässä vaiheessa. Kuivia oksia poistin melkoisen määrän, jäi niihin vielä jokunen jotain vihreää työntävä oksakin;) Kunhan ensin olin saanut pensaat esiin kuivan heinän seasta. Mylläsin juuriston, lannoitin ja lisäsin uutta multaa. Mustaherukkapensaan tuoksun ainakin tunnistin, mahdollinen sato viimeistään paljastaa, onko niissä muuta. Ei sada, ainakaan täällä, vaikka saisi jo vähän sataakkin. Pahasti kesken se on tämäkin urakka, alkava työviikko taas pahasti keskeyttää tärkeämmät hommat.
marjapuskat ovat masentavan isotöisiä, ihan miesten hommia, ja etenkin nokkosten kitku :)
Pirre* kirjoitti:
marjapuskat ovat masentavan isotöisiä, ihan miesten hommia, ja etenkin nokkosten kitku :)
on työskentely maan rajassa. Ei sitten mikään asento ole hyvä pidemmän päälle. Mutta selvittiinhän siitä.
Minä olin käsittänyt että muutit maalle omakotitaloon ruotsissa. ja nyt hämmästelen mitä ihmeen yhteissaunaa tarkoitat. Eihän ruotsalaiset välitä saunomisesta ja ne ketkä välittää niin eikös ne tee oman saunan omaan taloonsa? Ja eikö sinulla ole saunaa?
villaksi voisi vakavalla naamalla nimitellä, vapaa-ajan asunnoksi aikanaan rakennettu lomakylään keskelle Uplannin metsä- ja peltomaisemaa. Yhteisöön kuuluu n. 40-50 mökkiä ja kolme neljäsosaa pysyvästi asutettuja. Lähimpään kaupunkiin on 25 km. Paikassa toimii ekonominen yhdistys johon kaikki kuuluvat, se hoitaa tiet, vedet ja viemärin ja alueen keskellä on suuri vihreä nurmikenttä jossa on myös yhteisön oma sauna jota saa vapaasti käyttää. Se on puulämmitteinen. Täällä on myös lapsille leikkipaikka ja pieni pulkkamäki. Uimaranta on muutaman kilometrin päässä ja se on julkinen.
Paloma.se.co kirjoitti:
villaksi voisi vakavalla naamalla nimitellä, vapaa-ajan asunnoksi aikanaan rakennettu lomakylään keskelle Uplannin metsä- ja peltomaisemaa. Yhteisöön kuuluu n. 40-50 mökkiä ja kolme neljäsosaa pysyvästi asutettuja. Lähimpään kaupunkiin on 25 km. Paikassa toimii ekonominen yhdistys johon kaikki kuuluvat, se hoitaa tiet, vedet ja viemärin ja alueen keskellä on suuri vihreä nurmikenttä jossa on myös yhteisön oma sauna jota saa vapaasti käyttää. Se on puulämmitteinen. Täällä on myös lapsille leikkipaikka ja pieni pulkkamäki. Uimaranta on muutaman kilometrin päässä ja se on julkinen.
Onpas erikoinen tapaus. Että taviasuttava mökkikylä. Varmaan hauskaa asua tuollaisessa paikassa, mutta ihmeen pitkä matka kaupunkiin. Onko työmatkasi tuo 25km, vai joko lopettelet sen puuhan?
miljoona kirjoitti:
Onpas erikoinen tapaus. Että taviasuttava mökkikylä. Varmaan hauskaa asua tuollaisessa paikassa, mutta ihmeen pitkä matka kaupunkiin. Onko työmatkasi tuo 25km, vai joko lopettelet sen puuhan?
kaikenkaikkiaan 57 km. yhteen suuntaan, 50 m. autolla huristellen, suurin osa suoraa E-4 tietä joten matka taittuu nopeasti ja onneksi pidän autolla ajamisesta. Työvuosia on niin vähän jäljellä että en taida viitsiä enää etsiä uutta paikkaa (en varmaan enää saisikaan) lähimmästä kaupungista (Uppsala).
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54858Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141698- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467