Onko kehä kolmosen ulkopuolella elämää?

feministi-x

Helsingissä asuvat sanovat, että kehä kolmosen ulkopuolella ei ole älyllistä elämää, mutta mitäs te itse sanotte? :)

46

3237

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..se on sama missä asuu,kunhan itse on tyytyväinen...

    • MMies

      PITÄISI EHKÄ MUUTTAA POIS TÄÄLTÄ...

    • mies ulkopuolelta

      Mutta Hesaan maalta muuttaneet niin sanovat. Niihän ne amerikkaanki aikanaan lähti ne, jotka eivät kotiseudullaan pärjänneet, eli heikoimmat.

    • palstan naiset

      että voisi ollakin, mutta en menisi takuuseen :)

    • Papeete1

      Mutta sen sisäpuolella ei ole laadukasta elämää. Oikeasti, mua ei saa sinne ikinä muuttaan. Mä vaikka ryhdyn huoraksi ennemmin kuin tuhoan elämäni siinä kivighetossa.

    • sisäpuoli

      pitäisi räjäyttää maan tasalle. Kansan äo nousisi heittämällä.

      • faktaa...

        Kehä 3 on Suomen ryppyreikä joka pitää paskan sisällä (Helsingin alueella).


    • ,,,,

      Tapahtuuko kehäkolmosen sisäpuolella jotain? Jos, niin mitä?

      • feministi-x

        olen pienestä pitäen ajatellut, että kehä kolmosen ulkopuolella alkaa erämää :)


      • ,,,,

        Voisin lähteä jopa kierrosajelulle, jos feministi-x ja sovinisti-x (?) olisivat mikrofonin päässä bussin edessä selostamassa. ;)


      • ,,,,
        feministi-x kirjoitti:

        olen pienestä pitäen ajatellut, että kehä kolmosen ulkopuolella alkaa erämää :)

        Mielenkiintoinen ajatus, ehkä asun sitten erämaassa. =) Jotain elämää täälläkin on ruuhkaan asti.


      • ihmetyttää
        feministi-x kirjoitti:

        olen pienestä pitäen ajatellut, että kehä kolmosen ulkopuolella alkaa erämää :)

        ja naurattaa. Muu Suomi matkustelee ympäri Suomea ja on käynyt idässä, lännessä, pohjoisessa ja etelässä. Hesalainen on käynyt Hesassa ja kerran lentokoneeella Levillä. Muuta Suomea hän ei tunne. Ihan hämärän peitossa missä on Jyväskylä, Oulu.... Kuopio. Rovaniemi. Turun ne jotenkin hahmottaa - sinne menee Pendolino. Tampere on jossain pohjoisessa. Oikein naurattaa. Kun tuo on vielä totta.


      • feministi-x
        ihmetyttää kirjoitti:

        ja naurattaa. Muu Suomi matkustelee ympäri Suomea ja on käynyt idässä, lännessä, pohjoisessa ja etelässä. Hesalainen on käynyt Hesassa ja kerran lentokoneeella Levillä. Muuta Suomea hän ei tunne. Ihan hämärän peitossa missä on Jyväskylä, Oulu.... Kuopio. Rovaniemi. Turun ne jotenkin hahmottaa - sinne menee Pendolino. Tampere on jossain pohjoisessa. Oikein naurattaa. Kun tuo on vielä totta.

        miksi ihmeessä pitäsi käydä esimerkiksi Jyväskylässä? Mitähän siellä olis nähtävää...


      • ^rallimies^
        feministi-x kirjoitti:

        miksi ihmeessä pitäsi käydä esimerkiksi Jyväskylässä? Mitähän siellä olis nähtävää...

        vaikka Neste Rally Finland


      • heh heh
        feministi-x kirjoitti:

        miksi ihmeessä pitäsi käydä esimerkiksi Jyväskylässä? Mitähän siellä olis nähtävää...

        Niinpä niin. Käsitin, että kyse oli osaksi sivistyksestä ja älykkyydestä. Sivistys on laajaa tietämystä useista asioista; näkemystä, kokemusta, tietoa. Älykkyyden ja sivistyksen määrittely - mitä ne ovat? Onko sivistystä asua ikänsä Mannerheiminitiellä eikä tietää muusta maailmasta yhtään mitään? Onhan se Helsinki maailman napa.... on se. ;-)))


      • feministi-x
        heh heh kirjoitti:

        Niinpä niin. Käsitin, että kyse oli osaksi sivistyksestä ja älykkyydestä. Sivistys on laajaa tietämystä useista asioista; näkemystä, kokemusta, tietoa. Älykkyyden ja sivistyksen määrittely - mitä ne ovat? Onko sivistystä asua ikänsä Mannerheiminitiellä eikä tietää muusta maailmasta yhtään mitään? Onhan se Helsinki maailman napa.... on se. ;-)))

        vois päätellä, että maalaisilla on heikko itsetunto :)


      • heh heh
        feministi-x kirjoitti:

        vois päätellä, että maalaisilla on heikko itsetunto :)

        Niin minkä maalaisilla on heikko itsetunto? ;-) "Emme näe asioita sellaisina kuin ne ovat, vaan sellaisina kuin itse olemme" - Anthony de Mello


      • ,,,,
        heh heh kirjoitti:

        Niin minkä maalaisilla on heikko itsetunto? ;-) "Emme näe asioita sellaisina kuin ne ovat, vaan sellaisina kuin itse olemme" - Anthony de Mello

        Otin mietelauseen heti talteen. Kiitos. :)


      • täältä.
        ,,,, kirjoitti:

        Otin mietelauseen heti talteen. Kiitos. :)

        Suoraan Suomen Ateenasta. ;-)


      • Etkös olekin?
        täältä. kirjoitti:

        Suoraan Suomen Ateenasta. ;-)

        Joka mulle kerran vinkkas täällä yhdestä kirjasta.


      • ,,,
        täältä. kirjoitti:

        Suoraan Suomen Ateenasta. ;-)

        Missäs se Suomen Ateena olikaan? =)


      • hheh hehh
        ,,, kirjoitti:

        Missäs se Suomen Ateena olikaan? =)

        nyt tarvitaan joku fiksu maalainen kertomaan se.... mä kerron huomenna jos ette muut keksi Sammutan täällä Ateenassa valot ja meen pehkuihin. :-)))


      • Missä on
        hheh hehh kirjoitti:

        nyt tarvitaan joku fiksu maalainen kertomaan se.... mä kerron huomenna jos ette muut keksi Sammutan täällä Ateenassa valot ja meen pehkuihin. :-)))

        Suomen sivistyksen kehto?


      • ,,,
        hheh hehh kirjoitti:

        nyt tarvitaan joku fiksu maalainen kertomaan se.... mä kerron huomenna jos ette muut keksi Sammutan täällä Ateenassa valot ja meen pehkuihin. :-)))

        Tampere! Ihanaa... =) Monta kirjoittelijaa, ei kannata sekoittaa. :)


      • ..?
        Missä on kirjoitti:

        Suomen sivistyksen kehto?

        Ivalossa.


      • heh heh
        ..? kirjoitti:

        Ivalossa.

        putoat pelistä (nyky- eli tosiTV meininki .... armoa ei anneta... pudotuspeli).


      • kvg..
        ,,, kirjoitti:

        Missäs se Suomen Ateena olikaan? =)

        Jyväskylä sanoo kaiken tietävä Google.


      • heh heh
        kvg.. kirjoitti:

        Jyväskylä sanoo kaiken tietävä Google.

        leikkaa ja ne KVG jos ei muuta keksi..... JKL tietysti.


      • Anonyymi
        ,,, kirjoitti:

        Missäs se Suomen Ateena olikaan? =)

        Tämä on selvä kompakyssä se on virallisesti Jyväskylä #######

        harahr-ahrahr-ahr-ha-rha-rha-rha-hra-hr-ahr-arh-ah-rha-rha-hra-rha-rh-a lutakko


    • nyt tiedä,

      mut kyl mä oon pärjännyt epävirallisissa äo-testeissä aika hyvin. Ehkä mulla on sitten maalaisjärkeä, mitä Kehä III sisällä ei ole. Sillä pääseekin aika pitkälle elämässä. Ehkä älykkyyttä tarvitaan paljon talvella, kun Kehä III sisällä ei osata ajaa. Paljon juttua on nimittäin joka talvi siitä, kun siellä on kolareita.

      • feministi-x

        sitte sellanen maalaisjuntti, vai kuinka? :)


      • olla,
        feministi-x kirjoitti:

        sitte sellanen maalaisjuntti, vai kuinka? :)

        koska asun melko isossa kaupungissa.


    • SAATANAN KOLMONEN

    • Vaikka asunkin kantakaupungissa, niin on siellä elämää. Oli ainakin vielä silloin kun minä siellä vielä majailin. Joskus jopa vauhtia ja vaarallisia tilanteita. ;-)

    • suurimmaksi osaksi

      sanojat ovat itse muuttaneet Helsinkiin kehä kolmosen ulkopuolelta...ehkä he tietävät jotain mitä minä en tiedä paljasjalka stadilaisena kolmannesta polvesta, mutta sen tiedän että meidän suvussa on vieläkin mökki kehä ykkösen ja kehä kolmosen välissä olevalla eräällä aluepläntillä ;)

      • heinäseipäät huojuu


      • feministi-x

        ne "paluumuuttujat" kyllä erottuvat katukuvassa. Jos ei muuten, niin vaatetuksensa perusteella :)


      • heh heh
        feministi-x kirjoitti:

        ne "paluumuuttujat" kyllä erottuvat katukuvassa. Jos ei muuten, niin vaatetuksensa perusteella :)

        Kauhajoella on vuoden vitsi Nummirock porukka. Ne roudataan junalla Seinäjoelle ja sieltä bussilla Nummijärvelle (70 km) eli umpimettään. Ne on ihan hukassa siellä erämaassa. Oikeasti. Ja se on tosiaan keskellä metsää. Ja nämä paluumuuttajat tai muuttolinnut tosiaan erottuu maisemasta. http://kuvat.huumakuva.net/displayimage.php?album=311&pos=15


      • Anonyymi

        Olen ollut itse henk koht todistamasssa että viiden kilometrin päässä HeSan keskustasta voi astua lehmän paskaan :)

        harha-rah-rha-rh-arh-arh-arh-ahr-ahr-ahr-ahra-rh-ahra-rha-rha- har pläts


    • Serpico

      Tule tänne niin näytän. Sen sijaan kehä ykkösen ja kolmosen väli on sellainen vyöhyke että eipä paljon kiinnosta. Välimallia.

    • En.kerro

      vasta onkin :) Kiva aina seurata kehän sisällä elävien touhuja ja naureskella (ei millään pahalla :D)...

    • Täällä on pelkästään tunteellista elämää.

    • scale

      löytyy joka helkkarin tuppukylästä, eikä hesakaan ole poikkeus. Juntti on juntti, asuinpaikasta riippumatta. Mua on aina huvittanut, kun siellä ollaan niin kaupunkilaista, että ei löydy edes tonttimaata ja kehä kolmosta ajellessa ollaan peltojen keskellä :D

    • vili

      itse inhoan maaseutua(vallilasta eteenpäin) aika lailla. ja olen tavannut ahkeria ja asiallisia maalaisiakin

      • Anonyymi

        Joskus 60-luvulla ehkä saattoi vielä jaotella ihmisiä sijainnin mukaan mutta nykyään niitä juntteja on stadissa ja älyköitä maaseudulla ettei tuo ainakaan enää pidä kutiansa vanhat luulot


    • Anonyymi

      Onhan täällä, saa vapaasti liikkuakin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe