SUOLAA

SUOLAA

Kaikkiin iho ongelmiin löytyy ratkaisu ruokakaapista. Tavallista suolaa vaan kostutetulle iholle hellävaroen ja antakaa hetken vaikuttaa, sitten huuhdelkaa pois. Tepsii ihan kaikkeen. Googlettakaa lisätietoa netistä jos kiinnostaa, esim method putkisto. Ja on turvallinen luonnontuote että ei tarvitse pelätä mitään. Turha maksaa maltaita matkustaakseen esim: merenrannalle surffaamaan (surffareilla hyvä iho merisuolan takia) tai kuolleenmeren rannalle kellumaan, kun kotikomerossa on halpa hoitoaine. Finnit desinfioituu jne... Terv: entinen kosmetiikan suurkuluttaja, nykyään kylppärissä vain suola.

246

31784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (muu)

      Oregon - mineraalisuolaa on kans kehuttu! Itse en ole vielä kokeillut. (Lähinnä sen takia kun jos suolaa käyttää niin kaikki kosteusvoiteet on pannassa, ja meikki vähän hankala tehdä ilman sitä :S)

      • >Oregon

        mineraalisuolaa myydään??


      • muutkin merkki-

        tuotteet, jotka sisältää suolaa, esim. Ahava, Arad ja eräät Lushin tuotteet, ovat kalliita. Kannattaa itse tehdä käsittelemättömästä merisuolasta (karkeasta), hienossa merisuolassa on nimittäin paakkuuntumisenestoainetta. Esim. oliiviöljystä ja merisuolasta tulee hyvä kuorinta-aine ja vichyä tai jotain muuta kivennäisvettä voi käyttää kasvovetenä ja suihkuttaa saunan tai suihkun jälkeen suoraan iholle. Korvaa sekä kasvoveden että kosteusvoiteen.


      • kalaa, kalaa

        Voi olla että suola sopii ihonhoitona monellekin, mutta kuten vanha sanonta kuuluu: se mikä sopii äidille ei välttämättä sovi tyttärelle.

        Mainitsit finnit - voi olla että epäpuhtaalle ja melko NUORELLE finniselle ja ehkä paksuhkolle iholle tollanen suolahommeli on hyvä.
        Sen sijaan kun ikää on jo sitä sun tätä 40, 50, ja kuukautiset on loppunu ja hormonitoiminta enemmän tai vähemmän muuttunu, ja iho ohentunu, niin hoitotuotteissakin saattaa joutua funtsimaan homman uusiks ihan kuten meikkauksessa, hiusten sävyttämisessä ja ravinnossa.

        Jos aikasemmin ollaan oltu matkalla länteen, niin nyt mennään itään, väänsi näin rautalangasta. Siis en tarkoita: nyt mennään metsään vaan että myös iho muuttuu monen kohdalla dramaattisesti 20-30 -vuotiaan finnisestä tai sekaihosta hyvinkin ohueksi; omalla kohdallani varsinaisia ryppyjä ei ole mutta iho on veltostunu koska poikittaissäikeet luonnollisesti katkeilee iän myötä ja maan vetovoiman vaikutuksesta.

        Vanhemmiten iho tarvitsee lisää kosteutta, ravitsevaa kasvovettä, ei välttämättä tuhtejä yövoiteita. Myös olennainen paino on ravinnossa, kalaa, vihanneksia, monivitamiineja, mahdollisimman vähän sokeri- ja valkonen vehnäjauho-tuotteita jotka kovettaa kudoksia ja tekee ihon himmeen ja tylsän näköseks.


      • suolaasuolaa

        Eroaako mineraalisuolan tulos huomattavissa määrin tavallisen suolan tuloksesta?


      • solti
        kalaa, kalaa kirjoitti:

        Voi olla että suola sopii ihonhoitona monellekin, mutta kuten vanha sanonta kuuluu: se mikä sopii äidille ei välttämättä sovi tyttärelle.

        Mainitsit finnit - voi olla että epäpuhtaalle ja melko NUORELLE finniselle ja ehkä paksuhkolle iholle tollanen suolahommeli on hyvä.
        Sen sijaan kun ikää on jo sitä sun tätä 40, 50, ja kuukautiset on loppunu ja hormonitoiminta enemmän tai vähemmän muuttunu, ja iho ohentunu, niin hoitotuotteissakin saattaa joutua funtsimaan homman uusiks ihan kuten meikkauksessa, hiusten sävyttämisessä ja ravinnossa.

        Jos aikasemmin ollaan oltu matkalla länteen, niin nyt mennään itään, väänsi näin rautalangasta. Siis en tarkoita: nyt mennään metsään vaan että myös iho muuttuu monen kohdalla dramaattisesti 20-30 -vuotiaan finnisestä tai sekaihosta hyvinkin ohueksi; omalla kohdallani varsinaisia ryppyjä ei ole mutta iho on veltostunu koska poikittaissäikeet luonnollisesti katkeilee iän myötä ja maan vetovoiman vaikutuksesta.

        Vanhemmiten iho tarvitsee lisää kosteutta, ravitsevaa kasvovettä, ei välttämättä tuhtejä yövoiteita. Myös olennainen paino on ravinnossa, kalaa, vihanneksia, monivitamiineja, mahdollisimman vähän sokeri- ja valkonen vehnäjauho-tuotteita jotka kovettaa kudoksia ja tekee ihon himmeen ja tylsän näköseks.

        Suola on siitä hyvä ihonhoitotuote, että se sopii kaikille ikään ja ihotyyppiin katsomatta, koska se nimenomaan tasapainottaa ihon kosteutta. Rasvaista ihoa siis kuivattaa ja kuivaa kosteuttaa.


      • "Mineraalisuola"
        suolaasuolaa kirjoitti:

        Eroaako mineraalisuolan tulos huomattavissa määrin tavallisen suolan tuloksesta?

        Mineraalisuolassa on enemmän kaliumkloridia, natriumin vastavaikuttajaa ihmisen elimistössä, eli se poikkeaa luonnossa esiintyvänsä suolasta (merisuola ym.), joka on natriumkloridia. Mineraalisuoloja on kehitetty, jotta suolan (natriumin) verenpainetta nostavaa vaikutusta voitaisiin vähentää. Tuskin niillä iholla käytettynä on sen kummempaa positiivista vaikutusta.


      • Anonyymi
        muutkin merkki- kirjoitti:

        tuotteet, jotka sisältää suolaa, esim. Ahava, Arad ja eräät Lushin tuotteet, ovat kalliita. Kannattaa itse tehdä käsittelemättömästä merisuolasta (karkeasta), hienossa merisuolassa on nimittäin paakkuuntumisenestoainetta. Esim. oliiviöljystä ja merisuolasta tulee hyvä kuorinta-aine ja vichyä tai jotain muuta kivennäisvettä voi käyttää kasvovetenä ja suihkuttaa saunan tai suihkun jälkeen suoraan iholle. Korvaa sekä kasvoveden että kosteusvoiteen.

        Käytän kasvovetenä keittosuolaa


    • 67iMMI

      Käytätkö ihan tavallista ruokasuolaa? Miten ja kuinka paljon? Millainen oli iho ennen suolan käyttöä ja sen jälkeen? Kuinka nopeasti saa tuloksia?

      • Aloittaja

        Elikkä ihan tavallista ruokasuolaa tai merisuolaa käytän vaihtelevasti, määrällä ei ole väliä mielummin liian paljon kuin liian vähän. Käytän sellaisenaan suihkussa kostutetulle iholle. Tuloksia alkaa tulla heti. Erinomaista finneille ja ihokarvanpoiston jälkeen pitämään iho kunnossa, lisäksi kostuttamaan kuivuudesta kärsivää ihoa. Käytän kokovartalokuorintaan, jalkakylpyihin, ihokarvojenpoiston jälkeen paras tuote suihkussa hellävaroen kuoria ja antaa hetken vaikuttaa niin ehkäisee karvojen sisäänkasvua ja desifioi ihoa. Lisäksi voi huuhdella suuta hammaspesun jälkeen joskus suolaliuoksella eli lasiin vaan vettä johon sekottaa suolaa ja kuiville käsille on mainio hoito laittaa kippoon lämmintä vettä ja suolaa ja kädet sitte kylpyyn noin 15 minuutiksi. Tuolla Method Putkiston sivuilla myydään jotain erikoissuolaa mutta on vissiin aika kallista, ja siellä on ohjeita että voi halutessaan tehdä jotain valmiita suolaliuoksia tai sekottaa oliiviöljyyn jne... mut mä oon niin laiska että en ole jaksanut niitä seoksia ruveta tekemään vaan käytän sellaisenaan :D Lisäksi kiinnostais kokeilla Ahava sarjaa kun se on kuolleen meren suolasta ja mineraaleista tehty että jos jollain on kokemuksia niin kertokaa??? Tuo finninen iho saattaa tuntua eka kerroilla niinku polttais mut se johtuu vaan siitä et iho on rikki ja tiedättehän sanonnan suolaa haavoihin. Mut ei kandee pelästyä vaikka finneillä ikävältä eka tuntuiskin kun sit se alkaa parantua ja finnit kuivuu. Minulla on ollut aknea, kuivuutta, kutinaa, ihonäppylöitä, huonovärinen iho ja kosmetiikka herkkyyttä eli tullut joskus kosmetiikasta allergiaa, on ollut sisäänkasvaneita karvoja jne... Nyt suolan ansiosta rauhoittunut iho.


    • tytteli_89<3

      Kuinka monta on oikeasti auttanut tämä suola? :-) Itseä kiinnostaisi kokeilla, mutta tahtoisin kuulla lisää!! Jos käyttää esim. suola extra virgin öljyä, puhdistusaineitta kasvovettä onko OK? Mutta kaikki kosteusvoiteet GOOD BYE? Niin ja minuakin kiinnostaisi, että kuinka nopeasti suolan vaikutukset rupeaa näkymään, ja kuinka kauan kestää että ihon oma kosteussysteemi rupeaa toimimaan?:-)

      • suolasta

        Kokeilettepa suolaa kauneutenne hyväksi miten hyvänsä, ainakin kannattaa käyttää sellaista, missä ei ole jodia. Siis ihan jokainen keittiön puolelta napattu purnukka ei käy.


      • ...
        suolasta kirjoitti:

        Kokeilettepa suolaa kauneutenne hyväksi miten hyvänsä, ainakin kannattaa käyttää sellaista, missä ei ole jodia. Siis ihan jokainen keittiön puolelta napattu purnukka ei käy.

        merisuola?


      • Aloittaja

        vaikuttaa heti, tuloksia saat heti. Mä käytän kasvovoidetta vain silloin kun laitan meikkivoidetta eli vain juhliin, arkena olen ilman. Meikkivoiteen pois pesemiseen käytän lacto linea jonka jälkeen "huuhtasen" vielä suolalla. Tietysti joskus haluan viettää hemmoteluillan jolloin laitan kasvonaamion yms. että ei suolan takia tarvitse lopullisesti kaikesta luopua.


      • Aloittaja
        ... kirjoitti:

        merisuola?

        Merisuola (hienokiteinen)on parasta, pyrin aina sitä ostamaan vaikka ruokasuolaakin joskus käytän.


      • ........
        Aloittaja kirjoitti:

        vaikuttaa heti, tuloksia saat heti. Mä käytän kasvovoidetta vain silloin kun laitan meikkivoidetta eli vain juhliin, arkena olen ilman. Meikkivoiteen pois pesemiseen käytän lacto linea jonka jälkeen "huuhtasen" vielä suolalla. Tietysti joskus haluan viettää hemmoteluillan jolloin laitan kasvonaamion yms. että ei suolan takia tarvitse lopullisesti kaikesta luopua.

        kun ei käytä mitään voiteita? Mitä se voide sitten haittaa? Entäs auringon otto,ilman mitään voiteitako?


      • Aloittaja
        ........ kirjoitti:

        kun ei käytä mitään voiteita? Mitä se voide sitten haittaa? Entäs auringon otto,ilman mitään voiteitako?

        alkaa tomimaan omillaan ja suolassa on kosteuttava vaikutus. Niin olen ymmärtänyt että jotkut on luopunut kokonaan kosmetiikasta ja jotkut taas käyttää kosmetiikkaa ihan normaalisti ovat vaan ottaneet suolasta sellaisen lisähoidon, että kukin makunsa mukaan omalla tyylillään mistä tykkääkin :) Auringon suhteen olen tehnyt niin että etelän lomilla pidän suojavoiteita kun palan siellä kuumuudessa helposti. Mutta suomessa laitan vain jos menen uimarannalle pitkäksi aikaa kuumana päivänä, mutta esim: lenkille en koska viivyn siellä vain tunnin.


      • gf

        Öljyistä parhaita ovat manteli-, jojoba- ja auringonkukkaöljy. Oliiviöljyä en panisi iholle.


      • Jirysvlfiehsj

        Miksi suolahoidon jälkeen ei saa käyttää kosteusvoidetta?


    • 090909

      Hei- olisin nyt valmis kokeilemaan tätä suolaa, mutta kertokaapa vielä vastaukset kysymyksiini? :) 1.kosteusvoiteita ei saa käyttää? (Mitenkä meikin kanssa, kun sen alle pitäisi aina laitaa kosteusvoide? Tavoite olisi pärjätä ilman meikkiä, mutta ei vielä tällä iholla...) 2. Hienojakoinen merisuola käy naaman pesuun erinomaisesti ja on edullista?Merisuola ei sisällä jodia? 3. Jotkut käyttää jotain muutakin suolan rinnalla? Voinko käyttää esim. puhdistusvoide kasvovesi pesu suolalla? Miten saan sen maximaalisen hyödyn suolasta? Esim. onko tuo edellä mainittu suola extra virgin öljy hyvä ajatus? Olen kuullut että joillakin öljyt tukkii ihoa. 4. Mihin kaikkeen auttaa kasvojen iholla? Minulla on ihossa epäpuhtauksia (finnejä, mustapäitä) sekä ihon väri on vähän vaihteleva (punaisuutta) ja naama kiiltelee. Onko apua noihin ed. mainittuihin asioihin suolasta? 5.Onko teillä suolan mahtava vaikutus kestänyt ja kestänyt? Että ei käy esim. niin, että parin kuukauden päästä suola ei enään tehoakkaan? 6. Mitä on "luvallista" käyttää suolan kanssa? (Sivuaa kys.nro 3:sta) Huhhuh, kiitän ja kumarran suuresti vastauksista!:)

      • Aloittaja

        1.Kokeile rohkeasti vaan käyttää normaalisti kosteusvoidetta ja meikkivoidetta päiväsaikaan, illalla sitten pese pois huolella pesuaineella jota käytät ja lopuksi "huuhtele" iho suolalla ja anna vaikuttaa hetki ja pese sitten pois ja nukkumaan ilman mitään yövoiteita. Itellä sattu hyvään saumaan kesälomaksi tuo suolahoitojen aloittaminen niin pystyi heti lopettamaan meikkivoiteen käytön kun ei tarvinnut näyttäytyä ihmistenilmoilla. 2.Hieno merisuola on tosiaan parasta. 3.Suosittelisin tekemään erilaisia kokeita suolalla, ihmiset on niin erilaisia että sun vaan täytyy kokeilemalla löytää just se oma hyvä suolajutttu mikä sopii juuri sinule, toiset tosiaan käyttää pelkästään suolaa ja toiset tykkää sekottaa sitä puhdistusmaitoon jne... 4.Auttaa tasoittamaan ihon värin, ylläpitää ihon kosteustasapainoa, autaa mustapäihin ja finneihin, autaa kutinaan jne... mm: psoripotilaille suolahoidot on tosi tärkeitä. 5.Kyllä on kestänyt ja kestänyt, se on puhdas luonnotuote, että luotan "luomuun" :D 6.Tutkippa esim: noita method putkiston sivuja, netistä löytää lisätietoja suolahoidoista, en tosiaan itsekkään vielä paljoa tiedä suolan loputtomista mahdollisuuksista.


      • 090909
        Aloittaja kirjoitti:

        1.Kokeile rohkeasti vaan käyttää normaalisti kosteusvoidetta ja meikkivoidetta päiväsaikaan, illalla sitten pese pois huolella pesuaineella jota käytät ja lopuksi "huuhtele" iho suolalla ja anna vaikuttaa hetki ja pese sitten pois ja nukkumaan ilman mitään yövoiteita. Itellä sattu hyvään saumaan kesälomaksi tuo suolahoitojen aloittaminen niin pystyi heti lopettamaan meikkivoiteen käytön kun ei tarvinnut näyttäytyä ihmistenilmoilla. 2.Hieno merisuola on tosiaan parasta. 3.Suosittelisin tekemään erilaisia kokeita suolalla, ihmiset on niin erilaisia että sun vaan täytyy kokeilemalla löytää just se oma hyvä suolajutttu mikä sopii juuri sinule, toiset tosiaan käyttää pelkästään suolaa ja toiset tykkää sekottaa sitä puhdistusmaitoon jne... 4.Auttaa tasoittamaan ihon värin, ylläpitää ihon kosteustasapainoa, autaa mustapäihin ja finneihin, autaa kutinaan jne... mm: psoripotilaille suolahoidot on tosi tärkeitä. 5.Kyllä on kestänyt ja kestänyt, se on puhdas luonnotuote, että luotan "luomuun" :D 6.Tutkippa esim: noita method putkiston sivuja, netistä löytää lisätietoja suolahoidoista, en tosiaan itsekkään vielä paljoa tiedä suolan loputtomista mahdollisuuksista.

        Kiitokset vastauksista! Näin minä ajattelinkin, itsellänikin alkaa kesäloma kohta niin voi sitten jättää kokonaan poiskin sen kosteusvoide meikkivoide systeemin jos iho sitten menee sen suolan toimesta parempaan kuntoon! Sitä vaan mietin kun moni sanoo että sitten ihossa itsessään käynnistyy oma kosteutusprosessi? Jonka takia niitä kosteusvoiteita ei siis enään tarvita. Pitää ostaa kaupasta hienoa merisuolaa ja jos sekin on vielä liian hienoa niin sellainen murskaaja millä niitä saa pienemmäksi. Olen kuullut monista Putkiston? omista suolista, mutta ne on kuulemma aika (törkeän) kalliita, ja samoin olen kuullut Oregon-suolasta, mikä on myös aika kallista mutta kuulemma kestää todella pitkään. Olisiko näillä Putkiston ja Oregon-suolilla sitten jotain merkittävää eroa tuohon merisuolaan? Kokeilin eilen tuota merisuolaa (sattui löytymään kaapista) extra virgin öljyn kanssa ja oli aika sottaista puuhaa, joten jatkossa ajattelin(laiskuuttani) pestä pelkällä suolalla. Tulisiko niin hyvä että pesen ekaksi puhdistusnesteelläni, ja sen jälkeen suolalla? Niin että EN käytä lainkaan kasvovettäkään? Mitä olet mieltä. Ja piti vielä siitä eilisestä suolakokeilusta sanoa... Aamulla kaikki (??!) finnit ja muut epäpuhtaudet oli laskenut lähestulkoon sileäksi pinnaksi! Siis kuinka nopeasti tällä suolalla oikein tulee tuloksia! Olen vähän hämmästynyt, ja voin vain kuvitella mitä suola tekee iholleni kun käytän sitä jatkossa joka päivä! Kiitos Aloittajalle.


      • Kinuskikuula
        090909 kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista! Näin minä ajattelinkin, itsellänikin alkaa kesäloma kohta niin voi sitten jättää kokonaan poiskin sen kosteusvoide meikkivoide systeemin jos iho sitten menee sen suolan toimesta parempaan kuntoon! Sitä vaan mietin kun moni sanoo että sitten ihossa itsessään käynnistyy oma kosteutusprosessi? Jonka takia niitä kosteusvoiteita ei siis enään tarvita. Pitää ostaa kaupasta hienoa merisuolaa ja jos sekin on vielä liian hienoa niin sellainen murskaaja millä niitä saa pienemmäksi. Olen kuullut monista Putkiston? omista suolista, mutta ne on kuulemma aika (törkeän) kalliita, ja samoin olen kuullut Oregon-suolasta, mikä on myös aika kallista mutta kuulemma kestää todella pitkään. Olisiko näillä Putkiston ja Oregon-suolilla sitten jotain merkittävää eroa tuohon merisuolaan? Kokeilin eilen tuota merisuolaa (sattui löytymään kaapista) extra virgin öljyn kanssa ja oli aika sottaista puuhaa, joten jatkossa ajattelin(laiskuuttani) pestä pelkällä suolalla. Tulisiko niin hyvä että pesen ekaksi puhdistusnesteelläni, ja sen jälkeen suolalla? Niin että EN käytä lainkaan kasvovettäkään? Mitä olet mieltä. Ja piti vielä siitä eilisestä suolakokeilusta sanoa... Aamulla kaikki (??!) finnit ja muut epäpuhtaudet oli laskenut lähestulkoon sileäksi pinnaksi! Siis kuinka nopeasti tällä suolalla oikein tulee tuloksia! Olen vähän hämmästynyt, ja voin vain kuvitella mitä suola tekee iholleni kun käytän sitä jatkossa joka päivä! Kiitos Aloittajalle.

        Siis minkä takia kasvovoidetta ei muka saa käyttää? Vai onko se niin, että sitä ei TARVITSE, mutta kuitenkin SAA ja VOI käyttää? :) Entäs kasvovesi?


      • Aloittaja
        Kinuskikuula kirjoitti:

        Siis minkä takia kasvovoidetta ei muka saa käyttää? Vai onko se niin, että sitä ei TARVITSE, mutta kuitenkin SAA ja VOI käyttää? :) Entäs kasvovesi?

        niin että kasvovoidetta ei vaan enää sitten tarvi kun iho alkaa toimimaan niin hyvin ja luonnollisesti omillaankin suolan parantavan vaikutuksen takia ja putsarit voi unohtaa kun ei tarvi meikkivoidetta kun on niin kaunis luonnollinen väri ihan omassakin ihossa. Siis pelkkä vesi ja suola riittää ylläpitämään ihon puhtautta ja kosteustasapainoa. Mutta kaippa niitäkin (voide,meikkivoide ja putsarit)saa käyttää jos on tottunut ja tykkää, lisää sitten vaan suolankäytön hoitotottumuksiin.


      • ---
        Aloittaja kirjoitti:

        niin että kasvovoidetta ei vaan enää sitten tarvi kun iho alkaa toimimaan niin hyvin ja luonnollisesti omillaankin suolan parantavan vaikutuksen takia ja putsarit voi unohtaa kun ei tarvi meikkivoidetta kun on niin kaunis luonnollinen väri ihan omassakin ihossa. Siis pelkkä vesi ja suola riittää ylläpitämään ihon puhtautta ja kosteustasapainoa. Mutta kaippa niitäkin (voide,meikkivoide ja putsarit)saa käyttää jos on tottunut ja tykkää, lisää sitten vaan suolankäytön hoitotottumuksiin.

        auttaako tämä akneenkin o;? en ole enne kuullutkaan. itselläni on vaikea/paha akne , enkä millään ole päässyt eroon. mutta tätä voisikin sitten kokeilla. kuinka monta kertaa tuota pitää tehdä , että saisi vaikean/pahan aknen siihen kuntoon ettei meikkiä tarvitsisi kovinkaan paljoa ? voiko sen tehdä kahdesti päivässä ? tavoitus on tässä ollut että kesän voisi olla meikittä , mutta ei kyllä tällä iholla. mutta saako kesään menessä ihon siihen kuntoon että ilman meikkiä voi olla ?


      • Aloittaja
        090909 kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista! Näin minä ajattelinkin, itsellänikin alkaa kesäloma kohta niin voi sitten jättää kokonaan poiskin sen kosteusvoide meikkivoide systeemin jos iho sitten menee sen suolan toimesta parempaan kuntoon! Sitä vaan mietin kun moni sanoo että sitten ihossa itsessään käynnistyy oma kosteutusprosessi? Jonka takia niitä kosteusvoiteita ei siis enään tarvita. Pitää ostaa kaupasta hienoa merisuolaa ja jos sekin on vielä liian hienoa niin sellainen murskaaja millä niitä saa pienemmäksi. Olen kuullut monista Putkiston? omista suolista, mutta ne on kuulemma aika (törkeän) kalliita, ja samoin olen kuullut Oregon-suolasta, mikä on myös aika kallista mutta kuulemma kestää todella pitkään. Olisiko näillä Putkiston ja Oregon-suolilla sitten jotain merkittävää eroa tuohon merisuolaan? Kokeilin eilen tuota merisuolaa (sattui löytymään kaapista) extra virgin öljyn kanssa ja oli aika sottaista puuhaa, joten jatkossa ajattelin(laiskuuttani) pestä pelkällä suolalla. Tulisiko niin hyvä että pesen ekaksi puhdistusnesteelläni, ja sen jälkeen suolalla? Niin että EN käytä lainkaan kasvovettäkään? Mitä olet mieltä. Ja piti vielä siitä eilisestä suolakokeilusta sanoa... Aamulla kaikki (??!) finnit ja muut epäpuhtaudet oli laskenut lähestulkoon sileäksi pinnaksi! Siis kuinka nopeasti tällä suolalla oikein tulee tuloksia! Olen vähän hämmästynyt, ja voin vain kuvitella mitä suola tekee iholleni kun käytän sitä jatkossa joka päivä! Kiitos Aloittajalle.

        erikoissuolat on tosi hintavia enkä oikein usko että niissä on mitään eroa tavalliseen merisuolaan, se on vaan bisnestä ja rahastusta, tyypillistä kosmetiikkabisneksessä että myydään samaa tuotetta eri purkeissa eri nimikkeellä ja kalliimmalla hinnalla. Käytä vaan puhdistusnestettä jos se tuntuu ihollasi hyvältä, kannattaa seurata ihon omia tuntemuksia, ite tykkään käyttää pelkkää suolaa mutta niin olen ymmärtänyt että jotkut käyttää ihan puhdistusmaitoa ja suolaa tms... Kaikilla on kait vähän eri hoitojutut. Mietityttää kyllä se että heti nuorena aloitetaan meikkivoide ja putsarirumba vaikka oma iho olis kauniinvärinen, sehän vaan sekottaa ihon omaa kosteustasapainoa kun joka päivä meikataan ja rasvataan ja pestään, hirveät määrät yötä päivää erilaisia kemikaaleja iholla vain siksi että kosmetiikkajätit tahkoais rahaa eikä iholla ole koskaan hetken lepoa kun koko ajan joku rasva siinä. Itellä oli sama juttu kun eka kerran kokeilin suolaa niin aamulla oli sileä pinta, alussa laitoin aamuin ja illoin suolaa tehohoitona finneille mutta myöhemmin ei tarvinnut laittaa enää kun vaan illalla ja aamuisin riitti pelkkä kylmä vesi huuhtelemaan unimurut :) Tuli mieleen vielä semmonen juttu että olin kerran viikon lomalla Italiassa jolloin tuli uitua joka päivä ja se merivesi oli hirmu suolasta, ihoni oli kauneimmillaan sillon,tuntui ja näytti tosi upealta.


      • Aloittaja
        --- kirjoitti:

        auttaako tämä akneenkin o;? en ole enne kuullutkaan. itselläni on vaikea/paha akne , enkä millään ole päässyt eroon. mutta tätä voisikin sitten kokeilla. kuinka monta kertaa tuota pitää tehdä , että saisi vaikean/pahan aknen siihen kuntoon ettei meikkiä tarvitsisi kovinkaan paljoa ? voiko sen tehdä kahdesti päivässä ? tavoitus on tässä ollut että kesän voisi olla meikittä , mutta ei kyllä tällä iholla. mutta saako kesään menessä ihon siihen kuntoon että ilman meikkiä voi olla ?

        paras hoito, on suorastaan törkeää että aknepotilaille ei kerrota suolahoidoista, mutta kaippa siinä on vain lääke-ja kosmettiikkajättien rahanahneus taustalla. Tee alussa tehohoitona aamuin ja illoin, laita reilusti merisuolaa kostutetulle iholle ja anna vaikuttaa hetki, jos paha akne niin tod,näköisesti alussa polttelee ja tuntuu ikävältä, mutta myöhemmin ei enää kun iho alkaa parantua. Ihohan uusiutuu kuukaudessa, veikkaan että se on kuukauden päästä suolahoitojen aloittamisesta jo paljon rauhoittuneempi. Kesällä sit uimaan vielä lisäksi, harmi vaan kun Suomessa ei tuo merivesi ole niin suolasta kuin esim:Italiassa.


      • -----------------
        Aloittaja kirjoitti:

        paras hoito, on suorastaan törkeää että aknepotilaille ei kerrota suolahoidoista, mutta kaippa siinä on vain lääke-ja kosmettiikkajättien rahanahneus taustalla. Tee alussa tehohoitona aamuin ja illoin, laita reilusti merisuolaa kostutetulle iholle ja anna vaikuttaa hetki, jos paha akne niin tod,näköisesti alussa polttelee ja tuntuu ikävältä, mutta myöhemmin ei enää kun iho alkaa parantua. Ihohan uusiutuu kuukaudessa, veikkaan että se on kuukauden päästä suolahoitojen aloittamisesta jo paljon rauhoittuneempi. Kesällä sit uimaan vielä lisäksi, harmi vaan kun Suomessa ei tuo merivesi ole niin suolasta kuin esim:Italiassa.

        tuttava oli saanut avun kun oli suolahoitojen lisäksi syönyt apteekista ilman reseptiä saatavan luontaistuotteen Elivo kirkas iho kapselit.


      • ----
        Aloittaja kirjoitti:

        paras hoito, on suorastaan törkeää että aknepotilaille ei kerrota suolahoidoista, mutta kaippa siinä on vain lääke-ja kosmettiikkajättien rahanahneus taustalla. Tee alussa tehohoitona aamuin ja illoin, laita reilusti merisuolaa kostutetulle iholle ja anna vaikuttaa hetki, jos paha akne niin tod,näköisesti alussa polttelee ja tuntuu ikävältä, mutta myöhemmin ei enää kun iho alkaa parantua. Ihohan uusiutuu kuukaudessa, veikkaan että se on kuukauden päästä suolahoitojen aloittamisesta jo paljon rauhoittuneempi. Kesällä sit uimaan vielä lisäksi, harmi vaan kun Suomessa ei tuo merivesi ole niin suolasta kuin esim:Italiassa.

        Hei! Olisin kokeilemassa tätä Suolatekniikkaa juuri näihin Finneihin. Anteeksi jos tämä on vain yhtä jankutusta mutta haluaisin saada sen " varman " vastauksen, ettei mikään mene pieleen :) 1.Menisin suihkuun, kostealle ja puhtaalle iholle levittäisin suolan MISSÄ EI OLE JODIA?


      • Usko pois
        Aloittaja kirjoitti:

        niin että kasvovoidetta ei vaan enää sitten tarvi kun iho alkaa toimimaan niin hyvin ja luonnollisesti omillaankin suolan parantavan vaikutuksen takia ja putsarit voi unohtaa kun ei tarvi meikkivoidetta kun on niin kaunis luonnollinen väri ihan omassakin ihossa. Siis pelkkä vesi ja suola riittää ylläpitämään ihon puhtautta ja kosteustasapainoa. Mutta kaippa niitäkin (voide,meikkivoide ja putsarit)saa käyttää jos on tottunut ja tykkää, lisää sitten vaan suolankäytön hoitotottumuksiin.

        Mistä ihmeestä olet noi "faktat" poiminu? Suola ei tosiaankaan kosteuta. Jos käytät liikaa suolaa niin iho saattaa ärtyä siitä, seurauksena voi olla polttelua kasvoilla jne. Couperosa iholle ei missään nimessä saa laittaa sillä iho on muutenkin niin ohut. Suola saattaa kuivattaa ihoa joten KOSTEUSVOIDETTA ON JÄYTETTÄVÄ!


      • kirjotusvirhe
        Usko pois kirjoitti:

        Mistä ihmeestä olet noi "faktat" poiminu? Suola ei tosiaankaan kosteuta. Jos käytät liikaa suolaa niin iho saattaa ärtyä siitä, seurauksena voi olla polttelua kasvoilla jne. Couperosa iholle ei missään nimessä saa laittaa sillä iho on muutenkin niin ohut. Suola saattaa kuivattaa ihoa joten KOSTEUSVOIDETTA ON JÄYTETTÄVÄ!

        tarkoitin KÄYTETTÄVÄ


      • ei ihan meikittä
        Aloittaja kirjoitti:

        niin että kasvovoidetta ei vaan enää sitten tarvi kun iho alkaa toimimaan niin hyvin ja luonnollisesti omillaankin suolan parantavan vaikutuksen takia ja putsarit voi unohtaa kun ei tarvi meikkivoidetta kun on niin kaunis luonnollinen väri ihan omassakin ihossa. Siis pelkkä vesi ja suola riittää ylläpitämään ihon puhtautta ja kosteustasapainoa. Mutta kaippa niitäkin (voide,meikkivoide ja putsarit)saa käyttää jos on tottunut ja tykkää, lisää sitten vaan suolankäytön hoitotottumuksiin.

        Jos iho on hyvin herkkä ja reagoi tuuleen ja tuiskuun ja lämpötilanvaihteluihin, niin iho on hyvä suojata meikkivoiteella. Illalla taas voide on puhdistettava kasvoilta eikä se mielestäni suolavedellä pelkästään lähde, eli putsaukseen voi käyttää öljyä tai omaa putsaria ja lopuksi töpötellä suolavettä päälle.


      • ...........
        Aloittaja kirjoitti:

        paras hoito, on suorastaan törkeää että aknepotilaille ei kerrota suolahoidoista, mutta kaippa siinä on vain lääke-ja kosmettiikkajättien rahanahneus taustalla. Tee alussa tehohoitona aamuin ja illoin, laita reilusti merisuolaa kostutetulle iholle ja anna vaikuttaa hetki, jos paha akne niin tod,näköisesti alussa polttelee ja tuntuu ikävältä, mutta myöhemmin ei enää kun iho alkaa parantua. Ihohan uusiutuu kuukaudessa, veikkaan että se on kuukauden päästä suolahoitojen aloittamisesta jo paljon rauhoittuneempi. Kesällä sit uimaan vielä lisäksi, harmi vaan kun Suomessa ei tuo merivesi ole niin suolasta kuin esim:Italiassa.

        Suolan käyttö akneiholla voi olla varsin tuskallista...

        Jos siitä jotain hyötyä on, se johtunee siitä, että bakteerit eivät pidä suolaisesta ympäristöstä. Tämä on pelkkää mutua, en mene vannomaan, sillä suola on emäksistä ja aknen hoidossa päinvastoin suositaan esim. salisyylihappoa, joka pitää huokoset auki ja supistaa niitä silmin nähden.


    • .-.

      eli siis voiko tehdä näin : kostuttaa tavallista ruokasuolaa ja laittaa kasvoihin antaa vaikuttaa n. 10 min ja huuhtelee kylmällä vedellä aamuin illoin ? kannattaako / voiko laittaa silloin vielä aknerasvoja. itselläni on apteekista yksi , lääkärin määräämä nimea en nyt juuri muista. mutta voiko ? ja itse syön vielä niitä tetrasylejä ja aurinkokapseleita ( ne sisältää a-vitamiinia joka on hyväksi aknelle ) että onko se rasvan käyttö haitallista ? eilen illalla en laittanut tein vain suolahoidon ja nukkumaan . iho oli sileämpi , mutta suuria merkkejä ei näkynyt. mutta pieniä kyllä. mutta jos teen tarpeeksi usein ja kauan , niin eiköhän mullakin ole edes hieman parempi iho kesälomaan menessä (: niin voisi kesäloman olla ilman meikkiä (: kiitos jos joku edes vastaa. meinaan en ole ennen edes kuullut koko suolasta :D eikä lääkärikään mitään kertonu ( -.- )

    • saltoil

      Tyttäreni on koko ikänsä kärsinyt taive-ihottumasta kyynär- ja polvitaipeissa. Huomasin ihon parantuvan aina etelän matkojen aikana. Arvelin syyksi merivettä. Muistelin jostain lukeneeni, että oliiviöljystä ja merisuolasta voi tehdä ihonkuorintaseoksen ja tyttäreni kokeilikin sitä illalla suihkussa käydessään. Tulos oli aivan uskomaton: Seuraavana aamuna kyynärtaipeiden iho oli melkein kokonaan parantunut!

    • +++

      Aloitin oman suolakokeiluni eilen sekoittamalla suolaa suihkugeeliin ja "kuorimalla" sillä ihoa. Paljon parempi tuli, kun millään kuorintavoiteilla. Mitkä rahat oonkaan hassannu ihan turhaan niihin kaikki nää vuodet! Lisäksi sekoitin kuumaa vettä ja suolaa ja laitoin tätä liuosta finnein. Odotan nyt jännityksellä tuloksia.. Kiitos, siis KIITOS, kun jaot tämän kanssamme.

      • maieee

        Minulla on epäpuhdas iho ja olen nyt muutaman päivän käyttänyt tuota merisuolaa. Teen niin, että ekaksi pesen normaalisti puhdistusaineellani, ja sen jälkeen laitan kosteutetuille kasvoille suolaa ja hieron sitä. Jätän sen kasvoille vaikuttamaan. Illalla teen niin että saa vaikuttaa koko suolavesi "liuos" kasvoilla. Aamulla kun heräsin, kaikki epäpuhtaudet oli ihan ihon pinnassa kiinni, niin että aamulla kun pesin kasvot, epäpuhtaudet "rikkoutuivat" pois, mikä on tietysti todella hyvä kun itse taivun finnien puristeluun... Ne oli siis niin ihon pinnassa jo että eivät tarvinneet kuin pienen raapaisun että kaikki lika lähtee sieltä sisältä pois. Todella rentouttavaa. Suosittelen kaikkia kokeilemaan! Tästä en kyllä enään luovu! Kummallista kun en ole tälläisestä aikaisemmin kuullut, tehoaa todellakin huonoon ihooni, ja olen käyttänyt sitä vasta muutaman päivän!


      • oot
        maieee kirjoitti:

        Minulla on epäpuhdas iho ja olen nyt muutaman päivän käyttänyt tuota merisuolaa. Teen niin, että ekaksi pesen normaalisti puhdistusaineellani, ja sen jälkeen laitan kosteutetuille kasvoille suolaa ja hieron sitä. Jätän sen kasvoille vaikuttamaan. Illalla teen niin että saa vaikuttaa koko suolavesi "liuos" kasvoilla. Aamulla kun heräsin, kaikki epäpuhtaudet oli ihan ihon pinnassa kiinni, niin että aamulla kun pesin kasvot, epäpuhtaudet "rikkoutuivat" pois, mikä on tietysti todella hyvä kun itse taivun finnien puristeluun... Ne oli siis niin ihon pinnassa jo että eivät tarvinneet kuin pienen raapaisun että kaikki lika lähtee sieltä sisältä pois. Todella rentouttavaa. Suosittelen kaikkia kokeilemaan! Tästä en kyllä enään luovu! Kummallista kun en ole tälläisestä aikaisemmin kuullut, tehoaa todellakin huonoon ihooni, ja olen käyttänyt sitä vasta muutaman päivän!

        jättänyt suolaliuoksen yön ajaksi, ymmärsinkö öikein?


      • oxfordblack
        oot kirjoitti:

        jättänyt suolaliuoksen yön ajaksi, ymmärsinkö öikein?

        Juu, mutta laimean kerroksen vain! Aamulla oli kaikkien finnien epäpuhtaudet ihan ihon pinnassa sitten, joten suola toimii ainakin minulla... En tiedä miten suositeltavaa tuo on jättää yön yli mutta eräs "suolakonsultti" sanoi, että näinkin voi tehdä... Samoin suositellaan sitä että jos käy suihkussa ja laittaa iholle suolaa, niin ei enään kävisi suihkussa vaan jättäisi suolan iholle ja sitten kuivaisi pyyhkeellä varovasti niin että suolat ei lähde iholta, vaan niin että ne jäisi... Tapoja on monia


      • nuo apteekin
        oxfordblack kirjoitti:

        Juu, mutta laimean kerroksen vain! Aamulla oli kaikkien finnien epäpuhtaudet ihan ihon pinnassa sitten, joten suola toimii ainakin minulla... En tiedä miten suositeltavaa tuo on jättää yön yli mutta eräs "suolakonsultti" sanoi, että näinkin voi tehdä... Samoin suositellaan sitä että jos käy suihkussa ja laittaa iholle suolaa, niin ei enään kävisi suihkussa vaan jättäisi suolan iholle ja sitten kuivaisi pyyhkeellä varovasti niin että suolat ei lähde iholta, vaan niin että ne jäisi... Tapoja on monia

        finnivoiteet joita pitää jättää yöksi kasvoille, aamulla naama kuiva ja punainen ja tyynynliinasta lähti väri että aikamoisia myrkkyjä aknen hoitoon apteekit pullollaan, kumpa tulisi enemmän kaikenlaisia luontaishoitoja epäpuhtaaseen ihoon.


      • kauheaa
        nuo apteekin kirjoitti:

        finnivoiteet joita pitää jättää yöksi kasvoille, aamulla naama kuiva ja punainen ja tyynynliinasta lähti väri että aikamoisia myrkkyjä aknen hoitoon apteekit pullollaan, kumpa tulisi enemmän kaikenlaisia luontaishoitoja epäpuhtaaseen ihoon.

        Tyynyliinasta lähti väri???? Apua! Mikä tuote lienee ollut?

        ("finnivoiteet joita pitää jättää yöksi kasvoille, aamulla naama kuiva ja punainen ja tyynynliinasta lähti väri että aikamoisia myrkkyjä aknen hoitoon apteekit pullollaan, kumpa tulisi enemmän kaikenlaisia luontaishoitoja epäpuhtaaseen ihoon.")


      • No hui hui!
        kauheaa kirjoitti:

        Tyynyliinasta lähti väri???? Apua! Mikä tuote lienee ollut?

        ("finnivoiteet joita pitää jättää yöksi kasvoille, aamulla naama kuiva ja punainen ja tyynynliinasta lähti väri että aikamoisia myrkkyjä aknen hoitoon apteekit pullollaan, kumpa tulisi enemmän kaikenlaisia luontaishoitoja epäpuhtaaseen ihoon.")

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on, tottakai tyynyliinasta voi lähteä väri, jos läträä liikaa Brevoxyliä naamaansa. Aknebakteeria tappava aine on bentsoyyliperoksidia, joka valkaisee kuten muutkin peroksidit, kai muistatte muinaiset peroksidiblondit, jotka valkaisivat tukkansa vetyperoksidilla..

        Aivan turhaa lässytystä on käsitys luonnontuotteista automaattisesti parempina kuin synteettiset tuotteet ja lääkkeet, jotka on tarkkaan tutkittu toisin kuin kaikenmaailman luontaispoppamiesten huuhaa tai suorastaan haitallinen tarjonta. Luontaistuotebisneshän tällaista käsitystä levittää. Huvittavaa oli esim. mäkikuismavillitys masennuksen "pehmeänä" hoitomuotona kunnes ilmeni, että mäkikuisma vie ehkäisypillereiltä tehon ja aiheuttaa muita vakavia haittoja. Niin että puhtaita luonnontuotteita ovat kärpässienetkin..


    • Huhhuhuijaa...

      "lääkärini ei ole kertonut tästä", kirjoitti joku. NO EIPÄ tietenkään, eihän suolaa kasvoilla voi verrata mihinkään hoitovoiteeseen ja antibioottikuuriin aknehoitona! Ottakaa selvää faktoista, älkää uskoko kaiken maailman hölynpölyä. "Suoloilla" tarkoitetaan useita eri suoloja ja mineraaleja, ei yhtä pelkkää pöytäsuolaa (natriumkloridi). Lähdevesien ja Kuolleen meren suolan sisältämä sekoitus eri mineraaleja auttaa ihosairauksin kuten ihottuma, psoriaasiin yms., tähän perustuu terveyslähteiden hoitolat ja ns. Kuolleen Meren suola -tuotteet (Ahava-merkki esim.) Ruokasuolaa käytetä mm. tiellä talvella pitämässä pois jäätä - pilaa hyvinkin nahkakengät, ja syövyttää autojen metallipintaa, joten mitähän tekee pärställesi?? Suolassa on isoja rakeita, jotka kuorivat ihoa, joten varsinkin herkkäihoisen kasvojen iho ei sitä kestä. Liiallinen natriumkloridi naamalla, tuskin on edes tietellisesti tutkittu noin älytöntä ideaa. Lopputulema: Mineraalit teveyslähteessä on hyvä. Merisuolat yms. mineraalit kuorintavoiteessa vartalolle ovat hyviä. Kaikki muu on pelkkää potaskaa. Se, että jätät UV-suojallisen kosteusvoiteen pois on jopa vaarallista potaskaa! (Kuka nyt ehdoin tahdoin haluaa ihosyövän ja ennenaikaisia ryppyjä sekä pigmenttiläiskiä????)

      • lål

        ^ Näitä aina riittää joukkoon. Laitappa suolaa omalle pärställesi niin katotaan sitten yhdessä mitä sille teki (saadaan sit yhdessä nauraa sun syöpyneelle naamalle, hahah!!) Ota asioista selvää ennen kuin rupeat päätäsi aukomaan, pässi.


      • huhhuijaa...
        lål kirjoitti:

        ^ Näitä aina riittää joukkoon. Laitappa suolaa omalle pärställesi niin katotaan sitten yhdessä mitä sille teki (saadaan sit yhdessä nauraa sun syöpyneelle naamalle, hahah!!) Ota asioista selvää ennen kuin rupeat päätäsi aukomaan, pässi.

        Jaahas, mäpä olen niin pässi että osaan edes perustella mielipiteeni, ja huom. kaikki ym. tiedot löytyvät asiallista lähteistä. Sinä taas olet sen tason ÄÖ:n omistaja, jonka kyky näyttää riittävän vain toisten haukkumiseen anonyyminä ilman mitään perusteluja ja tietoja. Voit kiukutella ja hyppiä tasajalkaa ja haukkua minua naama punaisena, se ei muuta tosiasioita piirun vertaa. Ja jos yhtään ymmärsit viestini sisältöä, herkälle iholleni en suolaa laita, enkä myös kulje ulkona ilman asiallista UV-suojaa. Enkä luovu ihon kosteuttamisestakaan. Sitä, katsos, kutsutaan "ihonhoidoksi". Päinvastoin, sinähän tätä suolahoitoa kannatat, joten lyöpäs itse kilo natriumkloridia epidermikseesi viikoksi ja hae jostain se ihotautilääkäri joka tuota hoitomenetelmää kannattaa. Pallo on siis sulla! Odotamme kiinnostuineina lopputulosta :-D


      • ohikulkija.
        huhhuijaa... kirjoitti:

        Jaahas, mäpä olen niin pässi että osaan edes perustella mielipiteeni, ja huom. kaikki ym. tiedot löytyvät asiallista lähteistä. Sinä taas olet sen tason ÄÖ:n omistaja, jonka kyky näyttää riittävän vain toisten haukkumiseen anonyyminä ilman mitään perusteluja ja tietoja. Voit kiukutella ja hyppiä tasajalkaa ja haukkua minua naama punaisena, se ei muuta tosiasioita piirun vertaa. Ja jos yhtään ymmärsit viestini sisältöä, herkälle iholleni en suolaa laita, enkä myös kulje ulkona ilman asiallista UV-suojaa. Enkä luovu ihon kosteuttamisestakaan. Sitä, katsos, kutsutaan "ihonhoidoksi". Päinvastoin, sinähän tätä suolahoitoa kannatat, joten lyöpäs itse kilo natriumkloridia epidermikseesi viikoksi ja hae jostain se ihotautilääkäri joka tuota hoitomenetelmää kannattaa. Pallo on siis sulla! Odotamme kiinnostuineina lopputulosta :-D

        onhan täällä ihmisiä joilla tuo on auttanut,vai valehteleeko ne sun mielestä? Mitä hyötyä siitä olisi? Jos ei sulle tuo käy niin jollekin muulle sitten. Ja varmaan nuo ihotautilääkärit suosittelisi mtn suolaa, mitä nekin siitä hyötyisi.


      • Aloittaja

        kyllä ajatuksesi, itsekkin olen miettinyt suolan mahdollisia negatiivisia vaikutuksia mutta kuitenkin luotan luontaishoitoihin enemmän kuin ihmisten tehtailemaan kosmetiikkaan tai lääkkeisiin jotka sisältää ties mitä säilöntä- ja väriaineita sekä hajusteita yms...kemikaaleja ja myrkkyjä ja suola on kuitenkin vain pienen hetken iholla ja huuhdellaan vedellä pois. Voiteista olen sitä mieltä että niitä ei kannata käyttää muuta kun vain tarvittaessa, en usko että hyvää tekee iholle kulkea vuosikymmeniä yötä-päivää joku rasva iholla, niisä kun on lie mitä kemikaaleja... Olen samaa mieltä kanssasi että suola on aika karkea ja isorakeista mutta olenkin maininnut kokoajan hellävaraisesta käytöstä. Ja merisuola on tosiaan parempi vaikka olen ruokasuolaakin joskus käyttänyt jos olen esim: unohtanut ostaa merisuolaa.


      • Huhhuijaa..
        Aloittaja kirjoitti:

        kyllä ajatuksesi, itsekkin olen miettinyt suolan mahdollisia negatiivisia vaikutuksia mutta kuitenkin luotan luontaishoitoihin enemmän kuin ihmisten tehtailemaan kosmetiikkaan tai lääkkeisiin jotka sisältää ties mitä säilöntä- ja väriaineita sekä hajusteita yms...kemikaaleja ja myrkkyjä ja suola on kuitenkin vain pienen hetken iholla ja huuhdellaan vedellä pois. Voiteista olen sitä mieltä että niitä ei kannata käyttää muuta kun vain tarvittaessa, en usko että hyvää tekee iholle kulkea vuosikymmeniä yötä-päivää joku rasva iholla, niisä kun on lie mitä kemikaaleja... Olen samaa mieltä kanssasi että suola on aika karkea ja isorakeista mutta olenkin maininnut kokoajan hellävaraisesta käytöstä. Ja merisuola on tosiaan parempi vaikka olen ruokasuolaakin joskus käyttänyt jos olen esim: unohtanut ostaa merisuolaa.

        ... oikein mitään. Tietosi perustuvat vääristyneeseen käsitykseen asioista. Esimerkiksi SUOLA on myös kemikaali, sen tietää alakoulussa kemiaa opiskellut naskalikin, eli NaCl. Siinä se tuttu kaava. Vesikin on kemikaali. On suurta harhaa uskoa, että aine, jota ei ole käyetty ihonhoidossa kasvoille, voisi olla "luonnollinen" ja "puhdas" sekä "vaaraton" - monet pahimmista myrkyistä tulevat luonnosta. Suola on jo ravintoaineena liiallisesti nautinna vaarallista, olethan kuullut verenpainetaudista? Lisäksi kosmetiikassa käytettyjä aineita on tutkittu, joitakin vuosikymmenten ajan - useimmista "luomutuotteista" ja luontaishoidoisa ei ole mitään asiallista tutkimusta lainkaan. Lainsäädäntö estää monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikkateollisuudessa, luomussa ei. Kuluttajana olet siis valinnut tuotteet, joiden a) tehosta b) haittavaikutuksista c) kosmeettisista avuista ei ole mitään varmaa tietoa. Jos mun iho reagoi jollekin meikkifirma X:n tuotteelle, saan hakea rahani takaisin tai vaihtaa tuotteen. Mihin sinä menet jos naamasi alkaa kukkia? Alepaan? Jo pelkästään ihon päivittäinen kuoriminen suolalla itseasiassa tuhoaa kasvojen ihon luonnollisen suojan ja rasvakerroksen. Kun olet ilmeisesti nuori, ihossasi on sen verran rasvaa, ettei se ehkä näy ihan heti, mutta kuivaihoinen ihminen olisi varmaan jo pulassa, ja entäs vielä herkkäihoisempi, couperoottinen - jolle ei kuorintaa suositella edes kerran viikossa (hellillä aineilla). Ja uskopa nyt huviksesi, ihosyöpää vastaan kannattaa suojautua (puhun täysin omasta kokemuksesta), vaikket sitten välittäisikään ennenaikaisista rypyistä. Käytä siis ainakin aurinkovoidetta.


      • Maisa74
        Huhhuijaa.. kirjoitti:

        ... oikein mitään. Tietosi perustuvat vääristyneeseen käsitykseen asioista. Esimerkiksi SUOLA on myös kemikaali, sen tietää alakoulussa kemiaa opiskellut naskalikin, eli NaCl. Siinä se tuttu kaava. Vesikin on kemikaali. On suurta harhaa uskoa, että aine, jota ei ole käyetty ihonhoidossa kasvoille, voisi olla "luonnollinen" ja "puhdas" sekä "vaaraton" - monet pahimmista myrkyistä tulevat luonnosta. Suola on jo ravintoaineena liiallisesti nautinna vaarallista, olethan kuullut verenpainetaudista? Lisäksi kosmetiikassa käytettyjä aineita on tutkittu, joitakin vuosikymmenten ajan - useimmista "luomutuotteista" ja luontaishoidoisa ei ole mitään asiallista tutkimusta lainkaan. Lainsäädäntö estää monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikkateollisuudessa, luomussa ei. Kuluttajana olet siis valinnut tuotteet, joiden a) tehosta b) haittavaikutuksista c) kosmeettisista avuista ei ole mitään varmaa tietoa. Jos mun iho reagoi jollekin meikkifirma X:n tuotteelle, saan hakea rahani takaisin tai vaihtaa tuotteen. Mihin sinä menet jos naamasi alkaa kukkia? Alepaan? Jo pelkästään ihon päivittäinen kuoriminen suolalla itseasiassa tuhoaa kasvojen ihon luonnollisen suojan ja rasvakerroksen. Kun olet ilmeisesti nuori, ihossasi on sen verran rasvaa, ettei se ehkä näy ihan heti, mutta kuivaihoinen ihminen olisi varmaan jo pulassa, ja entäs vielä herkkäihoisempi, couperoottinen - jolle ei kuorintaa suositella edes kerran viikossa (hellillä aineilla). Ja uskopa nyt huviksesi, ihosyöpää vastaan kannattaa suojautua (puhun täysin omasta kokemuksesta), vaikket sitten välittäisikään ennenaikaisista rypyistä. Käytä siis ainakin aurinkovoidetta.

        Jupjup, kukin valitsee tapansa. Jos sinua ei suola miellytä, niin mitä teet täällä? Meitä on iät ajat ollut ihmisryhmiä, ja ryhmän voi perustaa siitäkin, suolan käyttäjät- ja sitä vastustavat (?) mutta onko järkeä tulla keskustelemaan tänne suolan käyttäjien puolelle? Avaa pliis uusi keskustelu otsikolla "ei kannata käyttää suolaa, varoitus, varoitus!!!" jos se on sinun pointtisi. Minä en meinaan sitä tekstistäsi löytänyt, että MIKSI silikonia ym. aineita sisältävät aineet olisi suolaa parempia? Jos kerta molemmat on kemikaaleja, missä ero??


      • Huhuijaa_
        Maisa74 kirjoitti:

        Jupjup, kukin valitsee tapansa. Jos sinua ei suola miellytä, niin mitä teet täällä? Meitä on iät ajat ollut ihmisryhmiä, ja ryhmän voi perustaa siitäkin, suolan käyttäjät- ja sitä vastustavat (?) mutta onko järkeä tulla keskustelemaan tänne suolan käyttäjien puolelle? Avaa pliis uusi keskustelu otsikolla "ei kannata käyttää suolaa, varoitus, varoitus!!!" jos se on sinun pointtisi. Minä en meinaan sitä tekstistäsi löytänyt, että MIKSI silikonia ym. aineita sisältävät aineet olisi suolaa parempia? Jos kerta molemmat on kemikaaleja, missä ero??

        Elämme demokratiassa ja tämä on julkinen keskustelupalsta, jonka sheriffi et ole sinä. Minä sitäpaitsi avasin jo keskustelun varoituksella, jos et sitä ymmärtänyt. Ja eiköhän sellainen keskustelunavaus olisi muuten turha "suolanvastustajien puolella"? Kaikki aineet ovat kemiallisia aineita, vesi mukaanlukien. Joten miksi sinä suosit suolaa etkä jotain muuta ihonhoitoon oikeasti suunniteltua, valmistettua ja tutkittua tuotetta?? Vähän kuin pyyhkisit pyllysi hiekkapaperilla Serlan kolmikerroksisen pehmeän WC-paperin sijaan siis. Miksi? Selitäpä se - Now, therein lies the rub, vanhaa Wiljamia lainatakseni...


      • hahahahh
        Huhuijaa_ kirjoitti:

        Elämme demokratiassa ja tämä on julkinen keskustelupalsta, jonka sheriffi et ole sinä. Minä sitäpaitsi avasin jo keskustelun varoituksella, jos et sitä ymmärtänyt. Ja eiköhän sellainen keskustelunavaus olisi muuten turha "suolanvastustajien puolella"? Kaikki aineet ovat kemiallisia aineita, vesi mukaanlukien. Joten miksi sinä suosit suolaa etkä jotain muuta ihonhoitoon oikeasti suunniteltua, valmistettua ja tutkittua tuotetta?? Vähän kuin pyyhkisit pyllysi hiekkapaperilla Serlan kolmikerroksisen pehmeän WC-paperin sijaan siis. Miksi? Selitäpä se - Now, therein lies the rub, vanhaa Wiljamia lainatakseni...

        Luuletko tosiaan että nykyään kaikki ihonhoito tuotteet on TOSIAAN suunniteltu ja tutkittu? Rohkenen väittää vastaan! Ei mitään järkeä - tiedämpä että yhdessä puhdistusaineessa käytetään sellaista ainetta, mikä voi pitkänajan kuluessa altistaa SYÖVÄLLE. Niin tutkittua juujuu... Ihmisen on itse pakko olla tietoinen, siitä mitä käyttää ja mitä se sisältää, sillä en suosittelisi sitä, että luotatte sokeina että kyllä tämä hyvää on!!! Tiedän monta ihmistä joilla on mennyt iho vain huonompaan kuntoon erilaisten puhdistusvoiteiden ja kasvovesien kanssa, joten se siitä tutkimuksesta, suunnittelusta ja toteutuksesta? MUTTA HEI! Mieluummin pyyhin pyllyni hiekkapaperiin (suola) koska se pyyhkii paremmin kuin normaali wc-paperi ("ihonhoitotuotteet")? Huono pointti. Jos hiekkapaperilla saa loistavia tuloksia , miksi pyyhkisin persettäni serlalla?


      • suolaajaaa
        Huhuijaa_ kirjoitti:

        Elämme demokratiassa ja tämä on julkinen keskustelupalsta, jonka sheriffi et ole sinä. Minä sitäpaitsi avasin jo keskustelun varoituksella, jos et sitä ymmärtänyt. Ja eiköhän sellainen keskustelunavaus olisi muuten turha "suolanvastustajien puolella"? Kaikki aineet ovat kemiallisia aineita, vesi mukaanlukien. Joten miksi sinä suosit suolaa etkä jotain muuta ihonhoitoon oikeasti suunniteltua, valmistettua ja tutkittua tuotetta?? Vähän kuin pyyhkisit pyllysi hiekkapaperilla Serlan kolmikerroksisen pehmeän WC-paperin sijaan siis. Miksi? Selitäpä se - Now, therein lies the rub, vanhaa Wiljamia lainatakseni...

        suolaa suolaa enemmän suolaa :D ite pari päivää kokeillut.. ja tuntuis vähän että iho petäti vois paremmin. ehkä ihan vähän kuivattaa suun ympäriltä yms mut näyttää ihan hyvältä silti. ei siis ainakaan uusia näppylöitä ole tullut, eikä huonompaan suuntaan mennyt. eli ainakin itse oon ihan tyytyväinen käyttäjä ja aion käyttää jatkossakin. jos suola onkin hyvän ihon salaisuus. ja itse oon kans samaa mieltä että ulkomailla käydessä iho voi paremmin kun täällä suomessa.. ehkä se johtuu auringostakin, mutta tosiaan se suolainen merivesikin varmasti vaikuttaa.. kai.. ehkä :D


      • Mariay20
        Huhuijaa_ kirjoitti:

        Elämme demokratiassa ja tämä on julkinen keskustelupalsta, jonka sheriffi et ole sinä. Minä sitäpaitsi avasin jo keskustelun varoituksella, jos et sitä ymmärtänyt. Ja eiköhän sellainen keskustelunavaus olisi muuten turha "suolanvastustajien puolella"? Kaikki aineet ovat kemiallisia aineita, vesi mukaanlukien. Joten miksi sinä suosit suolaa etkä jotain muuta ihonhoitoon oikeasti suunniteltua, valmistettua ja tutkittua tuotetta?? Vähän kuin pyyhkisit pyllysi hiekkapaperilla Serlan kolmikerroksisen pehmeän WC-paperin sijaan siis. Miksi? Selitäpä se - Now, therein lies the rub, vanhaa Wiljamia lainatakseni...

        Kun luin näitä keskusteluita, kommentteja kokemuksista ja ohjeita tästä aiheesta "suola" olin hyvinkin hyvällä tuulella että näinkin yksinkertainen aine kuin suola voisi pelastaa minunkin naamani. Keskusteluun osallistujat vaikuttivat innostuneilta tuloksista ja kiitollisilta, mutta sinun yht'äkkinen vahva kommentointi masensi.

        Mielipiteensä ilmaisemisessahan ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta en vain ymmärrä miksi sinun piti niin kärkkäästi yrittää murskata meidän uudet ajatuksemme ihonhoidosta. Minne sinun tajusi ystävällisyytesi on jäänyt? Kukaan meistä ei ole tehnyt sinulle mitään paha tai loukannut sinua. Mielestäni sinun haukkumisille ja vähättelyille ei ollut mitään aihetta tai oikeutta. Mitä pahaa suola on sinulle tehnyt kun olet niin raivona? Miksi oikein haastamalla haastat riitaa ja väittelyitä, niinkin pikkuseikoista kuin että suola on kemikaali? (aloittaja selvästi tarkoitti kemikaaleilla niitä aineita jotka ihminen on kehittänyt) .

        Kyllä minä pyllyni pyyhkisin mielummin hiekkapaperilla kuin Serlan kolmikerroksisella pehmeällä WC-paperilla, jos minulla olisi omia henkilökohtaisia tuloksia siitä että se saisi pyllyni hehkumaan kauneuttaan.


      • hallussa?
        huhhuijaa... kirjoitti:

        Jaahas, mäpä olen niin pässi että osaan edes perustella mielipiteeni, ja huom. kaikki ym. tiedot löytyvät asiallista lähteistä. Sinä taas olet sen tason ÄÖ:n omistaja, jonka kyky näyttää riittävän vain toisten haukkumiseen anonyyminä ilman mitään perusteluja ja tietoja. Voit kiukutella ja hyppiä tasajalkaa ja haukkua minua naama punaisena, se ei muuta tosiasioita piirun vertaa. Ja jos yhtään ymmärsit viestini sisältöä, herkälle iholleni en suolaa laita, enkä myös kulje ulkona ilman asiallista UV-suojaa. Enkä luovu ihon kosteuttamisestakaan. Sitä, katsos, kutsutaan "ihonhoidoksi". Päinvastoin, sinähän tätä suolahoitoa kannatat, joten lyöpäs itse kilo natriumkloridia epidermikseesi viikoksi ja hae jostain se ihotautilääkäri joka tuota hoitomenetelmää kannattaa. Pallo on siis sulla! Odotamme kiinnostuineina lopputulosta :-D

        Mikä on ÄÖ?


      • Omat aivot käyttöön

        Idiootti..Ei tarvitse kaikkea tieteelliseti todistaa, kun voi käyttää omia aivoja....


      • ......
        Huhhuijaa.. kirjoitti:

        ... oikein mitään. Tietosi perustuvat vääristyneeseen käsitykseen asioista. Esimerkiksi SUOLA on myös kemikaali, sen tietää alakoulussa kemiaa opiskellut naskalikin, eli NaCl. Siinä se tuttu kaava. Vesikin on kemikaali. On suurta harhaa uskoa, että aine, jota ei ole käyetty ihonhoidossa kasvoille, voisi olla "luonnollinen" ja "puhdas" sekä "vaaraton" - monet pahimmista myrkyistä tulevat luonnosta. Suola on jo ravintoaineena liiallisesti nautinna vaarallista, olethan kuullut verenpainetaudista? Lisäksi kosmetiikassa käytettyjä aineita on tutkittu, joitakin vuosikymmenten ajan - useimmista "luomutuotteista" ja luontaishoidoisa ei ole mitään asiallista tutkimusta lainkaan. Lainsäädäntö estää monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikkateollisuudessa, luomussa ei. Kuluttajana olet siis valinnut tuotteet, joiden a) tehosta b) haittavaikutuksista c) kosmeettisista avuista ei ole mitään varmaa tietoa. Jos mun iho reagoi jollekin meikkifirma X:n tuotteelle, saan hakea rahani takaisin tai vaihtaa tuotteen. Mihin sinä menet jos naamasi alkaa kukkia? Alepaan? Jo pelkästään ihon päivittäinen kuoriminen suolalla itseasiassa tuhoaa kasvojen ihon luonnollisen suojan ja rasvakerroksen. Kun olet ilmeisesti nuori, ihossasi on sen verran rasvaa, ettei se ehkä näy ihan heti, mutta kuivaihoinen ihminen olisi varmaan jo pulassa, ja entäs vielä herkkäihoisempi, couperoottinen - jolle ei kuorintaa suositella edes kerran viikossa (hellillä aineilla). Ja uskopa nyt huviksesi, ihosyöpää vastaan kannattaa suojautua (puhun täysin omasta kokemuksesta), vaikket sitten välittäisikään ennenaikaisista rypyistä. Käytä siis ainakin aurinkovoidetta.

        Eiköhän täällä lähinnä puhuttu suolan LAITTAMISESTA, LEVITTÄMISESTÄ,SUOLALIUOKSELLA PYYHKIMISESTÄ kasvoihin, eikä mistään päivittäisestä kuorinnasta..jooh..Tyhmäki tajuaa, ettei herkkää ihoa kannata päivittäin kuoria. Varsinkaan millään suolalla. Silloin tällöin ok.
        Ja mikä ihmeen pakkomielle joillain on takertua niinkin epäolennaisiin asioihin, kuin tuo sun kemikaalis..?? Edellinen kirjoittaja tuskin tarkoitti noita alkuainekemikaaleja, kun puhui kemikaaleista. Kemiassa ne ovat kyllä kemikaaleja vesi ja muut, mutta yleiskielessä ja kaupallisessa mielessä kemikaalilla tarkoitetaan teollisesti tuotettuja yhdisteitä. Että näin. Mistä näitä huomion kerjääjiä oikein sikiää. En muuten ois vaivautunut edes vastaamaan, mutta halusin vaan valottaa vähän muitakin samalla. Tuosta sun tyhmyydestä. Puolustele vaan niitä sun kosmetiikkatehtailijoitas. Niille nyt on vain tärkeintä, et aine näyttää hyvältä, on houkuttelevan väristä ja houkuttelevassa purkissa. Ja se myy. Varmasti suurinosa tuosta"tutkimusajastaki"niillä menee aineen ulkonäön suunnitteluun, ja putkiloiden muotoiluun. Niin...vai onko vain sattumaa, et kaikki"terveelliset"aineet ovat aina kirkkaita, valkoisia tai muuten puhtaan tai houkuttelevan värisiä, jos puhutaan vaikka voiteista. Tuskin. Joukkoon on pakko sekoittaa aineita, jotta sotkusta saataisiin myyvän näköinen (hajusteineen, väriaineineen päivineen.) Kukapa sellaista ruskeaa tahmamönjää ostais, vaikka se silältäski kokonaan kaikki hyvät vitamiinit, mineraalit sun muut mitä iho tarvitsisi. Nuo on niitä luonnon tuotteita. Ulkonäkö ei aina välttämättä kaikissa oo se miellyttävin, mutta tietää ainakin että se on täyttä tavaraa, eikä joukkoon oo lisätty ylimääräisiä "kauan testattuja ja hyväksi todistettuja" raaka-aineita.


      • edelliseen:
        ...... kirjoitti:

        Eiköhän täällä lähinnä puhuttu suolan LAITTAMISESTA, LEVITTÄMISESTÄ,SUOLALIUOKSELLA PYYHKIMISESTÄ kasvoihin, eikä mistään päivittäisestä kuorinnasta..jooh..Tyhmäki tajuaa, ettei herkkää ihoa kannata päivittäin kuoria. Varsinkaan millään suolalla. Silloin tällöin ok.
        Ja mikä ihmeen pakkomielle joillain on takertua niinkin epäolennaisiin asioihin, kuin tuo sun kemikaalis..?? Edellinen kirjoittaja tuskin tarkoitti noita alkuainekemikaaleja, kun puhui kemikaaleista. Kemiassa ne ovat kyllä kemikaaleja vesi ja muut, mutta yleiskielessä ja kaupallisessa mielessä kemikaalilla tarkoitetaan teollisesti tuotettuja yhdisteitä. Että näin. Mistä näitä huomion kerjääjiä oikein sikiää. En muuten ois vaivautunut edes vastaamaan, mutta halusin vaan valottaa vähän muitakin samalla. Tuosta sun tyhmyydestä. Puolustele vaan niitä sun kosmetiikkatehtailijoitas. Niille nyt on vain tärkeintä, et aine näyttää hyvältä, on houkuttelevan väristä ja houkuttelevassa purkissa. Ja se myy. Varmasti suurinosa tuosta"tutkimusajastaki"niillä menee aineen ulkonäön suunnitteluun, ja putkiloiden muotoiluun. Niin...vai onko vain sattumaa, et kaikki"terveelliset"aineet ovat aina kirkkaita, valkoisia tai muuten puhtaan tai houkuttelevan värisiä, jos puhutaan vaikka voiteista. Tuskin. Joukkoon on pakko sekoittaa aineita, jotta sotkusta saataisiin myyvän näköinen (hajusteineen, väriaineineen päivineen.) Kukapa sellaista ruskeaa tahmamönjää ostais, vaikka se silältäski kokonaan kaikki hyvät vitamiinit, mineraalit sun muut mitä iho tarvitsisi. Nuo on niitä luonnon tuotteita. Ulkonäkö ei aina välttämättä kaikissa oo se miellyttävin, mutta tietää ainakin että se on täyttä tavaraa, eikä joukkoon oo lisätty ylimääräisiä "kauan testattuja ja hyväksi todistettuja" raaka-aineita.

        Elikkäs tuolla kuorimisella sit tarkoitin jotain karkeaa merisuolaa tms. Hienoa suolaa en ite oo kokeillu, ni en tiiä voiko sillä ihan päivittäinki kuoria. Tuntus aika oudolta. Mut en ny halua et kukaan takertuu tuohon. :)


      • aisenstain
        hallussa? kirjoitti:

        Mikä on ÄÖ?

        Se on ÄÄ OO, eli älykkyysOsamäärä, ei Ä ÖÖ.

        Eikä älykkyydellä oo muutenkaan vaikutusta siihen että on eri mieltä jostain asiasta....


      • kauneusviidakoissa
        Huhhuijaa.. kirjoitti:

        ... oikein mitään. Tietosi perustuvat vääristyneeseen käsitykseen asioista. Esimerkiksi SUOLA on myös kemikaali, sen tietää alakoulussa kemiaa opiskellut naskalikin, eli NaCl. Siinä se tuttu kaava. Vesikin on kemikaali. On suurta harhaa uskoa, että aine, jota ei ole käyetty ihonhoidossa kasvoille, voisi olla "luonnollinen" ja "puhdas" sekä "vaaraton" - monet pahimmista myrkyistä tulevat luonnosta. Suola on jo ravintoaineena liiallisesti nautinna vaarallista, olethan kuullut verenpainetaudista? Lisäksi kosmetiikassa käytettyjä aineita on tutkittu, joitakin vuosikymmenten ajan - useimmista "luomutuotteista" ja luontaishoidoisa ei ole mitään asiallista tutkimusta lainkaan. Lainsäädäntö estää monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikkateollisuudessa, luomussa ei. Kuluttajana olet siis valinnut tuotteet, joiden a) tehosta b) haittavaikutuksista c) kosmeettisista avuista ei ole mitään varmaa tietoa. Jos mun iho reagoi jollekin meikkifirma X:n tuotteelle, saan hakea rahani takaisin tai vaihtaa tuotteen. Mihin sinä menet jos naamasi alkaa kukkia? Alepaan? Jo pelkästään ihon päivittäinen kuoriminen suolalla itseasiassa tuhoaa kasvojen ihon luonnollisen suojan ja rasvakerroksen. Kun olet ilmeisesti nuori, ihossasi on sen verran rasvaa, ettei se ehkä näy ihan heti, mutta kuivaihoinen ihminen olisi varmaan jo pulassa, ja entäs vielä herkkäihoisempi, couperoottinen - jolle ei kuorintaa suositella edes kerran viikossa (hellillä aineilla). Ja uskopa nyt huviksesi, ihosyöpää vastaan kannattaa suojautua (puhun täysin omasta kokemuksesta), vaikket sitten välittäisikään ennenaikaisista rypyistä. Käytä siis ainakin aurinkovoidetta.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä että suolan käyttöön "ihonhoitoaineena" kannattaa suhtautua kyllä harkiten eikä lähteä soitellen sotaan vaikka se joillekuille sopiskin.

        Sen sijaan muusta mitä kirjoitit niin ei pidä paikkaansa että lainsäädäntö estäisi nykyään monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikassa; shampoissa, hiustenhoitotuotteissa ja voiteissakin käytetään vielä paljon esim silikonia joka on monen tutkimuksen mukaan hyvin haitallinen aine (tunkeutuu verenkiertoon), ja paljon kaikenlaisia ylimääräisiä vahingollisia aineita on kosteusvoiteissa ja kosmetiikassa, lue esim Rita Stiensin kirja Totuus kosmetiikasta.

        Ja jos ostat kempparista kosteusvoiteen johon ihosi reagoi huonosti niin takuulla et saa rahojasi takaisin marketista etkä hienosta tavaratalosta, tuskin edes kosmetologilta; kuluttajalla on kyllä täysi oma vastuu jos saa jonkun allergisen tai ärsytysreaktion jostain kosmeettisesta tuotteesta; sarjoja kun on tuhansia niin ei yksittäinen kauppa voi kenenkään naaman punotuksen tai ihottuman takia kenellekään rahaa takaisin palauttaa.
        Korkeintaan valmistaja saattaa (jos pystyy todistamaan) korvata jotenkin, ehkä. Itse sain tunnetun ranskalaisen kalliin sarjan kosmetiikkavoiteen säilöntäaineesta eli oksibentsonista dramaattisen reaktion kasvoihini vuosia sitten - luuletko että ko. firma ois mitään rahoja mulle lähetelly jos oisin lähettäny niille kuvan kirjavasta naamastani?

        Asetat vastakkain epämääräisellä tavalla käsitteet "kosmetiikka" ja "luomu".
        Tietenkin myös "luontaiskosmetiikka" on sitä samaa kosmetiikka (luomusertifioidut tuotteet esim EU:ssa ovat asia erikseen, kts. konrollierte-naturkosmetik.de) ja yhtä lailla tavallisessa kosmetiikassa on käytetty samoja luonnosta saatavia ainesosia, itsekin mainitsit merkit ahava ja arad, joita myydään ihan tavallisissa marketeissa.

        Aurinkovoiteista ollaan nykyään vähän ainakin kahta mieltä, toisaalta niiden käyttöä tietenkin suositellaan varsinkin erittäin kuumaan ja polttavaan ilmastoon,mutta toisaalta aurinkovoiteissa on myös paljon "myrkkyjä" joten monet ihotautilääkäritkin on sitä mieltä että paras aurinkosuoja on ihon oma päivetys joka saavutetaan hyvin varovasti ja vähitellen ja oleskelu varjossa.


      • päivää
        huhhuijaa... kirjoitti:

        Jaahas, mäpä olen niin pässi että osaan edes perustella mielipiteeni, ja huom. kaikki ym. tiedot löytyvät asiallista lähteistä. Sinä taas olet sen tason ÄÖ:n omistaja, jonka kyky näyttää riittävän vain toisten haukkumiseen anonyyminä ilman mitään perusteluja ja tietoja. Voit kiukutella ja hyppiä tasajalkaa ja haukkua minua naama punaisena, se ei muuta tosiasioita piirun vertaa. Ja jos yhtään ymmärsit viestini sisältöä, herkälle iholleni en suolaa laita, enkä myös kulje ulkona ilman asiallista UV-suojaa. Enkä luovu ihon kosteuttamisestakaan. Sitä, katsos, kutsutaan "ihonhoidoksi". Päinvastoin, sinähän tätä suolahoitoa kannatat, joten lyöpäs itse kilo natriumkloridia epidermikseesi viikoksi ja hae jostain se ihotautilääkäri joka tuota hoitomenetelmää kannattaa. Pallo on siis sulla! Odotamme kiinnostuineina lopputulosta :-D

        Nämä julkiset palstat karsivat kiusallisella tavalla jyvät akanoista.


      • Toistan
        Huhuijaa_ kirjoitti:

        Elämme demokratiassa ja tämä on julkinen keskustelupalsta, jonka sheriffi et ole sinä. Minä sitäpaitsi avasin jo keskustelun varoituksella, jos et sitä ymmärtänyt. Ja eiköhän sellainen keskustelunavaus olisi muuten turha "suolanvastustajien puolella"? Kaikki aineet ovat kemiallisia aineita, vesi mukaanlukien. Joten miksi sinä suosit suolaa etkä jotain muuta ihonhoitoon oikeasti suunniteltua, valmistettua ja tutkittua tuotetta?? Vähän kuin pyyhkisit pyllysi hiekkapaperilla Serlan kolmikerroksisen pehmeän WC-paperin sijaan siis. Miksi? Selitäpä se - Now, therein lies the rub, vanhaa Wiljamia lainatakseni...

        Nämä julkiset palstat karsivat kiusallisella tavalla jyvät akanoista.


      • Homeinen purkki
        Aloittaja kirjoitti:

        kyllä ajatuksesi, itsekkin olen miettinyt suolan mahdollisia negatiivisia vaikutuksia mutta kuitenkin luotan luontaishoitoihin enemmän kuin ihmisten tehtailemaan kosmetiikkaan tai lääkkeisiin jotka sisältää ties mitä säilöntä- ja väriaineita sekä hajusteita yms...kemikaaleja ja myrkkyjä ja suola on kuitenkin vain pienen hetken iholla ja huuhdellaan vedellä pois. Voiteista olen sitä mieltä että niitä ei kannata käyttää muuta kun vain tarvittaessa, en usko että hyvää tekee iholle kulkea vuosikymmeniä yötä-päivää joku rasva iholla, niisä kun on lie mitä kemikaaleja... Olen samaa mieltä kanssasi että suola on aika karkea ja isorakeista mutta olenkin maininnut kokoajan hellävaraisesta käytöstä. Ja merisuola on tosiaan parempi vaikka olen ruokasuolaakin joskus käyttänyt jos olen esim: unohtanut ostaa merisuolaa.

        "niisä kun on lie mitä kemikaaleja"
        Sun tekstin mukaan et osaa lukee incci listaa joten mielestäni sun on ihan turha jauhaa tollasta kun et ees tiedä mikä on kemikaali ja mikä ei.

        "kulkea vuosikymmeniä yötä-päivää joku rasva iholla"
        Jos toi on potaskaa niin miks lääkärit suosittelevat voiteita? Miksi kosmetologeilla on enään töitä? Miksi kosmetiikka bisness on niin iso kun se onki tänä päivänä? Miksi ihoni on paljon parempi kun käytän voidetta?

        Voitko vielä sanoa mitä pahaa hajusteissa on? (jos nyt ei satu olee yliherkkä hajusteille) Ja mitä pahaa säilöntäaineessa on? Entäs mikä se MYRKKY oikeen on siellä pullossa (onko se incci nimellä poison?)

        Aivan, kyse on ihan median keksimä. Ei kannata uskoa kaikkea mitä ne lehdet kirjottaa. Ne suurentelee asioita. Ja muutenkin, jos kosmetiikka olis niin myrkyllistä, niin miksi sitä sais myydä?


      • Totuus tyhmistä
        kauneusviidakoissa kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä että suolan käyttöön "ihonhoitoaineena" kannattaa suhtautua kyllä harkiten eikä lähteä soitellen sotaan vaikka se joillekuille sopiskin.

        Sen sijaan muusta mitä kirjoitit niin ei pidä paikkaansa että lainsäädäntö estäisi nykyään monien haitallisten aineiden käytön kosmetiikassa; shampoissa, hiustenhoitotuotteissa ja voiteissakin käytetään vielä paljon esim silikonia joka on monen tutkimuksen mukaan hyvin haitallinen aine (tunkeutuu verenkiertoon), ja paljon kaikenlaisia ylimääräisiä vahingollisia aineita on kosteusvoiteissa ja kosmetiikassa, lue esim Rita Stiensin kirja Totuus kosmetiikasta.

        Ja jos ostat kempparista kosteusvoiteen johon ihosi reagoi huonosti niin takuulla et saa rahojasi takaisin marketista etkä hienosta tavaratalosta, tuskin edes kosmetologilta; kuluttajalla on kyllä täysi oma vastuu jos saa jonkun allergisen tai ärsytysreaktion jostain kosmeettisesta tuotteesta; sarjoja kun on tuhansia niin ei yksittäinen kauppa voi kenenkään naaman punotuksen tai ihottuman takia kenellekään rahaa takaisin palauttaa.
        Korkeintaan valmistaja saattaa (jos pystyy todistamaan) korvata jotenkin, ehkä. Itse sain tunnetun ranskalaisen kalliin sarjan kosmetiikkavoiteen säilöntäaineesta eli oksibentsonista dramaattisen reaktion kasvoihini vuosia sitten - luuletko että ko. firma ois mitään rahoja mulle lähetelly jos oisin lähettäny niille kuvan kirjavasta naamastani?

        Asetat vastakkain epämääräisellä tavalla käsitteet "kosmetiikka" ja "luomu".
        Tietenkin myös "luontaiskosmetiikka" on sitä samaa kosmetiikka (luomusertifioidut tuotteet esim EU:ssa ovat asia erikseen, kts. konrollierte-naturkosmetik.de) ja yhtä lailla tavallisessa kosmetiikassa on käytetty samoja luonnosta saatavia ainesosia, itsekin mainitsit merkit ahava ja arad, joita myydään ihan tavallisissa marketeissa.

        Aurinkovoiteista ollaan nykyään vähän ainakin kahta mieltä, toisaalta niiden käyttöä tietenkin suositellaan varsinkin erittäin kuumaan ja polttavaan ilmastoon,mutta toisaalta aurinkovoiteissa on myös paljon "myrkkyjä" joten monet ihotautilääkäritkin on sitä mieltä että paras aurinkosuoja on ihon oma päivetys joka saavutetaan hyvin varovasti ja vähitellen ja oleskelu varjossa.

        Huom! Toi totuus kosmetiikasta (jonka olen itse lukenut kosmetologi opiskelujen aikana) on YHDEN ihmisen mielipide.

        Ja kyllä luonnontuotteetkin imeytyvät verenkiertoon mikä voi olla haitallista tietyille ihmisille. Esimerkiksi aromaattiset öljyt korvaavat parabeeneja kosmetiikka tuotteissa. Raskaana olevat eivät saa käyttää aromaattisia öljyjä ihan sen takia että siinä on sellainen riski että ne imeytyisivät verenkiertoon.

        Lisäaineet eivät ole vaarallisia tuollaisessa määrässä. Ihan verailun vuoksi voidaan verrata säteilyyn: Säteily VOI aiheuttaa syöpää. Ihminen saa koko ajan säteilyjä (esim elektroniikasta) mutta kyse on NIIN pienestä määrästä että sillä ei ole MITÄÄN vaikutusta ihmiseen.


      • Suolaa, poroja....
        edelliseen: kirjoitti:

        Elikkäs tuolla kuorimisella sit tarkoitin jotain karkeaa merisuolaa tms. Hienoa suolaa en ite oo kokeillu, ni en tiiä voiko sillä ihan päivittäinki kuoria. Tuntus aika oudolta. Mut en ny halua et kukaan takertuu tuohon. :)

        No eihän karkealla merisuolalla mitään voi kuoria, koska kiteet ovat isoja!

        Hienokiteinen merisuola käy kuorimiseen, mutta niin käy mikä tahansa iholle hierottava kideaines, esim. kahvinporot. Kahvinporot juoksevaan hunajaan ja iholle, kevyttä hieromista - kyllä, iho tuntuu ärsyyntyvän ja alkaa punoittaa mekaanisesta ärsytyksestä pintaverenkierron vilkastuessa, mutta se menee ohi. Suola ärsyttää itsessään, porot eivät niinkään. Öljyä (eli 100% rasvaa) en suosittele tässä kuorinnassa liukasteena käytettävän, siitä ei ole iholle mitään hyötyä.

        Kosmetiikkateollisuuden tyrkyttämät kiteiset kuorinnat eivät ole läheskään yhtä tehokkaita.


      • SUOJAA EIKÄ SUOLAA!
        ohikulkija. kirjoitti:

        onhan täällä ihmisiä joilla tuo on auttanut,vai valehteleeko ne sun mielestä? Mitä hyötyä siitä olisi? Jos ei sulle tuo käy niin jollekin muulle sitten. Ja varmaan nuo ihotautilääkärit suosittelisi mtn suolaa, mitä nekin siitä hyötyisi.

        Ihmisten subjektiiviset kokemukset ovat subjektiivisia kokemuksia, ja jos joku haluaa suolaa naamallaan käyttää, niin siitä vain. Hyvä huomio oli tiesuolan vaikutukset nahkakenkiin ja auton peltiin - se todella on samaa ainetta, jota täällä suositellaan kasvojen hoitotuotteeksi.

        Subjektiiviset kokemukset ovat oma asiansa ja kokemuksia voi toki jakaa, mutta kun tämä menee suorastaan tietämättömyyttä kumisevaksi, haitalliseksi propagandaksi, on asia eri! On järjetöntä suositella, että kosteusvoiteet ja voiteet ylipäätään jätetään pois iholta ah sen ihanaisen suolan "ansiosta". Se ei ole mikään ansio! Iho on suojattava ensinnäkin UV-säteilyltä (auringolta) ja mieluusti kaupunkiympäristössä muutenkin. Meikkivoide voi suojata molemmilta, aurinkosuojan sisältävät tuotteet ovat ehdottoman tarpeen, jos haluaa säilyttääkin ihonsa kunnossa/kauniina/terveenä eikä vain paasaa suolan kaikkivoipaisuutta ja sitä kuinka voiteet voi jättää tai on jätettävä pois!


      • hallelujaa suolaa
        Maisa74 kirjoitti:

        Jupjup, kukin valitsee tapansa. Jos sinua ei suola miellytä, niin mitä teet täällä? Meitä on iät ajat ollut ihmisryhmiä, ja ryhmän voi perustaa siitäkin, suolan käyttäjät- ja sitä vastustavat (?) mutta onko järkeä tulla keskustelemaan tänne suolan käyttäjien puolelle? Avaa pliis uusi keskustelu otsikolla "ei kannata käyttää suolaa, varoitus, varoitus!!!" jos se on sinun pointtisi. Minä en meinaan sitä tekstistäsi löytänyt, että MIKSI silikonia ym. aineita sisältävät aineet olisi suolaa parempia? Jos kerta molemmat on kemikaaleja, missä ero??

        Ai että täällä pitäisi olla jokin keskinäisen kehumisen kerho, jossa esitetään vain samoja, puoltavia mielipiteitä vaikka nyt tässä suola-asiassa? Voidaan "uskovaisten" kesken levittää jopa perättömiä tietoja ilman, että kukaan sanoo vastaan - hohhoijaa!


      • Helppoheikit kiittää
        ...... kirjoitti:

        Eiköhän täällä lähinnä puhuttu suolan LAITTAMISESTA, LEVITTÄMISESTÄ,SUOLALIUOKSELLA PYYHKIMISESTÄ kasvoihin, eikä mistään päivittäisestä kuorinnasta..jooh..Tyhmäki tajuaa, ettei herkkää ihoa kannata päivittäin kuoria. Varsinkaan millään suolalla. Silloin tällöin ok.
        Ja mikä ihmeen pakkomielle joillain on takertua niinkin epäolennaisiin asioihin, kuin tuo sun kemikaalis..?? Edellinen kirjoittaja tuskin tarkoitti noita alkuainekemikaaleja, kun puhui kemikaaleista. Kemiassa ne ovat kyllä kemikaaleja vesi ja muut, mutta yleiskielessä ja kaupallisessa mielessä kemikaalilla tarkoitetaan teollisesti tuotettuja yhdisteitä. Että näin. Mistä näitä huomion kerjääjiä oikein sikiää. En muuten ois vaivautunut edes vastaamaan, mutta halusin vaan valottaa vähän muitakin samalla. Tuosta sun tyhmyydestä. Puolustele vaan niitä sun kosmetiikkatehtailijoitas. Niille nyt on vain tärkeintä, et aine näyttää hyvältä, on houkuttelevan väristä ja houkuttelevassa purkissa. Ja se myy. Varmasti suurinosa tuosta"tutkimusajastaki"niillä menee aineen ulkonäön suunnitteluun, ja putkiloiden muotoiluun. Niin...vai onko vain sattumaa, et kaikki"terveelliset"aineet ovat aina kirkkaita, valkoisia tai muuten puhtaan tai houkuttelevan värisiä, jos puhutaan vaikka voiteista. Tuskin. Joukkoon on pakko sekoittaa aineita, jotta sotkusta saataisiin myyvän näköinen (hajusteineen, väriaineineen päivineen.) Kukapa sellaista ruskeaa tahmamönjää ostais, vaikka se silältäski kokonaan kaikki hyvät vitamiinit, mineraalit sun muut mitä iho tarvitsisi. Nuo on niitä luonnon tuotteita. Ulkonäkö ei aina välttämättä kaikissa oo se miellyttävin, mutta tietää ainakin että se on täyttä tavaraa, eikä joukkoon oo lisätty ylimääräisiä "kauan testattuja ja hyväksi todistettuja" raaka-aineita.

        Millä tavalla luonnon tuote, joka on "täyttä tavaraa" on automaattisesti parempaa, puhtaampaa ja terveellisempää kuin teollisesti valmistetut? Pelkkää luuloa ja mutua. Sama asia kuin kauhistella ruoan E -merkintöjä, koska ne ovat niitä kamalia "lisäaineita". Useimmat näistä "lisäaineista" ovat luonnon tuotteita ja niitä on elintarvikkeissa luonnostaan, mutta niitä ei tarvitse tietenkään merkitä lisäaineiksi, koska niitä ei ole lisätty. Tyhmän, tietämättömän tai visakalloisen ihmisen mielestä lisäaine on pahasta, mutta näitä aineita välttääkseen olisi suunnilleen lopetettava (ainakin kasvisten) syöminen, niissä kun on näitä aineita eniten. Mehän tiedämme, kuinka haitallisia kasvikset ovat ihmisen terveydelle...

        Porkkanan väri on porkkanan väriä teki sen luonto tai laboratorio. Onko vaikeata ymmärtää.

        Ja puhtaita luonnontuotteita ovat kärpässienetkin.


      • Luomuneuvoja
        SUOJAA EIKÄ SUOLAA! kirjoitti:

        Ihmisten subjektiiviset kokemukset ovat subjektiivisia kokemuksia, ja jos joku haluaa suolaa naamallaan käyttää, niin siitä vain. Hyvä huomio oli tiesuolan vaikutukset nahkakenkiin ja auton peltiin - se todella on samaa ainetta, jota täällä suositellaan kasvojen hoitotuotteeksi.

        Subjektiiviset kokemukset ovat oma asiansa ja kokemuksia voi toki jakaa, mutta kun tämä menee suorastaan tietämättömyyttä kumisevaksi, haitalliseksi propagandaksi, on asia eri! On järjetöntä suositella, että kosteusvoiteet ja voiteet ylipäätään jätetään pois iholta ah sen ihanaisen suolan "ansiosta". Se ei ole mikään ansio! Iho on suojattava ensinnäkin UV-säteilyltä (auringolta) ja mieluusti kaupunkiympäristössä muutenkin. Meikkivoide voi suojata molemmilta, aurinkosuojan sisältävät tuotteet ovat ehdottoman tarpeen, jos haluaa säilyttääkin ihonsa kunnossa/kauniina/terveenä eikä vain paasaa suolan kaikkivoipaisuutta ja sitä kuinka voiteet voi jättää tai on jätettävä pois!

        Burkha päälle UV-suojaksi, iltaisin sitten suolaa...


      • viilataan pilkkua
        hallussa? kirjoitti:

        Mikä on ÄÖ?

        Pitää olla: suomen kieli (ei yhdyssana ja 'suomen' pienellä alkukirjaimella).

        suomen kieli eli suomi
        ruotsin kieli eli ruotsi
        venäjän kieli eli venäjä


      • feyjbehilcad
        huhhuijaa... kirjoitti:

        Jaahas, mäpä olen niin pässi että osaan edes perustella mielipiteeni, ja huom. kaikki ym. tiedot löytyvät asiallista lähteistä. Sinä taas olet sen tason ÄÖ:n omistaja, jonka kyky näyttää riittävän vain toisten haukkumiseen anonyyminä ilman mitään perusteluja ja tietoja. Voit kiukutella ja hyppiä tasajalkaa ja haukkua minua naama punaisena, se ei muuta tosiasioita piirun vertaa. Ja jos yhtään ymmärsit viestini sisältöä, herkälle iholleni en suolaa laita, enkä myös kulje ulkona ilman asiallista UV-suojaa. Enkä luovu ihon kosteuttamisestakaan. Sitä, katsos, kutsutaan "ihonhoidoksi". Päinvastoin, sinähän tätä suolahoitoa kannatat, joten lyöpäs itse kilo natriumkloridia epidermikseesi viikoksi ja hae jostain se ihotautilääkäri joka tuota hoitomenetelmää kannattaa. Pallo on siis sulla! Odotamme kiinnostuineina lopputulosta :-D

        Haha, vai ÄÖ:n omistaja?? XD kyllä se nykyään ainaki on ÄO:n siis jos meinaat "älykkyysosamäärää"??!!


    • onoon

      mikähän on "anna vaikuttaa hetki" 10sekunttii, minuutti, 10min? :D

      • Aloittaja

        aina sen verran antanut suolan olla iholla että olen sillä aikaa pessyt esim: hampaat, eli noin muutaman minuutin ajan. Mukavaa jos jotkut on tykännyt ja saa apua suolasta :)


    • suolakaan

      välttämättä niin huono vaihtoehto ole, ei ollenkaan. Palovammaosastolla hoidetaan päivittäin pahoja palovammoja suolakylvetyksillä ja osa paranee hyvinkin. Täytyy vain muistaa kohtuus suolanmäärässä niin ulkoisesti kuin sisäisestikin, eikä kertakokeilut tai kuurit ketään tapa. Jos auttaa jollekulle niin hyvä. Itse aion kokeilla myös olenhan pessyt hiuksenikin jo pitkän aikaa pelkällä ruokasoodalla ja omenaviinietikalla.

    • kiinnostunut!

      sulla sitten oli? Akneako? Kokeilin nyt 2 iltaa, iho ehkä vähän parempi, mutta otsa varsinkin ihan kuivunut ja ryppyinen, käytän päivisin kyl voidetta ja meikkiä, yöksi oon jättänyt voiteet pois. Voiko tuon suolan avulla muka päästä aknesta eroon ja ennalta ehkäistä finnejä? Itselleni kun tulee isompiakin finnejä, monet lääkekuurit on syöty, akne aina palasi takaisin, tosin lievempänä kuin ennen, ei paiseita enää, nyt oon käyttänyt basiron washia ja basiron voidetta 2kk ja ihosta parantunut ehkä 2/3 aknesta, enää muutamia finnejä siellä täällä, iho on myös pintakuiva vaikka rasvoittuukin helposti.

      • sajkhtjkes

        eli siis kuinka kauan tuon suola oliviiöljy yhdistelmän kuuluu olla ? ja kuinka paljon ? että sellane kerros ettei finnit näy edes vai ihan pieni ' kalvo ' iholle. vai kuinka paljon ?


      • siis...
        sajkhtjkes kirjoitti:

        eli siis kuinka kauan tuon suola oliviiöljy yhdistelmän kuuluu olla ? ja kuinka paljon ? että sellane kerros ettei finnit näy edes vai ihan pieni ' kalvo ' iholle. vai kuinka paljon ?

        Kannattaa käyttää pelkkää suolaa! Niin ja parhaimman tuloksen ainakin mielestäni, jos käytät sitä naaman pesuun. Yleensä suolaa n. 1 teelusikka, anna vaikuttaa n. 5-10min.


    • kannattaa..

      ...käyttää suolaa niin että sekoitatte n. teelusikallisen suolaa pienen määrään veteen, ja sitten laitatte kasvoille. Ei kuori, mutta puhdistaa yhtä tehokkaasti!

      • Eli sopiiko

        merisuolaliuos iholleni, joka on ohut ja herkkä, kuitenkin ns. sekaiho. Ihossani on myös aiemmasta tupakoinnistani johtuvia pieniä pintaryppyjä - voisiko suola tasoittaa näitä? Käyttäjien kokemuksia, kiitos!


      • itselleni.. ;)
        Eli sopiiko kirjoitti:

        merisuolaliuos iholleni, joka on ohut ja herkkä, kuitenkin ns. sekaiho. Ihossani on myös aiemmasta tupakoinnistani johtuvia pieniä pintaryppyjä - voisiko suola tasoittaa näitä? Käyttäjien kokemuksia, kiitos!

        Tänään liuotin merisuolaa lämpimään veteen ja puhdistuksen jälkeen levitin vanulapulla kasvoille. Iho ei todellakaan tuntunut kuivalta enkä kaivannut mitään voiteita. Ihoni tuntuu nyt illalla edelleen hyvältä ja saman merisuolavedellä sivelyn ajattelin tehdä vielä nukkumaan käydessäni. Katsotaan, miten ihoni tälle kokeilulle reagoi. Mielenkiintoinen aihe, kiitos aloittajalle!


    • tyhmyyteni

      Miten sitä suolaa saa iholle tai paremminkin miten sen saa pysymään iholla, sehän liukenee veteen? Voiko siitä tehdä jotain "mömmöä"?

      • ...kuuluukin...

        ... Liueta veteen :) Kyllä ne suolan tehot säilyy vaikka se olisi veteen liuennut! Vaikea siitä mitään mömmöä en tehdä, saatikka saada, ellei halua jotain oliiviöljyä pistä sekaan.


      • Jankkaustaaa
        ...kuuluukin... kirjoitti:

        ... Liueta veteen :) Kyllä ne suolan tehot säilyy vaikka se olisi veteen liuennut! Vaikea siitä mitään mömmöä en tehdä, saatikka saada, ellei halua jotain oliiviöljyä pistä sekaan.

        Hei! Olisin kokeilemassa tätä suolatekniikkaa, mutta haluaisin varmistaa pari asiaa. 1. Levitän sen suihkussa naamalleni ja odotan parisen minuuttia ja huuhdon pois? 2. Rypyt? Ei kai siitä kauheita ryppyjä tule? :D 3. Suola olisi sellaista missä EI OLE Jodia?


    • Salt

      Hei kaikki! Sain vihdoinkin luettua koko keskusteluketjun läpi, ja tässä muutamia minun ajatuksiani: Koska naamarasvojen yms. valmistajilla on käsissään suuri bisnes (kukapa meistä ei haluaisi kauniin ihon hinnalla millä hyvänsä) olen suhteellisen varma, että kaikkia tuotteisiin käytettyjä aineita ei ole voitu testata pitkällä aikavälillä - joten kun on kyse rahasta... nooh, voiko sellaisiin luottaa täysin? Totta on, että luonnollisina yhdisteinä on myrkkyjäkin, mutta kuinkahan moni laboratoriossa, ihmisten tekemistä yhdisteistä on myrkkyä? Kaikessa on omat vaaransa. Onhan vaarallista saada liikaa C-vitamiiniakin toistuvasti. Tässä keskustelussa joku olikin ankarasti suolaa vastaan... on hyvä, että kyseenalaistetaan, joten kiitos siitä. Kuitenkin en usko hänen olevan pätevä sanomaan, mikä on vaarallista ja mikä ei... Kuten en ole minäkään. Suola tuntuu äkkiseltään harmittomalta, joten miksi sitä ei voisi kokeilla? Uskon kuitenkin, että sitä ei saisi jättää iholle vaikuttamaan (peseehän surffaritkin suolan iholtaan pois) ja että suojakertoimella varustettu päivävoide on tarpeen ihan vain sen suojakertoimen takia. Aion kokeilla tätä suolaa itsekin; olen 23-vuotias, ihoni on suhteellisen hyvä tosin punoittaa joistakin kohdista, tulee sinne tänne muutamia finnejä ja mustapäitä. Aion laittaa suolaliuosta vaikuttamaan iholleni, huuhtelen sen pois ja jos ei iho ala kiristää, en laita kosteusvoidettta yöksi. Aamulla pesen normaalisti, ja laitan UVA ja -B suojan. Ja lopuksi kaikille niille, jotka suolaa vastustavat koettamatta sitä itse: se mikä toimii teillä, ei välttämättä toimi muilla. Siksi me muut olemme valmiit kokeilemaan suolaakin. Ja mikä minua kaihertaa kaikista eniten; ollessani teini-ikäinen finnintuottokone (ei kuitenkaan aknea) terveysalan ammattilaisten ainoa tyrkyttämä apu oli e-pillerit! Sepäs onkin terveellistä ja hyvää... Pikaisiin kokeilemisiin! Kertokaa muutkin kokeilunne tuloksia, tämähän on mielenkiintoista!

      • kokeillut

        ensinnäkin c-vitamiinia ei voi saada liikaa koska se on vesiliukoinen ja ylimääräinen vitamiini poistuu elimistöstä vitsan mukana. Toiseksi jos sulla on ollut teininä jatkuvasti finnejä, se on jo aknea, riittää kun esim. leukaan tulee aina muutamia finnejä. Vähän korjausta vaan sun viestiin :) Itse kaikki lääkkeet kokeilleena ja aknesta edelleen kärsivänä aloitin 2kk sit basiron washin ja basiron voiteen käytön ja iho on parantunut suurimmaksi osaksi, enää muutama finni naamassa ja aloitin suolan käytön maanantaina ja tehnyt nyt siis 4 iltaa. Ihon väri on tasoittunut ja finnit kuivuu nopeammin mutta iho ei oo kuitenkaan kuivunut liikaa. Eli voin suositella muitakin kokeilemaan! Itse oon laittanut kuumaan veteen merisuolaa ja levittänyt sitä liuosta naamalle ja antanut vaikuttaa 15 min, sitten pessyt pois ja yön ajaksi jättänyt voiteet pois. Nyt tein eilen vielä sen lisäksi niin että laitoin finnien päälle suolaliuosta ja jättänyt yön ajaksi, finnit oli parantunut aika paljon yön aikana.


      • pumpam

        JEP!

        Samaa sanoivat minulle terveysalan ammattilaiset, sitten amiksen terveydenhoitaja posauttikin etten saisi edes syödä noita aikaisemman lääkärin määräämiä yhdistelmäpillereitä.

        Itsekin voisin suolaa harkita kokeilevani. Jos siitä on apua, ja jos ei ole, niin ei ole, sitten palaan vanhoihin rutiineihini. Mutta pidän myös kiinni suojavoiteesta.


    • jodioitu

      suola ei käy? Miten se reagoi iholla??? Auttakaa nyt tietämätöntä...

      • vuorisuola

        Eli niin sanottu vouoristosuola? puhdistamaton,punertava...????


      • naamassa
        vuorisuola kirjoitti:

        Eli niin sanottu vouoristosuola? puhdistamaton,punertava...????

        Olen nyt kahden viikon ajan pessyt naamani suolalla ja jättänyt muut aineet pois. Yhen muutoksen olen huomannut, ihoni ei enää rasvoitu/ala kiiltämään niin paljon kuin ennen. Finnejä on kuitenkin tullut lisää, että taidan pian etsiä itselleni uuden aineen naamalleni.


      • suolalla puhdistus?
        naamassa kirjoitti:

        Olen nyt kahden viikon ajan pessyt naamani suolalla ja jättänyt muut aineet pois. Yhen muutoksen olen huomannut, ihoni ei enää rasvoitu/ala kiiltämään niin paljon kuin ennen. Finnejä on kuitenkin tullut lisää, että taidan pian etsiä itselleni uuden aineen naamalleni.

        Eiköhän se ole niin ettei naamasi ole puhdistunut riittävän hyvin, ja tarvitsisit kuitenkin lisäkosteutusta, eli kosteusvoidetta edes päivisin. En tosin osaa sanoa aiheuttaako suola finnejä itsessään... Onko muille käynyt niin? Mulla suolat naamassa juuri, neljäntenä päivänä käytän nyt iltaisin. En osaa eroa sanoa, finnejä on nyt ollut, koska on menkat, mutta onkohan suolalla vaikutusta.. Ruokasuolaa käytössä... Onko jodi pahaksi?


      • kokeillut
        naamassa kirjoitti:

        Olen nyt kahden viikon ajan pessyt naamani suolalla ja jättänyt muut aineet pois. Yhen muutoksen olen huomannut, ihoni ei enää rasvoitu/ala kiiltämään niin paljon kuin ennen. Finnejä on kuitenkin tullut lisää, että taidan pian etsiä itselleni uuden aineen naamalleni.

        oon viikon käyttänyt merisuolaliuosta iltaisin, antanut vaikuttaa 15min ja pessyt pois, yöksi vaan jättänyt voiteet pois, nyt oon alkanut laittaa vielä yön ajaksi tuon edellä mainitun jälkeen merisuolaliuosta finnien päälle ja jättänyt sen siihen yöksi, auttanut jonkin verran ja tuntuu et naama näyttää nyt tasaisemmalta, kun aloitin nuo hoidot, kuitenkaan mitään mullistavaa ei ole vielä tapahtunut. Tuon lisäksi oon käyttänyt 2kk basiron washia iltaisin ja basiron voidetta finnien päälle (nykyään siis vaan päivällä) ja syönyt spiresis lääkettä, minkä pitäisi vaikuttaa hormoneihin estäen aknea..


      • saltmummy
        kokeillut kirjoitti:

        oon viikon käyttänyt merisuolaliuosta iltaisin, antanut vaikuttaa 15min ja pessyt pois, yöksi vaan jättänyt voiteet pois, nyt oon alkanut laittaa vielä yön ajaksi tuon edellä mainitun jälkeen merisuolaliuosta finnien päälle ja jättänyt sen siihen yöksi, auttanut jonkin verran ja tuntuu et naama näyttää nyt tasaisemmalta, kun aloitin nuo hoidot, kuitenkaan mitään mullistavaa ei ole vielä tapahtunut. Tuon lisäksi oon käyttänyt 2kk basiron washia iltaisin ja basiron voidetta finnien päälle (nykyään siis vaan päivällä) ja syönyt spiresis lääkettä, minkä pitäisi vaikuttaa hormoneihin estäen aknea..

        Mä käytän jo toista vuotta himalajan suolasaippuaa- tosi hyvä tuote, en luovu ikinä!


      • mistä
        saltmummy kirjoitti:

        Mä käytän jo toista vuotta himalajan suolasaippuaa- tosi hyvä tuote, en luovu ikinä!

        ostat tätä himalajan suolasaippuaa ja paljonko maksaa???


      • saltmummy
        mistä kirjoitti:

        ostat tätä himalajan suolasaippuaa ja paljonko maksaa???

        Ennen ostin sitä tallinnasta, mutta nyt sitä saa ainakin saltlifen verkkokaupasta, siellä maksaa muistaakseni 5 tai 6 euroa. Suolasaippua on aika karkeahko, jopa terävä joten kannattaa pyöritellä käsien kautta ainakin kasvoille. Kroppaan kyllä hieron suoraan saippuaa, ja tehon huomaa siinä että kirveltää ja punoittaa.. mutta lopputulos on pehmeä. Suolasaippua on mulla helpottunut käsien ihottumaa ja kasvojen rasvottovuutta.


      • suolasaippuaa
        saltmummy kirjoitti:

        Ennen ostin sitä tallinnasta, mutta nyt sitä saa ainakin saltlifen verkkokaupasta, siellä maksaa muistaakseni 5 tai 6 euroa. Suolasaippua on aika karkeahko, jopa terävä joten kannattaa pyöritellä käsien kautta ainakin kasvoille. Kroppaan kyllä hieron suoraan saippuaa, ja tehon huomaa siinä että kirveltää ja punoittaa.. mutta lopputulos on pehmeä. Suolasaippua on mulla helpottunut käsien ihottumaa ja kasvojen rasvottovuutta.

        olet käyttänyt kasvojen pesussa sitä kirkasta vaiko sitä ruskehtavaa pyöreää? Kumpi on parempi??? Kiitos!!


      • saltmummy
        suolasaippuaa kirjoitti:

        olet käyttänyt kasvojen pesussa sitä kirkasta vaiko sitä ruskehtavaa pyöreää? Kumpi on parempi??? Kiitos!!

        Muodolla ei ole väliä, minusta ne on kaikki enemmän tai vähemmän vaaleanpunertavia, on osunut eri sävyisiä, tummanpunertavista ihan vaaleisiin. En tiedä onko siinä mitään väliä.
        Hienosta suolasta saa myös tehtyä suolavettä, jota voi tupsutella ihoon, jos saippua ei tunnu kivalta. Sillä poistan silmämeikit, tosin vedenkestoisiin ei tepsi kauhean hyvin. Minä myös peräänkuulutan tuota mineraalisuolaa, eli kaupansuolaa ei kannata käyttää kuin maantien suolaamiseen! Toivottavasti tästä oli apua!


      • mutmutt
        saltmummy kirjoitti:

        Muodolla ei ole väliä, minusta ne on kaikki enemmän tai vähemmän vaaleanpunertavia, on osunut eri sävyisiä, tummanpunertavista ihan vaaleisiin. En tiedä onko siinä mitään väliä.
        Hienosta suolasta saa myös tehtyä suolavettä, jota voi tupsutella ihoon, jos saippua ei tunnu kivalta. Sillä poistan silmämeikit, tosin vedenkestoisiin ei tepsi kauhean hyvin. Minä myös peräänkuulutan tuota mineraalisuolaa, eli kaupansuolaa ei kannata käyttää kuin maantien suolaamiseen! Toivottavasti tästä oli apua!

        Saltlifellä hirveät postikulut yhdelle suolalle. :(


      • suolasaippua...
        saltmummy kirjoitti:

        Muodolla ei ole väliä, minusta ne on kaikki enemmän tai vähemmän vaaleanpunertavia, on osunut eri sävyisiä, tummanpunertavista ihan vaaleisiin. En tiedä onko siinä mitään väliä.
        Hienosta suolasta saa myös tehtyä suolavettä, jota voi tupsutella ihoon, jos saippua ei tunnu kivalta. Sillä poistan silmämeikit, tosin vedenkestoisiin ei tepsi kauhean hyvin. Minä myös peräänkuulutan tuota mineraalisuolaa, eli kaupansuolaa ei kannata käyttää kuin maantien suolaamiseen! Toivottavasti tästä oli apua!

        miten riittoisaa? kuluuko hankaamalla nopeasti....


      • ettäettä
        suolasaippua... kirjoitti:

        miten riittoisaa? kuluuko hankaamalla nopeasti....

        Orgon- suola on kanssa todella hyvää! Rahastusta tai ei, sisältää enemmän mineraaleja, ja muita aineita mitä tavallisessa tai merisuolassa ei ole.


      • orgonsuola
        ettäettä kirjoitti:

        Orgon- suola on kanssa todella hyvää! Rahastusta tai ei, sisältää enemmän mineraaleja, ja muita aineita mitä tavallisessa tai merisuolassa ei ole.

        no kerro sitten, mistä sitä saa ostaa? Edes googlettamalla ei löydy mitään tietoa siitä.


      • tilattua
        orgonsuola kirjoitti:

        no kerro sitten, mistä sitä saa ostaa? Edes googlettamalla ei löydy mitään tietoa siitä.

        Orgon suola saa siis tilattua henkilöltä nimeltä Lena Lappalainen hänellä on myös oma yritys pääkaupunki seudulla, mutta sen nimeä en juuri nyt muista, kun en ole vieraillut siellä koska asun aika kaukana. Itse tilasin Orgon-suolaa hänen s-posti osoitteestaan lena.lappalainen(ät)eh-import.fi

        Lisää tietoa voit löytää googlessa mm. Orgon suola, Method Putkisto


      • mielenkiintoista
        tilattua kirjoitti:

        Orgon suola saa siis tilattua henkilöltä nimeltä Lena Lappalainen hänellä on myös oma yritys pääkaupunki seudulla, mutta sen nimeä en juuri nyt muista, kun en ole vieraillut siellä koska asun aika kaukana. Itse tilasin Orgon-suolaa hänen s-posti osoitteestaan lena.lappalainen(ät)eh-import.fi

        Lisää tietoa voit löytää googlessa mm. Orgon suola, Method Putkisto

        nämä suolat sisältävät? Itse tiedän suolan joka sisältää 84 mineraalia mutta sitä ei myydä suomessa. Ihmisen kehossa on 84 eri mineraalia ja niistä 24 on tärkeitä meidän jokapäiväisessä elämässä. Kannattaisko tällaista suolaa tilata?


      • minäkin....
        saltmummy kirjoitti:

        Mä käytän jo toista vuotta himalajan suolasaippuaa- tosi hyvä tuote, en luovu ikinä!

        tuon kehutun himalajan suolasaippuan ja olen kokeillut parisen päivää sen käyttoä. Iho tuntuu todella hyvältä. On vain hieman hankala levittää naamalle, kun on niin karhea pinta siinä saippuassa, siksi olenkin kostuttanut saippuan pintaa ja levittänyt käsin siitä sitä suolaa naamalleni, muualle ihoa olen sivellyt kuin norm. saipualla. Kaulalta ja rintakehästä ovat kadonneet jo kaikki epäpuhtaudet, naamakin on jo hieman paremmassa kunnossa.


      • ruususuola
        vuorisuola kirjoitti:

        Eli niin sanottu vouoristosuola? puhdistamaton,punertava...????

        ja muut käsittelemättömät suolat, mm merisuolat käy loistavasti ihonhoitoon. Ruususuolahan on vuorisuolaa, vaikka lähtöisin alunperin merestä. Hienossa merisuolassa on paakkuuntumisenestoainetta, joten kannattaa hienontaa karkea merisuola tai ruususuola morttelissa jos käyttää sitä kuorintaan, tai sitten liuottaa veteen, kuten täällä on neuvottukin.


      • eiiii!
        tilattua kirjoitti:

        Orgon suola saa siis tilattua henkilöltä nimeltä Lena Lappalainen hänellä on myös oma yritys pääkaupunki seudulla, mutta sen nimeä en juuri nyt muista, kun en ole vieraillut siellä koska asun aika kaukana. Itse tilasin Orgon-suolaa hänen s-posti osoitteestaan lena.lappalainen(ät)eh-import.fi

        Lisää tietoa voit löytää googlessa mm. Orgon suola, Method Putkisto

        Onko molempia merkkejä liikkeellä? Toivottavasti on, tämä menee jo tragikoomiseksi.


      • Ikuinen akneko?
        kokeillut kirjoitti:

        oon viikon käyttänyt merisuolaliuosta iltaisin, antanut vaikuttaa 15min ja pessyt pois, yöksi vaan jättänyt voiteet pois, nyt oon alkanut laittaa vielä yön ajaksi tuon edellä mainitun jälkeen merisuolaliuosta finnien päälle ja jättänyt sen siihen yöksi, auttanut jonkin verran ja tuntuu et naama näyttää nyt tasaisemmalta, kun aloitin nuo hoidot, kuitenkaan mitään mullistavaa ei ole vielä tapahtunut. Tuon lisäksi oon käyttänyt 2kk basiron washia iltaisin ja basiron voidetta finnien päälle (nykyään siis vaan päivällä) ja syönyt spiresis lääkettä, minkä pitäisi vaikuttaa hormoneihin estäen aknea..

        Kiinnostuin,kun kerroit syöneesi spiresis lääkettä. Kerrotko,miten se on sulle auttanut ja millä annostuksella sitä olet syönyt? Kuinka pitkän kuurin sait,tuliko mitään sivuvaikutuksia? Kiitos etukäteen,jos viitsit vastata.


      • luomua
        naamassa kirjoitti:

        Olen nyt kahden viikon ajan pessyt naamani suolalla ja jättänyt muut aineet pois. Yhen muutoksen olen huomannut, ihoni ei enää rasvoitu/ala kiiltämään niin paljon kuin ennen. Finnejä on kuitenkin tullut lisää, että taidan pian etsiä itselleni uuden aineen naamalleni.

        Tottakai finnejä tuli enemmän kun iho puhdistaa itseään, mutta vain hetkellisesti siihen saakka kunnes ihopn mielestä on puhdasta.


    • suolan suurkuluttaja

      Olen jo kauan käyttänyt mineraallipitoista himalajansuolaa sekä ulkoiseen että sisäiseen hyvinvointiin. Ihoa puhdistan miedolla suolaliuoksella, jota käytän myös kasvovetenä. En käytä sen päälle mitään ihoa tukkivia yövoiteita, ja ihoni on nyt heleä ja finnitön (kärsin ennen aknesta). En mistään hinnasta luopuisi suolasta enää. Toisaalta en kyllä käyttäisi pelkkää kaupan suolaa, sillä siinä ei ole mitään mineraaleja jäljellä- mineraaleistahan ihokin tykkää. Saunaan mennessäni laitan iholle kuorivan suolakerroksen, joko hunajalla tai öljyllä höystettynä tai sellaisenaan. Ja jalat tietysti jalkakylpyyn..
      Sisäisesti nautin Sole-juomaa, jota löysin www.saltlife.fi :n sivuilta. Sitä otetaan aamuisin teelusikallinen, eli siinä on kaikki mineraalit joita keho tarvitsee. Suhtauduin tähän hieman epäillen siihen asti kunnes huomasin että hemoglobiini arvot lähtivät nousuun. Uskon että saan nyt puhtaasta luonnonsuolasta rautaa tarpeeksi. Rautapillereistä ei ole koskaan ollut apua. Olenkin siis tosi hurahtanut näihin suolajuttuihin..

      • puutteessa..

        Mistä tätä Himalajan suolaa saa? Tai Himalajan suolasaippuaa, josta tuolla joku puhui? Kiitos


      • ssssssuola

        En nähnyt saltlifen sivuilla tuota Sole-juomaa? Itsellänikin hemoglobiini alhainen, joten haluaisin myös kokeilla!!


      • jodin saannin,

        jos olet kokonaan siirtynyt käyttämään luomusuolaa?


      • apuaapua

        olen nyt käyttänyt suolasaippuaa, saltlifestä tilattu, sis.himalajansuolaa.iho menny pahemmaksi??

        aamulla pesen kasvot suolalla ja sitten olive sarjan kasvovoide, koska meikkaan. sit illalla poistan meikin neutrogena pesunesteellä, sis. salisyyli(?)happoa, saippuaton ja alkoholiton. sit pesen suolasaippualla ja olen yön ilman rasvoja.

        nyt kesälomalla pesen vain suolasaippualla aamuin illoin, en rasvaa ja olen ilman meikkiä. vaan ei auta. lopetin pillerit viime joulukuussa, joten saattaa siitä johtua.

        finnejä rupes tulee kun aloitin suolan käytön ja sit kävin kosmetologilla. tehtii medical peeling, jet peel ja naamio. ja sit niit vasta rupeskin tulee!kohta jos ei mikään muu auta niin menen ihotautilääkärille, mutta voiko tuo finnien tulo johtua suolasta? jos sejohtuu siitä et iho "puhdistuu" ja ne epäpuhtaudet tulee ulos?alkaa jo masentaa..


    • Minnnna

      Luin ketjun läpi ja ei auttanut kun kokeilla :) Annoin suolan vaikuuttaa kasvojen iholla noin 10 minuuttia ja täytyy kyllä sanoa että olen todella positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta!

      Alkuun ihoa kirveli ihan kiitettävästi, mutta sitten se loppui ja hiukan ns. kovettui iholle. Jo pestessä tuntui että iho oli jokseenkin erityisen sileä ja puhtaan tuntuinen. Peiliin katsoessa huomasin myös ihohuokosten suppistuneen reilusti!
      Ihoa ei kiristele lainkaan, vaikka sitä vähän pelkäsinkin. Aion kuitenkin lisätä aurinkosuojavoiteen kasvoille tänään, koska ulos olisi tarkoitus mennä. Vitsit että odotan miten tämä vaikuttaa pidemmällä aika välillä!!

      Ihoni on epäpuhtauksiin taipuvainen, hiukan kosteusköyhä ja kaikkea muuta kuin kauniin tasavärinen =P Toivon mukaan tästä olisi apua edes johonkin näistä ongelmista!

    • heykiss

      Hei onko normaalia että muutaman päivän jälkeen ilmeestyy poskeen pientä näppyä, siis sellaseen kohtaan missä ei ole aikasemmin ollut mitään finnejä? Muissa kohdissa iho näyttää kyllä paremmalta (niissä kohdissa missä normaalisti finnejä ollu) mutta tossa poskessa tollasta pientä näppylää, ihan ku ois ihottumaa.. Mistäs johtuis? Normaalia? :/ Mulla on sekaiho muuten.

    • Jantsuh

      Itse kokeilin kans tätä suola menetelmää..minulla on herkkä iho ja se ei voi sietää juuri mitn voiteita..ja on myös kutissut..ja ollut rasvainen nyt ei kutise eikä juuri ole rasvainenkaan :) ja olen laittanut sitä vasta 2kasvoilleni..innolla odottelen muitakin tuloksia :) Ennen minulla oli hyvä iho ei ollut juuri epäpuhtauksiakaan..nyt ihohuokoseni ovat suurentuneet..onko kenelläkään suola auttanut huokosiin millään tavalla?

    • ...

      sillä suolalla mustapäät pois ja iho huokoset???

      • (8)(8)

        Varmasti hyvin tapaus kohtausta mutta minulla on ihohuokoset pienentyneet ja mustapäät vähentyneet/vaalentuneet. Ajan saatossa (olen käyttänyt suolaa nyt n. kuukauden) voipi olla että ei ole enään mustapäitä eikä isoja huokosia (Tällä hetkellä pahimmillaan, sillä olen 16-v) , kun käytän suolaa!


    • esim.

      Merisuolalla, se ei paljoa maksa. (Yksi paketti kaupassa heiluu jossain euron tienoilla) Erikoissuola (esim. Orgon suola) on sitten semmoinen mihin on yhdistetty mm. mineraaleja mitkä on kanssa todella hyväksi iholle.

      Suola jes Suola!

      • suolaaa

        Kumpi on parempi mineraalisuola vai merisuola?


      • (8)(8)
        suolaaa kirjoitti:

        Kumpi on parempi mineraalisuola vai merisuola?

        Merisuolan hintalaatu-suhde kasvojen hoidossa on aivan omaa luokkaansa. Paketti maksaa n. 1 euron.

        Mineraalisuolassa on sitten suolan lisäksi enemmän mineraaleja, mitä ei niinkään merisuolassa ole. Molemmat on hyviä. Mineraalit on todella hyväksi iholle. Mineraalisuola on n. 40 kertaa kalliimpaa vain.

        Kantsii aina kokeilla merisuolalla pari viikkoa, ja jos on tyytyväinen tuloksiin niin sitten voi harkita mineraalisuolan ostoa!


      • merisuolaliuosta
        (8)(8) kirjoitti:

        Merisuolan hintalaatu-suhde kasvojen hoidossa on aivan omaa luokkaansa. Paketti maksaa n. 1 euron.

        Mineraalisuolassa on sitten suolan lisäksi enemmän mineraaleja, mitä ei niinkään merisuolassa ole. Molemmat on hyviä. Mineraalit on todella hyväksi iholle. Mineraalisuola on n. 40 kertaa kalliimpaa vain.

        Kantsii aina kokeilla merisuolalla pari viikkoa, ja jos on tyytyväinen tuloksiin niin sitten voi harkita mineraalisuolan ostoa!

        laittaa myös silmien ympärille?


      • laittanut
        merisuolaliuosta kirjoitti:

        laittaa myös silmien ympärille?

        silmien ympärillekin eikä ainakaan vielä mitään negatiivisia kokemuksia tästä. Ei kiristele eikä kirvele.

        Mites muilla?


      • ElqG
        laittanut kirjoitti:

        silmien ympärillekin eikä ainakaan vielä mitään negatiivisia kokemuksia tästä. Ei kiristele eikä kirvele.

        Mites muilla?

        on mennyt silmien ympärille aina vahingossa sitä suolaliuosta, tai en ole erityisemmin suojellut silmänympärys aluetta, sillä ajattelin että tuskimpa siitä mitään vahinkoa tulee. Itseasiassa mennyt jopa parempaan suuntaan silmänympärysiho!


      • suolaaa
        (8)(8) kirjoitti:

        Merisuolan hintalaatu-suhde kasvojen hoidossa on aivan omaa luokkaansa. Paketti maksaa n. 1 euron.

        Mineraalisuolassa on sitten suolan lisäksi enemmän mineraaleja, mitä ei niinkään merisuolassa ole. Molemmat on hyviä. Mineraalit on todella hyväksi iholle. Mineraalisuola on n. 40 kertaa kalliimpaa vain.

        Kantsii aina kokeilla merisuolalla pari viikkoa, ja jos on tyytyväinen tuloksiin niin sitten voi harkita mineraalisuolan ostoa!

        meinasin sellasta ihan kaupasta saatavaa mineraalisuolaa. en kyllä kattonu sen hintaa tosin. siellä oli saman valmistajan täysin muuten samanlaista suolaa, mutta toinen oli vaan meri- ja toinen mineraalisuolaa. en siis tarkottanu mitään esim. netistä tilattavaa suolaa. :)


      • kannattaa..........
        suolaaa kirjoitti:

        meinasin sellasta ihan kaupasta saatavaa mineraalisuolaa. en kyllä kattonu sen hintaa tosin. siellä oli saman valmistajan täysin muuten samanlaista suolaa, mutta toinen oli vaan meri- ja toinen mineraalisuolaa. en siis tarkottanu mitään esim. netistä tilattavaa suolaa. :)

        ostaa ja varmistaa vielä myyjältä, että tosiaan on raffinoimatonta eli käsittelemätöntä PUHDASTA SUOLAA. Harmaassa merisuolassa ja punertavassa ruususuolassa on eniten terveellisiä mineraaleja.

        Joissain hyvinvarustetuissa isoissa kaupoissa ja tavarataloissa saattaa löytyä puhdasta luomusuolaa.


    • on ehkäissyt

      ihon rasvoittumista ja supistanut ihohuokosia. Käytän silloin tällöin iltaisin (aina kun muistan.. ).

      Liuotan hienoisen määrän merisuolaa lämpimään veteen ja meikin puhdistuksen jälkeen painelen vanulapulla kasvoille. Annan vaikuttaa muutaman minuutin ja huuhtelen pois. EIKÄ TODEN TOTTA kiristyksen tunnetta tule kasvoille vaan pärjään ilman yövoiteita. Aamulla sitten laitan kosteusvoidetta, koska meikkaan päivittäin.

      Ois kiva kuulla kokeilijoiden mielipiteitä esim. kuukauden parin päästä, miten suola on vaikuttanut. Siis jatkuuko posiitiiviset vaikutukset vai tottuuko iho tähänkin - kuten joihinkin alussa hyviltä vaikuttaviin ihovoiteisiin.

    • TIETÄMÄTÖNSUOLANKÄYTTÄJÄ

      Niin siis onko tuosta JODISTA jotain haittaa? : O Mitä se tekee jos sitä on suolassa?

      • M__M

        Käykö mineraalisuola?


      • mutmutt
        M__M kirjoitti:

        Käykö mineraalisuola?

        Jodia ei saa olla. Se ei ole hyväksi iholle.

        Mineraalisuola on ruokasuolaa. Uskoisin että se on OK, jos ei jodia sisällä.

        Tuo "kuuluisa" Orgon suola on oikealta nimeltään Maine Base. Miksi sitä kutsutaan Orgon suolaksi, johtuu siitä että ketään ei pysty tilamaan sitä halvemmalla netistä kun "huijataan" suolan nimestä. Ja Maine Base ja Orgon -suola on yksi ja sama suola. En ymmärrä miksi sitä Suomessa kutsutaan Orgon nimellä? Maine Base desinfioi, hoitaa, kuorii, kosteuttaa ja palauttaa ihon ph-arvon emäksiseksi.

        Ulkomailta saa kyseistä ainetta tilattua huomattavasti halvemmalla. Jos Suomessa purkki maksaa 50e, ulkomailla se maksaa 20e. Uskomatonta rahastusta nämä purkit Suomen päässä. Ei kannatta ainakaan Suomen päästä ostaa tätä Maine Basea. R-a-h-a-s-t-u-s-t-a. Ulkomailta saa edullisesti jos tätä suolaa haluaa. Muuten hienorakeinen merisuola passaa mainiosti. Muista suolista ei kokemusta. Himalajan suola kuulemma kanssa tehokasta (www.saltlife.fi) mutta postikulut ovat hirveät, varsinkin jos aikoo tilata vain yhden suolasaippuan. Postikulut on ajetultu tukkukauppiaita varten, jotka tilaavat paljon kerralla. Ei yksityisasiakkaan näkökulmasta.

        Menisin suosiolla siis sinne ruokakaupan suolahyllylle.


      • mutmutt
        mutmutt kirjoitti:

        Jodia ei saa olla. Se ei ole hyväksi iholle.

        Mineraalisuola on ruokasuolaa. Uskoisin että se on OK, jos ei jodia sisällä.

        Tuo "kuuluisa" Orgon suola on oikealta nimeltään Maine Base. Miksi sitä kutsutaan Orgon suolaksi, johtuu siitä että ketään ei pysty tilamaan sitä halvemmalla netistä kun "huijataan" suolan nimestä. Ja Maine Base ja Orgon -suola on yksi ja sama suola. En ymmärrä miksi sitä Suomessa kutsutaan Orgon nimellä? Maine Base desinfioi, hoitaa, kuorii, kosteuttaa ja palauttaa ihon ph-arvon emäksiseksi.

        Ulkomailta saa kyseistä ainetta tilattua huomattavasti halvemmalla. Jos Suomessa purkki maksaa 50e, ulkomailla se maksaa 20e. Uskomatonta rahastusta nämä purkit Suomen päässä. Ei kannatta ainakaan Suomen päästä ostaa tätä Maine Basea. R-a-h-a-s-t-u-s-t-a. Ulkomailta saa edullisesti jos tätä suolaa haluaa. Muuten hienorakeinen merisuola passaa mainiosti. Muista suolista ei kokemusta. Himalajan suola kuulemma kanssa tehokasta (www.saltlife.fi) mutta postikulut ovat hirveät, varsinkin jos aikoo tilata vain yhden suolasaippuan. Postikulut on ajetultu tukkukauppiaita varten, jotka tilaavat paljon kerralla. Ei yksityisasiakkaan näkökulmasta.

        Menisin suosiolla siis sinne ruokakaupan suolahyllylle.

        Tuon Orgon suolan oikea nimi on siis MEINE BASE. (Tekstissä puhun maine basesta)


      • suomi vaikeata?
        mutmutt kirjoitti:

        Jodia ei saa olla. Se ei ole hyväksi iholle.

        Mineraalisuola on ruokasuolaa. Uskoisin että se on OK, jos ei jodia sisällä.

        Tuo "kuuluisa" Orgon suola on oikealta nimeltään Maine Base. Miksi sitä kutsutaan Orgon suolaksi, johtuu siitä että ketään ei pysty tilamaan sitä halvemmalla netistä kun "huijataan" suolan nimestä. Ja Maine Base ja Orgon -suola on yksi ja sama suola. En ymmärrä miksi sitä Suomessa kutsutaan Orgon nimellä? Maine Base desinfioi, hoitaa, kuorii, kosteuttaa ja palauttaa ihon ph-arvon emäksiseksi.

        Ulkomailta saa kyseistä ainetta tilattua huomattavasti halvemmalla. Jos Suomessa purkki maksaa 50e, ulkomailla se maksaa 20e. Uskomatonta rahastusta nämä purkit Suomen päässä. Ei kannatta ainakaan Suomen päästä ostaa tätä Maine Basea. R-a-h-a-s-t-u-s-t-a. Ulkomailta saa edullisesti jos tätä suolaa haluaa. Muuten hienorakeinen merisuola passaa mainiosti. Muista suolista ei kokemusta. Himalajan suola kuulemma kanssa tehokasta (www.saltlife.fi) mutta postikulut ovat hirveät, varsinkin jos aikoo tilata vain yhden suolasaippuan. Postikulut on ajetultu tukkukauppiaita varten, jotka tilaavat paljon kerralla. Ei yksityisasiakkaan näkökulmasta.

        Menisin suosiolla siis sinne ruokakaupan suolahyllylle.

        "ketään ei pysty tilaamaan"? Kenet olisit halunnut tilata?

        Pitää olla 'kukaan ei pysty tilaamaan'


    • Bella.

      Pitäisiköhän kokeilla... hih hih hih! Ajatelkaa kohta joka puolella porukka kantaa suolaa kaupasta ja jossain tutkimuksessa ihmetellään suolankäytön lisääntymistä ja kosmetiikan käytön vähentymistä. :P

    • Miimiii

      Minunkin oli aivan pakko kokeilla tänään. Ostin K-Marketista perulaista ruususuolaa. Siinä kun on niitä mineraalejakin. Muutaman euron maksoi 300 g pussi. Vartalon kuorintaan oli tosi hyvä (sekoitin suihkugeeliin). Kasvoille laitoin "naamion" (sekoitin suolaa kivennäisveteen). Vähän naamaa kiristää, mutta ihan hyvältä iho näyttää ja tuntuu. Finnit kuivui heti. Huomenna taas uudestaan suolanaamio naamaan :)

      • Jantsuh

        Minä olen käyttänyt nyt suolaa joka ei siis sisällä jodia noin kuukauden verran..Näppylät ovat lisääntyneet t-alueella tosi paljon, vai onkohan se vain merkki siitä että suola nostattaa epäpuhtaudet pinnalle? Tietenkin nythän on kesä että jokunen niistä voi olla pelkkiä hikinäppylöitäkin? Oisi tosi ihanaa jos joku osaisi sanoa onko samanlaista kokemusta.Alakaa vaan tuntua etten koskaan löydä sopivia tuotteita omalle iholle ja ettei se koskaan muuttus entiselleen..muutama vuosi takaperinku se oli hyvässä kunnossa!


      • joka päivä
        Jantsuh kirjoitti:

        Minä olen käyttänyt nyt suolaa joka ei siis sisällä jodia noin kuukauden verran..Näppylät ovat lisääntyneet t-alueella tosi paljon, vai onkohan se vain merkki siitä että suola nostattaa epäpuhtaudet pinnalle? Tietenkin nythän on kesä että jokunen niistä voi olla pelkkiä hikinäppylöitäkin? Oisi tosi ihanaa jos joku osaisi sanoa onko samanlaista kokemusta.Alakaa vaan tuntua etten koskaan löydä sopivia tuotteita omalle iholle ja ettei se koskaan muuttus entiselleen..muutama vuosi takaperinku se oli hyvässä kunnossa!

        Suolahan myös kuorii ihoa, eikä ihon kuorintaa suositella suoritettavaksi joka päivä, vaan 1-3 x viikossa. Kannattaisi ehkä antaa ihon välillä levätä, varsinkin jos se on kovin kuiva ja kiristävä.


      • käyttäää!
        joka päivä kirjoitti:

        Suolahan myös kuorii ihoa, eikä ihon kuorintaa suositella suoritettavaksi joka päivä, vaan 1-3 x viikossa. Kannattaisi ehkä antaa ihon välillä levätä, varsinkin jos se on kovin kuiva ja kiristävä.

        Itse käytän merisuola-vesiseosta kasvovetenä.. :)

        pari teelusikallista merisuolaa
        n.1.5dl kuumaa vettä :)

        kun seos on tarpeeksi haaleaa ja suola on liuennut veteen, niin vanulapulla vain pyyhin kasvoille :) pari päivää olen käyttänyt tätä, ja huomaa heti ihon kunnosta että on käytetty! Paljon sileämpi iho kuin ennen ja finnit alkavat "laskeutua" :)
        En edes aina jaksa pestä suolaliuosta pois, koska en koe sen olevan haitallisempaa (kuin kaupan paskat tuotteet, ties mitä aineita niistä löytyykään....) vaan luonnon tuote. :) Ja oma ihoni ei ainakaan ole yhtään ärtynyt siitä, että jätän suolan pidemmäksi aikaa kasvoille.

        Jos kosteutusta tarvitsee, käytän mahdollisimman vähän kookosöljyä antamaan kosteutta :) Aivan mahtava tuote myöskin tämä kookosöljy, myös sisäisesti nautittuna!! :)


      • ei vielä
        käyttäää! kirjoitti:

        Itse käytän merisuola-vesiseosta kasvovetenä.. :)

        pari teelusikallista merisuolaa
        n.1.5dl kuumaa vettä :)

        kun seos on tarpeeksi haaleaa ja suola on liuennut veteen, niin vanulapulla vain pyyhin kasvoille :) pari päivää olen käyttänyt tätä, ja huomaa heti ihon kunnosta että on käytetty! Paljon sileämpi iho kuin ennen ja finnit alkavat "laskeutua" :)
        En edes aina jaksa pestä suolaliuosta pois, koska en koe sen olevan haitallisempaa (kuin kaupan paskat tuotteet, ties mitä aineita niistä löytyykään....) vaan luonnon tuote. :) Ja oma ihoni ei ainakaan ole yhtään ärtynyt siitä, että jätän suolan pidemmäksi aikaa kasvoille.

        Jos kosteutusta tarvitsee, käytän mahdollisimman vähän kookosöljyä antamaan kosteutta :) Aivan mahtava tuote myöskin tämä kookosöljy, myös sisäisesti nautittuna!! :)

        olen nyt kolmena iltana kokeillut, en ole huomannut vaikutusta.olen hieronut suolan suoraan kasvoille mut ehkä parempi kokeilla tuota liuosta koska ihoni kuitenkin herkkä..pintakuiva mutta rasvoittuva ja herkkä!:/ ja nyt finnejä leuassa, yleensä ei oo näin paljoo mut nyt on:( ja sitten, ei liity suolaan, mutta mistä saa manteliöljyä??käykö sesamöljy sitten kasvohoitoon yhtä hyvin kun ei tunnu missään olevan manteliöljyä?ajattelin kokeilla tuon öljypuhdistuksenkin.eli öljyä kasvoille, lämmin pyyhe kasvoille pariksi minuutiksi ja sit liiat öljyt voi pyyhkiä pyyhkeellä pois.


      • tyhmyyteni
        ei vielä kirjoitti:

        olen nyt kolmena iltana kokeillut, en ole huomannut vaikutusta.olen hieronut suolan suoraan kasvoille mut ehkä parempi kokeilla tuota liuosta koska ihoni kuitenkin herkkä..pintakuiva mutta rasvoittuva ja herkkä!:/ ja nyt finnejä leuassa, yleensä ei oo näin paljoo mut nyt on:( ja sitten, ei liity suolaan, mutta mistä saa manteliöljyä??käykö sesamöljy sitten kasvohoitoon yhtä hyvin kun ei tunnu missään olevan manteliöljyä?ajattelin kokeilla tuon öljypuhdistuksenkin.eli öljyä kasvoille, lämmin pyyhe kasvoille pariksi minuutiksi ja sit liiat öljyt voi pyyhkiä pyyhkeellä pois.

        mutta kysyisin vielä, että mitä se jodi sitten tekee iholle? Miksi se on niin haitallista jos suola muuten on älyttömän hyväksi iholle? Olen nimittäin jo joitain vuosia käyttänyt "kasvovetenä" suolaliuosta ja tehnyt sen ihan tavallisesta pöytäsuolasta:) On tehnyt hyvää iholle ja siksi ole tullut ajatelleeksi, että jodista olisi jotain haittaa...

        Eli miksi se jodi on niin vaarallista?


      • maaryel
        käyttäää! kirjoitti:

        Itse käytän merisuola-vesiseosta kasvovetenä.. :)

        pari teelusikallista merisuolaa
        n.1.5dl kuumaa vettä :)

        kun seos on tarpeeksi haaleaa ja suola on liuennut veteen, niin vanulapulla vain pyyhin kasvoille :) pari päivää olen käyttänyt tätä, ja huomaa heti ihon kunnosta että on käytetty! Paljon sileämpi iho kuin ennen ja finnit alkavat "laskeutua" :)
        En edes aina jaksa pestä suolaliuosta pois, koska en koe sen olevan haitallisempaa (kuin kaupan paskat tuotteet, ties mitä aineita niistä löytyykään....) vaan luonnon tuote. :) Ja oma ihoni ei ainakaan ole yhtään ärtynyt siitä, että jätän suolan pidemmäksi aikaa kasvoille.

        Jos kosteutusta tarvitsee, käytän mahdollisimman vähän kookosöljyä antamaan kosteutta :) Aivan mahtava tuote myöskin tämä kookosöljy, myös sisäisesti nautittuna!! :)

        Itsekin kokeilin vuoden alussa neitsytkookosöljyä,jonka ostin ruohonjuuresta.Oli hyvän makuista,mutta ei ikävä kyllä tullut kokeiltua sitä iholle...harmi,sillä nyt jäi vaivaamaan,imeytyykö se hyvin ja muutenkin,millainen on ihonhoidossa-jos joku jaksaisi kertoa kokemuksestaan:))??


      • cocos
        maaryel kirjoitti:

        Itsekin kokeilin vuoden alussa neitsytkookosöljyä,jonka ostin ruohonjuuresta.Oli hyvän makuista,mutta ei ikävä kyllä tullut kokeiltua sitä iholle...harmi,sillä nyt jäi vaivaamaan,imeytyykö se hyvin ja muutenkin,millainen on ihonhoidossa-jos joku jaksaisi kertoa kokemuksestaan:))??

        Hyvin hulahtaa kookosrasva ihoon ja imeytyy nopeasti. Olen käyttänyt satunnaisesti puolen vuoden ajan. On ehkä aika kevyt rasva joten oikein rutikuivaan ihoon ei varmaan edes riitä kostuttamaan koko päiväksi. Sehän siinä on veikeetä kun huonelämpötila nousee, muuttuu kookos ihan juoksevaksi ja kirkkaaksi, sitten taas viileämmässä menee tosi kovaksi.


      • se vaarallista
        tyhmyyteni kirjoitti:

        mutta kysyisin vielä, että mitä se jodi sitten tekee iholle? Miksi se on niin haitallista jos suola muuten on älyttömän hyväksi iholle? Olen nimittäin jo joitain vuosia käyttänyt "kasvovetenä" suolaliuosta ja tehnyt sen ihan tavallisesta pöytäsuolasta:) On tehnyt hyvää iholle ja siksi ole tullut ajatelleeksi, että jodista olisi jotain haittaa...

        Eli miksi se jodi on niin vaarallista?

        ehkä olekaan, mutta yleensä aina suositellaan merisuolaa ja puhdistamatonta suolaa, koska niissä on tallella kaikki hyvät mineraalit ja hivenaineet. esim. limakalvoille merisuola on ehdoton must. vuori- eli tavallista suolaa ei pitäisi käyttää, esim. nenähuuhteluihinkaan. siitä jo voi päätellä, ettei tavallinen ruoka/pöytäsuola ole niin hyväksi ihollekaan. Ei se merisuola niin paljon kalliimpaa ole. Hienorakeisessa merisuolassakin on paakkuuntumisenestoaineitta joten kannattaa ostaa karkeata. Parasta on harmaa merisuola, jota saa ainakin luontaistuotekaupoista ja ehkä myös hyvinvarustetuista marketeista. intiaansuolaakin (eli ruususuolaa) saa ainakin stadin sokokselta, stokkalta ja kampin k-kaupasta.


      • öljypuhdistus
        ei vielä kirjoitti:

        olen nyt kolmena iltana kokeillut, en ole huomannut vaikutusta.olen hieronut suolan suoraan kasvoille mut ehkä parempi kokeilla tuota liuosta koska ihoni kuitenkin herkkä..pintakuiva mutta rasvoittuva ja herkkä!:/ ja nyt finnejä leuassa, yleensä ei oo näin paljoo mut nyt on:( ja sitten, ei liity suolaan, mutta mistä saa manteliöljyä??käykö sesamöljy sitten kasvohoitoon yhtä hyvin kun ei tunnu missään olevan manteliöljyä?ajattelin kokeilla tuon öljypuhdistuksenkin.eli öljyä kasvoille, lämmin pyyhe kasvoille pariksi minuutiksi ja sit liiat öljyt voi pyyhkiä pyyhkeellä pois.

        Käytä puhdistukseen risiiniöljyä (apteekista) tai jojobaöljyä. Molemmat ovat puhdistavia öljyjä. Noista muista en tiedä.


    • maaryel

      Sekoitin merisuolaa savinaamioon ja annoin vaikuttaa-kylläpä tuli ihanan kimmoisa ja sileä iho-että mä ainakin jäin koukkuun:))!!

      • Kinuskikuula

        Itsekin olen nyt noin viikon verran ehkä suolaa testaillut ja voisin vähän kertoa näistä "tavoistani".

        Aamulla kasvojen vesipesun jälkeen täytän noin 1,5 dl kokoisen kahvikupin niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee ja sekoitan siihen 1 teelusikallisen Merisuolaan. Sen jälkeen "uitan" kupissa pumpulinpalasta ja pyyhin vedet kasvoihin samalla tavalla kuin normaalinkin kasvoveden. Sen jälkeen laitan aivan normaalisti kasvovoiteen.

        Illalla sekoitan noin 1 teelusikallisen Merisuolaa puhdistusgeeliini.

        Olen myös kokeillut sekoittaa 1 teelusikallisen Herbinan kosteuttavaan kasvonaamioon ja iho oli kyllä ihanan sileä sen jälkeen! Saattoi myös johtua naamiosta, jossa luvattiin juurinkin tuota tunnetta.

        Tänään aion sekoittaa 1 teelusikallisen Merisuolaa Herbinan hellävaraiseen kuorintavoiteeseen.

        Itselläni on ollut jonkin verran finnejä otsassa, kulmakarvojen välissä ja poskissa. Nyt mulla ei ole enää kuin kaksi ihan pikkuista ja punaista finniä leuassa ja otsassa ja kulmakarvojen välissä ne "kestofinnit", jotka ovat värittömiä. Finniarpia mulla kyllä on jonkin verran, joten ostin niihin sinkkipastaa ja odottelen tuloksia.

        Tulokset ovat siis olleet positiiviset ja kokeilu jatkuu. :)


      • kokeillut
        Kinuskikuula kirjoitti:

        Itsekin olen nyt noin viikon verran ehkä suolaa testaillut ja voisin vähän kertoa näistä "tavoistani".

        Aamulla kasvojen vesipesun jälkeen täytän noin 1,5 dl kokoisen kahvikupin niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee ja sekoitan siihen 1 teelusikallisen Merisuolaan. Sen jälkeen "uitan" kupissa pumpulinpalasta ja pyyhin vedet kasvoihin samalla tavalla kuin normaalinkin kasvoveden. Sen jälkeen laitan aivan normaalisti kasvovoiteen.

        Illalla sekoitan noin 1 teelusikallisen Merisuolaa puhdistusgeeliini.

        Olen myös kokeillut sekoittaa 1 teelusikallisen Herbinan kosteuttavaan kasvonaamioon ja iho oli kyllä ihanan sileä sen jälkeen! Saattoi myös johtua naamiosta, jossa luvattiin juurinkin tuota tunnetta.

        Tänään aion sekoittaa 1 teelusikallisen Merisuolaa Herbinan hellävaraiseen kuorintavoiteeseen.

        Itselläni on ollut jonkin verran finnejä otsassa, kulmakarvojen välissä ja poskissa. Nyt mulla ei ole enää kuin kaksi ihan pikkuista ja punaista finniä leuassa ja otsassa ja kulmakarvojen välissä ne "kestofinnit", jotka ovat värittömiä. Finniarpia mulla kyllä on jonkin verran, joten ostin niihin sinkkipastaa ja odottelen tuloksia.

        Tulokset ovat siis olleet positiiviset ja kokeilu jatkuu. :)

        pystyt jättää sitä "kasvovettä" iholle ja laittamaan päälle voidetta? Itsellä se kuivuu ja iholle tulee vaalea karkea kerros. Itse sekoitin kanssa merisuolan veteen ja tein siitä luoksen, laitoin purkkiin ja käytän iltaisin "naamiona", kasvoveden tapainen sekin on siis. Oon pitänyt joskus tunninkin, sitten pessyt pois ja yöksi jättänyt voiteet pois, rauhoittaa kyl hyvin ihoa, ja kuivatti kyl pienet finnit ja isot rauhoittanut vähän, saa nähdä estääkö uusien tuloa. Ja kun ei muita voiteita kuulemma saa/kannata käyttää, sotkeekohan se jotenkin sen hoidon.. Kun meikkivoidetta on pakko käyttää kuitenkin, niin laittaako suoraan puhtaalle iholle ilman mitään voiteita, iho ei oo kuitenkaan yhtään kuiva tuon suolan käytön jälkeen, vaan just hyvä, mutta onko meikitkin "kiellettyjä"? Ja itsellä siis kans muutamia finnejä siellä täällä, sellainen lievä akne..


    • ainaskaan mulla...

      Kyynärpääiden ja säärten iho on ollut todella kuiva, kokeilin tuota paljon mainostettua suolaa (vartalolle tarkoitettua merisuolaa ja kallista vielä). EI toimi! Kyynärpäiden iho vieläpä paheni!!! Käytin vain kerran.

      Enpä todella uskaltaisi kasvoilleni laittaa. Kamalaa. Mitäs nyt!?

      • kokeillut

        tota kuivalle iholle kannatakaan laittaa, toimii rasvaisella paremmin, ainakin mulla auttanut finneihin eikä iho kuivu siitä yhtään vaan on just hyvän tuntuinen, kannattaa kokeilla!


    • suolaaaaaa

      olen suolan mukana laittanut kaikki uusiksi. meikinkin poistan oliiviöljyllä:)

      aamulla huuhtelen kasvot ja sitten body shopin kasvovettä. sitten rasvaa koska meikkaan. illalla pesen oliiviöljyllä meikin pois ja sitten hieron hellästi suolaa kostutetuille kasvoille.annan vaikuttaa vähän aikaa ja huuhtelen pois. en laita sen jälkeen mitään.alkuun laitoin kookosöljyä koska kiristi, enää ei kiristä.

      mutta mikä sopisi meikin alle? en haluaisi enää käyttää kaupallista hömpänpömppää mitkä sisältää ties mitä kamaluuksia. ja mikä kasvovesi ois hyvä? kyllä noissa body shopinkin tuotteissa on vaikka mitä aineita ihan varmasti. voiko kasvoveden tehä itse suolasta ja vedestä ja pistää purkkiin?ehkä sitruunaa sekaan?että säilyy paremmin. ostin jane ireladen pohjustusmeikin vaikka vähän aikaa sitten ostin marketista uuden. suolan kun otin käyttöön niin kaikki meni uusiksi:)meikinkin valitsen nyt tarkasti.

      • Luomutarr

        AITOJA luonnonkosmetiikkamerkkejä:

        - Weleda
        - Lavera
        - Dr. Haushka
        - Elokuu (kotimainen)
        - Ole hyvä (kotimainen)
        - Urtekram
        - Couleur Caramel (meikkisarja)
        - Sante
        - Frantsila (kotimainen)
        - Themis
        - Provida
        - Lavére
        - Argital


      • Zuchky

        Tee pienimäärä kerralla tätä kasvovettä,ehkä 2:ksi viikoksi,eli sekoita keskenään puolet omenaviinietikkaa ja puolet kivennäisvettä.Etikka on erittäin ravitseva ihonhoitotuote,auttaa supistamaan ihohuokosia ja estää sekä kuivattaa näppylöitä.
        Itse olen käyttänyt ja hyväksi havainnut,eipä ole kemikaaleja;))!!


    • kakkakakaka

      Auttaako suola arpiin?

    • asti JO

      käyttänut pelkkää suolaa, merisuolaa, himalajan suolaa. Täyttä potaskaa. NAAMA KUKKII ENTISTÄ ENEMMÄ!!!

      • 89898988

        ^ Kaikilla ei vaan ikävä kyllä toimi!!


      • eikös
        89898988 kirjoitti:

        ^ Kaikilla ei vaan ikävä kyllä toimi!!

        sen suolan pitänyt olla apu kaikenlaisiin iho-ongelmiin??? Niinhän tuo ketjun aloittaja mainostaa!!!


      • katkera meikkikonsulentt
        eikös kirjoitti:

        sen suolan pitänyt olla apu kaikenlaisiin iho-ongelmiin??? Niinhän tuo ketjun aloittaja mainostaa!!!

        valittaa;D


      • herkkähipiäinen
        katkera meikkikonsulentt kirjoitti:

        valittaa;D


      • Kokeilin
        herkkähipiäinen kirjoitti:

        Eilen vasta kuulin tästä "villityksestä". Kokeilin juuri koko keholle - jaloista kasvoihin. Aivan ihme homma, todella pehmeän tuntuiseksi tuli iho kauttaaltaan, eikä kiristä yhtään.

        KAikessahan täytyy olla järki kädessä. Ei kai tästäkään voi olla apua ihan jokaiseen asiaan, kun joku tuossa valitti ettei oo tehoa akneen. jos on vaikka joku paha tulehdus, se vaatii lääkekuureja.

        En oo jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta minulle riitti tuo aloittajan neuvot, KIITOS NIISTÄ! Itse ainakin vaihdan heti tehottomat ja kuivattavat kuorintajutskat suolaan!!


    • ihohörhö

      Mulla suola autto ja desinfioi hyvin ihoa.. Mutta hurmoksissani käytin sitä 2vko putkeen joka päivä. Iho ei tykänny yhtään.. Ärty pahasti. Nykyään käytän kuorintana enintään kerran viikossa. En tiedä muiden ihoista mutta hiljaa hyvä tulee! : D

    • :)

      Mitä vaikutusta sillä jodilla on siinä suolassa, tai miksei sitä siinä saisi olla? :O

      • rousass

        Niin että kuivattaako suola ihoa? Mulla on tosi herkkä iho ja joudun käyttämään erikoisrasvoja joka päivä.


      • sanoa
        rousass kirjoitti:

        Niin että kuivattaako suola ihoa? Mulla on tosi herkkä iho ja joudun käyttämään erikoisrasvoja joka päivä.

        Olen nyt pari kk suolannut aknenaamaani ;) eli 3-4 krt viikossa pesun jälkeen tehnyt suolanaamion ja vähän kuorinut ihoa. En osaa sanoa, onko auttanut. Välistä iho on pintakuiva, välistä ei. Isot paisefinnit ovat lähes loppuneet, mutten osaa sanoa johtuuko suolasta vai mistä.
        Ihoni on ruma jokatapapuksessa, johtuen vuosien aikuisaknesta, joka jättänyt punaisuutta, arpia ja edelleen on laajentuneet ihohuokoset, mustapäitä, valkopäitä jne. Ja vähitellen ryppyjäkin :(


    • .....

      Elikkäs ite oon täs muutaman päivän testaillut tätä suola hommaa :)

      Ihotyyppini on siis tällainen: paljon mustapäitä,muutama finni aina kasvoissa, rasvoittuva iho, ja toisinaan kuiva, epätasaisen väri, punoittaa jatkuvasti varsinkin silmien ympärys ja nenän vierus, välillä silmien alla"varjot"johtuen verisuonien kuultamisesta ihon läpi.

      Suolan käytön aloittamisen jälkeen: Isot finnit kuivuneet pois, varjot kadonneet silmien alta, punotus loppunut kokonaan(heti ekalla kerralla :) )Iho tasainen ja tasaisen värinen, iho ei enää rasvoitu, vaan pysyy kosteana koko päivän, jopa entisten näppylöitten punaiset jäljet ovat haalistuneet muutamassa päivässä! Ainoa miinus on et ihon alta näin alkuvaiheessa puskee kaikki sinne varastoitunut kuona niin et pieniä ihon alaisia näppylöitä paljon. :) muuten iho huomattavasti tasaisempi, ja nuo näppylätki on nyt vähenemään päin. Ainiin..Ekana päivänä kun tuota suolavettä levitin kasvoille huomasin seuraavana päivänä ihohuokosten suurentuneen huomattavasti(finnit olivat myös kuivuneet) noh..nyt kun olen jatkanut"hoitoa" ihohuokoset ovat supistuneet pienemmiksi kuin normaalisti ovat olleet(elikkäs ilmeisesti joku puhdistusvaihe oli alussa, kun suurenivat sillä lailla)

      Olen käyttänyt siis suolaa tällä lailla:
      Ensin pesen kasvot kevyesti kuorivalla puhdistusemulsiolla, sen jälkeen levitän suolaliuosta koko kasvoille ja annan vaikuttaa. Joskus olen anatanut olla koko yön tai päivän, välillä olen hieronut kuivunutta suolaa kasvoilla ennenkuin olen pessyt pois, ja välillä taas vain pessyt 10min päästä pois.. Ihan riippuen ihon sen hetkisestä tilasta. Oma ihoni on niin helposti rasvoittuva että parhaana olen huomannut antaa vaan suolan olla siinä iholla. Kyllä se siitä sitte pikkuhiljaa varisee päivän aikana :)

      Suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan, mutta itse en ainakaan suosittele käyttämään kosteusvoidetta kun käytät suolaa, sillä sittenhän sen suolan idea katoaa. Suola auttaa ihoa kosteuttamaan itsensä, mutta jos laittaa vielä kasvoille kosteusvoidetta sen jälkeen niin miten iho"oppii"kosteuttamaan itsensä kun se kosteuttaja tulee ulkopuolelta.( sekava sepustus :D ) Suolahan ei itsessään kosteuta vaan sitoo sen kosteuden iholle, toisin kuin kosteusvoide.

      Joku täällä sanoi, ettei suolaa tai muita kannata käyttää kun niitä ei ole huolella testattu yms. Suorastaan naurettava väite. Luin jostain että suolaa on käytetty jo egyptin ajoista lähtien kasvojen ja ihon hoidossa. Eikö siinä oo jo melko pitkä testausaika?? Toisin kuin jollain mömmöillä mihin on sotkettu yhtä sun toista, ja keskitytty vain siihen että tuote NÄYTTÄÄ hyvältä..rahastushommaa. Ja kauankos niitä on sit testailtu..20v kenties?Muutaman vuoden??Ei varmaan sitäkään.. Kyllä nuo luonnontuotteet on tuhansien vuosien aikana testattu ja hyväksi koettu. Ihme hommaa väittääkkään muuta. :) Kyllä itse mielummin luotan luonnon keinoon kosteuttaa, kun siihen mitä jotku tyypit on saanu laboratoriossa kyhättyä kasaan. Että näin.

      Ja vielä sellaista. Kokeilkaa ihmeessä suolahoitoa, hauteita, mitä vaan. Itse olen ahistellut iho-ongelmien kanssa jo kymmenen vuotta, kokeillut kaikenmaailman"mömmöjä"kasvoille, mutta siitä huolimatta olen saanut kulkea tuolla kaupungilla pakkelit naamassa. Voi sanoa että tänään iho oli niin hyvässä kunnossa että ekan kerran kymmeneen vuoteen uskaltauduin ulos ilman meikkiä! Ja se on iso asia mulle se. Ja huom! En ole siis suolaa käyttänyt kuin vasta muutaman päivän. Jännityksellä odotan miten hyvä iho minulla tulee olemaan vaikka kuukauden päästä. :D

      -Kahta en vaihda...-

    • apuva??

      Mitä vaikutusta sillä jodilla on siinä suolassa, tai miksei sitä siinä saisi olla? :O

      • hmm..

        Käykö ihan tavallinen ruokasuola tai merisuola?


      • teillä oikeasti
        hmm.. kirjoitti:

        Käykö ihan tavallinen ruokasuola tai merisuola?

        mitään käsitystä mitä suola tekee iholle. suola kerää nestettä, eli toisinsanoen se ihmee kosteuden ihosta. Tottakai aluksi iho tuntuu aivan ihanan pehmeältä kun sitä on kuorittu suolalla. Koittakaapa merihiekalla. sama vaikutus. Hiekkaa käytetään mikrohiontakoneessa 1,5-2vk välein sarjahoitona otettuna paksulle iholle ja aknearville. Aurinkoa saat ottaa korkeintaan 2vk käsittelyn jälkeen. Se ohentaa ihoa, samoin kuin ystävänne suola! Täällä luultavasti kirjoittelevat seborresicca ja sekaihoiset nuoret jotka ovat ihastuneita kun naama ei enään kiilläkään, mutta ne näpyt, joista muutama kyseli, johtuu täysin kosteuden puutteesta. Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset täällä kannustavat toisiaan käyttämään suolaa ja saippuaa. Käyttäkää samantien viinaa kasvovetenä, halpaa ja riittoisaa. Sehän myös puhdistaa, desifioi ja kuivattaa finninne. Oletteko miettineet miltä ihonne näyttää 20vuoden kuluttua? Joku siellä huuteli kuinka suolahoitoja on testattu tuhansien vuosien ajan. Olen nähnyt niitä asiakkaita, jotka ovat tätä suolahoitoa joskus käyttänyt ja nyt vanhempana iho on rutikuiva ja ryppyinen. Oma on tietysti asianne mitä ihollenne teette, mutta voin kertoa, että ne jotka tätä kallista kosmetiikkaa "rahankiilto" silmissä suunnittelee, ovat palveluammatissa, ja ihan oikeasti meidän parasta ajattelevat. He kehittävät tuotteita meidän ihon hyvinvoinnin vuoksi ja tietävät mitä heidän tuotteensa pitkällä, säännöllisellä käytöllä tekevät. Miksi he kehittäisivät huonoja tuotteita, jos tietäisivät, että ne eivät tehoa? Jos tuote ei anna vastinetta rahalle, niiden myynti loppuisi. Täällä ihmiset kehoittavat toisiaan käyttämään tuotteita, joita itse eivät ole tutkineet, eivätkä tiedä kuinka paljon haittaa ne ajan myötä aiheuttavat. Pyyhkikää pyllynne hiekkapaperilla ja aiheuttakaa sillä pitkän käytön jälkeen peräaukon tulehdus ja haavaumat, minä pesen perseeni, tulee ennenpitkää halvemmaksi.


      • ja niiin
        teillä oikeasti kirjoitti:

        mitään käsitystä mitä suola tekee iholle. suola kerää nestettä, eli toisinsanoen se ihmee kosteuden ihosta. Tottakai aluksi iho tuntuu aivan ihanan pehmeältä kun sitä on kuorittu suolalla. Koittakaapa merihiekalla. sama vaikutus. Hiekkaa käytetään mikrohiontakoneessa 1,5-2vk välein sarjahoitona otettuna paksulle iholle ja aknearville. Aurinkoa saat ottaa korkeintaan 2vk käsittelyn jälkeen. Se ohentaa ihoa, samoin kuin ystävänne suola! Täällä luultavasti kirjoittelevat seborresicca ja sekaihoiset nuoret jotka ovat ihastuneita kun naama ei enään kiilläkään, mutta ne näpyt, joista muutama kyseli, johtuu täysin kosteuden puutteesta. Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset täällä kannustavat toisiaan käyttämään suolaa ja saippuaa. Käyttäkää samantien viinaa kasvovetenä, halpaa ja riittoisaa. Sehän myös puhdistaa, desifioi ja kuivattaa finninne. Oletteko miettineet miltä ihonne näyttää 20vuoden kuluttua? Joku siellä huuteli kuinka suolahoitoja on testattu tuhansien vuosien ajan. Olen nähnyt niitä asiakkaita, jotka ovat tätä suolahoitoa joskus käyttänyt ja nyt vanhempana iho on rutikuiva ja ryppyinen. Oma on tietysti asianne mitä ihollenne teette, mutta voin kertoa, että ne jotka tätä kallista kosmetiikkaa "rahankiilto" silmissä suunnittelee, ovat palveluammatissa, ja ihan oikeasti meidän parasta ajattelevat. He kehittävät tuotteita meidän ihon hyvinvoinnin vuoksi ja tietävät mitä heidän tuotteensa pitkällä, säännöllisellä käytöllä tekevät. Miksi he kehittäisivät huonoja tuotteita, jos tietäisivät, että ne eivät tehoa? Jos tuote ei anna vastinetta rahalle, niiden myynti loppuisi. Täällä ihmiset kehoittavat toisiaan käyttämään tuotteita, joita itse eivät ole tutkineet, eivätkä tiedä kuinka paljon haittaa ne ajan myötä aiheuttavat. Pyyhkikää pyllynne hiekkapaperilla ja aiheuttakaa sillä pitkän käytön jälkeen peräaukon tulehdus ja haavaumat, minä pesen perseeni, tulee ennenpitkää halvemmaksi.

        jos nuorena tai vähän vanhempanakin on useasti finnejä, se ei tarkoita että on akne. Akne on bakteerin aiheuttama tulehdus. Edes kosmetologi ei voi diaknosoida aknea, että tuskimpa sinä täällä.


      • ?
        teillä oikeasti kirjoitti:

        mitään käsitystä mitä suola tekee iholle. suola kerää nestettä, eli toisinsanoen se ihmee kosteuden ihosta. Tottakai aluksi iho tuntuu aivan ihanan pehmeältä kun sitä on kuorittu suolalla. Koittakaapa merihiekalla. sama vaikutus. Hiekkaa käytetään mikrohiontakoneessa 1,5-2vk välein sarjahoitona otettuna paksulle iholle ja aknearville. Aurinkoa saat ottaa korkeintaan 2vk käsittelyn jälkeen. Se ohentaa ihoa, samoin kuin ystävänne suola! Täällä luultavasti kirjoittelevat seborresicca ja sekaihoiset nuoret jotka ovat ihastuneita kun naama ei enään kiilläkään, mutta ne näpyt, joista muutama kyseli, johtuu täysin kosteuden puutteesta. Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset täällä kannustavat toisiaan käyttämään suolaa ja saippuaa. Käyttäkää samantien viinaa kasvovetenä, halpaa ja riittoisaa. Sehän myös puhdistaa, desifioi ja kuivattaa finninne. Oletteko miettineet miltä ihonne näyttää 20vuoden kuluttua? Joku siellä huuteli kuinka suolahoitoja on testattu tuhansien vuosien ajan. Olen nähnyt niitä asiakkaita, jotka ovat tätä suolahoitoa joskus käyttänyt ja nyt vanhempana iho on rutikuiva ja ryppyinen. Oma on tietysti asianne mitä ihollenne teette, mutta voin kertoa, että ne jotka tätä kallista kosmetiikkaa "rahankiilto" silmissä suunnittelee, ovat palveluammatissa, ja ihan oikeasti meidän parasta ajattelevat. He kehittävät tuotteita meidän ihon hyvinvoinnin vuoksi ja tietävät mitä heidän tuotteensa pitkällä, säännöllisellä käytöllä tekevät. Miksi he kehittäisivät huonoja tuotteita, jos tietäisivät, että ne eivät tehoa? Jos tuote ei anna vastinetta rahalle, niiden myynti loppuisi. Täällä ihmiset kehoittavat toisiaan käyttämään tuotteita, joita itse eivät ole tutkineet, eivätkä tiedä kuinka paljon haittaa ne ajan myötä aiheuttavat. Pyyhkikää pyllynne hiekkapaperilla ja aiheuttakaa sillä pitkän käytön jälkeen peräaukon tulehdus ja haavaumat, minä pesen perseeni, tulee ennenpitkää halvemmaksi.

        No ne kalliit ihonhoitotuotteet on ihan sitä samaa jankkia kun ne kaikki halvemmatkin! Että ne ei kyllä sitä ihoa todellakaan paranna. Ainoa mikä niissä kalliissa maksaa on brändi, ei niiden kehittelyyn sen enempää ole aikaa ja vaivaa käytetty! Usein halvemmat on muutenkin parempia tuotteina kuin ne ylihinnoitellut. Ja ne näpyt ei kyllä läheskään aina johdu mistään kosteuden puutteesta, niihin on olemassa aikas monta muutakin syytä ja ratkaisua. Minä käytän suolaa näpyille paikallisesti ja käytän kyllä jatkossakin.


      • jtgnbrkgb
        ? kirjoitti:

        No ne kalliit ihonhoitotuotteet on ihan sitä samaa jankkia kun ne kaikki halvemmatkin! Että ne ei kyllä sitä ihoa todellakaan paranna. Ainoa mikä niissä kalliissa maksaa on brändi, ei niiden kehittelyyn sen enempää ole aikaa ja vaivaa käytetty! Usein halvemmat on muutenkin parempia tuotteina kuin ne ylihinnoitellut. Ja ne näpyt ei kyllä läheskään aina johdu mistään kosteuden puutteesta, niihin on olemassa aikas monta muutakin syytä ja ratkaisua. Minä käytän suolaa näpyille paikallisesti ja käytän kyllä jatkossakin.

        Et ole siis koskaan perehtynyt ihonhoitotuotteittesi inci-listoihin? Kaupasta kun ostat kosteusvoiteen, ensimmäisenä listassa on vesi ja ehkä yksi tai kaksi VAIKUTTAVAA ainetta. Ammattisarjojen listat ovat hieman pidempiä. Tuotteessa kyllä, maksaa purkin ulkonäkö ja brändi MUTTA myös vaikuttavien aineosien määrä. Jos ostat 3 euron tuotteen kaupasta, vähennät siittä: katteet, pakkauskulut yms. niin eihän sillä hinnalla voi purkkiinsa saada juuri muuta un vettä ja vaseliinia. Jos joku on intohimoinen suolan käyttäjä, en kenenkään mielipiteeseen halua vaikuttaa, kerroin vain oman näkemykseni, keskustelupalstahan tämä on.. Enkä tarkoittanut, että kaikki näpyt johtuisivatkaan kosteuden puutteesta, ajattelin kertoa oman näkemykseni hänelle, jolle oli näppyjä tullut suolankäytön aikana..Kyse on myöskin siitä, kuka haluaa panostaa laatuun ja kuka ei. Voin toki värjätä hiukseni kotona kaupan värillä jatkuvasti, koska tulee halvemmaksi ja kärsin siittä seuraukset ehkä myöhemmin, voin ostaa vaatte3ni löytötavaratalosta, kun ovat halvempia, mutta kestävätkö ne? Syön myös mielummin suomalaisia vihanneksia, vaikka kalliimpia ovatkin, mutta sisältävät vähemmän säilöntäaineita...


      • ?
        jtgnbrkgb kirjoitti:

        Et ole siis koskaan perehtynyt ihonhoitotuotteittesi inci-listoihin? Kaupasta kun ostat kosteusvoiteen, ensimmäisenä listassa on vesi ja ehkä yksi tai kaksi VAIKUTTAVAA ainetta. Ammattisarjojen listat ovat hieman pidempiä. Tuotteessa kyllä, maksaa purkin ulkonäkö ja brändi MUTTA myös vaikuttavien aineosien määrä. Jos ostat 3 euron tuotteen kaupasta, vähennät siittä: katteet, pakkauskulut yms. niin eihän sillä hinnalla voi purkkiinsa saada juuri muuta un vettä ja vaseliinia. Jos joku on intohimoinen suolan käyttäjä, en kenenkään mielipiteeseen halua vaikuttaa, kerroin vain oman näkemykseni, keskustelupalstahan tämä on.. Enkä tarkoittanut, että kaikki näpyt johtuisivatkaan kosteuden puutteesta, ajattelin kertoa oman näkemykseni hänelle, jolle oli näppyjä tullut suolankäytön aikana..Kyse on myöskin siitä, kuka haluaa panostaa laatuun ja kuka ei. Voin toki värjätä hiukseni kotona kaupan värillä jatkuvasti, koska tulee halvemmaksi ja kärsin siittä seuraukset ehkä myöhemmin, voin ostaa vaatte3ni löytötavaratalosta, kun ovat halvempia, mutta kestävätkö ne? Syön myös mielummin suomalaisia vihanneksia, vaikka kalliimpia ovatkin, mutta sisältävät vähemmän säilöntäaineita...

        Olen kyllä hyvinkin perehtynyt ostamieni tuotteiden inci-listoihin. Ja kyllä, niissä kalliissa se lista loputtoman pitkä! Juuri siksi en niitä ostakaan! Ne ovat täynnä mm. silikoneja, mineraaliöljyjä ja parabeenejä. Ainoa kosteusvoide, josta en ole saanut näppyjä on luonnonkosmetiikkaa. Ainoa meikkipohja/puuteri, joka ei tuki ihoa ja saa aikaan mustapäitä on mineraalimeikit...Ja olen kokeillut aikaisemmin joka ikisen Diorin, Lancomen, Guerlainin, Helena Rubinstein, Chanelin, YSL:n jne. Yhdelläkään ei ole saanut yhtä hyvää lopputulosta kuin 12 dollarin hintaisella mineraalimeikillä.


      • vale-kosmetologi
        ja niiin kirjoitti:

        jos nuorena tai vähän vanhempanakin on useasti finnejä, se ei tarkoita että on akne. Akne on bakteerin aiheuttama tulehdus. Edes kosmetologi ei voi diaknosoida aknea, että tuskimpa sinä täällä.

        "Täällä luultavasti kirjoittelevat seborresicca ja sekaihoiset nuoret jotka ovat ihastuneita kun naama ei enään kiilläkään, mutta ne näpyt, joista muutama kyseli, johtuu täysin kosteuden puutteesta. "

        Nimenomaan iho kärsii kosteuden puutteesta ja kun suolalla tasapainotetaan ihon kosteutta, ongelma häviää. Suola sitoo kosteutta eli ei päästä sitä haihtumaan. Voi olla että sitoo myös ilman kostteutta ihoon.

        Vertaat suolaa hiekkaan. Veteen liuotetun suolan käyttäminen vaikkapa kasvovetenä/naamiona ei taatusti ohenna ihoa niin kuin mikrokuorinta hiekalla.


      • hgf
        teillä oikeasti kirjoitti:

        mitään käsitystä mitä suola tekee iholle. suola kerää nestettä, eli toisinsanoen se ihmee kosteuden ihosta. Tottakai aluksi iho tuntuu aivan ihanan pehmeältä kun sitä on kuorittu suolalla. Koittakaapa merihiekalla. sama vaikutus. Hiekkaa käytetään mikrohiontakoneessa 1,5-2vk välein sarjahoitona otettuna paksulle iholle ja aknearville. Aurinkoa saat ottaa korkeintaan 2vk käsittelyn jälkeen. Se ohentaa ihoa, samoin kuin ystävänne suola! Täällä luultavasti kirjoittelevat seborresicca ja sekaihoiset nuoret jotka ovat ihastuneita kun naama ei enään kiilläkään, mutta ne näpyt, joista muutama kyseli, johtuu täysin kosteuden puutteesta. Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset täällä kannustavat toisiaan käyttämään suolaa ja saippuaa. Käyttäkää samantien viinaa kasvovetenä, halpaa ja riittoisaa. Sehän myös puhdistaa, desifioi ja kuivattaa finninne. Oletteko miettineet miltä ihonne näyttää 20vuoden kuluttua? Joku siellä huuteli kuinka suolahoitoja on testattu tuhansien vuosien ajan. Olen nähnyt niitä asiakkaita, jotka ovat tätä suolahoitoa joskus käyttänyt ja nyt vanhempana iho on rutikuiva ja ryppyinen. Oma on tietysti asianne mitä ihollenne teette, mutta voin kertoa, että ne jotka tätä kallista kosmetiikkaa "rahankiilto" silmissä suunnittelee, ovat palveluammatissa, ja ihan oikeasti meidän parasta ajattelevat. He kehittävät tuotteita meidän ihon hyvinvoinnin vuoksi ja tietävät mitä heidän tuotteensa pitkällä, säännöllisellä käytöllä tekevät. Miksi he kehittäisivät huonoja tuotteita, jos tietäisivät, että ne eivät tehoa? Jos tuote ei anna vastinetta rahalle, niiden myynti loppuisi. Täällä ihmiset kehoittavat toisiaan käyttämään tuotteita, joita itse eivät ole tutkineet, eivätkä tiedä kuinka paljon haittaa ne ajan myötä aiheuttavat. Pyyhkikää pyllynne hiekkapaperilla ja aiheuttakaa sillä pitkän käytön jälkeen peräaukon tulehdus ja haavaumat, minä pesen perseeni, tulee ennenpitkää halvemmaksi.

        "Olen nähnyt niitä asiakkaita, jotka ovat tätä suolahoitoa joskus käyttänyt ja nyt vanhempana iho on rutikuiva ja ryppyinen."

        Ehheheh... älä jaksa. Johtuukin varmaan suolasta.


    • lindgerinkin

      käyttää suolaa.
      Luin jonkin jutun en nyt enää muista mistä mutta jäin mieleen että Helena kertoi kuorivansa vartalonsa suolalla muistaakseni kerran viikossa suihkussa.
      Kuinkahan moni julkkis käyttää luonnontuotteita kauneuden hoitoon?

      • ottakaa selvää

        Kriitikkojen sopii marssia lähimpään apteekkiin ja kysellä suolan vaikutuksista. Käytetään muun muuassa suun/hampaiden hoitoon (suuhygienisti suositteli itselleni viimeksi suolaharjausta!) ja nenän limakalvojen desinfiointina suola-vesiliuos on lääkärienkin suosittelema ikivanha hoito. Kannattaa OIKEASTI tietää jos suunsa avaa!!!


      • on paras
        ottakaa selvää kirjoitti:

        Kriitikkojen sopii marssia lähimpään apteekkiin ja kysellä suolan vaikutuksista. Käytetään muun muuassa suun/hampaiden hoitoon (suuhygienisti suositteli itselleni viimeksi suolaharjausta!) ja nenän limakalvojen desinfiointina suola-vesiliuos on lääkärienkin suosittelema ikivanha hoito. Kannattaa OIKEASTI tietää jos suunsa avaa!!!

        itsellä pahentui kun aloin käyttää suolaa.en antanut häiritä, koska sillonhan se juuri tehoaa.eka pahenee ja sitten paranee. ihan kuten aknelääkkeissäkin, joita on tullut käytettyä. mutta..tänä aamuna kun heräsin, mies katsoi minua ja kysyi missä siun finnit on? katsoin peiliin ja kyllä, finnit olivat kadonneet!en huuhdellut suolaa pois vaan varovasti pyyhkeellä taputtelin. pesin himalajan suolasaippualla.itse kyllä uskon et niissä kalliissa purkeissa on ihan samaa ainetta kuin halvoissakin ja sisältää ties mitä aineita, mitkä ei ainakaan hyväksi ole.tästedes käytän vain suolaa.


      • sitä
        on paras kirjoitti:

        itsellä pahentui kun aloin käyttää suolaa.en antanut häiritä, koska sillonhan se juuri tehoaa.eka pahenee ja sitten paranee. ihan kuten aknelääkkeissäkin, joita on tullut käytettyä. mutta..tänä aamuna kun heräsin, mies katsoi minua ja kysyi missä siun finnit on? katsoin peiliin ja kyllä, finnit olivat kadonneet!en huuhdellut suolaa pois vaan varovasti pyyhkeellä taputtelin. pesin himalajan suolasaippualla.itse kyllä uskon et niissä kalliissa purkeissa on ihan samaa ainetta kuin halvoissakin ja sisältää ties mitä aineita, mitkä ei ainakaan hyväksi ole.tästedes käytän vain suolaa.

        himalajan suolasaippuaa voi ostaa?


      • ...
        sitä kirjoitti:

        himalajan suolasaippuaa voi ostaa?

        Himalajan suolasaippuaa saa ainakin netistä Saltlifesta, www.saltlife.fi. Maksaa noin kuutisen euroa, eli ei ole kallis...


      • jeejee!
        ... kirjoitti:

        Himalajan suolasaippuaa saa ainakin netistä Saltlifesta, www.saltlife.fi. Maksaa noin kuutisen euroa, eli ei ole kallis...

        Mielenkiintoista!

        Aloitanpa suolahoidon välittömästi. Naama kun on pahentunut vain ja iho rasvoittuu tunnissa pesun jälkeen.

        Katsotaan auttaako suolahoito

        - ihon rasvoittumiseeni
        - mustapäihin, tukkeumiin, ihonalaisiin papuloihin
        - atooppiseen ihottumaan käsivarsissani (ovat olleet siinä 10 vuotta)
        - tummiin silmänalusiini ja ihon väriin.

        Suola-ohjelmani päivittäin 1-2krt/pvä:

        - merisuolan lisäys puhdistusemulsioon
        - suolaliuoksen käyttö kasvovetenä
        - kosteusvoide normaaliin tapaan aamuin illoin

        Viikko-ohjelma:
        - vartalokuorinta merisuolalla ja oliiviöljyllä
        - suolanaamio kasvoille (merisuolaa, tippa vettä sekaan, hiero kasvoille ja anna vaikuttaa).

        Tuloksia innolla odottaen!


      • HerrojenHerkku
        jeejee! kirjoitti:

        Mielenkiintoista!

        Aloitanpa suolahoidon välittömästi. Naama kun on pahentunut vain ja iho rasvoittuu tunnissa pesun jälkeen.

        Katsotaan auttaako suolahoito

        - ihon rasvoittumiseeni
        - mustapäihin, tukkeumiin, ihonalaisiin papuloihin
        - atooppiseen ihottumaan käsivarsissani (ovat olleet siinä 10 vuotta)
        - tummiin silmänalusiini ja ihon väriin.

        Suola-ohjelmani päivittäin 1-2krt/pvä:

        - merisuolan lisäys puhdistusemulsioon
        - suolaliuoksen käyttö kasvovetenä
        - kosteusvoide normaaliin tapaan aamuin illoin

        Viikko-ohjelma:
        - vartalokuorinta merisuolalla ja oliiviöljyllä
        - suolanaamio kasvoille (merisuolaa, tippa vettä sekaan, hiero kasvoille ja anna vaikuttaa).

        Tuloksia innolla odottaen!

        Miten on sujunut? Tuloksia?

        Minä teen säännöllisen epäsäännöllisesti (siis silloin, kun iholle ilmestyy taiveihottumaa, hiertymiä, hautumia tai vastaavaa) kuorintaseoksen, jossa on oliiviöljyä ja Risetti-suolaa sekoitettuna mössöksi ja hajusteeksi jotain eteeristä öljyä (tänään laitoin appelsiinin eö:ä). Tuolla mössöllä sitten hieron itseni joka puolelta, joka poimusta ja annan suolan vaikuttaa iholla hiusten pesun ajan. Huuhtelen huolellisesti pois ja olen tyytyväinen kirvelystä, koska tiedän, että toimii!

        Kertakäsittely poistaa punoitukset ja hautumat ja pehmentää ihon ihanasti. Kasvoille on myös hyväksi. Ihoni on sekaiho, ikää 45.


      • hoi9
        sitä kirjoitti:

        himalajan suolasaippuaa voi ostaa?

        Ruohonjuuresta


    • AkneAikuinen

      Suolahoitoja on nyt annettu kasvoille ja vartalolle useampi kk, enkä osaa sanoa onko auttanut vai ei. Käytän sitä öljyn kanssa, ei pitäis kuivattaa.

      • niin se on

        Olen herkkäihoinen, couperosasta ja kuivasta ihosta kärsin sekä uv on tehnyt haittoja. Kosmetologi neuvoi, että lähes kaikki voiteet ja kosmetiikka on pahasta iholle, koska se lamaa ihon oman kosteustasapainon.

        Silloin aloin käyttämään meine base suolaa meikinpoiston jälkeen veteen sekoitettuna, ja välillä saunassa annan vaikuttaa kuorinnan tapaan, ja kappas, iho voi hyvin. Se tuottaa yön aikana tarpeellisen rasvan pintaan, niin että iho on kimmoisa ja hyvinvoiva, iho myös paksuuntuu ja vahvistuu. Ihohan uusiutuu säännöllisesti, siksi siis on hyvä että se suolan avulla välillä ihan hilseilee pois mutta uusi iho on sitten persikkaisen pehmeä! Meikkivoiteena on lieracin vitaminoitu meikkivoide, joka on hyvä myös.

        Mutta nyt se ongelma, tuo erikoissuola maksaa suomessa ihan maltaita, kyseinen maahantuoja eh-imports ainakin osaa vetää katteet tuotteesta... Saisiko sitä tilaamalla euroopasta vähän huokeammin? Tai sitten alan kokeilla muita suolamuotoja, kuitenkin ainoa "rasva" on nyt ja jatkossa uv-suojavoide kesäisin ja tuo meikkivoide.


      • vai mites se olikaan
        niin se on kirjoitti:

        Olen herkkäihoinen, couperosasta ja kuivasta ihosta kärsin sekä uv on tehnyt haittoja. Kosmetologi neuvoi, että lähes kaikki voiteet ja kosmetiikka on pahasta iholle, koska se lamaa ihon oman kosteustasapainon.

        Silloin aloin käyttämään meine base suolaa meikinpoiston jälkeen veteen sekoitettuna, ja välillä saunassa annan vaikuttaa kuorinnan tapaan, ja kappas, iho voi hyvin. Se tuottaa yön aikana tarpeellisen rasvan pintaan, niin että iho on kimmoisa ja hyvinvoiva, iho myös paksuuntuu ja vahvistuu. Ihohan uusiutuu säännöllisesti, siksi siis on hyvä että se suolan avulla välillä ihan hilseilee pois mutta uusi iho on sitten persikkaisen pehmeä! Meikkivoiteena on lieracin vitaminoitu meikkivoide, joka on hyvä myös.

        Mutta nyt se ongelma, tuo erikoissuola maksaa suomessa ihan maltaita, kyseinen maahantuoja eh-imports ainakin osaa vetää katteet tuotteesta... Saisiko sitä tilaamalla euroopasta vähän huokeammin? Tai sitten alan kokeilla muita suolamuotoja, kuitenkin ainoa "rasva" on nyt ja jatkossa uv-suojavoide kesäisin ja tuo meikkivoide.

        Aivan helv..tin tyhmä viesti tuo yksi jossa suu vaahdoten vauhkotaan, siitä että mitä suola tekee iholle ja että vanhempana on sitten kuiva ja ryppyinen iho. En edes vaivaudu kirjoittamaan mitään perusteluja sulle suolan positiivisista vaikutuksista ihoon, vaan voit lukea ne täältä: http://www.kehologi.fi/pages/03.html . ELLEI siis nämä kaikki positiiviset kokemukset sulle jo riitä mitä porukka on tänne listannut. Itsellä on ainakin auttanut ja kun kerran KOSMETOLOGI joka on ihonhoidon ammattilainen sitä suosittelee niin mitä vielä jankkaat kalliiden kosmetiikkatuotteiden kehittelijöistä ja siitä miten he ajattelevat meidän parastamme? Mulle riittää yhden kokeneen ammattilaisen mielipidet, nämä muiden ihmisten kokemukset täällä ja sitten vaikka viimeisenä niittinä tämä linkki: http://www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.shtml/arkistot/ilmiot/2009/02/816564

        Myös tämä kannattaa lukaista:
        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/899450

        Kannattaa miettiä ennen kuin ensi kerran avaa suunsa :)


      • atooppinen äiti vain
        vai mites se olikaan kirjoitti:

        Aivan helv..tin tyhmä viesti tuo yksi jossa suu vaahdoten vauhkotaan, siitä että mitä suola tekee iholle ja että vanhempana on sitten kuiva ja ryppyinen iho. En edes vaivaudu kirjoittamaan mitään perusteluja sulle suolan positiivisista vaikutuksista ihoon, vaan voit lukea ne täältä: http://www.kehologi.fi/pages/03.html . ELLEI siis nämä kaikki positiiviset kokemukset sulle jo riitä mitä porukka on tänne listannut. Itsellä on ainakin auttanut ja kun kerran KOSMETOLOGI joka on ihonhoidon ammattilainen sitä suosittelee niin mitä vielä jankkaat kalliiden kosmetiikkatuotteiden kehittelijöistä ja siitä miten he ajattelevat meidän parastamme? Mulle riittää yhden kokeneen ammattilaisen mielipidet, nämä muiden ihmisten kokemukset täällä ja sitten vaikka viimeisenä niittinä tämä linkki: http://www.mtv3.fi/uutiset/ilmiot.shtml/arkistot/ilmiot/2009/02/816564

        Myös tämä kannattaa lukaista:
        http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/899450

        Kannattaa miettiä ennen kuin ensi kerran avaa suunsa :)

        hoidetaanhan atooppisten vauvojenkin rikkoutuneita poskia ja ihoa keittosuolahauteilla, samoin kostutetaan vastasyntyineiden nenän limakalvoja, joten ei se ny ihan huuhaata ole.


      • Mari**
        atooppinen äiti vain kirjoitti:

        hoidetaanhan atooppisten vauvojenkin rikkoutuneita poskia ja ihoa keittosuolahauteilla, samoin kostutetaan vastasyntyineiden nenän limakalvoja, joten ei se ny ihan huuhaata ole.

        hoidossa käytetään fysikaalista keittosuolaa.

        Joo. Itsellä mieto merisuolaliuos kasvoveden tapaan iltaisin käytettynä toiminut hyvin. Yövoiteita en enää käytä, kun iho muutenkin pehmyt suolaliuoksen jälkeen. Päivisin laitan kosteusvoiteet ja meikkivoiteet entiseen tapaan. Suolalla kuorina tuntuu itselle vieraalta, kun pintakuiva ja herkkä iho.
        Ihoni on raikkaampi ja napakampi kuin ennen. Yövoiteet veltosti ihoani?


      • kokomustaonvalitetta
        Mari** kirjoitti:

        hoidossa käytetään fysikaalista keittosuolaa.

        Joo. Itsellä mieto merisuolaliuos kasvoveden tapaan iltaisin käytettynä toiminut hyvin. Yövoiteita en enää käytä, kun iho muutenkin pehmyt suolaliuoksen jälkeen. Päivisin laitan kosteusvoiteet ja meikkivoiteet entiseen tapaan. Suolalla kuorina tuntuu itselle vieraalta, kun pintakuiva ja herkkä iho.
        Ihoni on raikkaampi ja napakampi kuin ennen. Yövoiteet veltosti ihoani?

        ei kannata laittaa MITÄÄN suolaa mihinkään finneihin/naamaan tai mihinkään missään muodossa !!
        KIRVELEE IHAN V*TUSTI ! lopputulos kauhea punertava naama, kurottu iho punaisia HEHKUVIA läiskiä täynnä .. oota parin oäivän päästä finneja 2X ... mutta kaikkee kannattaaa tietysti kokeilla , mutta mulle ei toiminu ..


    • Saltfanclub

      Halusin etsiä ja tuoda tämän aiheen niiden ulottuville,jotka eivät vielä ole tätä lukeneet,koskapa itse olen aikas hurahtanut juurikin tämän aiheen takin,kokeillut ja käytän säännöllisesti,suosittelen muitakin kokeilemaan-sopii ehkäpä vaikka millaiselle ihotyypille,ainakin acneen,sekaihoon-kenties jopa psoriaasikseen...

      Itse en ole muuten muuttanut ihonhoito rutiinejani,mutta tällä tavoin kyllä voi säästää,jos käyttää jotain kallista kasvovoidetta,saa suolahoidolla vähennettyä voiteen määrän kolmannekseen.

      En varmaan itse tätä keksinyt,mutta kätevin tapa suolaa on käyttää,kun laittaa kattilaan pari desiä vettä ja suolaa mutu-tuntumalla,joukkoon voi lisätä vaniljasokeria ja yrttiteetä(piparminttu,minttu,kamomilla jne..)ja näin saa itselleen hyvältä tuoksuvan hoitonesteen(anna jäähtyä ja siivilöi tarvittaessa ja pullota vaikka tyhjähköön kasvovesi pulloon tms.)

      Takaan,että acneihoiset huomaavat finnien kuivuvan,tosin tulee muutenkin käyttää hyviä eli sille ihotyypille tarkoitettuja tuotteita,mutta näin voit jättää alkoholipitoiset kasvovedet käyttämättä ja saada silti ihohuokosia supistavaa hoitonestettä...
      Ja löytyyhän noita konsteja ja eri käyttötarkoituksia,vain mielikuvitus on rajana

      • saltfanclub

        Vielä lisäisin omia havaintojani siitä,kun aloitin käyttää suolaa...
        1:ihon väri on muuttunut tasaisemmaksi,myös ihon pinta on tasainen,eli ryppyjä en ole mielestäni tänä aikana saanut suolan käytöstä
        2:huokoset ovat puhdistuneet ja pienentyneet.
        3:finnejä tulee todella harvoin,eli kunhan en syö paljoa eläinrasvoja
        4:ihon kosteuspitoisuus on tasoittunut,so.käytän kevyempää voidetta kasvoilla
        5:entinen sekaihoni on nykyään normaali
        6:mustiapäitä syntyy entiseen verrattuna todella harvoin
        7:ihoa ei tarvitse edes joka päivä hoitaa,koska en tarvitse meikkiä,kuin omaksi huvikseni
        J.N.E.
        Sekoitan suolaliuosta savinaamioihin.
        Ennen kalvonaamiota pyyhin kasvot suolaliuoksella,täten naamio tarttuu paremmin ja vaikuttaa tehokkaammin,esim poistaa kuivuttuaan ihon kuollutta pintasolukkoa.
        Ja se yksi tärkeä seikka tulee myös huomioida,eli rahaa kuluu vähemmän,koska en tarvitse kosteusvoidetta kuin pikkuriikkisen ja silti iho tulee kosteutettua ja on muuttunut nuorekkaan kimmoisaksi.
        ELIKKÄ-Suosittelen lämpimästi kokeilemaan,ei sovi ehkä kaikille,mutta vaikka ihoni on ohut,sopii minulle todella hyvin ja muutkin huomaavat ihoni kirkkauden ja hyvävointisuuden ja saan kehuja ihostani.
        Ihoni ikä tuntuu olevan ainakin 10-vuotta nuorempi,kuin oikea ikäni!!

        Edellä olevat negatiiviset kommentit olivat ohitettuja,koska arvostelija ei edes ole kokeillut suolahoitoja,eikä täten voi puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Upeaa,että tälläisiä neuvoja on saatavilla!!


      • roan syönyt
        saltfanclub kirjoitti:

        Vielä lisäisin omia havaintojani siitä,kun aloitin käyttää suolaa...
        1:ihon väri on muuttunut tasaisemmaksi,myös ihon pinta on tasainen,eli ryppyjä en ole mielestäni tänä aikana saanut suolan käytöstä
        2:huokoset ovat puhdistuneet ja pienentyneet.
        3:finnejä tulee todella harvoin,eli kunhan en syö paljoa eläinrasvoja
        4:ihon kosteuspitoisuus on tasoittunut,so.käytän kevyempää voidetta kasvoilla
        5:entinen sekaihoni on nykyään normaali
        6:mustiapäitä syntyy entiseen verrattuna todella harvoin
        7:ihoa ei tarvitse edes joka päivä hoitaa,koska en tarvitse meikkiä,kuin omaksi huvikseni
        J.N.E.
        Sekoitan suolaliuosta savinaamioihin.
        Ennen kalvonaamiota pyyhin kasvot suolaliuoksella,täten naamio tarttuu paremmin ja vaikuttaa tehokkaammin,esim poistaa kuivuttuaan ihon kuollutta pintasolukkoa.
        Ja se yksi tärkeä seikka tulee myös huomioida,eli rahaa kuluu vähemmän,koska en tarvitse kosteusvoidetta kuin pikkuriikkisen ja silti iho tulee kosteutettua ja on muuttunut nuorekkaan kimmoisaksi.
        ELIKKÄ-Suosittelen lämpimästi kokeilemaan,ei sovi ehkä kaikille,mutta vaikka ihoni on ohut,sopii minulle todella hyvin ja muutkin huomaavat ihoni kirkkauden ja hyvävointisuuden ja saan kehuja ihostani.
        Ihoni ikä tuntuu olevan ainakin 10-vuotta nuorempi,kuin oikea ikäni!!

        Edellä olevat negatiiviset kommentit olivat ohitettuja,koska arvostelija ei edes ole kokeillut suolahoitoja,eikä täten voi puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä.

        Upeaa,että tälläisiä neuvoja on saatavilla!!

        suola kyllä paransi ihon yleiskuntoa paljon, mutta ei se kyllä akneen ole auttanut, vähähiilihydraattinen ruokavalio poisti minulta aknen. En sitten tiedä olisiko auttanut jos olisin jättänyt kaikki rasvat/meikit pois, mutta se on minulle ainakin mahdotonta, koska ihoni ei rusketu enkä halua olla kalpea joten itseruskettavia ja meikkeja on käytettävä. Tosi itselläni hormonit näyttää olevan aiknen aiheuttaja, sillä kun syön oikein on ihan sama mitä ihooni tungen, se pysyy silti hyvänä, ja jos syönyt huonosti niin vaikka kuinka hyvin sitä ihoa hoitaa/on hoitamatta niin se silti kukkii... Finnien kuivattamiseen ja ihon yleiskunnon parantamiseen voin kyllä suositella merisuolalioksen käyttöä, mutta aknea se ei hoida, sillä oikea akne syntyy ihon sisällä ja pintahoidoilla ei siihen voi vaikuttaa, itselläni kokemusta aknesta 10v ja kokeiltu vaikka mitä, ainoastaan sisäiset hoidot auttanut, eli ihotautilääkärien lääkkeet auttoi kuurin aikana vaan, nyt sitten oon löytänyt tän vähähiilihydraattisen ruokavalion enkä siitä enää luovu, se oikeasti toimii, iho on ihana, ei kuiva, lisäksi hävisi kaikki muut hormoneista johtuvat vaivat kuten menkkakivut, mielialavaihtelut,ärtymys krooninen väsymys.


      • saltfanclub
        roan syönyt kirjoitti:

        suola kyllä paransi ihon yleiskuntoa paljon, mutta ei se kyllä akneen ole auttanut, vähähiilihydraattinen ruokavalio poisti minulta aknen. En sitten tiedä olisiko auttanut jos olisin jättänyt kaikki rasvat/meikit pois, mutta se on minulle ainakin mahdotonta, koska ihoni ei rusketu enkä halua olla kalpea joten itseruskettavia ja meikkeja on käytettävä. Tosi itselläni hormonit näyttää olevan aiknen aiheuttaja, sillä kun syön oikein on ihan sama mitä ihooni tungen, se pysyy silti hyvänä, ja jos syönyt huonosti niin vaikka kuinka hyvin sitä ihoa hoitaa/on hoitamatta niin se silti kukkii... Finnien kuivattamiseen ja ihon yleiskunnon parantamiseen voin kyllä suositella merisuolalioksen käyttöä, mutta aknea se ei hoida, sillä oikea akne syntyy ihon sisällä ja pintahoidoilla ei siihen voi vaikuttaa, itselläni kokemusta aknesta 10v ja kokeiltu vaikka mitä, ainoastaan sisäiset hoidot auttanut, eli ihotautilääkärien lääkkeet auttoi kuurin aikana vaan, nyt sitten oon löytänyt tän vähähiilihydraattisen ruokavalion enkä siitä enää luovu, se oikeasti toimii, iho on ihana, ei kuiva, lisäksi hävisi kaikki muut hormoneista johtuvat vaivat kuten menkkakivut, mielialavaihtelut,ärtymys krooninen väsymys.

        Tuo oli hyvä neuvo,ihan kaikille ihostaan huolehtivalle!!
        Tuo oli mullekin jo tiedossa,että acne on sairaus,jota ei tule ottaa kevyesti,mutta toki acnejakin on monen asteisia-toisille auttaa ulkonaiset keinot,mutta mielestäni aina tulisi kiinnittää huomio myös ruokavalioon ja sitten,kun huomaa,ettei omin voimin taistelua voita,eikun oikealle lekurille....se vain harmittaa,että koululääketieteessä nuo keinot ovat niin rajuja eli sisäisesti otettavat myrkyt kun vaikuttavat koko kehoon,ei vain siihen acneen,eli olisi hyvä jonkun kokeilla olisiko kiinalaisesta lääketieteestä hellempiä,mutta tarpeeksi tehokkaita hoitoja,kuten homeopatia ja muut yrtit-Mutta TIEDÄN,että monikaan ei usko muutakuin tähän länsimaiseen lääketieteeseen ja toki niitä päteviä luonnonmukaisen lääketieteen koulutuksen saanutta asiantuntijaa,on vaikeampi löytääkin-ainakin pienemmillä paikkakunnilla.

        Toki tuokin vaikutti acneesi,että käytit kovasti meikkejä,mutta sait onneksi avun ihotautilääkärin määräämistä pillereistä ja kehottaisinkin ihmisiä hakeutumaan sellaisen pakeille ajoissa,ettei niitä ikuisia arpia,jotka onneksi kyllä vaalenevat,mutta vahinko on suurempi,mitä kauemmaksi asiaa lykkää!

        Kaikille ei riitä siis pelkkä suola,mutta sitä kannattaa silti käyttää siinä muiden hoitojen lisänä,koska se tosiaan auttaa,mutta sehän on pelkkä suositus ja halu kertoa omasta hyvästä kokemuksesta-sellaista kun on,mutta ei siitäkään siis tehdä ns.pakkohoitoa-tosin kokeilukaan ei ole kallista tai liian vaivalloista.
        Itselläni siis on auttanut,mutta haluan myös sen huomauttaa,että en syö eläinrasvoja,kuin pikkiriikkisen ja se on ollut mulla sisäisenä "hoitona"hyvä,eli itse en ole ollut vähähiilihydraattisella kuurilla,koska siten menettäisin todella paljon>>hedelmät,rukiisen leivän,joista ruokavalioni lähes koostuu-mutta kaikilla omat tapansa jne.mekun olemme niin yksilöllisiä...Hyvä,että sulla auttoi:))!!

        Ehkäpä olisi hyvä juttu,ihotautilääkärin ohessa,käydä ravitsemusterapeutilla,ehkä siten acnea sairastavien joukkokin vähenisi hurjasti.
        Taikka ruveta syömään,kuin japsit-harvoin näkee finnejä aasialaisilla;)))!!


      • roan syönyt
        saltfanclub kirjoitti:

        Tuo oli hyvä neuvo,ihan kaikille ihostaan huolehtivalle!!
        Tuo oli mullekin jo tiedossa,että acne on sairaus,jota ei tule ottaa kevyesti,mutta toki acnejakin on monen asteisia-toisille auttaa ulkonaiset keinot,mutta mielestäni aina tulisi kiinnittää huomio myös ruokavalioon ja sitten,kun huomaa,ettei omin voimin taistelua voita,eikun oikealle lekurille....se vain harmittaa,että koululääketieteessä nuo keinot ovat niin rajuja eli sisäisesti otettavat myrkyt kun vaikuttavat koko kehoon,ei vain siihen acneen,eli olisi hyvä jonkun kokeilla olisiko kiinalaisesta lääketieteestä hellempiä,mutta tarpeeksi tehokkaita hoitoja,kuten homeopatia ja muut yrtit-Mutta TIEDÄN,että monikaan ei usko muutakuin tähän länsimaiseen lääketieteeseen ja toki niitä päteviä luonnonmukaisen lääketieteen koulutuksen saanutta asiantuntijaa,on vaikeampi löytääkin-ainakin pienemmillä paikkakunnilla.

        Toki tuokin vaikutti acneesi,että käytit kovasti meikkejä,mutta sait onneksi avun ihotautilääkärin määräämistä pillereistä ja kehottaisinkin ihmisiä hakeutumaan sellaisen pakeille ajoissa,ettei niitä ikuisia arpia,jotka onneksi kyllä vaalenevat,mutta vahinko on suurempi,mitä kauemmaksi asiaa lykkää!

        Kaikille ei riitä siis pelkkä suola,mutta sitä kannattaa silti käyttää siinä muiden hoitojen lisänä,koska se tosiaan auttaa,mutta sehän on pelkkä suositus ja halu kertoa omasta hyvästä kokemuksesta-sellaista kun on,mutta ei siitäkään siis tehdä ns.pakkohoitoa-tosin kokeilukaan ei ole kallista tai liian vaivalloista.
        Itselläni siis on auttanut,mutta haluan myös sen huomauttaa,että en syö eläinrasvoja,kuin pikkiriikkisen ja se on ollut mulla sisäisenä "hoitona"hyvä,eli itse en ole ollut vähähiilihydraattisella kuurilla,koska siten menettäisin todella paljon>>hedelmät,rukiisen leivän,joista ruokavalioni lähes koostuu-mutta kaikilla omat tapansa jne.mekun olemme niin yksilöllisiä...Hyvä,että sulla auttoi:))!!

        Ehkäpä olisi hyvä juttu,ihotautilääkärin ohessa,käydä ravitsemusterapeutilla,ehkä siten acnea sairastavien joukkokin vähenisi hurjasti.
        Taikka ruveta syömään,kuin japsit-harvoin näkee finnejä aasialaisilla;)))!!

        kyllä niitä hedelmiä saa syödä..


      • saltfanclub
        roan syönyt kirjoitti:

        kyllä niitä hedelmiä saa syödä..

        No sehän lie itsestäänselvyys, ettei tarvinnu mainita erikseen..öh, no täällä pitää näköjään olla liiankin tarkentava sanomisissaan:D


    • tteete

      OLEN KOKEILLUT TAVALLISTA JA TUOTA OREGON SUOLAA REILUSTI YLI PARI KUUKAUTTA. MITÄÄN MUUTOSTA EI TAPAHTUNUT. Kärsin epäpuhtaasta (lievä akne) ja rasvaisesta ihosta. En huomannut mitään eroa, ikävä kyllä!

      • terkoilu

        käy meressä uimassa ni iho pysyy hyvänä nim. kokemusta on


    • dfgddfh

      jonkun suolapurkin kaapista nappasin ja pesin ensin kasvot puhdistusgeelillä jonka jälkeen hieroin suolaa kasvoille, annoin olla 2 minuuttia ja huuhtelin > itselläni akne... huomasin että punaisuus katosi samantien, pahat paiseet eivät olleet enää kipeitä ! aivan mahtavaa ! :) ps. olen 15 vuotta ja tajusin löytäneeni hyvän tuotteen itselleni :D ja aknesta kärsinyt jo 3½ vuotta... ELI SUOLAA FINNEIHIN ! :) ja plussana käytän hyvää finnilääkettä (liuos) joka on Louis Widmerin Wicnelact:) joten näitä suosittelen PALJON ! itselläni toimii hyvin !

      • äskeine

        ja ps, hieroin säärin sheivaamisen jälkeen;) tuli kivan pehmeet ! :D nii ja vielä tosta ku laitoin kasvoille... en tarvinnut lainkaan kosteusvoidetta sen jälkeen kun tuntui niin raikkaalta ja pehmeältä ilmankin, mut kyllä mä sitä sitte yöksi laitan:)


      • meine_base!
        äskeine kirjoitti:

        ja ps, hieroin säärin sheivaamisen jälkeen;) tuli kivan pehmeet ! :D nii ja vielä tosta ku laitoin kasvoille... en tarvinnut lainkaan kosteusvoidetta sen jälkeen kun tuntui niin raikkaalta ja pehmeältä ilmankin, mut kyllä mä sitä sitte yöksi laitan:)

        Käytän Meine Base suolaa, kosmetologi suositteli. Ennen käytön aloittamista minulla oli paljon mustapäitä ja finnejä varsinkin otsassa ja poskilla. Nyt iho tuntuu puhtaalta ja tasaiselta enkä tarvitse meikkiä kauheasti. Kävin myös valohoidossa, suosittelen vaikka onkin hintavaa.


      • randooooooooom
        meine_base! kirjoitti:

        Käytän Meine Base suolaa, kosmetologi suositteli. Ennen käytön aloittamista minulla oli paljon mustapäitä ja finnejä varsinkin otsassa ja poskilla. Nyt iho tuntuu puhtaalta ja tasaiselta enkä tarvitse meikkiä kauheasti. Kävin myös valohoidossa, suosittelen vaikka onkin hintavaa.

        kokeilin tätä niin, kuten tuolla vähän ylempänä neuvottiin, eli sekoitin keskenään 1rkl oliiviöljyä, 1rkl merisuolaa (siinä hienonnetussa merisuolassa on paakkuuntumisenestoainetta, joten käytin karkea merisuolaa jonka hienonsin itse) ja 1-2tlk sitruunamehua, ja annoin vaikuttaa naamallani noin 10min. ja pesin sen jälkeen kasvoni mahdollisimman kylmällä vedellä, ja AAAAAAAAAAAAAA, koskaan ei ole mikään kaupan naamio toiminut niin hyvin! ihohuokoseni olivat niin pienet ja punoittava ihoni rauhoittui heti.
        ei tietenkään kannata hieroa karkeaa suolaa hirveästi ihoon, jos iho on herkkä, eiköhän kaikki sen ymmärrä, mutta se toimii hyvänä kuorintana jos kuorintaa on vailla.

        suosittelen tätä ehdottomasti kaikille! ja kiitän ja kumarran sitä jonka tämän naamion keksi.


    • --------------------

      En nyt usko että suola voi olla niin hirveää myrkkyä. Ei tarvitse kun kattoa ja googlettaa mitä jonkun kosteusvoiteen ainesosat on, niin pistää kyllä mietityttämään, että mitä sitä naamaansa laittaa.

      Esim.eräästä perusvoiteesta löytyy tällänen lista:
      Aqua, Butylene Glycol, Decyl Oleate, Cetearyl Alcohol, PEG-6 Stearate, Apricot Kernel Oil PEG-6 Esters, Glycol Stearate, PEG-32 Stearate, Sodium Cetearyl Sulfate, Methylparaben, Propylparaben, 1 2 3=seos emulgaattori

      Esimerkiksi nuo parabeenit..Kaikki varmaan tietää mitä nuo parabeenit voivat tehdä iholla? apteekista hyvää kasvovoidetta etsiessäni apteekkarikin sen suoraan sanoi: voivat tukkia ihohuokosia. Silti niitä on nuihin moniin apteekin muka turvallisiin voiteisiin laitettu.

      Btw. Itse kun kävin lävistyksen ottamassa niin suosittelit puhdistamaan sitä merisuola-vesi liuksella. Desinfiointi aineet kun kuulemma kuivattavat ihoa. Suolan kuivattavasta vaikutuksesta ei ollut mitään puhetta.. :)

    • päivän vitsi?

      Ton edellisen viestin on pakko olla provo?!

      Aqua? Juu onhan se kamalaa myrkkyä ja todella parempi on käyttää aineita joissa ei ole parabeeneja, että varmasti tuote pilantuu, sitten on tosi terveellistä vetää bakteereja naamaan :-)

      Ja parabeenit eivät todellakaan tuki, vaan itse asiassa se ruokasuola on sekä ärsyttävää että tukkivaa. Tämä siis tutkimusten mukaan.

    • .HOHHHOIJJAALLE!!

      IHMETTELEN sellaisia kiukuttelijoita, jotka kumoavat toisten OMAT KOKEMUKSET suolan käytöstä..

      JOS se AUTTAA joitakin ihmisiä, hellävaraisesti käytettynä ja toki päälle hyvä kosteusvoide, niin MIKSI on olemassa tahalleen ilkeitä ihmisiä, jotka pahoittavat monen mielen.

      Onko SUN OMA NAPA NIIN IHANA, että siihen kannattaa katsoa..Oot oinas, niin minäkin, mutta autan mielelläni ihmisiä ja kannustan, kato kun SE ON MUKAVAA olla avulias ja ystävällinen;))

      • ,,,,,

        Vielä:Kiitoksia aloittajalle, itse teen niin, että keitän merisuolasta liuoksen, jolla pyyhin kasvot ja laitan päälle Vapaa Valinnasta saatavan kalvonaamion, eli mineraalit saavat vaikuttaa siis naamion kuivumisen ajan..

        Pitää taas palata suolan käyttöön, niin saan taas ihoni kuntoon--Mun mielestä tuo oli rohkaiseva kommentti, että palovammapotilaillekin annetaan suolakylpyjä:))


    • salty

      Ostin Ahavan suolasaippuan, ja pesin sillä kasvoni, tosin annoin sen vaikuttaa iholla muutaman minuutin.
      Muutamassa päivässä yli 70% mustapää/finneistä katosi.
      Acnesta kärsivät, kannattaa kokeilla!!

    • suola?

      Auttaako mustapäihin?

      Kuivattaako muuten ihoa?

      • ..kuhan lisään..

        Suolahan vie niitä bacteereja, eli on itsessään anti-bakteerinen, ja tuo ulos ne epäpuhtaudet, siksi aluksi kukkiminen, mulla suola kosteuttaa niin tehokkaasti, kun vetää IHON OMAA RASVAA PINTAAN, niin ettei meinaa löytää tarpeeksi kevyttä päivävoidetta.
        Aloe on mielestäni hyvä tuote, koska pelkästään kosteuttaa, eikä sisällä sitä rasvaa(siis suom.Aloe wera geeli), mutta toki pitäisi olla myös ne päiväkertoimet, ettei iho hapettuisi ja palaisi hetkessä(en siis suosittele auringon ottoa, mutta kaikkihan me sen haitoille altistumme, joka taasen vanhentaa ihoa)


    • finneille hyvästi

      Ajattelin kanssa kirjoittaa tänne viestiketjuun, kun jotenkin niin hyvä juttu tää suola. Itse en ole vielä, kun ehkä viikon käyttänyt himalajan kristallisuola saippuaa, mutta pieniä vaikutuksia näkyy. Finnit on alkaneet hiukan lähteä poispäin en sitten tiedä miten se vaikuttaa jatkossa. Muutama kysymys olisi kuitenkin.
      1. Pitäisikö kasvot pestä himalajan kristallisuolasaippualla ja sen jälkeen laittaa kosteusvoidetta vai riittääkö se?

      2.Kumpi on parempi merisuola vai tollanen kristallisuolasaippua?

      3. Auttaako suola myös sekaihoon?

      4. Voiko suolan jättää yön ajaksi finnien päälle?

      5. Eikö tällaisista suoloista ole minkäänlaisia haittavaikutuksia iholle?

      Kirjoittelen tänne sitten lisää kun on vähän kauemmin käyttänyt tätä suola juttua.

    • hulluna suolaan

      Mä olen täysin vannoutunut suolatuotteiden käyttäjä, sekä iholle että sisäisesti, olen tosi tarkka siitä minkälaista suolaa syön. Suolasaippua on hyvä, mutta itse käytän mieluiten hienoa himalajan kristallisuolaa, joka levittyy hyvin iholle. Saltlifesta tilasin ihanaa appelsiinivanilja-saunasuolaa, joka on ihan luksusta jos on aikaa hieroa iholle saunassa. Jos vain olisi kylpyamme, ottaisin ehdottomasti suolakylpyjä. Mun kokemusteni mukaan iho on heleämpi, hengittävämpi ja finnittömämpi nykyään, ja säästää hirveästi kun ei tarvitse ostaa ylihintaisia hienoja kosmetiikkasarjoja.

      • armoton aurinko

        No mukavaa, mutta sinulle niin kuin muillekin muistutus: ÄLKÄÄ unohtako ihon SUOJAAMISTA tuon suolaamisen takia! Iho on suojattava UV-säteilyltä, jos sen haluaa säilyttää hyvänä. Joten tarvitsette muutakin kuin suolaa ihollenne.

        Muuten tästä on turha mitään juupas-eipäs -jankutusta tehdä.


    • Merisuolan nimeen

      Kärsin pahasta ihoekseemasta ja tällä viikolla kävin ihopisteellä hakemassa apua ja hoito-ohjeita. Merisuolakylpyjä 15-20 min käsille päivittäin ja niiden jälkeen kortisoni välissä käsiä huuhtelematta. Kädet oli jo ekan käsittelyn jälkeen paremmat. Nyt kokeilen samaa liuosta myös kasvoihin.

      Ahava-voiteet on olleet huippuja ja erittäin rasvaiset perusvoiteet. Kortisoonia en halua käyttää pitkiä aikoja putkeen. Saunahunaja sekä aloe/mehiläiskittivahapitoiset voiteet auttaa. Valtaosa apteekin perusvoiteista ihan turhia, puhumattakaan markettien tarjonnasta...

    • woooush

      Ilman tätä keskustelua olisin tuhlannut rahani kaupan turhiin ja kalliisiin tuotteisiin :)
      Kaikki mustapäät, suuri osa finneistä ja pienet hymyrypytkin on kadonneet tässä kahden kuukauden aikana!

    • vesissäkin on vettä

      VÄhän mietityttää sellainen asia, että miksi kasvovesiin suositellaan laitettavaksi sitruuna tai viinietikkaa? Nehän happamoittavat vettä, ja kuitenkin iholle pitäisi antaa emäksisiä aineita kuten suolavesi. Kumpi noista supistaa ihohuokosia enemmän?

      Joku ihmetteli, miksi kasvovetenä käytetään "veteen sekoitettua teetä", koska vesi kuivattaa. No, ensinnäkin vetenä käytetään teejuomaa, ei sitä tarvitse enää laimentaa. Teen on hyvä olla kaupan pussiyrttiteetä tai voi ostaa yrttejä oman ihotyypin mukaan, vaikkapa kehäkukkaa (rauhoittava) ja laventelia (desinfioi). Veden kuivattava ominaisuus tulee kai sen pH:sta ja yrteillä saa pH:ta muutettua.

      • vesiparasvoiteista;)

        Toki iholle pyyhittävän kasvoveden tulisi olla suht neutraali, mutta pienitippa esim.hunajaviinietikkaa, tuo ravinteita iholle, ja pienentää ihohuokosia. Sitäpaitsi, onhan c-vitamiinikin hapan, mutta erittäin tärkeä antioksidantti iholle, jopa kuulemma oikeassa muodossaan, vaikuttaa ihon kollageenin rakentumiseen.Biobalanssin apteekissa myytävä c-vitamiinijauhetta kasvoveteen, niin jopa iho virkistyy!! Säilyy hapettumisen takia jääkaapissa vajaa 2 viikkoa veden kanssa kosketuksiin tullessaan.VARNING!pukkaa aluksi finnit pintaan, mutta se ajan myötä balansoituu..


    • Salt...

      Kiitos aloittajalle vinkeistä!! Olen nyt pari päivää tehnyt niin,että ainoastaan vedellä kastellut kasvot, levittänyt suolaa ja olen antanut olla 10min ja sitten pessyt pois.Enkä laita mitään voidetta kasvoille,jotta iho oppisi itse kosteuttamaan itsensä. Tulos: Tasaisempi iho,pehmeämpi, ei finnejä, punoittavat kohdat vaalentuneet.
      Aivan mahtavaa! Käytän pelkästään suolaa ihon hoidossa! Jospa nyt löytyi kauneuden salaisuus :) Enkä meikkaa enää ollenkaan.

      • Suojakerroin...

        Kun tässä alkaa kevätaurinko paistaa, muista laittaa aurinkosuojaa sisältävää tuotetta ihollesi. Suolahoitosi ei suojaa ihoa uv-säteilyltä, joten kosmetiikkateollisuuden tuotteita joka tapauksessa tarvitset, ellet aio nukkua päiviä pimennysverhot kiinni ja elää vain öisin..


    • 8+16

      Itse olen käyttänyt merisuolaa nyt vuoden ajan ja entinen akneiho on muuttunut lähes täydelliseksi. Muutama arpi on enää jäljellä, ja nekin luultavasti haalistuvat ajan myötä.

      Laiska kun olen, käytän suolaa vain kerran päivässä. Samalla tyylillä menty koko vuosi: merisuolaa kulhoon, vedenkeittimessä kiehautettu vesi päälle, sekoittelua hetki ja vanulapulla naamaan. Aamulla pesen pois viileällä vedellä, jos jaksan, yleensä se kuitenkin on jo suurimmaksi osaksi kadonnut iholta ja annan olla. Kosteusvoidetta käytän n. pari kertaa viikossa talvisin, muuten iho kuivuu. Aikaisempina vuosina sain olla rasvaamassa naamaa monta kertaa päivässä, ja silti iho kuivui pahasti.

      Samaa sekoitusta olen käyttänyt myös mm. kutiaviin kyynärpäihin (yhdessä yössä katosi ihottuma!), satunnaisesti arpien päälle (taitaa jopa vähän auttaa) ja kaikki ihottumat yms iho-ongelmat saavat ensimmäiseksi suolahoidon, sillä paranee melkein kaikki.

      Sitruunakin on tavallaan hyvä ihonhoidossa sinänsä, että se vaalentaa arpia ja saattaa joskus auttaa finneihin/akneen, mutta sirtuunat naamassa ei sitten kannata mennä aurinkoon! Ja sitruunan kanssa kosteusvoide on pop, enkä itse ainakaan uskalla pitää sitruunaa kasvoilla kovin montaa tuntia putkeen. Kosteusvoiteen kanssa saa joskus vaikuttaa yön yli, jos en jaksa keittää vettä suolaa varten.

    • kysyjä

      Minkä ikäisiä tämän viestiketjun ihmiset ovat?
      Sopiiko suola kuivalle iholle?

    • TPORS

      Suola sopii erityisesti kaikille kuivaihoisille, ikää katsomatta. Suola on emäksinen ja iho hapan, siksi suola voi ohentaa ihoa, mutta se on hyväsi. Suolattu iho vaati usein vielä rasvaa suolahoidon aloittaessa. Suolaksi kannattaa valita tuo karkea merisuola, se on suolaa aidoimmillaan. Hienossa ruokasuolassa on aina paakkuuntumisenestoainetta eli kaliumferrosyanidia E536, tätä myrkkyä ei soisi käytettävän sisäisesti, mutta ulkoisesti käytettynä sillä ei varmaankaan niin väliä.

    • Trollien maa?

      Mistä jengi on keksinyt ton jutun, että suola on emäksinen aine? Natriumkloridi (NaCl, ruokasuola, ioniyhdiste, jota on suurin osa meri-yms-suoloista)
      on neutraali yhdiste, ei emäksinen ekä hapan.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Suola:

      "Suolojen vesiliuokset ja niiden pH
      Erivahvuisten happojen ja emästen reagoidessa syntyvän suolan vesiliuos voi olla hapan, emäksinen tai neutraali.
      Vahva happo vahva emäs ⇒ neutraali
      Vahva happo heikko emäs ⇒ hapan
      Heikko happo vahva emäs ⇒ emäksinen
      Heikko happo heikko emäs ⇒ riippuu hapon ja emäksen happovakioista

      Suolan tyyppi

      Kationi tulee vahvasta emäksestä;
      Anioni tulee vahvasta haposta.

      Esimerkki

      KCl, KNO3,
      NaCl, NaNO3

      Kommentti

      Kumpikaan ei toimi happona eikä emäksenä

      Liuoksen pH

      pH ~ 7,"

      Erittäin huonolaatuista keskustelua täällä suomi24:ssa. Ihmiset esittävät mitä kummallisempia väitteitä absoluuttisena totuutena, mutta kukaan ei voi perustella väitettään tai lisätä kommenttiinsa lähdettä.

      Kerätkää itsenne.

      • ..relaa jo!!!

        Ota ny pölhö huomioon, että täällä on paljon teinejä, ja muita keskenkasvuisia..RELAA ITE!!!


    • §5joorPWEÄ
    • Trollien maa?

      Ymmärtääkseni puhe oli ruokasuolasta tai merisuolasta. Miksi ihon muuten pitäisi olla emäksinen? Biologian kirjan mukaan ihon luonnollinen happamuus estää haitallisten bakteerien kasvua iholla. Saman tiedon löytää monesta paikasta. ja Duodecimin artikkelissa sanotaan emäsisten pesuaineiden lisäävän pahanlaatuisten bakteerien kasvua aknepotilaiden iholla. Nopealla googletuksella löytämäni lähteet, jotka puolsivat emäksisyyttä eivät vaikuttaneet luotettavilta.Olisi toki kiinnostavaa kuulla, jos jollain on kyseisestä tuotteesta kokemuksia.

      Taas tuli päivän pätemiset pädettyä. :p

      Suola muuten toimii... kellään mitään hajua miksi? Emäksisyys tuskin on ruokasuolan kohdalla syynä.

      • BÄÄÄÄ......

        Jostain syystä elämme täällä Länsimaissa Aristoteleen oppien mukaan.

        Koululääketiede K*S** ja AIKA pahasti!!!

        Otettaisiimpa vaan oppia hieman idästäkin, niin nää vuohet jäis oman aitansa taakse määkimään..


    • mie18

      onko kellään kokemusta parantaako suola atooppista ihoa?

      • itsekinarkaihoinen

        Järjellisesti, ei nyt sentään ehkä paranna, sillä atoopikolla on jotain sisäsyntyistä vikaa, joka siten saa ihon elämään janossa, ja herkkyydessä. Kannatan neitsytoliiviöljyä(salaatinkastikkeena esim,hunajalla ja kreikkalaisella jugurtilla), mutta eipä liene pahaksi varoen, käyttää myös laatusuolaa ihonhoidossaankaan, kun suolahan saa sen ihon kosteuttamaan itse-itsensä.
        Eihän tuo liene huono ajatus kokeilla sitä:)


    • P..P

      Suolaa sisältäviä tuotteita suositellaan atooppiselle iholle.
      Suola sisältää paljon erilaisia mineraaleja jotka pitävät ihon hyvässä kunnossa ja poistavat kuivuutta.


      (Tosin atoopikkojen kannataisi kyllä omasta mielestäni käyttää ihan suolaa sisältäviä kosmetiikkatuotteita eikä näitä kotikonsteja mitä tällä palstalla suositellaan. On tietysti jokaisen oma asia mitä iholleen laittaa, mutta atoopikkojen kannattaisi ehkä turvautua niihin testattuihin tuotteisiin.)

    • aknenaama

      keittosuola liuoksella haavatkin hoidetaan, kompresseilla ja huuhdellaan.

    • Natiivi

      Laittaisitko ihollesi jotain sellaista mitä et voisi laittaa suuhusi? Ruokakaapeista löytyy kaikki ihonhoitoon tarvittava.

    • infoa sinulle

      kuule on tultu kokeiltua sitäpaitsi miksköhän luulet että ihmiset käy kosmetologilla
      no kuule ihan sen takia että niiden iho tulisi parempaan kuntoon ja luuletko että
      tuo on tämän vuoden uusi tieto vai nytkö vasta tajusit että suolaa plus muita tuoetteita voi laittaa iholle ja ei ne kotiniksit toimi yhtä hyvin kun apteekista ostettu ihontuote sarja ja edelleen ihmisillä on kaikillaerillainen iho ei kenelläkään oo samanlaista elikkäs jos joku toimii sun ihoon ni eise sun suola litkus ehkä toimi jonku toisen ihoon ja helppo sun sanoo ku oot joku 9v mukula jolla ei näy näppyjä mailla halmeilla oota ku tuut 15v ni sitte vasta huomaatki ettei mitkään suolan läträäminen naamalle auta sitäpaitsi suola kuivattaa ihoa aivan liikaa

      • aikuistuhan jo!!!

        O-P-E-T-T-E-L-E ensin kirjoittamaan, jos sulla on jotain "asiaakin"(tosin ei tuossa mitään asiantynkää löytynyt) CROW UP!!!


    • kkop1

      Hei! Ihan mielenkiinnosta kyselen, onko kukaan couperosasta kärsivä kokeillut noita suolahoitoja? Onko ärsyttänyt ihoa? Tai vastaavasti onko auttanut ihon kuntoon? :)

    • pop3

      Jentschuran merisuola on upea, hoidan sillä jalat ja koko kropan. Kasvot kirkastuu, sen jälkeen nykyään Suomessa myytävää YG Productsin skin.365 ihonhoitoöljyä ja muuta en tarvitse. Jäivät kalliit seerumit unholaan. Nämä on molemmat 100% luonnolista kamaa ja kuuluu Suomen julkkiksetkin löytääneen samat kikat..

    • popsi1

      Jentshuran merisuolalla hoituu jalat, kroppa ja kasvot. Iho kirkastuu ja sen jälkeen YG Productsin skin.365:ttä. Jäivät kalliit seerumit unholaan. Molemmat 100% luonnollista kamaa. Kuuluvat Suomen julkkiksetkin hurahtaneen samoihin konsteihin.

    • toi2

      Jentschuran merisuola, sillä hoidan jalat, kropan ja kasvot kerran viikossa. Iho kirkastuu ja lisäksi skin.365 Yg productsin ihonhoitoöljy. Muuta ei tarvitse, molemmat 100% luonnollista kamaa, jäivät kalliit seerumit unholaan. Kuuluvat julkkiksetkin hurahtaneen näihin juttuihin.

      • upsista1

        Sorry, tuli näitä juttuja useampi tästä Jentshura/skin.365. Käytän eka kertaa ja töppöilen.


    • SUOLAA HIUKSILLE

      Olen muutaman kuukauden ajan hoitanut ihoani hienolla merisuolalla
      sekoittamalla sitä puhdistusaineeseen. Ja talven aiheuttama ihon kuivuus
      on ollut poissa.
      Muutama viikko sitten hiuksia pestessäni laitoin hoitoainetta kämmenelleni,
      mieleeni tuli, että sekoitan suolaa hoitoaineeseenkin.
      Ja kappas, sehän teki hiuksista uskomattoman pehmeät!
      Näin olen tehnyt nyt joka kerta hiusten pesussa.
      Kampaajanikin ihmetteli hiusten hyväkuntoisuutta, kuivia latvoja ei ollenkaan.
      Suosittelen kokeilemaan!

    • löllyrä

      niin miten tätä suolaa pitää käyttää, antaisko joku selkeet ohjeet kiitos:)? Ja käykö kotoa löytyvä merisuola ja pansuola?

    • :))

      Kotoa löytyvä merisuola käy loistavasti! Kostuta kasvot vedellä ja hiero ihoosi sen jälkeen suolaa. (jos haluat voit sekoittaa suolaan pienen määrän esimerkiksi oliiviöljyä.) Anna vaikuttaa hetki, noin 10 minuuttia. Sitten pese suola pois. (:

      • Voit myos sekoittaa leivisoodaa suolaan tai pelkastaan jauhetta kasvoille pyoritellen sormilla. hyva halpa ja turvallinen kuorinta.


    • 68404043++

      Itse käytän Himalajan vuorisuolaa, sellaista vaaleanpunaista :) saa esim. Jalokivigallerioista eikä maksa paljon

    • löllyrä

      :)) // Kiitos ohjeesta!:)

    • pliide1

      Täällä on niin paljon tekstiä etten jaksanut kaikkea lukea, joten jos joku ystävällinen viitsisi kertoa ohjeet ihan normi ruokasuolan käyttöön kasvoja varten niin oisin kiitollinen, itsellä meinaan tuhat ja miljoona ongelmaa lärvin kanssa.. :D 8)

    • Luomu_kukka

      merisuola vartalokuorinta Havaijista! Havaijin australianpähkinä ja luomu limeöljy.
      Havaiji on yksi maailman kauneimmista saarista, missä syntyikin tämän vartalokuorinnan resepti. Luomu australianpähkinän öljy ravitsee ja antaa iholle hämmästyttävän pehmeyden. Limeuute täynnä vitamiineja ja mineraaleja, sävyttää ja raikastaa ihoa, kun sen virkistävä tuoksu poistaa väsymystä ja palauttaa kehosi elinvoiman.

      http://naistenkosmetiikka.fi/catablog-items/100-luonnollinen-vartalokuorinta-havaiji-450ml/

    • ruususuola r
    • jatta's diary
    • Tyytyväinen

      Kristallisuola on myös todella hyvää ja halpaa! suosittelen kaikille,ostin kyseistä tuotetta ja iho kiittää jo 2 päivässä finnirykelmät hävisivät ja nyt naama siloinen eikä tarvitse edes ostaa rasvoja erikseen ajatelkaa kuinka halvalla voi saada hyvää! googlettakaa jos kiinnostuitte

    • totemi

      Mielenkiintoinen ketju jossa olisi valtavasti kommentoitavaa, mutta en viitsi alkaa kirjaa kirjoittamaan.
      Joku kyseli useampaankin otteeseen, onko jodista haittaa iholle. Jodi on ehdottoman tärkeä aine ihmiskeholle ja varsinkin kilpirauhasen toiminnalle, eikä siis voi olla vaarallista ihollakaan,sitä paitsi suolassa on kuitenkin sitä melko vähän.
      Ihon kautta imeytyvät kyllä kaikki, niin hyvät luonnolliset aineet, kuin kemian teollisuuden valmistamat vähemmän tarpeelliset aineet, säilöntäaineet, väriaineet, hajusteet ym ym, eikä kukaan taida tietää lopuullista totuutta niiden vaikutuksesta ihmiskehoon.
      Itse ainakin välttelen mahdollisimman pitkälle keinotekoisia tuotteita niin kosmetiikassa kuin ruoassakin. Iho-ongelmia ei ole koskaan ollut, vaan enpä ole ihoani koskaan rasittanutkaan millään rasvoilla ja puhdistusaineilla, ja kun ei ihoaan niihin totuta niin ei se niitä kaipaakkaan, vesi riittää vallan mainiosti jokapäiväiseen puhdistukseen. Monet iho-ongelmat johtuvat syödystä ravinnosta ja se taas onkin kokonaan oma juttunsa.

    • Anonyymi

      Mitenkäs keittosuolan käyttö kasvovetenä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe