Isoimmat kaupungit Suomessa

kysyn vaan

Ovatko ne turvallisia liikkua iltaisin?

25

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serpico

on että isommat kaupungit ovat turvallisempia kuin pienemmät. Pienemmissä kaupungeissa on vähemmän tekemistä, niin sitä etsitään sitten remuamisesta.

• Turussa mä tiedän mitä reittejä voi kulkea ja mitkä kannattaa yöllä taittaa taksilla. Osaan myös arvioida porukan koostumuksesta, kannattaako kiertää kuinka kaukaa. Ei kannata vaikuttaa pelokkaalta, muttei liian tylyltäkään. Puhelimen voi ottaa käteen ikään kuin soittaakseen, jos alkaa pelottaa. Helsinki on vieraampi.En tunne oikeita reittejä. Olin kerran yöllä ihan hermona kun odotin Turkuun menevää bussia linja-autoasemalla. Kaikenlaista hiipparia tuli juttelemaan. Turussa ollaan niin sisäänpäinkääntyneitä, että positiivisessa mielessä ei tulla juttelemaan. Sitä oli Turun tyttö huuli pyöreenä:O

• ..Turussa pelkästään (paria poikkeusta lukuunottamatta) positiivisia kokemuksia ihmisistä... Mut enpä kyllä ole hirveästi joutunut pelkäämään missään päin Suomea liikkuessani.. ;) Tähän vaikuttaa toki sukupuoli melkoisesti...

• ,,,,,,,,,,

pahimmat työttömyysalueet?

• TheOne kirjoitti:

..Turussa pelkästään (paria poikkeusta lukuunottamatta) positiivisia kokemuksia ihmisistä... Mut enpä kyllä ole hirveästi joutunut pelkäämään missään päin Suomea liikkuessani.. ;) Tähän vaikuttaa toki sukupuoli melkoisesti...

(tai olen kyllä asunut muuallakin Suomessa nelisen vuotta aikuis-iällä) olen tottunut siihen, ettei tulla yllättäen juttelemaan, se on ihan normaalia, ei negatiivista;) Muualla sitä pomppaa melkein ilmaan, kun joku tulee jossain linja-autoasemalla puhumaan ("mitäh, onks toi joku ryöstäjä tai vastaava?").. No uskon joo, ettei SUA pelota, missään;)

• ,,,,,,,,,, kirjoitti:

mikään asiantuntija tässä. Vai oliks toi kysymys? Lähiöt varmaan, mitenkä niin? En ole lähiöissä liikkunut vähään aikaan, en tiedä pelottaisko. Turussa on aika huono työllisyystilanne ylipäätään, ainakin akateemisilla.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

(tai olen kyllä asunut muuallakin Suomessa nelisen vuotta aikuis-iällä) olen tottunut siihen, ettei tulla yllättäen juttelemaan, se on ihan normaalia, ei negatiivista;) Muualla sitä pomppaa melkein ilmaan, kun joku tulee jossain linja-autoasemalla puhumaan ("mitäh, onks toi joku ryöstäjä tai vastaava?").. No uskon joo, ettei SUA pelota, missään;)

..ettei missään! Ja jos ei varsinaisesti pelota,ni ainakin oma valmiustaso nousee sinne defcon 3 paikkeille! X) On kyllä ulkomailla joissain työtilanteissa(kun täysin vieras kaupunki/ympäristö/kulttuuri/ihmiset) joutununt pariinkin otteeseen harkitsemaan et onko tää nyt varmasti se paras reitti päästä ehjänä perille.. ;)

• ,,,,,,,,,, kirjoitti:

..Turkkuses on sit ne "pahimmat" työttömyysalueet? Ei täällä taida hirveesti mitää ghetto-meininkiä olla! XD

• ,,,,,,,,,,,
        TheOne kirjoitti:

..Turkkuses on sit ne "pahimmat" työttömyysalueet? Ei täällä taida hirveesti mitää ghetto-meininkiä olla! XD

Pansios on yks korkeimmist ja mites se vast.ottokeskus vaikuttas?

• MMies
        TheOne kirjoitti:

Mikä ketju tää tällanen on, kun turkulaiset vaan on äänessä? Tilaa muillekin, hei. Mut eikös ne pahimmat slummit ole Varissuo, Lauste, Runosmäki, Halinen ja sitten koko muu paskaläjä perässä. Jossain Ruissalossa voisi kuvitella olevan rauhallista- muuten pelkkää paskasakkia.

• Serpico

silti ihan itsesuojeluvaiston alkeilla ymmärtää joitakin asioita. Kuten esimerkiksi että Helsingissä ei tule käväistä Kaisaniemen pustossa pyörähtämässä vaikkapa kello kaksi yöllä. Ellei tosissaan nauti kansojen kohtaamisen pimeämmästä puolesta. Sukupuoli vaikuttaa varmasti siihen millaisen vastaanoton missäkin saa. Tuo oli kyllä mulle outo ja uusi asia että Turussa ollaan invertti-ihmisiä. Mulla on ollut vain ihan vastakkaisia kokemuksia. Olen joutunut seuraamaan vieressä kun turkulaiset ovat heittäytyneet kovasti avoimeksi Helsingin reissullaan. Olen yrittänyt nykiä hihasta että ei niin kovasti turuksi...

• MMies kirjoitti:

Mikä ketju tää tällanen on, kun turkulaiset vaan on äänessä? Tilaa muillekin, hei. Mut eikös ne pahimmat slummit ole Varissuo, Lauste, Runosmäki, Halinen ja sitten koko muu paskaläjä perässä. Jossain Ruissalossa voisi kuvitella olevan rauhallista- muuten pelkkää paskasakkia.

..joskus Varissuolla ja myös Runosmäessä...ei sen parempaa/huonompaa porukkaa kuin esim keskustassakaan... Ruissaloon en ikinä muuttais..liian syrjässä...

• ,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Pansios on yks korkeimmist ja mites se vast.ottokeskus vaikuttas?

..tunnen Pansiota sen verta huonosti et enpä sano juuta enkä jaata...

• Serpico kirjoitti:

silti ihan itsesuojeluvaiston alkeilla ymmärtää joitakin asioita. Kuten esimerkiksi että Helsingissä ei tule käväistä Kaisaniemen pustossa pyörähtämässä vaikkapa kello kaksi yöllä. Ellei tosissaan nauti kansojen kohtaamisen pimeämmästä puolesta. Sukupuoli vaikuttaa varmasti siihen millaisen vastaanoton missäkin saa. Tuo oli kyllä mulle outo ja uusi asia että Turussa ollaan invertti-ihmisiä. Mulla on ollut vain ihan vastakkaisia kokemuksia. Olen joutunut seuraamaan vieressä kun turkulaiset ovat heittäytyneet kovasti avoimeksi Helsingin reissullaan. Olen yrittänyt nykiä hihasta että ei niin kovasti turuksi...

Helsingissä:D No, se on sit taas eri juttu. Vähän niinku helsinkiläinen Tallinnassa... Kato, sitä rentoutuu kummasti erilaisessa ympäristössä, vähän liiankin kanssa. Tiedän, toi on helsinkiläisille suuri ongelma: turkulaiset ei yhtään nolostele murrettaan eikä turkulaisuuttaan, siinä on varmaan kestämistä:P

• MMies kirjoitti:

pitänyt olla Raisiosta, viimeksi ainakin...?

• ...
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Helsingissä:D No, se on sit taas eri juttu. Vähän niinku helsinkiläinen Tallinnassa... Kato, sitä rentoutuu kummasti erilaisessa ympäristössä, vähän liiankin kanssa. Tiedän, toi on helsinkiläisille suuri ongelma: turkulaiset ei yhtään nolostele murrettaan eikä turkulaisuuttaan, siinä on varmaan kestämistä:P

Ihmettelen miksi turkulainen murre on niin kamalaa mukamas? Hesalainen sössötys ei ole sen parempaa. Sitäpaitsi oikea stadilainen ei ainakaan mun tietääkseni halveksu ketään ilman syytä, ei myöskään turkulainen. Jos nyt puhutaan aidoista ja ajattelevista ihmisistä.

• MMies
        TheOne kirjoitti:

..joskus Varissuolla ja myös Runosmäessä...ei sen parempaa/huonompaa porukkaa kuin esim keskustassakaan... Ruissaloon en ikinä muuttais..liian syrjässä...

Eli et ole asunut kummassakaan? :)

• MMies

pitänyt olla Raisiosta, viimeksi ainakin...?

No ei. Tainneet noi mun palstapikkuveljet pilata lopullisesti mun PalstaMaineeni ;.(

• MMies kirjoitti:

No ei. Tainneet noi mun palstapikkuveljet pilata lopullisesti mun PalstaMaineeni ;.(

kaksinkertaiseksi blondiksi haukuit, byääääh:,C

• MMies kirjoitti:

Eli et ole asunut kummassakaan? :)

..juu olen asunut kummassakin... En vaa jaksa stressata kanssaihmisistä...niin kauan ku pysyvät poissa tieltäni.. Ja mikäli eivät pysy..noh...se onkin sit huonompi juttu heille.. Mut yleensä onneks pysyvät.. ;) Ei ole itselläni ainakaan ollut mitään ongelmia sen enempää Varissuolla kuin Runosmäessäkään. Pari äänekästä naapuria ollut...mutta kun on käyny "kohteliaasti" kehoittamassa säätämään sitä volaa pienemmälle, ni elämä on taas jatkunu..

• MMies
        TheOne kirjoitti:

..juu olen asunut kummassakin... En vaa jaksa stressata kanssaihmisistä...niin kauan ku pysyvät poissa tieltäni.. Ja mikäli eivät pysy..noh...se onkin sit huonompi juttu heille.. Mut yleensä onneks pysyvät.. ;) Ei ole itselläni ainakaan ollut mitään ongelmia sen enempää Varissuolla kuin Runosmäessäkään. Pari äänekästä naapuria ollut...mutta kun on käyny "kohteliaasti" kehoittamassa säätämään sitä volaa pienemmälle, ni elämä on taas jatkunu..

Joojoo.

• MMies

kaksinkertaiseksi blondiksi haukuit, byääääh:,C

*halii*

• rules!

• Serpico kirjoitti:

tuli vielä mieleen: muualta Turkuun muuttaneet miehet ovat todenneet, että turkulaiset naiset ovat helppoja. Ne ovat aivan lumoutuneita, kun joku tulee noin vaan juttelemaan niiden kanssa, ilman mitään "syytä". Sitten kun tällaset sosiaaliset, muulta muuttaneet näkevät saman naisen viikon päästä kapakassa, nää naiset on ihan puulla päähän lyötyjä: eikö tuo mies MUISTA mua, vaikka viime viikolla jutteli... Joku itä-suomalainen ja lounais-suomalainen mentaliteetti ovat aika erilaisia...

• MMies

Parasta, kun pysyttelet vain turvallisesti palstalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2605
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1785
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1387
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      340
      1290
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1244
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1166
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1103
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1002
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      883
    Aihe