7 kielinen kitara :o

......

Miten muutan 7 kieliselle kitaralle kirjotetut tabit 6 kieliselle kitaralle? tai mistä löytäis jonku minkä mukaa pystyn muuttamaan ku en ulkoa tiedä mikä sävel tulee mistäkin :(

20

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin että

      siirrät 7. kielen sävelet 5. kielelle 2 nauhaa ylemmäksi. Esim. 7/1 (C) -> 5/3 (c).

      • opetelkaa nuotit

        ja vähän sassiin !Tabulatuurit soitto-ohjeina ovat niin köyhiä että kuuluvat päiväkoti-ikäisille.Itseopiskelussakin opit perusasiat nuottien lukemisesta viikossa.Pysyttele niissä ja taitosi kehittyy.


      • olen täysin
        opetelkaa nuotit kirjoitti:

        ja vähän sassiin !Tabulatuurit soitto-ohjeina ovat niin köyhiä että kuuluvat päiväkoti-ikäisille.Itseopiskelussakin opit perusasiat nuottien lukemisesta viikossa.Pysyttele niissä ja taitosi kehittyy.

        samaa mieltä. Ei pelkkien tabulatuurien mukaan voi soittaa, ei edes opetella. Nuottien lisänä miistä saattaa olla apua.


      • gbghgt
        olen täysin kirjoitti:

        samaa mieltä. Ei pelkkien tabulatuurien mukaan voi soittaa, ei edes opetella. Nuottien lisänä miistä saattaa olla apua.

        Älkää opetelko kumpaakaan. Jos osaatte soittaa jonkun kappaleen kuulemanne perusteella (korvakuulolta) niin kyl pärjää...Tai meinaan et siitä on ainakin paljon hyötyä kun kaikille maailman kappaleille ei löydy nuotteja tai tabulatuureja Oppimises menee tietenkin jonki verra aikaa mut on se sen arvosta ku jonki aikaa opettelin Bändis kanssa teet biisin niin tuskin ruvette sitä nuotittaan?


      • ...........
        gbghgt kirjoitti:

        Älkää opetelko kumpaakaan. Jos osaatte soittaa jonkun kappaleen kuulemanne perusteella (korvakuulolta) niin kyl pärjää...Tai meinaan et siitä on ainakin paljon hyötyä kun kaikille maailman kappaleille ei löydy nuotteja tai tabulatuureja Oppimises menee tietenkin jonki verra aikaa mut on se sen arvosta ku jonki aikaa opettelin Bändis kanssa teet biisin niin tuskin ruvette sitä nuotittaan?

        joo kyllä kaikki jaksaa jauhaa et opetelkaa nuotit ja opetelkaa korvakuulolta. mut eipä sitä päivässä opi ja kai sitä nyt jonku piisin saa opetella soittamaa tabulatuureista. vai pitääkö olla joku absoluuttinen sävelkorva tai jotai ennenku saa soittaa -.-


      • tgrt
        ........... kirjoitti:

        joo kyllä kaikki jaksaa jauhaa et opetelkaa nuotit ja opetelkaa korvakuulolta. mut eipä sitä päivässä opi ja kai sitä nyt jonku piisin saa opetella soittamaa tabulatuureista. vai pitääkö olla joku absoluuttinen sävelkorva tai jotai ennenku saa soittaa -.-

        tottakai saa nuoteista ja tabuista myös....ja kaikkea ei voikkaan oppia yhessä päivässä... korvakuulolta soittoon ei tarvi absoluuttista sävelkorvaa.....siis ei lähellekkään sä vaan valitat jos muut yrittää vähä helppiä


      • korvakuulolta
        gbghgt kirjoitti:

        Älkää opetelko kumpaakaan. Jos osaatte soittaa jonkun kappaleen kuulemanne perusteella (korvakuulolta) niin kyl pärjää...Tai meinaan et siitä on ainakin paljon hyötyä kun kaikille maailman kappaleille ei löydy nuotteja tai tabulatuureja Oppimises menee tietenkin jonki verra aikaa mut on se sen arvosta ku jonki aikaa opettelin Bändis kanssa teet biisin niin tuskin ruvette sitä nuotittaan?

        sellasen biisin, jota et ole koskaa kuullut? Tai miten tuuraat kitaristia bändissä jossa sulle lyödään stemmat eteen ja sanotaan että ala soittaa. Tai bändiin tulee vieraileva laulusolisti nuottinipun kanssa. Tai...


      • jjjj....
        korvakuulolta kirjoitti:

        sellasen biisin, jota et ole koskaa kuullut? Tai miten tuuraat kitaristia bändissä jossa sulle lyödään stemmat eteen ja sanotaan että ala soittaa. Tai bändiin tulee vieraileva laulusolisti nuottinipun kanssa. Tai...

        solisti voi esim näyttää miten se menee tai vaikka äänittää sen kuunneltavaks Riippuu se tietysti bändistäkin et tarviiko nuotteja mut jos kukaan ei osaa niin se on hyvä taito osata Vaikkei nuotteja osaiskaan lukee nii laulun mukaan voi päätellä melodian ja kattoo sitte nipusta soinnut biisiin


      • soitetaan
        jjjj.... kirjoitti:

        solisti voi esim näyttää miten se menee tai vaikka äänittää sen kuunneltavaks Riippuu se tietysti bändistäkin et tarviiko nuotteja mut jos kukaan ei osaa niin se on hyvä taito osata Vaikkei nuotteja osaiskaan lukee nii laulun mukaan voi päätellä melodian ja kattoo sitte nipusta soinnut biisiin

        prima vistatkin korvakuulolta? Tolla systeemillä sä oot koko ajan kaks säkeistöä myöhässä...


      • ghtht
        soitetaan kirjoitti:

        prima vistatkin korvakuulolta? Tolla systeemillä sä oot koko ajan kaks säkeistöä myöhässä...

        Se pitääkin ensin opetella ulkoa kun sitä kuuntelee.....pelle.....


      • rfrgrt
        ghtht kirjoitti:

        Se pitääkin ensin opetella ulkoa kun sitä kuuntelee.....pelle.....

        ja ei sitä ny tietenkää tarvi 100% korvakuulolta vetää se vaan auttaa vitusti miks valitatte asiasta VAI YRITÄTTEKÖ SANOA ET SE ON MUKA HUONOKIN ASIA? vai onko kyse siitä että ei ite osaa nii siks se on huono? -.-


      • vähäsen:
        soitetaan kirjoitti:

        prima vistatkin korvakuulolta? Tolla systeemillä sä oot koko ajan kaks säkeistöä myöhässä...

        prima vista tarkoittaa "ensi näkemältä"...


      • mutta...
        vähäsen: kirjoitti:

        prima vista tarkoittaa "ensi näkemältä"...

        Kuka määrää että tarvis osata ensinäkemältä? .... Ei nuoteistakaan heti ulkoo muista whatever peace out


      • muistaakaan,
        mutta... kirjoitti:

        Kuka määrää että tarvis osata ensinäkemältä? .... Ei nuoteistakaan heti ulkoo muista whatever peace out

        ulkoa, riittää kun osaa soittaa nuoteista. Samalla tavalla kuin luetaan... Aluksi se on tavaamista, mutta sitten oppii lukemaan "suoraan".


      • hjjhjjh
        muistaakaan, kirjoitti:

        ulkoa, riittää kun osaa soittaa nuoteista. Samalla tavalla kuin luetaan... Aluksi se on tavaamista, mutta sitten oppii lukemaan "suoraan".

        totta, mutta entä jos nuotteja ei ole nii mitäs sitte?


      • soittaa vain
        hjjhjjh kirjoitti:

        totta, mutta entä jos nuotteja ei ole nii mitäs sitte?

        niitä biisejä sitä mitkä osaa. ukkonooa, jaakkokulta, hämähämähäkki jne.


      • niGGzzz
        opetelkaa nuotit kirjoitti:

        ja vähän sassiin !Tabulatuurit soitto-ohjeina ovat niin köyhiä että kuuluvat päiväkoti-ikäisille.Itseopiskelussakin opit perusasiat nuottien lukemisesta viikossa.Pysyttele niissä ja taitosi kehittyy.

        ne on kärpäsenkakkoja. eli siis kakasta tykkääville homoille. nuoteista tulee lähinnä mieleen ala-asteen musiikintunnit ja jänis istui maassa- genre. Tabeja ne olla pittää. ja sitten kuunnellaan biisiä että miten ne tabit pitää soittaa. näin se menee.


      • JK
        niGGzzz kirjoitti:

        ne on kärpäsenkakkoja. eli siis kakasta tykkääville homoille. nuoteista tulee lähinnä mieleen ala-asteen musiikintunnit ja jänis istui maassa- genre. Tabeja ne olla pittää. ja sitten kuunnellaan biisiä että miten ne tabit pitää soittaa. näin se menee.

        Eikö tää thread ollu 7-kielisistä kitaroista eikä nuotinlukutaidosta?


    • NoJust...

      http://www.theguitarfiles.com/guitarfile639.html
      http://www.cagedoctaves.com/7guitar001.html

      Koska 7-kielisellä pääsee kaks- ja puoli sävelaskelta alemmas, kuin normivireisellä 6-kielisellä, niin vähänhän siinä joutuu miettimään, millaisella sovituksella kappaleen vetää?!

      Mitä tulee tähän ainaiseen nuotit/korva/tablat -keskusteluun...oli oppimistapa mikä tahansa, niin yhteistähän tällä on se, että on tultava omien puutteidensa kanssa toimeen ja yritettävä selviytyä niillä eväillä kun on.
      Jos haluttuun lopputulokseen pääseminen vaatii tablojen/nuottien metsästystä, niin onhan sekin työtäteettävää hommaa, aivan kuten korvakuulolta opetteleminen. Jokainen valitkoon oman tapansa...

      Korva ei kehity, jos soitat vain ja ainoastaan nuoteista/tabloista ja nuottien/tablojen -lukutaito ei kehity, jos koet oppivasi kuiteskin kaiken korvalla nopeemmin, kuin lapuista.
      Harvoin mennään sillä "kultaisella keskitiellä"...

    • Tabut on perseestä!

      Menkää soittotunneille, perkele!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe