Täällä on erään perussuomalaisen nimissä paheksuttu väitettyä ryhmäkuria joissakin puolueissa Ikola_Kangas asiassa. Voisitteko kertoa miten persujen valtuutetut painostetiin ryhmäkuriin ja päätetyn päätöksen taakse? Vain kokkareistahan oli eriävä mielipide muiden puoloeiden ollessa yksimielisiä kuntarajan muutosasiassa. Tästä voisi päätellä, että vain kokoomuksessa saivat valtuutetut päättää kantansa itse. Jokatapauksessa persut olivat yhtenä rintamana vastustamassa Kankaan ja Ikolan Lapuaan liittymistä.
Persujen ryhmäkuri
17
958
Vastaukset
- Eija K-K
Tässä erään perussuomalaisen joka paheksuu ryhmäkuria, vastaus sinulle. Meillä "persuilla" ei ryhmäkuria ole. En itse "persuna" halunnut ohjeistaa mitenkään valtuutetuja vaan annoin vapaan mahdollisuuden olla omaa mieltä asiasta. Valinta oli heidän, ei ryhmäkurin eikä puolueen. He ovat siellä päättämässä asioista oikeaksi näkemällään tavalla ei puolueen puolesta vaan kuntalaisten. Kyllä "persujen" edustajilla oli käytettävissä ihan oma mielipiteessä, ilman painostusta. Koska meillä "persuilla" on oikeus olla omaa mieltänsä asioista valtuustossa, se riittää meille. Heillä oli oikeus ilmaista mielipiteensä kankas/ikola asiassa. Kokoomuslaisilla ei vaihtoehtoa ollut, näin selviää lehdistä julkaistuista kommenteista. Mietenkä kokoomuslaiset saivat päättää itse kantansa, kun lehdissä kertovat ihan muuta? Täytyy ihan vakavissaan todeta sinulle, ylirähmis: otahan ensin selville tosiasiat ja kirjoita vasta sitten. Perussuomalaiset eivät ole lehdissä itkeneet kuten tekivät kokoomuslaiset, miksi? Meillä ei ole siihen tarvetta. Suomessa on edelleen voimassa sanan- ja mielipiteen ilmoittamisenlaki. Etenkin valtuustossa ym. päättävissä elimissä lakia pitää noudattaa. Me, Perussuomalaiset noudatamme Suomen lakia. On ihan eri asia, kun kokoomuksen puolueen "johtaja" ilmoittaa jyränneensä omaa puoleensa toimimaan käskyjen mukaan, kuin "persujen" oikeus toimia Suomen lain mukaan.
On loistava esimerkki sinun yleistyksestä,että perussuomalaiset noudattaa lakia..Onhan toi isku vyön alle, mutta on niitä muitakin ja syyte on nostettu mm. Jussi Halla-Ahoa vastaan uskonrauhan rikkomiseen ja kiihottamiseen kansanryhmää vastaan perusteella.. Aika rajoilla mennään, jos joutuu syytteeseen...Joten älä pidä, äläkä esitä PerSuja pyhimyksinä. "Perussuomalaiset eivät ole lehdissä itkeneet kuten tekivät kokoomuslaiset, miksi? Meillä ei ole siihen tarvetta. " Kaippa ne itse päättää, onko kirjoituksen taso sellainen, että se voidaan julkistaa..Siinä voi olla syy, miksei niitä ole julkaistu. Onhan muutakin mediaa, missä voi itkunsa julkaista ja täällähän sinä itket siitä asiasta, joten ei siinä nykypäivänä enää tarvita lehdistöä......Niillä perkuleilla kun alkaa olla rimaa...... "En itse "persuna" halunnut ohjeistaa mitenkään valtuutetuja vaan annoin vapaan mahdollisuuden olla omaa mieltä asiasta." Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että mulla oli aukko tietämyksessä. En oikeasti tiennyt, että olet puheenjohtaja perussuomalaisten Kauhavan osastossa....Luulin ihan, että siellä olisi valittu pomoksi eniten ääniä saatu(perinteinen) tai seuraavana varsinainen edustaja....No kaikkea sitä näkee, kun vanhemmaksi elää.
- Ylirähmis
Hassua, että kokkareissa ainoastaan oli erilaisia mielipiteitä kun sinä väität heitä kauheasti painostetun, sanot jopa ettei heillä ollut vaihtoehtoa vaikka heidän edustajansa ainoastaan on vaihtoehtoa käyttänyt. Jospa kaikki kuitenkin tekivät päätöksensä omien ajatustensa mukaisesti. Jospa kaikilla oli oikeasti vaihtoehto sillä minä en ainakaan tiedä kunnallispolitiikassa puolueilla olevan mitään keinoa ketään painostaa jos joku haluaa jotain mieltä olla. Jospa tällaisia väitteitä esittäneiden edustajien äänestäjien kannattaisi valita parempia edustajia, sellaisia, jotka eivät koe asiakeskustelua painostukseksi. Minusta sinä olet harjoittanut eniten ns jyräämistä, ei voi perussuomalaisten edustajille olla kenellekään epäselvää mitä kantaa olet ajanut. Ehkä samantyyppinen toiminta, jossa on tuotu omaa kantaa esiin on muiden puolueiden kyseessäollen nimetty jyräämiseksi. Hienoa, että heillä oli kuitenkin oma mielipiteensä.
- Vai hä?
Ylirähmis kirjoitti:
Hassua, että kokkareissa ainoastaan oli erilaisia mielipiteitä kun sinä väität heitä kauheasti painostetun, sanot jopa ettei heillä ollut vaihtoehtoa vaikka heidän edustajansa ainoastaan on vaihtoehtoa käyttänyt. Jospa kaikki kuitenkin tekivät päätöksensä omien ajatustensa mukaisesti. Jospa kaikilla oli oikeasti vaihtoehto sillä minä en ainakaan tiedä kunnallispolitiikassa puolueilla olevan mitään keinoa ketään painostaa jos joku haluaa jotain mieltä olla. Jospa tällaisia väitteitä esittäneiden edustajien äänestäjien kannattaisi valita parempia edustajia, sellaisia, jotka eivät koe asiakeskustelua painostukseksi. Minusta sinä olet harjoittanut eniten ns jyräämistä, ei voi perussuomalaisten edustajille olla kenellekään epäselvää mitä kantaa olet ajanut. Ehkä samantyyppinen toiminta, jossa on tuotu omaa kantaa esiin on muiden puolueiden kyseessäollen nimetty jyräämiseksi. Hienoa, että heillä oli kuitenkin oma mielipiteensä.
Rähmis, eikös juuri kokkarit luvannu vaikka ennen vaaleja. Kas kummaa, mutta yhtäkkiä ollaankin ryhmäkurin takia lupauksia vastaan. Hienoa politiikkaa... En voi koskaan ymmärtää sitä, että joku hiljentää oman mielipiteensä ryhmäkurin takia. Sellaisia ihmisiä ei pidä koskaan äänestää, jotka ovat virallisesti eri mieltä vain siksi, että enemmistö on omaa kantaansa vastaan.
- sinäkin nyt
Ylirähmis kirjoitti:
lehdestä, mitä valtuutetut itse kertovat.
- Ylirähmis
sinäkin nyt kirjoitti:
lehdestä, mitä valtuutetut itse kertovat.
Siis fakta on kuitenkin se, että kokoomuksen edustaja äänesti toisin, en ole kuullut kenenkään häntä siitä moittineen tai mitenkään toiseen suuntaan painostaneen. Kait poliittisissa ryhmissä mielipiteitä esitetään mutta jos sellainen on painostusta niin sille ei sitten mitään voi. eikä tarvitse voidakkaan. Tai sitten on menty vaan ryhmäpäätöksen taakse ettei joudu joidenkin tahojen hampaisiin. Voi ajatella niinkin, että perussuomalaiset on päätyneet samalle kannalle kuin enemmistö. Heitä ei kuulemma ole painostettu. Heitä ainakin eija on kovasti pitänyt fiksuina ja ymmärtävinä ihmisinä joten ehkä muutkin sitten vaan on päätyneet heidän laillaan järkevimpään tulokseen asiassa. Toisaalta ehkä eija onkin koittanut syöttää heille niin kovasti omia mielipiteitään, että niitä on alkanut pikkasen närästää, kukatietää. Mutta mitään keinoa pakottaa ketään jollekin kannalle ei kunnallispolitiikassa kuitenkaan ole. Minä en tule koskaan äänestämään sellaista ehdokasta joka itkee julkisuudessa, että hänet on painostettu toimimaan mielipidettään vastaan, puolueesta riippumatta. Enkä sellaistakaan, joka itkee, että budjetti olisi pitänyt lukea hänelle ääneen, joista eija jokuaika sitten kirjoitteli.
- niitten
Ylirähmis kirjoitti:
Siis fakta on kuitenkin se, että kokoomuksen edustaja äänesti toisin, en ole kuullut kenenkään häntä siitä moittineen tai mitenkään toiseen suuntaan painostaneen. Kait poliittisissa ryhmissä mielipiteitä esitetään mutta jos sellainen on painostusta niin sille ei sitten mitään voi. eikä tarvitse voidakkaan. Tai sitten on menty vaan ryhmäpäätöksen taakse ettei joudu joidenkin tahojen hampaisiin. Voi ajatella niinkin, että perussuomalaiset on päätyneet samalle kannalle kuin enemmistö. Heitä ei kuulemma ole painostettu. Heitä ainakin eija on kovasti pitänyt fiksuina ja ymmärtävinä ihmisinä joten ehkä muutkin sitten vaan on päätyneet heidän laillaan järkevimpään tulokseen asiassa. Toisaalta ehkä eija onkin koittanut syöttää heille niin kovasti omia mielipiteitään, että niitä on alkanut pikkasen närästää, kukatietää. Mutta mitään keinoa pakottaa ketään jollekin kannalle ei kunnallispolitiikassa kuitenkaan ole. Minä en tule koskaan äänestämään sellaista ehdokasta joka itkee julkisuudessa, että hänet on painostettu toimimaan mielipidettään vastaan, puolueesta riippumatta. Enkä sellaistakaan, joka itkee, että budjetti olisi pitänyt lukea hänelle ääneen, joista eija jokuaika sitten kirjoitteli.
valtuutettujen sanomiset.
- vähän jauhoja
Näyttännä olevan tarkoitusna nolata ittennä vaan kaikesta ruikuttamalla ja vastaan haraamalla. Ollunna eväät niukassa. persut rikki--
- kertoivat
Persut kuulemma käy jäsentenvälisiä.Tämä KKK vastaan jotkut toiset persut.
- Ylirähmis
Nostaa persujen arvostusta silmissäni. Vanha käsitykseni, että puolueessa on fiksujakin ihmisiä, saa vahvistusta...
- Alahärmästä
Alahärmästä, on kuulemma tämä riitapukari. Persut on sille vasta neljäs puolue. Ei ole pärjännyt missään.
- muuten
Kuullu samaa, mutta en nuan yksinkertaasena ku sä esittääsi tätä juttua kaikelle kansalle. Sunkin pitääs ensin vähän tutkia, ennen kun hutkit. Tiärän tarkalleen tapauksen, ja mun täytyy nyt sanua notta siinä on vaan yks Puronvarsi Alahärmästä, joka vääntää nämät kaikki asiat perseellensä tässä puolueessa. EKK: lle voin vain sanua notta jatka erelleen omalla vilipittömällä halullas Ylihärmän irrottoomista tästä epäonnistunehesta kuntaliitoksesta. Purovvarsi pihalle ja äkkiää, tullaasta ei persuuskaan tulla tarvittemahan.
- Ylirähmis
muuten kirjoitti:
Kuullu samaa, mutta en nuan yksinkertaasena ku sä esittääsi tätä juttua kaikelle kansalle. Sunkin pitääs ensin vähän tutkia, ennen kun hutkit. Tiärän tarkalleen tapauksen, ja mun täytyy nyt sanua notta siinä on vaan yks Puronvarsi Alahärmästä, joka vääntää nämät kaikki asiat perseellensä tässä puolueessa. EKK: lle voin vain sanua notta jatka erelleen omalla vilipittömällä halullas Ylihärmän irrottoomista tästä epäonnistunehesta kuntaliitoksesta. Purovvarsi pihalle ja äkkiää, tullaasta ei persuuskaan tulla tarvittemahan.
Vai ei härmäläänen sopeurukkaan persujen ryhmäkuriin, yrittää rumaanen ajatella itte. Sanktioota tualleerelle ja raakimman jäläkehen.
- ei oo ryhymä
Ylirähmis kirjoitti:
Vai ei härmäläänen sopeurukkaan persujen ryhmäkuriin, yrittää rumaanen ajatella itte. Sanktioota tualleerelle ja raakimman jäläkehen.
persuilla ei oo ryhymäkuria. Härmäläänen ei oo sopeutunut yhtehenkään puolueeseen. Kylä sä oot tyhymä ku saapas, ei voi muuta toreta. Tai, oot ite tuo härmäläänen?
- Ylirähmis
ei oo ryhymä kirjoitti:
persuilla ei oo ryhymäkuria. Härmäläänen ei oo sopeutunut yhtehenkään puolueeseen. Kylä sä oot tyhymä ku saapas, ei voi muuta toreta. Tai, oot ite tuo härmäläänen?
Onneksi sinä oot fiksu. Ei tiätenkään oo mitään ryhmäkuria persuulla. Kaikki saa olla ihan omaa miältänsä kunhan se vaan on sama kun johtavalla varavaltuutetulla tai muutoon savustethan pihalle ja äkkiä sellaaset itteajattelijat.
- ihan terve?
Ylirähmis kirjoitti:
Onneksi sinä oot fiksu. Ei tiätenkään oo mitään ryhmäkuria persuulla. Kaikki saa olla ihan omaa miältänsä kunhan se vaan on sama kun johtavalla varavaltuutetulla tai muutoon savustethan pihalle ja äkkiä sellaaset itteajattelijat.
Oot joko pahasti sairas tai Alahärmäläänen valtuutettu? Pakkomieltees näkyy kirijootuksestas, tervettä se ei oo. Tairat tuntea hyvin asiain tilanteen ku osaat verrata tilannetta kaharen eri ihimisen välillä? Ite en osaisi, kun en tunne heikäläisiä. Alahärmälääsellä taitaa olla asiat huanosti.
- Ylirähmis
ihan terve? kirjoitti:
Oot joko pahasti sairas tai Alahärmäläänen valtuutettu? Pakkomieltees näkyy kirijootuksestas, tervettä se ei oo. Tairat tuntea hyvin asiain tilanteen ku osaat verrata tilannetta kaharen eri ihimisen välillä? Ite en osaisi, kun en tunne heikäläisiä. Alahärmälääsellä taitaa olla asiat huanosti.
Pienoista flunssanpoikasta on ollut, joten ihan terveenä en ole saanut olla. Lääkityskään ei ole kohdallaan koska mielestäni flunssaa ei kannata lääkitä. Pidä edelleen raappahousut jalassa, ettet sinä vaan saa flunssaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662139
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142072- 1071502
- 1211440
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4661287- 751053
- 49891
- 50886
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa357785