eli siis mitä meikkejä käytätte ja miten paljon, ihan perus kouluun tai töihin mennessänne? mikä on liikaa? kuinka kauan käytätte aikaa aamulla meikkaamiseen/laittautumiseen? itesellä menee yleensä ennen töitten alkua n.20 min, laitan pohjalle meikkivoiteen, puuteroin siveltimellä koko kasvot, sitten ripsari ja lopuksi aurinko puuteria poskiin ja vähän sinne tänne ohut kerros ja decolteen alueelle. kertokaas miten te? :)
paljon meikkaatte arkeen?
29
1711
Vastaukset
- ...........
töihin laitan meikkivoiteen, puuterin, poskipunan ja ripsarin. Varmaan en meikkais ees tota vertaa ellen olis asiakaspalvelutyössä. Sitten välillä jos on aikaa ja jaksaa laitan luomiväriä ja/tai rajaukset, joskus lisään kulmiin väriä. Eipä perusmeikkiin kauaa aikaa kulu, enemmänkin aika menee hiusten laittoon.
- ...
Laitan meikkivoiteen ja peiteainetta näppyihin TAI mineraalimeikkipohjan&primerin. Puuteria päälle. Joskus bronzeria ja poskipunaa ja meikkivoiteen alle meikinalusvoiteen ja kuultovoidetta, mutta en kyllä jos on kiire. Sitten kajalia ja yläripsien alle eyelineria, etteivät ripset näytä törröttävän ilmassa, ja ripsiväriä. Ja tasoitan huulten värin huultenrajauskynällä ja päälle karitevoita.
- Hosukiirehoppu
-Otsis pinnillä kiinni 3s -Jauhemainen mineraalipohja kasvoille 2min -Kiinteä mineraalipohja peiteaineen tapaan siveltimellä parin läiskän päälle 15s -Mineraaliposkipuna 15s -Ripsiväri yläripsiin 15s -Huulten rajaus ja täyttö rajauskynällä häivytys 30s -Ripsiväri alaripsiin 15s -Väritön huulikiilto 5s -Otsis auki 3s Varsinaisten suoritusaikojen lisäksi aikaa kuluu tietysti välineitten siirtelyyn ja peilille irvistelyyn, mutta arvioisin kokonaisajaksi noin viisi minuuttia.
- arkimeikkini
Käytän aamuisin noin 10 minuuttia kaunistautumiseen. Laitan hiukset yleensä ponnarille tai yksinkertaiselle nutturalle, ja teen ainoastaan meikkipohjan: meikkivoide, puuteri ja poskipuna/aurinkopuuteri. Kulmakynää on myös pakko käyttää, jos kulmissa ei satu olemaan kestoväriä, koska kulmani ovat luonnostaan todella vaaleat. Jos joskus on ylimääräistä aikaa ja tarpeellista juuri sinä päivänä näyttää viimeistellymmältä/meikatummalta, niin laitan lisäksi kajaalia, ripsiväriä ja luomiväriä. Silloin aikaa menee suunnilleen 20 minuuttia. Silmäni ovat kuitenkin niin herkät, ja ärsyyntyvät todella helposti silmämeikistä, että aika harvoin (korkeintaan kerran pari viikossa) tulee laitettua. Tavoitteenani ei ole näyttää lainkaan meikatulta, vaan meikkaan ainoastaan siksi, että työssäni asiakaspalvelussa näyttäisin hieman huolitellummalta, eivätkä asiakkaat joutuisi katselemaan kiiltävää ja kalpeaa naamaa.
- 40+ nainen.
Kun lähden töihin, niin pistän kasvovoidetta ja Lumenen värivoidetta päälle, sipaisu puuteria paikkoihin jossa iho kiiltää. Viihteelle lähtö on eri asia. ;)
- meikkaan
ennen kouluunlähtöä niin että ensiksi vaahtomeikkivoide ja puuteri ja sitten ripsari ja kajali. Aikaa kuluu noin 15min.
- hmm.
En meikkaa yleensä ollenkaan, välillä ripsissä ja kulmissa on kestoväri. Kesällä saatan sipaista huulikiiltoa, mutta yleensä en. Aamukaunistautumiseen kuuluu lähinnä naaman vesipesu, hiusten laitto ja kulmakarvojen sipaisu järjestykseen. Yleensä koko prosessiin suihkusta ulko-oven aukaisuun menee aamuisin maksimissaan 15 minuuttia (tänään meni viisi, kun jäi suihku väliin ja tuli kiire...). En ole erikseen millään tapaa meikkausta vastaan, mutta ihoni on sellaisenaan varsin hyvännäköinen, ja muutenkin huulissa ja silmissä on väriä kohtuullisesti ilman meikkiäkin - - näytän hyvin äkkiä liian meikatulta, jos mitään lisäväriä käytän. Sitä paitsi, olisin koko ajan liian huolestunut siitä, onko meikkini kunnossa, enkä voisi oikeasti nauttia siitä. Tarkoitus olisi kyllä pikkuhiljaa alkaa lisäämään kasvoihin jotain pientä tehostetta, kun ei kolmekymppinen enää oikein voi vedota siihenkään, että nuori iho on kaunis sellaisenaan :D.
- Nainen 28
Perusarkimeikkini on tällainen: Ihon puhdistus kasvovedellä, jonka jälkeen laitan silmänympärysvoiteen ja kasvoille Cliniquen Moisture surge -voide. Annan voiteiden kuivua hetken, yleensä aamupalan tai hiustenlaiton aikana, jonka jälkeen ryhdyn meikkaamaan. Meikkivoidetta en käytä arkisin, iho on sen verran hyvässä kunnossa, ettei sitä tarvitse korjata meikkivoiteella. Sen sijaan käytän Cliniquen uutta mineralipuuteria, Almost Powder, jonka levitän isolla siveltimellä. Tähän päälle hieman YSL:n poskipunaa Touché Blushia, sävy 02. Kesällä saatan vaihtaa poskipunan aurinkopuuteriin (käytössä tällä hetkellä aivan ihana Bourjoisin suklaalle tuoksuva puuteri). Silmiin joku kiva luomiväri, yleensä käytän kahta sävyä, vaaleampaa silmäkulmiin ja tummempaa luomien ulkopuolelle. Luomilla käytän pinkkiä, ruskeaa, oranssia ja beigeä, silmäni ovat siniset. Joskus laitan rajauksen, aina en. Sitten vielä ripsiväriä. Arkisin ripsarin väri on joskus tummanruskea, varsinkin jos ei ole rajausta. Aikaa meikkaamiseen kuluu n. 5 min, jos ei ihon puhdistusta ja voiteiden laittamista lasketa :)
- Nainen 28
Huulet unohtui. Arkena en käytä juurikaan huulipunaa, sen sijaan olen koukussa Lancomen Juicy Tubes -huulikiiltoon. Siitä löytyy n. 10 eri sävyä meikkilaukussa, joista valitsen aina sopivan.
- Kinuskikuula
Nainen 28 kirjoitti:
Huulet unohtui. Arkena en käytä juurikaan huulipunaa, sen sijaan olen koukussa Lancomen Juicy Tubes -huulikiiltoon. Siitä löytyy n. 10 eri sävyä meikkilaukussa, joista valitsen aina sopivan.
Mulla menee aamulla aikaa meikkaamiseen 15-25 minuuttia riippuen siitä, onko mulla aikaa tehdä kaikki tosi huolellisesti, miten paljon meikkaan ja jos kasvoissa on joku ärhäkkä näppylä, sen peittämiseen tarvitaan aikaa ja hermoja. :D Tässäpä siis meikkirutiinini: Peitepuikko, puuteri, luomiväri, (ripsien taivutus), ripsiväri ja huulikiilto. Aivan joka päivä en luomiväriä käytä, ja tuon ripsivärinkin suhteen olen nyt alkanut miettimään, että pitäisikö sen käyttö lopettaa... Ei ehkä kokonaan, mutta kuitenkin.
- Janey
Oikeastaan kaikkien vastanneiden meikkausrutiinit kuulostaa mukavan mutkattomilta ja nopeilta. Taidan itse siis olla melkoinen poikkeus... Nimittäin itseltäni menee meikkaamiseen vähintään 45 min, joskus kauemminkin. Syynä ei ole se, että laittaisin meikkiä aivan tolkuttomat määrät, vaan ehkä hieman haastavammat lähtökohdat. Kasvojeni piirteisiin olen suht. tyytyväinen, enkä niitä yritä meikillä mitenkään muuttaa. Mutta tuntuu, etteivät ne oikein "tottele" meikatessa. Ensinnäkin ihoni ei ole kauhean hyvä, finnejä ei oikeastaan ole kuin joskus, mutta mustapäitä on aikalailla. Joten ihoni vaatii pientä peittelyä. Ripseni ovat piikkisuorat, joita täytyy kunnolla taivutella. Taivuttelu on lähes välttämätöntä, sillä alaspäinsuuntautuneet ripseni näyttävät ripsarin kanssa koomiselta ilman taivutusta. Usein ripsiäni täytyy taivutella sekä ennen ripsivärin laittoa, että sen jälkeen (ripsiväri ikäänkuin suoristaa ripseni). Kulmakarvani ovat hailakat. Värjäys hieman auttaa, mutta ne vaativat silti kulmakynän käsittelyä. Muutoin laitan vielä silmiin rajaukset ja neutraalin sävyistä luomivärin sekä tasoitan pitkien hiusteni pörröisyyttä muotoiluaineilla. Niiden eteen ei sentään tarvitse enää käydä pahempaa taistelua. Ei ehkä kuulosta kovin pahalta, mutta kaikkeen tuohon menee uskomattoman paljon aikaa. Olisin tyytyväinen, jos saisin saman lopputuloksen vähemmällä vaivalla. Mutta toisilla vain naama "tottelee" paremmin :)
- ...
Menee minullakin joskus 45 minuuttia. Ihoni on pintakuiva ja joskus pitää vähän rapsuttaa hilseileviä kohtia, että meikki näyttäisi tasaiselta. Nenänpieliverisuonten peittely on myös tuskastuttavaa.
- makeupclown
Joo tuota toivottavasti kukaan ei pahastu, mutta mun mielestä joku puuteri-kajali-ripsari yhdistelmä ei ole "meikkiä" nähnytkään. Mulle meikki on ennen kaikkea värejä, niiden kanssa leikkiä ja yhdistelyä, luovaa toimintaa! Ärsyttää kun niin monesti mun täytyy miettiä "onko tää nyt liikaa??" En halua, että ihmiset saa minusta liian pinnallisen ja sellaisen "hei katsokaa, mä osaan meikata"-kuvan, jos tiedätte mitä tarkoitan? :'-D
- pörheli
Itselläni on yleensä todella hyvä iho, joten mitään näppylöitä ei ole joita sen enempää joutuisi peittelemään. Silti minullakin menee yleensä omasta mielestäni suhteellisen kauan vaikka en paljon meikkaakaan, ehkä noin 30-40 minuuttia, riippuu myös siitä millainen "hair day" sattuu olemaan. Eli siis: Ensimmäiseksi laitan silmänalusiin Lumenen valokynää, koska silmänaluseni ovat luonnostaan aina vähän tummahkot. Siihen päälle Biothermin meikkivoidetta ja siihen päälle vielä vähän Lumenen irtopuuteria. Laitan yleensä aina silmiin vain yläluomelle ohuen mustan rajauksen nestemäisellä rajauskynällä ja se viekin ehkä eniten aikaa, koska se on hankala. Liian "märkä", tarttuu ripsiin eli on sottaava, koko ajan saa olla pyyhkimässä ylimääräisiä ripsistä topsipuikolla. Käytetään nyt loppuun kun ostettiinkin. Sitten taivutan vähän ripsiä ja laitan ripsiväriä. Poskiin vielä sipaus punaa niin alkaa olla valmista ja voi siirtyä tappelemaan tukan kanssa. :) Jos on hyvä päivä tukan kanssa niin muotovaahtoa, kampaus ja lakkaa päälle ja jos on huono, niin eihän niinkään yksinkertaisesta hommasta meinaa mitään tulla. :)
- minämiiimiiii
Itellä on ajoittain näppyjä joten niiden peittämiseen menee välillä aikaa. Arkena ei jaksa paljoa panostaa silmiin, vaikka muuten rakastan erilaiset silmämeikkien tekemistä. Arkiaamuna aikaa naamaan kuluu n. 20 min. 1.Aluksi tietysti kunnon puhdistus ja kosteutus. Annan kosteusvoiteen imeytyä yleensä sen aikaa kun kaivelen vaatekaapista sopivat vaatteet tulevaksi päiväksi :) 2. Meikkivoide: tämä vie eniten aikaa. Olen pohjan kanssa aika tarkka ja vaativa. 3. Puuterointi kauttaaltaan sianharjas sudilla 4. Kulmien muotoilu ja korostus. Omaan mustat hiukset ja kulmien luonnollinen väri on tosi vaalea. Vaatii siis korostusta hieman enemmän. 5. Ripsiväriä ylä- ja alaripsiin 6. Aurinkopuuteria 7. Lopuksi jotain vaaleaa huulipunaa tai kiiltoa
- on paljon.
Mielestäni on turha addiktoittaa itseään meikkaamaan arkena. Jos kaikki muut meikkaavat tai olet työssäsi esillä, voihan sitä läntätä pisaran jotain pohjaa kriittisten kohtien takia ja panna hississä huulipunaa ja ehkä ripsaria. Muistakaa, että paljon meikkaava aika lailla kertoo että moi, mä oon epävarma itsestäni. Ei paljon meikkaavaa oteta kovin vakavasti.
- todellakinjoo
on paljon. kirjoitti:
Mielestäni on turha addiktoittaa itseään meikkaamaan arkena. Jos kaikki muut meikkaavat tai olet työssäsi esillä, voihan sitä läntätä pisaran jotain pohjaa kriittisten kohtien takia ja panna hississä huulipunaa ja ehkä ripsaria. Muistakaa, että paljon meikkaava aika lailla kertoo että moi, mä oon epävarma itsestäni. Ei paljon meikkaavaa oteta kovin vakavasti.
taas näitä ainaisia miuruttajia. Jos ihminen haluaa ehostaa itseään ja panostaa ulkonäköönsä, onko siinä todellakin jotain pahaa? Ei sen tarvitse aina poikia, että "heei mä nyt oon vähän itsetuntovammanen kun mulla on meikkiä naamassa" ...on pakko sanoa etten todellakaan ymmärrä näkökantaasi asiaan? Kuka on puhunut edes mistään addiktoitumisesta...
- hhhhhhhhh666
todellakinjoo kirjoitti:
taas näitä ainaisia miuruttajia. Jos ihminen haluaa ehostaa itseään ja panostaa ulkonäköönsä, onko siinä todellakin jotain pahaa? Ei sen tarvitse aina poikia, että "heei mä nyt oon vähän itsetuntovammanen kun mulla on meikkiä naamassa" ...on pakko sanoa etten todellakaan ymmärrä näkökantaasi asiaan? Kuka on puhunut edes mistään addiktoitumisesta...
kanntaisiko alkaa meikkaamaan? =)
- Atooppi
todellakinjoo kirjoitti:
Mä itse joudun rasvaamaan kasvojani niin hirveitä määriä atooppisen ihon takia (ja mitä rasvaisempi rasva, sitä vähemmän tukala on oloni päivän aikana), että puuteria on pakko sipaista pikkuisen nenänpäähän, poskipäihin, leukaan ja otsaan ettei häikäise vastaantulijoita kadulla. Muuten meikkaan todella harvoin, sellaista kirsikanväristä huulikiiltoa tulee laitettua töihin mennessä, ripsiväriä silloin tällöin ja luomiväriä vielä harvemmin. Itsekin kärsin tummista silmänalusista, niin lumenen valokynä on täälläkin kovassa käytössä.
Minusta ihmisen ei tarvitse näyttää meikatulta, ja luonnolliset sävyt ovatkin minusta parhaat. Juhlimaan kun on menossa on sitten ihan eri juttu ja silloin saatan itsekin revitellä hieman enemmän. Pääasia kuitenkin vissiin arkimeikissä on se, ettei näytä turvonneelta, juuri heränneeltä ja tyynynkuva ei olisi poskessa.
- aika paljon
arkena meikkiä eli:
peitepuikko
puuteri
kulmakynä
rajauskynä
luomiväri
ripsari
poskipuna
ja joskus aurinkopuuteria
mulla menee jotain 30-45 min meikkauksessa,baariin mentäessä jopa 2 tuntia joskus : D - NimimerkkiNainen
Mun arkimeikkini on tosi simppeli.
Vakiot:
- EDM mineraalipuuteri
- Dr. Hauschka ripsiväri
Vaihtelevat:
- EDM mineraaliluomivärit
- EDM mineraaliposkipunat
Aikaa menee jotain viitisen minuuttia. :D - alavireinen silmäilijä.
Laitan sormenpäilläni meikkivoidetta, taputtelen Y-zonelle puuteria,joskus muuallekin kiiltokohtiin.Rankka lasersileys-look vaatii puuteria koko naamassani.
Sit mä laitan luomiväriä. Arkinen vakkarituotteeni on Maybellinen topaasinruskea.Skulpteeraa, ei pigmentoi - ei tummaa,ei pirtsakkaa,eikä ruskeaakaan,mutta luomivako on selvästi VAKO.
Sensitiivisille silmilleni Isadoran volumemascaraa,waterproofina.4 kerrosta tai 1 harjanveto.
Huulia pohjustan peiteaineella,Lumenen 3in1 vakkariconcealerini.
Perusbeige perushoitava perushuuliPUNA, sitä vetelen.
Näistä päädyn usein minimoimaan kahteen tuotteeseen.
Mineraalipohjustukset ekologisempi ajatukseni,nyt on Maybellinelta 2kpl.
Erikoisjutska on sitten alaripsienkin harjaaminen mascaralla.
Hajuvesini on nyt Ardenin Green Tea. - niukasti.
Kosteusvoiteen jälkeen sipaisen meikkivoidetta leukaan, silmänalusten alle ja nenänpieliin, sitten puuteroin kevyesti. Jos aikaa on saatan laittaa vähän rajausväriä, ja joksus huonoina päivinä ripsaria.
Laittautumiseen menee ehkä 10 min. - tuukkaonmunmies
Kouluun siis: Ensinnäkin laitan meíkkivoiteen, mitä merkkiä milloinkin (mulla on niitä hieno kokoelma). Mulla on huono iho, joten meikkivoide on mulle pakkomielle. Sitten puuteria. Keväisin ja syksyisin laitan aurinkopuuteria (ja kesällä keskustaan mennessä) ja talvisin/keväisin poskipunaa. Silmiä en meikkaa aina, mutta jos meikkaan niin laitan luomiväriä. Sitten lopputuloksen kruunaa huulikiilto. Käytän joskus myös semmoista minihuulipunaa. Sitten teen 'kauneuspilkun' toiselle poskelle. :) Ja mahdollisesti tummennan kulmakarvoja.
Laittautumiseen menee normipäivänä yhteensä noin puoli tuntia, ehkä vähemmän.
Liikaa meikkiä on jos hymyileminen vaikeutuu raskaan meikin takia (on kokemusta!). - niin``
minä pistän vain kajaalia nestemäistä huuliin ja silmät :)
- Tulitikkunainen
Aamulla pesen itseni,levitän Lorealin päivävoiteen,sitten Lumenen vaalea meikkivoide,puuteri,ruskea kajali,musta ripsari,poskipuna ja huulikiilto/puna.En ymmärrä ihmisiä,jotka arvostelevat toisten laittamista ,tyyliin:ketä varten säkin tälläydyt...!!!Eikö ihminen saa laittaa itseään itseänsä varten,oman hyvän olon takia.Ei kun ehostamaan,se piristää!!!
- criztal
kouluun lähtiessä kasvojen pesu, kasvovettä ja rauhoittava kosteusvoide. vähän aikaa annan imeytyä ja sitten laitan yleensä vaahtomeikkivoidetta kevyesti, aurinkopuuteria, kulmat, ja joskus rajauksen yläluomelle. ripset taivutan joka ikinen päivä =) ja ihmisten ilmoille lähtiessä aina ripsiväri tietysti eli lähes joka pv käytän ripsaria. huulet pidän aina vaaleina.
itse meikkaamiseen menee aamulla noin 10 min. hiuksia saatan joskus jäädä laittamaan, mutta yleensä siitäkin selviää 10 minuutissa.joten kuten :D- :9
kouluun kun menen, pesen kasvot, ja meikkaan laitan:
ensin
maybeline dream matte mousse meikkivaahtoa niin ettei ole mitään pakkelikerrosta mutta niin että näpyt eivät näy. sitten
lumene natural code puuteria laitan nii että kasvot vähän vaalenevat. sen jälkeen taivutan ripset ja laitan ylärajauksen, ohuesti ja niin ettei se tule leviämään ja sen jälkeen laitan ripsivärin niin että ripset ovat pitkät, tuuheat ja ne eivät ole paakussa. sen jälkeen nypin kulmakarvat ja siinä se. :)
- Janttuska
Viiden minuutin 991-meikkini on poskipuna,huulipuna ja ripsari.Huolitellumpaan aamulaittoon sitten yksi helppo pohjustustuote, luomiväriä,maskaraa 3kin kerrosta, huulipunaa ja poskarii.Joskus huulipunan päälle myös kiiltoa.Kynsilakkaa on lähes aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial301920Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651890Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3781768Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
- 921103
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81076- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501011