pika pika kysely

....

Ehkei tämä kuuluisi tänne, mutta kuinka moni ja millä verukkeella/virikkeellä on jäänyt töistä pois, kun avo-/aviovaimonsa kanssa riitely on kestänyt työhön menoon asti ja riita jatkuisi siitä edelleen? Eli riitaa ei saada selvitettyä ja toisen pitäisi lähteä töihin ja jättää asiat selvittämättä. Miten tällaisessa tilanteessa tulisi toimia?

10

371

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poissa kun mennä kiihtyneessä tilassa sinne vaarantamaan muitten terveys.

• random_N

Riita poikki vaan. Se, onko toinen oikeasti työkykyinen riippuu henkilöstä ja duunista eli ehkä on tarpeen ottaa saikkua. Joka tapauksessa kinastelu poikki ja heti, jos valittu tapa olisi tuottaakseen tuloksen niin ei tarvitsisi enää riidellä. Venyvä riita on merkki kommunikaatiokuilusta: siinä kaksi ihmistä vaahtoaa ja kimpoilee, mutta eivät oikeasti kuule ja kohtaa toisiaan. Hyvä, toimiva riita etenee: on ongelma ja se tuodaan esiin ja esitetään näkökulmat ja sitten löydetään jonkinlainen ratkaisu ja jatketaan normieloa. Junnaava kiistely on vain energian haaskaamista. Eli en ole jäänyt pois töistä kinastalun takia enkä jäisi. Yksi suhde loppui kun siinä olisi tarvinnut jauhaa ja jauhaa.

• ehdottomasti!

Parisuhteen kitinät saa odottaa ja jatkua myöhemmin. Töissä en pariani edes muista. Korneinta olis alkaa dokaamaan perheriidan takia.

• StippaS

Töistä ei jäädä pois, vaikka tyyliin koko kotitönö lahoaisi niille sijoillensa. Siinähän menisi se kitisevä puolisokin samaa rataa niin ei tarttis enää vinkua kilpaa siellä. Jos siis nupistaan niin nupistaan ja asiaa jatketaan kun palataan töistä. Voi jopa huomattavasti helpottaa kun saa välillä käydä tuulettamassa nuppiansa jonkun muun hoteissa kuin mitä sen siipan nurkissa. Aikuiset ihmiset sentään sen verran osaavat käyttäytyä, jotta järkikulta pysyy tornikellossa mukana ja asiat hoidetaan, vaikka kuinka tekisi mieli tulittaa sitä toista osapuolta vähintäänkin haulikolla. Tai tykillä jymäyttää. Jumalauta kun ne osaa meinaan olla sitten joskus niin hemmetin niin MIEHIÄ! *sanateivätriitäkertomaan* Eri asia sitten taas on jos pitää mennä yhdessä sinne töihin. Sitten siinä onkin meinaan säätämistä, koska mun mielestä kotikekrit eivät kuulu työpaikalle eivätkä siinä mielessä myös työkavereille. Pinna nyt on kaikilla välillä enempivähempi pingottuneena noin normaalistikin, muttaettä rotia arvon ihmiset. Hyvä puhua täällä taas jalustalla, vaikka todellisuudessa töihin en ole kyllä oikeasti koskaan mitään kotijuttuja vienyt, ne jäävät aina sen putiikin ulkopuolelle. Olen kait kohta joku jakomielitautinenkin vielä. Pitääkin muistaa kun seuraavan kerran kiekuu täällä.

• ....

Minun mielestä pitäisi jäädä kotiin selvittämään asia, muuten se tuntuu siltä, että toinen vähät välittää perheestään. Mitä mieltä olette, onko järkeä olla edes yhdessä? Kun perhe on kriisissä ja toinen lähtee vain menemään (töihin, autokouluun, sovittuun tapaamiseen tms). Aina voi hakea sairaslomaa vaikka migreeniin.

• gröth

sillä että ruvetaan lintsailemaan töistä ja ehkä menetetään se työpaikka sen takia, että ollaan vielä niin lapsellisia, ettei ymmärretä, että niitä erimielisyyksiä on aikaa puida vaikka koko loppuelämä vapaa-ajalla. Ei sitä ole pakko yhdellä kertaa loppuun käsitellä, vaan tuulettautuminen tosiaan auttaa. Eri asia on, jos se työ on komennus toiselle puolelle maailmaa 10 vuodeksi, jonne se lähtee yksin; silloin voisi oikeasti miettiä, onko toiselle työ tärkeämpää. Jos menee työpaikka kotiasioiden takia, siinä on sitten taas paljon enemmän riidan aihetta.

• scale

En mä töistä pois sen takia jäisi. On sitä joskus tullut lähdettyä nk. kyrpä ottassa duuniin, mutta oikeestaan jo ennen töihin pääsyä oon lauhtunut ja siinä ajellessa kun asiaa kelailee, niin ne riidan syyt on olleet ihan naurettavia. Ihan kuin kaksi kakaraa olisi kinanneet täysin joutavasta asiasta juupas-eipäs tasolla. Pari kertaa oon soitellut matkalta ja pyytänyt anteeksi, C on puolestaan soittanut kerran ja tehnyt saman. Elikä vastaukseni on, että se kummalla se hulluuskohtaus menee ekana ohitte ja älyää nousta taas vaihteeksi aikuisen ihmisen tasolle sieltä kiukuttelevan pikkulapsen tasolta, pyytää anteeksi ja sopii asian. Monasti kun kaksi "aikuista" ihmistä riitelee, se lähtee liikkeelle ihan typeristä jutuista ja sitten siitä tulee molemmille jukopäille arvovaltakysymys.

• Papeete1

Ei töistä olla pois muuten kuin äärimmäisen tärkeästä syystä. Tappelut puolison kanssa ja krapulat ei todellakaan kuulu niihin syihin. Itsekkin olin töissä keskellä erokuviota. Ekaksi tulee mies kotiin kaula syötynä samalla oven avauksella kun minä lähden töihin. Ei muuta kuin sanoin vaan että tästä sitten puhutaan kun tulen töistä. Töissä en mokomia ajatellut, ja työni hoisin. Riitely aloi kun kotiin pääsin. Olen myös kesken riidan lähtenyt töihin, ja silloin todennut vaan että jatketaan kun tulen takaisin. Äijä on yleensä livistänyt ryyppään ja/tai huoriin sillä aikaa. Tyypillistä sen ääliön toimintaa. Riidellä voi aina, monesti syytkin on ihan naurettavia. Työt taas pitää hoitaa kunnolla, joten sinne ei saa nahinat näkyä.

• gdvc

Eikä jäänyt avovaimokaan... Työssä käytiin välissä ja iltapäivällä oli parempi jatkaa keskustelua, kun oli rauhoituttu. Eipä siinä sit riitelemistä enää ollutkaan.

• ..jäädä pois! WTF?! ..varsinkaan minkään kotiriidan takia... Kyl se riita jaksaa odottaa sinne työpäivän päättymiseen asti. ;) En ainakaan itse ole koskaan jäänyt riidan takia töistä pois...enkä tulekkaan jäämään..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      101
      706
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      609
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      598
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      557
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63